Pelastaisitko tulipalosta lemmikkisi vai miljoona euroa käteisenä?
Toisessa huoneessa miljoonan euron edestä kahisevaa ja toisessa rakas lemmikki, kumpi lähtisi mukaan jos vain toisen voisi pelastaa.
Kommentit (174)
Minäkin esitän kysymyksen: Jos asuntosi/talosi on tulessa ja kerrot palokunnalle siellä olevan lemmikkieläimesi sekä miljoona euroa käteistä, kumpaa luulet palomiesten lähtevän pelastamaan? Miksiköhän?
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:51"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:46"]
Miten kehtaatte verrata eläimen elämää ihmisen elämään? Kärpäsiäkin kuolee kokoajan, voi kamalaa. Eläin on alempiarvoisempi kuin ihminen! Ja noin suurella rahasummalla vois laittaa vaikka hyväntekeväisyyteen ja auttaa nälkää näkeviä lapsia.
[/quote]Nyt ei kysytty pelastatko ihmisen vai eläimen van rahaa vai lemmikkisi. Alustuksssa ei puhuttu hyväntekeväisyydestä mitään. Miksi niitä rahoja säilytetään kotona, miksi miitä ei ole jo annettu hyväntekeväisyyteen? Hulluja perusteita ja syytöksiä teillä jotka paheksutte ihmisiä jotka pitävät lemmikkieläintänsä tärkeämpänä kuin mammonaa.
[/quote]
Hassuinta tässä on se, että nämä jotka kauhistelevat eläimistä välittämistä ihmisten sijaan, eivät itse yleensä anna penniäkään hyväntekeväisyyteen nälkään kuoleville lapsille. Sen sijaan ne, jotka huolehtivat eläimistä, ovat yleensä aktiivisempia myös ihmisiin liittyvässä auttamisessa.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 21:29"]
Oikeestiko joku pelastais gerbiilinsä ennemmin ku ottais miljoonan?
[/quote]Ihan oikeasti. Kaikkea ei mitata rahalla.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 21:29"]Minäkin esitän kysymyksen: Jos asuntosi/talosi on tulessa ja kerrot palokunnalle siellä olevan lemmikkieläimesi sekä miljoona euroa käteistä, kumpaa luulet palomiesten lähtevän pelastamaan? Miksiköhän?
[/quote]
no kumpaa? arvo paperit ja rahat?
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:33"]Toisessa huoneessa miljoonan euron edestä kahisevaa ja toisessa rakas lemmikki, kumpi lähtisi mukaan jos vain toisen voisi pelastaa.
[/quote]
Miljoona euroa ei tällä kulutuksella riittäisi tarpeeksi kauan, koirani pelastaisin ehdottomasti.
Olen erittäin tyytyväin elämääni ja sen suuntaan näin. Eli lemmikkien kanssa ja ilman miljoonaa, miksi edes harkitsisin toisinpäin vaihtamista?
T. opintotuella, -lainalla ja satunnaisilla loma-ajan töillä elävä opiskelija
Ei tarvitse edes kahta kertaa miettiä, omat lemmikkini ehdottomasti pelastaisin.
Rahat hakisin ilman muuta! Meillä on kaksi marsua, ne on minulle aika yhdentekeviä. Ihan kivoja muttei mulla mitään suuria tunteita niitä kohtaan ole. Joku koira voisi olla eri juttu.
Lemmikkini. Kyllä sen nyt jo moraali sanoo että toista ei voi jättää kitumaan ja kuolemaan.
En pysty sanomaan, se päätös syntyy sillä hetkellä, mutta enemmän veikkaisin rahan puolesta kuin noita joka paikkaan kuseksivia katteja.
No en myisi koiraani edes kymmenestä miljoonasta, joten totta kai tulipalostakin pelastaisin koiran.
Jos pitäisi valita miljoona tai vieras lapsi, niin pelastaisin lapsen.
Itse asiassa, vaikka pitäisi valita vieras lemmikki tai miljoona, niin silloinkin pelastaisin sen eläimen.
Tietenkin lemmikki! Jos vielä jäisi aikaa, niin nappaisin vähän rahaa mukaan.
Minulla 2 koiraa, mutta valitsisin rahat. Niillä rahoilla ei olisi lapsilla huolta huomisesta.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:57"]Hetkeäkään epäröimättä ottaisin rahat.
Jos kyseessä ei olisi lemmikki vaan lapseni, ei ole olemassa sellaista rahaa että valitsisin rahat.
[/quote]
olen täysin samaa mieltä.
Miksi te jotkut otatte eläimiä jos noin kevyesti olette valmiita jättämään ne kivuliaaseen kuolemaan vaikka olisi mahdollisuus pelastaa ne? Pidätte niitä tavarana?
Rahat. En pelastaisi edes puolituttua ihmistä, vaikka rahasumma olisi puolet pienempi.
Miljuuna tähän käteen kiitos! Kissoja saa uusia ihan ilmaiseksikin. Rähää! (..jää laskemaan järkyttyneitä kukkahattutätejä.)
Oikeestiko joku pelastais gerbiilinsä ennemmin ku ottais miljoonan?