4v kävi kylässä - lasku perään?
Tuttavani kävi kylässä 4 v ja 2v tyttäriensä kanssa. Äiti "ujohko" tapaus eikä uskalla komentaa tai korottaa ääntään kun tämä 4v pistää ranttaliksi.
Vierailun tulos:
-vuolukivitakan toinen seinus hakattu lommoille.
-Kaukosäädin paskana.
- Chic tapettiseinällä imeytyneitä rasvatahroja. (n90e rll) (heitteli joulutortut seinille).
- Äidillä paha mieli kun sanoin etteivät ole tervetulleita ennenkun ovat harjoitelleet kyläilyjä ja olen saanut korvauksen tuhoista.
Maksatanko lapsen aiheuttamat tuhot? Talo vasta valmistunut eikä mekään sitä ilmaiseksi saatu...todellakaan..
Kommentit (147)
Oliko tämä nyt sitä humblebragaamista?! Jonka tarkoituksena oli muka ohi mennen tuoda esille, että meillä on vastavalmistunut kalliilla rahalla rakennetttu omakotitalo(ylisuurella lainalla)?!
Enkä minä hiljaa katsonut vierestä kun tuholainen oli toimissaan. Yritin yhtä "asia linjalla" sanoa lapselle etten pidä että kotiani murjotaan. Ja kyllä, vuolukivitakkaan saa lommoja kunsitä heittelee metallisella leluautolla. (jonka laitoin syrjään kun huomasin vaurioita)
Ap.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 12:02"]
Ei toisen lasta pidä komentaa! Varsinkaan silloin, jos äiti on vieressä. Äidin tehtävä on vahtia lastaan ja maksaa viulut, jos laiminlyö tehtävänsä.
[/quote]
Mistä se äiti voi tietää millaiset säännöt tässä perheessä on?! Ehkä heillä ei ole materiaalilla niin väliä ja koti on lastenkin koti, eikä mikään sivu sisuslehdessä?!
ps. värikynät on oikein mielenkiintoinen lelu aikuistenkin käyttöön.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 12:14"]
Enkä minä hiljaa katsonut vierestä kun tuholainen oli toimissaan. Yritin yhtä "asia linjalla" sanoa lapselle etten pidä että kotiani murjotaan. Ja kyllä, vuolukivitakkaan saa lommoja kunsitä heittelee metallisella leluautolla. (jonka laitoin syrjään kun huomasin vaurioita) Ap.
[/quote] Eli sulla ei ollut auktoriteettiä kuten ei äidilläänkään? Asialinja kirjoitetaan muuten yhteen.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 12:00"]
Ystäväsi tai sinä saatte nuo varmaankin vakuutuksesta. Ota yhteyttä omaan vakuutusyhtiöön ja kysy neuvoa. Ensi kerralla, kun joudut vastaavaan tilanteeseen kannattaa avata suunsa vähän aikaisemmin.
[/quote]
Ei oma vakuutusyhtiö korvaa toisen tekemiä vahinkoja, vaan korvausvelvollinen on vahinkojen aiheuttaja tai hänen vakuutusyhtiönsä.
Omituista kyllä on, että katselet vaan päältä vahingntekoa ja sitten myöhemmin valitat vauvapalstalle.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 11:59"]
kotivakuutus?
[/quote]
Ai että kotivakuutus korvaamaan joulutortun aiheuttamat vauriot?
Jos kerran itse istuit vieressä hiljaa katsomassa kun tenava tuhoaa taloasi, niin itse saat maksaakin. Olisit sanonut jotain heti ekalla kerralla. Miten ihmeessä vuolukivitakan saa kolhuille? Vähän kovempia joulutorttuja?
