Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelastaisitko tulipalosta lemmikkisi vai miljoona euroa käteisenä?

Vierailija
26.11.2014 |

Toisessa huoneessa miljoonan euron edestä kahisevaa ja toisessa rakas lemmikki, kumpi lähtisi mukaan jos vain toisen voisi pelastaa. 

Kommentit (174)

Vierailija
101/174 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran ehdottomasti. On tuo karvapallo sen verran paljon antanu minulle elämäniloa.

Vierailija
102/174 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitään tätä tältä kannalta...

Miten hemmetissä kiirehtisin napata miljoonan mukaani tulipalossa, kun on toimittava todella pikaisesti, ei siinä kerkeäisi hakea kottikärryjä seteleille ja ravata edestakaisin? :D Ei sitä miljoonaa käteisenä noin vain kanniskella. Hyvällä tuurilla saisi pelastettua jonkun parituhatta tai sata. Tiedän, ettei tämä ollut tämän pointti. Kyllä raha kelpaisi, mutta pakko sanoa, etten tiedä mitä tekisin. Olisin paniikissa enkä ajattelisi järkevästi, joten luultavasti toimin tunteideni mukaan, eli pelastaisin lemmikin. Ei siinä kauheasti kiirehdi miettiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/174 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että ehtisin onkimaan akvaariokalani turvaan, kuolevatkin savusta ja kuivalla maalla, joten valitsisin rahat.

Vierailija
104/174 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lemmikki tietysti. Varmaan jonkun tuntemattoman lemmikkikin lähtisi mukaan ennemmin kuin miljoona euroa, olen niin herkkä että tuskin voisin pupua tai marsuakaan jättää kun tietäisin että kuolisi käsien ja en koskaan lakkaisi syyllistämästä itseäni

Vierailija
105/174 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä menee pelastettavan eläimen raja? Kuoriainen, lisko, käärme, hiiri, kani, kissa, sika, koira, hevonen? Mulla on vuodn vanha jyrsijä ja antaisin kyllä pikkunisäkkään palaa. Niin kyllä antaisin minkä tahansa muunkin eläimen

Vierailija
106/174 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikin, kai vakuutus jotain korvaisi menetetyistä rahoista :D

Vierailija
107/174 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta että täällä suurin osa pitää itsestäänselvyytenä lemmikin pelastamista rahojen sijaan (mikä on vielä ihan ymmärrettävää), mutta samassa toteavat, että vieras lapsi saisi palaa poroksi ja ottaisitte miljoonan! Hyi yök teitä. Hävetkää.

Olen itsekin melko rahan perään, mutta hyvänen aika en miettisi hetkeäkään otanko rahat vai vieraan lapsen mukaani! Lapsi ehdottomasti. En kestäisi itseäni ja lapsen vanhempien surua, jos lapsen palamaan jättäisin. Oli sitten oma tai ihan vieras.

Näissä keskusteluissa menee välillä usko ihmisiin. Ikävä kyllä. Tunteetonta sakkia.

Vierailija
108/174 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku todella valinnut rahat vs vieras lapsi?

Vierailija
109/174 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaan koirani pelastaisin. Ne rahat eivät edes olisi minun.

Vierailija
110/174 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:31"]

Onko joku todella valinnut rahat vs vieras lapsi?

[/quote]

Ainakin yhdellä sellaisella kommentilla oli hetki sitten 46 yläpeukkua. Yli tuplaten alapeukkuihin verrattuna.

Vierailija
111/174 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikkini tietenkin. Jos se olisi siis hyvinvoiva ja voisi elää vielä monta vuotta.

