Pelastaisitko tulipalosta lemmikkisi vai miljoona euroa käteisenä?
Toisessa huoneessa miljoonan euron edestä kahisevaa ja toisessa rakas lemmikki, kumpi lähtisi mukaan jos vain toisen voisi pelastaa.
Kommentit (174)
Lemmikin tietenkin...se joka muuta miettiikään, älkää vitussa ottako eläimiä! Myös vieraan lapsen pelastaisi ennen rahoja...ootte te saatana sairaita.
Rakkaan koirani, tietenkin. Se miljoona mulla jo on ja vähän enemmänkin, muttei tosiaan käteisenä eikä kotona (paitsi talossa itsessään, osittain).
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:15"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 19:17"]
Uskomatonta, että joillekin raha merkitsee enemmän kuin oma lemmikki. Luultavasti kaikki rahan vastanneet eivät omista lemmikkiä.
Ollaan todella pielessä, kun raha ottaa noin suuren vallan monien mielissä.
[/quote]
Omistan minä muutaman liskon. Ja jos meille tulisi tulipalo niin aivan mahdoton niitä olisi alkaa pelastamaan. Mihin mä ne edes laittaisin? Etenkin nyt talvella niin nehän kuolisi tuossa ulkona paljon tuskallisemman kuoleman kuin tulipalossa. Nimittäin tukehtuisivat terrassaan ennenkuin palaisivat se on kyllä 100 varmaa.
Siis te ihmiset tapatte hyttysiä, kärpäsiä, hämähäkkejä jne, käytte metsällä, syötte lihaa mutta ette pysty ymmärtämään silti mielipidettäni. Outoa?
Mutta kuten totesin niin pelastaisin ehdottomasti ihmise, olipa omaa tai toisen perhettä. En voisi elää omantuntoni kanssa jos toimisin toisin.
[/quote]
Ei tässä pitänyt miettiä jatkoa tai sitä, mihin lemmikit laittaisi. Voihan tohon keksiä jokainen vaikka ja minkä uuden tilanteen (kuten vaikka hirmumyrskyn, joka nappaa ne setelit sylistäsi eikä sinulle jää kuin 10 euron seteli).
En rinnasta hyttysiä, kärpäsiä jne. lemmikkiini, ne ovat hyönteisiä. Ei kai kukaan niin tee?
Lemmikin. Tätä piti jo tosin vähän miettiä toisin kun naapurin lasta :)
Pelastaisin papukaijani eikä tarvitsisi edes miettiä asiaa.
Lemmikkini,kaksi kissaa pelastaisin...ja tämä on totta.En osaa kuvitella köyhänä ja työttömänä,että olisi miljoona euroa,mutta en voisi katsoa lemmikkieni silmiin ja jättää niitä kuolemaan.Siunausta ei olisi niillä rahoilla.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:38"]Lemmikki. Mulle lemmikki on yhtä rakas kuin oma lapsi, joten pelastaisin lapsenikin mieluummin kuin miljoonan kahisevaa. Jos olisi vieras lapsi, niin sitten pelastaisin kahisevat.
[/quote] Kiva. Jättäisit siis lapsen kuolemaan oman ahneutesi takia.
Rahat, jos niistä ei tarvitsisi luopua eikä maksaa veroja. Muussa tapauksessa tuon rakkaan rääpäleen.
Koira on ainoa perheenjäsen ja kamalan rakas, mutta miljoona euroa (Käsitin sen jäävän omaan omistukseen) on köyhälle iso summa. Pelastaisin rahat ja surisin koiraa, yrittäisin lohduttautua sillä, että koiran elämä olisi muutenkin ollut kohtuu lyhyt. Ottaisin varmaan nopeasti uuden lemmikin tillalle.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:33"]Toisessa huoneessa miljoonan euron edestä kahisevaa ja toisessa rakas lemmikki, kumpi lähtisi mukaan jos vain toisen voisi pelastaa.
[/quote]
Miljoona euroa ottaisin mukaani.. Enkä edes miettisi asiaa sen kummemmin
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:43"]Kyllä miljoonan pelastaisin, voisin järjestää sillä vähän helpommat olot lapsilleni. Gerbiilit ja kani saisi kyllä paistua.
[/quote] hah,tää oli paras:)
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 18:47"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:33"]Toisessa huoneessa miljoonan euron edestä kahisevaa ja toisessa rakas lemmikki, kumpi lähtisi mukaan jos vain toisen voisi pelastaa.
[/quote]
Miljoona euroa ottaisin mukaani.. Enkä edes miettisi asiaa sen kummemmin
[/quote]
Lisään vielä, jos kyseessä olisi ihminen niin rahat jäisi palamaan. :)
Mulla ei ole minkäänlaisia lemmikkejä (eikä kyllä miljoonaakaan) mutta kai se nyt vähän riippuisi lemmikistä. Jotain kultakalaa en varmaan pelastaisi, koiran tai kissan saattais ehkä pelastaakin, jos ne olisi selkeästi lemmikkejä eikä maalaistyylisiä pihakissoja jotka käy joskus kotona kääntymässä.
Rakastamani lemmikit! Ei tuolisi mietittyä edes rahaa tuollaisessa tilanteessa...
Kerroin poikaystävälleni tästä ketjusta - itse pidin lemmikkien valitsemista itsestään selvänä - ja hän alkoi vakavisssaan pohtia kuinka huono omatunto tulisi,jos jättäisi kissamme palamaan ja pelastaisi omaisuutensa.Huh,toivottavasti kämppä ei pala niin että itse en ole kotona!
Lemmikkiä ei ole (allergian takia) ja miljoonat on pankissa. Kitarani (ensimmäisen) pelastaisin.
Lemmikkini tietysti. Lemmikkini arvoa ei voi mitata rahassa. Se on ollut mulle suureksi lohduksi ja avuksi elämässäni.
Lemmikin tietysti. En kestäisi ajatusta palavasta koirasta.
RIP Pipsa