♥Kesäkuun Kullanmurut♥ vko 36
Kommentit (64)
Heippa,
kiva päästä jännäämään teidän kaikkien puolesta :) Mun kaveri sai viime yönä pikkasen tytöntyllerön ni ei ku vauvakuume vaan nousee :) Jos se tästä enää voi nousta :) Mä kokeilin tänään ihan ekaa kertaa ovistikkuja. Siis sen tiedä ees mun kiertoa ku lopetin vasta pillerit pari vkoa sitten. Viime ke ja to tuli niukkaa vuotoa niiku tuol aikasemminki kerroin, mut en tiiä miten siihen pitää suhtautua?!? Nyt siis tein kuitenki ton ovistestin ja siihen tuli haalee viiva eli se kai negaa tarkoittaa?! En siis luullutkaan et nyt jo aika olis, mut halusin vaan testata testailumielessä ;) Odotellaan nyt et tulis täti kylään ni sen jälkeen vois paremmin laskeskella.. Mut ei vaan millään jaksais odottaa vaan haluis heti tehdä jo plussatestin :D Tiedän, et hiukan kärsimättömyyttä ilmassa :D
Mutta paljon onnea kaikille tälle kuulle.. Haluaa kuulla monta plussauutista:D ja tietenki tihkuu halusta pääsät myös kertomaan omat uutiset :D
Yasmin
Ovistikuista kyselit. Niissä on tosi tarkat ohjeet mukana. Just siitä milloin kannattaa aloittaa. Lyhyimmän kierron mukaan katsotaan milloin kannattaa aloittaa tikuttelut.
Mä olen itse testaillut Advancella kaksi kiertoa. Niillä en jostain syystä saanut varsinaista plussaa (eli niin että testiviiva on kontrolliviivan vahvuinen tai vahvempi) ollenkaan. Ne ei varmaan vaan sopineet mulle, kun ne on monella muulla toiminut ihan virheettömästi. Nyt olen kaksi kiertoa käyttänyt Fertestejä ja ne on toiminut oikein hyvin. Ne tehdään aamupissasta, mikä varmaan sopii mulle paremmin. Nyt vaan odotellaan sitä varsinaista plussatulosta ihan muista testeistä :)
Plussaonnea!
Laru
Täällä on taas pinolla niin paljon mittaa, että hyvä kun ehtii lukemaan.
On töissä oikeasti niin kiire, että en ole ehtinyt moneen päivään tänne. Viikonloppukin mennä hurahti.
Mutta ovis taitaa täälläkin lähestyä ja pitäisi alkaa peittoja tuuletella, kun vaan jostain sais energiaa, että jaksais. Kaippa homman voi hoitaa nukkuessaankin... Olen niin väsynyt töistä, lastenhoidosta ja kodinhoidosta. Kunpa tulis plussa ja raskaus kestäis, että pääsis töistä pois.
Huh-huh, tulihan angstia.
Tsemppiä kaikille ovisbongareille!
Iksu kp12/28-35
Naita lueskellessa ja onnitellessa noista tadeista kuka niita haluiskin, etta vois ne nyt tannekin tulla ja pian! Vielaks monta paivaa menee etta kuukausi vaihtuis heinakuuks? Siis mulla on viela aikaa odotella tateja,
Mulla on jo nelja muksua tullu ilman tikkuja ja nyt vasta kuulin etta ne taalla edes noita myy??? Siis ei minkaanlaista infoa tassa maassa...
Nyt ei niin muuta oo mielessa; harmitta noi negat ja taa kierron pidentyminen enemmankin (kp 35)
Siellä joku taisi kaipailla tätiä, joten toivottavasti suuntaa oikeaan kohteeseen. Meille ei olisi tarvis tulla ainakaan vuoteen, jos siihen ois samalla hyvä selitys. :)
En itse vielä aloittele tikuttelua, ehkä tuossa loppuviikosta. Olen sitä aikaisemmin tehnyt aika paljon, että voin melkein arvata, että jossakin kp16 ja kp20 välissä se ovis yleensä on. Siis mulla lh-huippu, kun en tiedä, ovuloinko enää tässä iässä kovinkaan hyvin. Arvio oli jossain, että vain muutamia munasoluja irtoaisi enää vuodessa. Sitä ei sitten haluaisi sen vuoksi missata yhtään kiertoa. Lääkärikin sanoi, että tässä iässä vuodenkin yritysaika ei ole harvinaista. Meikäläinen on yrittänyt jo puolitoista. No, oli tuolla elokuulla vuosi sitten yksi km. Kaipa sitä sitten voisi toivoa olla vielä.