Vierailija
112/174 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:36"]Rahat tottakai. Ne jotka väittää pelastavansa lemmikin ovat tekopyhiä.
[/quote]
Et ilmeisesti omista lemmikkiä? Se erityinen side mikä joillakin onnekkailla on tähän samaa kieltä puhumattomaan eläimeen in jotain ainutlaatuista. Meille (ainakin osalle) lemmikki oli se sitten koira tai kissa yms. ei ole pelkkä "eläin" se on perheen jäsen. Meille olisi sama jos kysyisit pelastaisitko äitisi, isäsi tai pikkuveljesi mielummin kuin miljoona euroa. Olen pahoillani jos sinä et ole koskaan saanut tuntea tätä tunnetta, sitä että joku rakastaa sinua ihan vilpittömästi kokl sydämmellänsä. Minä rakastan koiraani yli kaiken ja pelkkä ajatus hänen poismenostaan nostattaa kyyneleet silmiini kuten varmasti monen muunkin. Kuten jo sanoin sinulle se on joku turhapäinen eläin, meille hän on perheenjäsen jota ei vaihdeta mihinkään raha summaan.

Vierailija
113/174 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset joilla ei ole omaa kokemusta lemmikeistä eivät varmaan oikein sisäistä tätä asiaa. Kyllähän se paperilla kuulostaa järkevämmältä ottaa suuri rahasumma (tai käytännössä varmaan pelastaa joku erityisen arvokas esine/arvopaperi tms.) mutta kuten täällä monet ovat koittaneet selittää, se asia ei vain mene niin. Luulen, että monet täällä uhoavat saattaisivat itsekin tehdä toisenlaisen ratkaisun tosipaikan tullen. Itse mietin tällaisia juttuja lukiessani, mitä tekisinkään jos olisin kotona yksin kahden kissamme kanssa palon sattuessa. Kyllä mulle tuli kyyneleet silmiin ajatuksestakin. Ja tosiaan, vaikka olisi kyse vieraasta eläimestä tai ihmisestä, niin ei tarvisi tuota edes miettiä. Miten pystyisin elämään itseni kanssa muuten? En todellakaan pystyisi nauttimaan mistään rikkauksista jos ne saadakseni minun pitäisi uhrata joku.

Kuten joku sanoi aiemmin, tuollaisessa tilanteessa tulee se ihmisen todellinen luonne esiin. Kun täytyy tehdä iso päätös todella nopeasti, selkärangasta. Kaikista näistä puheista huolimatta luulen että useampikin toimisi todellisuudessa eri tavalla kuin nyt kuvittelee. Ainakin toivon niin. Vaikka ahneus on inhimillistä, niin minusta nämä elämän ja kuoleman jutut menee senkin edelle inhimillisyydessä.

Vierailija
114/174 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kisun pelastaisin, koska mun rakkaalle kisulle ei saa tapahtua mitään pahaa :´<

Setelit ovat vain paperia.

Vierailija
115/174 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla vaihtoehdoilla pelastaisin setelit. Vaikka nuo liskot mulle rakkaita onin, niin tuolla miljoonalla auttaisin lapsiani elämässä eteenpäin joten näin tekisin. Jos valittavana olisi ihminen tai rahat niin ihmisen pelastaisin.

Vierailija
116/174 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä.

Vierailija
117/174 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 22:51"]Missä menee pelastettavan eläimen raja? Kuoriainen, lisko, käärme, hiiri, kani, kissa, sika, koira, hevonen? Mulla on vuodn vanha jyrsijä ja antaisin kyllä pikkunisäkkään palaa. Niin kyllä antaisin minkä tahansa muunkin eläimen
[/quote]
Entäs mamun tai homon?

Vierailija
118/174 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lemmikki haluais että ottaisin rahat:)

Vierailija
119/174 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kysymys olisi ollut; pelastaako mies vai rahat? :D

Vierailija
120/174 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka pelastaisin rakkaan koirani enkä edes miettisi rahoja siinä vaiheessa, koska hätä olisi elävien puolesta niin suuri. Ulkona kaikkien turvassa ollessa muistasin rahat ja juoksisin takaisin taloon ja varmaan palaisin sitten niitten rahojen kanssa. :'D