Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseton sosiaalityöntekijä lastensuojelussa

Vierailija
26.11.2014 |

Kuka sellainen on arvostelemaan toisen kasvatusta ja vanhemmuutta, saati arvioimaan vanhemman ja lapsen kiintymyssuhdetta kotikäynneillä. Jos työntekijä vain moittii ja arvostelee, nostaa itsensä jalustalle ja mitätöi toista, voiko sellainen työskennellä alalla.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että lapsettomuus tekee ihmisestä huonon työntekijän. Mulla on sosiaalityöntekijäkaveri, joka on sanonut, että lastensuojelussa on aika rankkaa olla töissä, jos on omia lapsia. Tilanteet tuntuvat pahemmilta. Tämä kaverinikin on hakeutunut aikuissosiaalityöhön tästä syystä. 

Vierailija
2/69 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanooko koulutus ap:lle mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sellainen on arvostelemaan, jolla on alan koulutus. Lastensuojelun sosiaalityöntkijänä (äiti olen itsekin) voin kertoa, ettei sillä omalla äitiydellä tässä työssä oikein mitään tee. Lastensujelun asiakkaana olevat perheet on usein sellaisiss tilanteissa, että niitä ei oikein voi vertailla omaan "normaaliin" äitiyteen. Ei sitä työtä siis oman äitiyden kautta opita, vaan teoria opitaan yliopistossa n.5v opiskelemalla ja sen jälkeen työn käytäntö opitaan ihan kokemuksen kautta.

Vierailija
4/69 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton logiikan mukaan terveet ei saa hoitaa sairaita...

Vierailija
5/69 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse ole huonoudesta vaan siitä ettei lastensuojelussa voi toimia kuin intissä kouluttajana. Jos työntekijä näyttää jopa sadistisesti nauttivan toisen alistamisesta, niin silloin ei voi toimia kyseisessä tehtävässä. Julki jossain vaiheessa tullee ketkä tuolloin olivat töissä.

Vierailija
6/69 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6: Siis missä olivat työssä? Itse yhdistät aloituksessasi lapsettomuuden ja huonommuuden ko. työssä.

Vierailija
7/69 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseton ei tiedä äitiydestä yhtään mitään. Sen takia lapseton ei voi eikä sais olla lasussa töissä. Yliopistoissa opiskelee muutenkin tavallisesta elämästä vieraantuneet. en tykkää yhtään!!

Vierailija
8/69 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen lie ollut viimeisin tanttojen vierailu perheessä? Katsotaanpa se dokumentointi.

Vierailija
9/69 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 21:42"]

Ei kyse ole huonoudesta vaan siitä ettei lastensuojelussa voi toimia kuin intissä kouluttajana. Jos työntekijä näyttää jopa sadistisesti nauttivan toisen alistamisesta, niin silloin ei voi toimia kyseisessä tehtävässä. Julki jossain vaiheessa tullee ketkä tuolloin olivat töissä.

[/quote]Tiedän yhden lastensuojelussa työskentelevän joka sanoi että on aina ollut pomottava luonne ja hakeutui alalle jossa saa jopa päättää missä muut ihmiset asuvat :( toivottavasti oli outoa sarkasmia tai jotain..

Vierailija
10/69 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 21:42"]

[/quote]

Pikkusen jää hämäräksi, mitä tarkoitat. Kyllähän lastensuojelussa tulee usein tilanteita, missä se asiakas on eri mieltä työntekijän kanssa. Epäkiitollinen työhän tuo on, asiakkaat moniongelmaisia, joilta kiitosta harvoin heruu. Resurssit kun työn tekemiseen ovat rajalliset.

Vierailija
11/69 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa 15 vuoden kokemuksella ja kymmenien opttajien kanssa työskennelleenä että lapsettomuus/lapsellisuus ei tee kenestäkään hyvää/huonoa ala-asteen opettajaa.