Sä siis vähän kuin annoit luvan rikkoa ja sotkea. Ja sitten pyydät korvausta. Kyllä sun olis siinä tilanteessa pitänyt puuttua asiaan ja vähintään äidille sanoa että komenna ja kiellä lastasi. Aika turhaa se on ruikuttaa jälkeenpäin kun ei aikanaan tehnyt asialle mitään. Jokaisella aikuisella on velvollisuus puuttua lapsen tekemisiin ja estää ne. Jos vaan katsoo päältä niin siinä menettää sen korvauksensaantioikeutensa. Ei vakuutuksetkaan korvaa huomimattomuudesta aiheutuvia vahinkoja ja sitähän tuo sun touhus oli, huolimattomuutta ja piittaamattomuutta. Jonka seuraukset sitten jonkun muun pitäis maksaa. Mä en edes kehtais vaatia mitään jos olisin toiminut noin typerästi. Ja vielä siksi, että halusin vähän näpäyttää äitiä.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 12:14"]
Enkä minä hiljaa katsonut vierestä kun tuholainen oli toimissaan. Yritin yhtä "asia linjalla" sanoa lapselle etten pidä että kotiani murjotaan. Ja kyllä, vuolukivitakkaan saa lommoja kunsitä heittelee metallisella leluautolla. (jonka laitoin syrjään kun huomasin vaurioita) Ap.
[/quote]
Ja mites ajattelit, että nuo vuolukivitakan "lommot" korjataan? Takka purkuun ja uudet kivet pintaan, vai?
Hei! Kokeile tapettiin vielä tätä: osta tavallinen ranskanleipä (jauhoja, vettä, hiivaa, suolaa, EI rasvaa) ja painele rasvatahroja leivän sisustasta repimilläsi paloilla. Musuoalan ammattilaisten niksi, jonka avulla sain siistittyä tapetin kun lapset olivat pieniä.
Ymmärtäisin kyllä tuon käyttäytymisen mahdollistamisen, jos pinnat olisivat uusimisen tarpeessa, mutta uusien pintojen ollessa kyseessä...
Minä ainakin avaan suuni ja kiellän tekemästä tuhoja, mun koti mun laki. Kyllä emännänkin on osattava sanoa kuinka hänen kotonaan käyttäydytään
Ymmärrän sua niin hyvin. Meidän talo valmistui vuosi sitten ja 5vee sukulaispoika kävi naarmuttamassa jääkaappipakastinta ym. Tänne ei ole enää asiaa. Tapaamme siis muualla, jos tapaamme... Harmittaa, kun pitkän pennin maksaa ja omat lapset eivät tuhoa mitään.
No onhan se ihan perseestä, jos vakuutusyhtiö korvaa vahingot, jotka pieni lapsi on tehnyt KAHDEN aikuisen valvonnassa. Ja taas muut maksaa....
Kenen vakuutus korvaa tahalllaan tehdyt vauriot? Vai miten senntakan seinänkin selität vakuutusyhtiölle? Että vahingossa meni?
olis ollu kiva olla kärpäsenä. Oikeesti niin tossu äiti, ettei puutu riehumiseen? Ja sitten sivusta seuraava asukas, jonka omaisuutta tuhotaan? En käsitä :D
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 12:21"]
Hei! Kokeile tapettiin vielä tätä: osta tavallinen ranskanleipä (jauhoja, vettä, hiivaa, suolaa, EI rasvaa) ja painele rasvatahroja leivän sisustasta repimilläsi paloilla. Musuoalan ammattilaisten niksi, jonka avulla sain siistittyä tapetin kun lapset olivat pieniä.
Siis: op. museoalan
[/quote]
Minä ainakin sain kotivakuutuksesta rahaa, kun laitoin selvitykseen että ystäväni lapsi kaatoi juomansa läppärin päälle...
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 12:00"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 11:55"]No et sitten itse älynnyt lasta komentaa vaan sallit tuollaisen käyttäytymisen? Olisi varmaan lapsikin ollut kiltisti kun vieras ihminen komentaa.
[/quote]
Eiköhän se ole sen äidin vastuulla komentaa ja kasvattaa lastaan.
[/quote]
Ja sallisit tuollaisen käytöksen omassa kodissasi? Kyllä se on kuule niin että maassa maan tavalla, niinkuin jokaisen kodissakin.