Miten ihmeessä "kaikki" löytävät jostain mieluisan kumppanin ja miksi minä en löydä?
En saanut koskaan teini-ikäisenä poikaystävää. 18-vuotiaana ihastuin opettajaani, enkä saanut häntä tietenkään. Parikymppisenä päädyin vuosikausiksi yli viisikymppisen miehen kakkosnaiseksi ja sitä jatkui, kunnes täytin 30 vuotta.
Sitten ihastuin etäältä yhteen mieheen, joka osoittautuikin varatuksi, jonka jälkeen löysin pari huonoa suhdetta väkivaltaisten miesten kanssa ja sitten ihastuin taas todella voimakkaasti ja en tietenkään saa sitä ihastustani. Haaveillessa on mennyt monta vuotta ja nyt olen ollut taas vuosia selibaatissa tahtomattani.
Saldona elämäni aikana on kolme parisuhteen tapaista. Yhden illan suhteita ym. en ole koskaan harrastanut. Uutta kumppania ei löydy, enkä hyvää suhdetta ole löytänyt koskaan. Odotellut ja haaveillut ja harmitellut olen paljon. Mikä minussa on siis vikana?
Kommentit (90)
Sama. Ihastunkin harvoin, ja vielä harvemmin niin että se olisi molemminpuolista. Lisäksi olen introvertti ja vähän ujo. Olen kyllä myös mukava, ystävällinen ja lempeä, hauska ja syvällinen. Kai minua on vaikea lähestyä, sillä olen aika herkkä ja vetäytyvä uusien ihmisten kanssa. Huonot kokemukset vielä siihen päälle, jotka saavat minut varpailleen.
No kun ei läheskään kaikki löydä. Et siis todellakaan ole ainoa.
Yhteensä nelisen kertaa olen ihastunut oikein kunnolla elämäni aikana ja teininäkin ihastuin kevyemmin useamman kerran. Teininä en uskaltanut kertoa tunteistani ja ujostelin niitä ihastuksen kohteitani, enkä edes jutellut juurikaan heidän kanssaan koskaan.
Sille opettajalleni kerroin tunteistani, mutta sain pakit (hän oli varattukin). Se yksi mies oli myös varattu, mihin tunteeni sittem hiipuivatkin. Hänen kanssaan en koskaan edes jutellut ja huomasin sormuksen vasta useamman kuukauden jälkeen.
Se viimeisin ihastuksenikin on varattu ja minua reilusti vanhempi. Kaikki ihastukseni teini-iän jälkeen ovat olleet noin 15-20 vuotta itseäni vanhempia ja yhtä lukuunottamatta varattuja. Mulle kävisi joku avoin suhde (luvalla) tai fwb-suhde tms. viritys myös paremman puutteessa.
Olen aika hukassa tämän elämän osa-alueen vuoksi. Haluaisin muuttua sellaiseksi, että kykenisin löytämään elämänkumppanin vielä itselleni.
Tämän palstan todistuksen perusteella "kukaan" ei saa "ketään" yhtään mistään eikä ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Mieti, että jotkut löytävät niitä niin paljon, että voi vaihtaa lennosta seuraavaan, kun edellinen suhde päättyy. Aina on kainalossa uusi rakas.
Niin. Tuo fakta vääntää veistä haavassani. Minulle kumppanin löytäminen on ihan äärimmäisen vaikeaa ja se on ehdottomasti vaikein asia minulle elämässä. En vain osaa tai kykene sellaiseen. Ihastun lähes aina vääriin henkilöihin: niihin turvallisuudentunnetta herättäviin auktoriteettihahmoihin, jotka ovat itseäni vanhempia ja todella kunnollisen oloisia mallikansalaiaia, jotka voisivat olla melkein vanhempieni ikäisiä. Minusta kiinnostuvat sellaiset huonoitsetuntoiset ja ego-ongelmaiset itseni ikäiset kuumakallet lähinnä.
T. Ap
Jospa parinvalintakriteerisi ei ol kunnossa. Lisäksi et ole itse aloitteellinen vaan odotat, että toinen osapuoli on akviivinen. Eihän noilla eväillä hyvä parisuhde synny.
Monelle nyt kelpaa lähes kuka vaan alussa ja myöhemmin erotaan. Näkeehän sen nyt siitäkin kuinka suurella todennäköisyydellä avioliitot puhumattakaan avosuhteista päättyvät eroon.
Koska sinulla on päässä vikaa kun pyörit reilusti vanhempien miesten seurassa.