Vierailija
12/69 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseton ystäväni on lastensuojelussa. Todella empaattinen, hoitaa hienosti toisten lapsia. Tiukat periaatteet lain määräämistä ikärajoista, mikä on lapselle sopivaa ja mikä ei. TODELLA hieno ja hyväsyydäminen ihminen, onnellisia ne jotka hänet kotikäynnille saavat.

Tuo on maailamn typerin väite, ettei lapseton tietäisi mikä on hyväksi ja mikä ei.

Vierailija
13/69 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 21:48"]

Lapseton ei tiedä äitiydestä yhtään mitään. Sen takia lapseton ei voi eikä sais olla lasussa töissä. Yliopistoissa opiskelee muutenkin tavallisesta elämästä vieraantuneet. en tykkää yhtään!!

[/quote]Elämänhallinnasta ja lasten oikeuksista tietää kuitenkin.

Vierailija
14/69 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseton ystäväni on lastensuojelussa. Todella empaattinen, hoitaa hienosti toisten lapsia. Tiukat periaatteet lain määräämistä ikärajoista, mikä on lapselle sopivaa ja mikä ei. TODELLA hieno ja hyväsyydäminen ihminen, onnellisia ne jotka hänet kotikäynnille saavat.

Tuo on maailamn typerin väite, ettei lapseton tietäisi mikä on hyväksi ja mikä ei.

Vierailija
15/69 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No ei tiedä välttämättä äitikään äitiydestä yhtään mitään. Vai miksi muuten luulet että lastensuojelua tarvitaan, jos kaikki äidit kerta ovat erinomaisia äitiydessään? Kyllä ne eväät lastensuojelutyöhön saa ihan koulutuksessa. Eihän lääkärinkään tarvitse tietää millaista on sairastaa syöpää osatakseen kuitenkin hoitaa sitä. 

Vierailija
16/69 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin tutkimusten mukaan alalle hakeutuu tietoisesti sadisteja, jotka nauttivat toisen kärsimyksestä. Ja mä oon törmännyt sellaiseen työntekijään Kuopiossa.

Vierailija
17/69 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No voi hyvää päivää! Mikä sen koulutuksen osuus on osaamisessa? Ei auta yhtään, jos sinä et tykkää :( ,

kun se sosiaalityöntekijän koulutus nyt vaan on siellä yliopistossa.

Vierailija
18/69 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 21:52"]

Joidenkin tutkimusten mukaan alalle hakeutuu tietoisesti sadisteja, jotka nauttivat toisen kärsimyksestä. Ja mä oon törmännyt sellaiseen työntekijään Kuopiossa.

[/quote]

Onkohan se sama tutkimus, jonka mukaan lastensuojelu saa parhaat tulokset (lapsille normaalin lapsuuden ja hyvän aikuisuuden) siten, että lapset otetaan huostaan mahdollisimman varhaisessa vaiheessa ja heille annetaan pysyvä sijaisperhe kaukana biologisista vanhemmista.

Normaali äiti ei tarvitse lastensuojelua kertomaan äitiydestä mitään. Siksi hän ei ole lastensuojelussa asiakkaana.

Vierailija
19/69 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 21:52"]

[/quote]

Juujuu. Linkkaapa sellainen tutkimus tännekin :) Itse sosiaalityöntekijänä olen ihan lukenut useita tutkimuksia siitä, millaisia ihmisiä alalle hakeutuu. Yleisin tyyppi on rauhallinen, vastuullinen ja ns. "kiltti tyttö." Sellainen, joka haluaa kovasti pelastaa maailman. Se onkin yksi syy sosiaalialan suureen työuupumustapausten määrään, kun opiskelemaan tullaan sillä maailmanpelastusajatuksella, ja sitten kun töissä resurssit suhteessa työn määrään iskee vasten kasvoja niin turhautuneisuuden tunne on valtava. Vaikka mitä tekisi, niin silti ei saa tarpeeksi tehtyä.

Vierailija
20/69 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 21:50"]

[/quote]Elämänhallinnasta ja lasten oikeuksista tietää kuitenkin.

[/quote]

Yleisesti elämänhallinnasta varmastikin muttei äitinä olemisen.