Hyvä vihje kovettuneisiin ja kuivettuneisiin kantapäihin!
mulla oli syksyllä jo tosi pahaksi mennyt kantapäät, oli paksut kovettumat ja lohjenneet moneen palaan.
Päätin sitten tehdä omantestin ja hain mökiltä kulmahiomakoneen ja santapaperia siihen. Hioin sillä kantapäät sileäksi ja sehän ei tunnu missään. Aikaisemmin olen yrittänyt viilailla ja repiä irti paloja kynsillä sehän ei oikein auttanut ja 1 kk päästä kaikki oli takaisin
MUTTA tämä kulmahiomakoneppa auttoi, nyt ei ole kantapäät lohkeilleet 3 kuukauteen!
Kommentit (58)
Hienoa, kiitos vinkistä! Minulla samaa ongelmaa. Täytyypä kokeilla.
Hyaluronihappoa sisältävät kuorivat sukat ovat paremmat ja tarkemmat.
Vierailija kirjoitti:
Hyaluronihappoa sisältävät kuorivat sukat ovat paremmat ja tarkemmat.
Ei toimi kunnolla kovettuneisiin.
Ei siihen nyt ihan niin järeää laitetta tarvitse hakea, eikä ole kovin hygieeninenkaan. Jos saat haavan tms. ei siitä hyvä heilu. Niitä jalkojen hiomalaitteita on ihan myynnissäkin, eivätkä ole kovin kalliita. Niissä on pari eri karkeusastetta olevaa hiomarullaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen nyt ihan niin järeää laitetta tarvitse hakea, eikä ole kovin hygieeninenkaan. Jos saat haavan tms. ei siitä hyvä heilu. Niitä jalkojen hiomalaitteita on ihan myynnissäkin, eivätkä ole kovin kalliita. Niissä on pari eri karkeusastetta olevaa hiomarullaa.
hiomakone on ihan hyvä ei se hio lattiaakaan niin että lastut lentää vaan sileästi sillä paperilla ja saa muutaman kerran vedellä että on hiottu kantapää sileäksi
Osta apteekista kuorinta sukat ja pidä ne ohjeesta poiketen vähintään nelinkertainen aika , itse nukuin ne yön jalassa
Vierailija kirjoitti:
Osta apteekista kuorinta sukat ja pidä ne ohjeesta poiketen vähintään nelinkertainen aika , itse nukuin ne yön jalassa
maksaa 16 e ja kestää hiton pitkään, hiomakoneella ajaa minuutissa ja ei tarvii kuukausiin hioa!
sukat "Iho alkaa kuoriutumaan asteittain 3-7 päivän jälkeen ja kuoriutuminen voi kestää jopa 15 päivää"
15 päivää! voi pertti!
Vierailija kirjoitti:
Joo, lähtee muu nahka, mutta kovettumat jää.
Helosan voide ei imeydy ollenkaan. Tosi huonoa.
Mulla oli vielä joulukuun alussa jalat ihan kamalassa kunnossa. Älytön kerros kovettumaa kantapäissä, tosi kuivat hilseilevät jalat, varpaankynnetkin kuivat ja repaleiset. En ollut jaksanut hoitaa pitkään aikaan.
Aloin kuorimaan jalkoja suihkussa muutaman kerran viikossa ihan kropankuorinnalla ja jopa kasvojenkuorinnalla, mitä nyt käteen sattui. Suihkun jälkeen olen rasvannut jalat välillä ureaa sisältävällä voiteella välillä jollain jalkanaamiolla mitä nyt kaappiin oli kertynyt. Välillä on jäänyt päivä tai pari välissä, keskimäärin olen tainnut rasvata jalat neljä kertaa viikossa. Pelkästään tällä jalat ovat parantuneet 70 %. Vielä on vähän halkeamaa ja sinnikäs kovettumakohta jäljellä mutta katson tämän kuun loppuun asti miten ne tokenee tällä metodilla, sitten saatan mennä jalkahoitajalle.
En pidä ollenkaan jalkojen hoitamisesta, mutta pakko hyväksyä se että jos haluan säälliset jalat, on vain huolehdittava säännöllisestä rasvaamisesta.
Kiinakaupasta tilasin sellaisen "höylän". Siihen laitetaan partakoneenterä sisälle ja niitä tulee mukana siinä paketissa. Ensin oli arka, kun ajattelin että tuon täytyy sattua ja mennä kantapäiden vereslihalle. Mutta turha huoli, se ottaa pois vain sen kuolleen ihon. Jos tilanne on päässyt tosi pahaksi, niin viilat ja raspit on aivan liian tehottomia. Siinä saa viilata tunnin yhtä kantapäätä ja sitten on jo liian väsynyt toisen jalan kantapäähän.
Temuun hakusanaksi jalkahöylä, niin löytyy vaihtoehtoja.
Sopivan karkea hiomapaperi ja rasvaus, A vot, vaiva hoidettu. Yksinkertaista, minnekkään manikyristille vähäisiä rahojaan on turha kiikuttaa. 😏
Tämäkin ostipa ihan jo muutama vuosi sitten jonkun oikean miesten työkalu hiomakoneen,kyllästyin noihin tehottomiin keinoihin..No nyt jalat alkannu voida paremmin,kertaakaan en konetta käyttänyt.Kerran porakoneeseenn pistin jonkun pään..se tempooo tosi lujaa,on vuosia..Se working hands voide,töhrii paikkoi.Eikä imeydy.Laastarin alla auttaa hetkellisesti kipeisiin railoihin..
Bodyshopin kuivan ihon voidetta jalkoihin yöksi ja sukat jalkaan, jotta et tahri lakanoita. Tätä toistat 3 yötä ja kas, kuiva iho alkaa kuoriutua, kun peset jalkoja.
Kun sitä kuivaa kerrosta on kuukausia kerännyt, niin ei se yhdessä päivässä katoa.
Rantalentistä ja illalla Tummelia jalkoihin.
kulmahiomakoneen jälkeen en ole tarvinnut edes rasvausta, on pysynyt suht sileänä, nyt 3 kk päästä edellisestä ajosta vois ajella taas sileäksi, kestää 1 minuutin. ei tarvii mitään monimutkaisempaa. kulmahiomakone ja santapaperia.
Itselläni ollut sama ongelma jo vuosia talvisin. Kesällä jalat saavat luonnollisen kuorinnan kun kävelee paljain jaloin luonnossa. Erityisesti kallioisessa maastossa. Talvella tätä mahdollisuutta ei ole, niin ratkaisin asian tilaamalla Kärkkäiseltä 2€ maksavan jalkaraspin, jolla vetelee kantapäät tarvittaessa sileäksi. Onnistuu helpoiten pitkän suihkun jälkeen. Minulla on myös Flexitol heel balsam voidetta, joka auttaa tehokkaasti kuiviin ja haljenneisiin kantapäihin. Saa apteekista.
Laittaa sellaista voidetta, jossa on ureaa.