Ymmärrän, tai ainakin pystyn arvaamaan miksi minä en ole saanut parisuhdetta. Asiaa ei helpota se, että olen viettänyt melkein kaksitoista vuotta lähes erakkona. Olen kuitenkin tutustunut yhteen kauniiseen, fiksuun ja mukavaan naiseen, jonka kohtalo ainakin toistaiseksi on elää yksin. Ihmettelen kyllä miksei hänen ovellaan ole jonoa innokkaita kosijoita, joista valita. Toisaalta, en nyt itseänikään ihan onnettomana luuserina näe, että miksen ketään kohdannut ennen erakkouttani mietityttää myös.
Toiset kai lähtevät avoimemmin ja rohkeammin uusiin suhteisiin ja kai tuurillakin on osuutensa.
Tämä on aihe jota olen miehenä pohtinut lähes päivittäin eli miksi en kelpaa suuresta treffimäärästä huolimatta.
Aina olen ollut mukava, asiallinen ja huomaavainen naisia kohtaan, mutta lopputuloksena on silti kohteliaat pakit.
Mikä minussa on niin pielessä että romanttisia tunteita ei naisilla ikinä synny ja miksi tapailua ei voi edes yrittää? "Voidaan kyllä vielä nähdä, mutta kaverimielessä" on tuttu lause.
Kuulee niin paljon sitä, että naiset menevät sänkyyn ns. pelimiesten kanssa ja sitten surraan kun pelimies ei enää ole yhteydessä, mutta itse en pääse sänkyyn vaikka olen rehellisesti parisuhteen perässä.
m35
Halvalla olet itsesi myynyt. Ei kukaan normaalimies halua jalkamaton kanssa suhteeseen.
Ilmoittaudu Ensitreffit alttarilla -ohjelmaan niin pääset vikoinesi koko Suomen kansan (tai ainakin avn) räävittäväksi. Tiedätpä ainakin mikä vikana.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aihe jota olen miehenä pohtinut lähes päivittäin eli miksi en kelpaa suuresta treffimäärästä huolimatta.
Aina olen ollut mukava, asiallinen ja huomaavainen naisia kohtaan, mutta lopputuloksena on silti kohteliaat pakit.
Mikä minussa on niin pielessä että romanttisia tunteita ei naisilla ikinä synny ja miksi tapailua ei voi edes yrittää? "Voidaan kyllä vielä nähdä, mutta kaverimielessä" on tuttu lause.
Kuulee niin paljon sitä, että naiset menevät sänkyyn ns. pelimiesten kanssa ja sitten surraan kun pelimies ei enää ole yhteydessä, mutta itse en pääse sänkyyn vaikka olen rehellisesti parisuhteen perässä.
m35
Olet rehellisesti parisuhteen perässä mutta silti surkuttelet lähinnä sitä, kun et pääse sänkyyn. Juupa juu.
Ehkä miehet eivät halua lämpimiä, uskollisia naisia ja mieluummin kullankaivajia.
Vierailija kirjoitti:
m35
Sori, et ole vain tarpeeksi komea. Sellaista se on tavismiehen elämä vuonna 2021 kun jokainen peruslissukin voi "mätsää" vaikka kuinka komeiden kundien kanssa nettijutuissa.
AP, josta syystä tunnut toistavan samaa kaavaa noissa suhteissasi, huomaatko? Itsellä oli sama tilanne, sina " päödyin" suhteisiin pskojen miesten kanssa. No syyhän oli se, että itse toimin niin. Syykin löytyi lapsuuden perheestä ja sen dynamiikasta- toistin kaavaa, jonka olin siellä oppinut.
Vierailija kirjoitti:
Halvalla olet itsesi myynyt. Ei kukaan normaalimies halua jalkamaton kanssa suhteeseen.
Perustelu tähän kiinnostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m35
Sori, et ole vain tarpeeksi komea. Sellaista se on tavismiehen elämä vuonna 2021 kun jokainen peruslissukin voi "mätsää" vaikka kuinka komeiden kundien kanssa nettijutuissa.
So? Et sinäkään mätsäisi läskin tai ruman naisen kanssa? Miksi vain teillä miehillä olisi oikeus valita nainen ulkonäön perusteella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m35
Voi voi. On se ikävää, kun peruslissu pääsee panemaan komean miehen kanssa, mutta perusjumppa ei missin kanssa. Jaxuhalit!
Mieti, että jotkut löytävät niitä niin paljon, että voi vaihtaa lennosta seuraavaan, kun edellinen suhde päättyy. Aina on kainalossa uusi rakas.