Ihanaa miten paljon viimeaikoina on iäkkäitä julkkisia saanut lapsia. Vai onko tässä sama juttu, vauvakuumeiset näkee vauvamahoja joka puolella ja iäkkäät vauvakuumeilijat näitä iäkkäiden vauvasaamisia - siis noiden vauvamahojen lisäksi muuten. :)
Nyt keskityn limantarkkailuun, popsin multitabseja, mittailen kuumetta ja kaivan ovistikut valmiustilaan... oviksenmetsästys alkakoot! Onnea muillekin metsästäjille!
Levinialla pidän kyllä vielä plussapeukkuja pystyssä! ;)
Täältä hurrrrjasti peukkuja teille jotka ovista olette bongailleet tai bongailemassa! Toivottavasti puuhastelunne ovat tuloksellisia. Pitäisikö sanoa HEDELMÄLLISIÄ. =)
Mä odottelen Levinian tapaan tätiä enemmän kuin kuumeisesti. Eka luomukierto venyy ja paukkuu.. Tänään juttelin työpaikalla ehkäisyneuvolalääkärin kanssa ja hän oli vakaasti sitä mieltä että vielä ainakin toinen 30 päivää pitää odotella ja sitten ois ehkä Terojen paikka.. Jippii... että VIELÄ kuukausi pitäisi odotella kuukautisia. Ei tuu mitään. Hermot menee.=(
Juups, vähän negatiivinen fiilis täällä, mutta minkäs teet. Odottavan aika on helevetin pitkä ja kun tahtois kuitenkin uuteen kiertoon jo. Ja tietty että tahtois että oma roppa lähtis toimimaan niinkuin naisen kropan pitäis toimia.
Mutta olen kovasti iloinen teidän muiden puolesta ja peukuttelen täällä hurjasti!
Jushka, kiertohirviö 37...
taitaa tosiaan olla niin että kaltaisiaan näkee jokapaikassa, koska itsekin kun edellist ootin niin tuntui että nuoria äitejä oli joka paikassa, tai jopa teini äitejä.
nyt näen jostain syystä kaupassa vain 2-3v lapsia jotka huutaa ja kiljuu kun eivät saa tahtoaan läpi (näen siis niiden raskaana olevien lisäksi). Niin ja tämähän ei kerro sitä että kuopuksemme on juuri hirveän uhmaiän partaalla ja kaikkeen pitää sanoa ei ihan vain tavan vuoksi. :)
Ja lisäksi kaikilla on vain pieniä tyttö vauvoja, kun niin kovasti sen tytön haluaisin.
meillä jännätään yli huomista klinikka käyntiä, mitä siellä aikataulutuksest sanotaan. koska on ultra ja koska ruvetaan tikuttelee, kun en tiiä onko se ultra jo torstaina..vai ei. ei kai sentään vielä.
mutta sitä odotellessa... onnen tuulahduksia plussa säteiden kera niille jotka jo tositoimiin pääsevät.
Joo tänään alotin tikuttelun.Negaa näytti,mutta ajattelin alottaa ajoissa. Kierto kun on vielä hakusessa pillereitten jälkeen.
Palailen linjoille taas kun saan bongattua sen oviksen!
Marlene78 kp 10/28-30
Tänneppä ei sen kummempia kuulu. Kp3 menossa ja niitä ovistikkiuja odotan postista saapuvaks, et pääsen tutustuun käyttöohjeisiin!=)
Ja kuume senkun vaan kasvaa..=)
Poika on päikkäreillä ja mä sain just huushollin imuroitua ja puunattua, jes! Eli hyvällä omalla tunnolla voin hetkisen viivähtää netissä.=D
Voi harmi Jushka, et ne sun kp:t vaan venyy ja paukkuu!=(
Malttia vaan peliin, kyl se kroppa taas alkaa pelittään ja täti tulee sinnekkin. Itseasiassa mä voin lähettää sen täältä kun se ylihuomenna on kerta lähössä!;)
Muille peukutusta oviksen pongailuun ja plussatuulta vällyjen väliin!!!=)
toivottelee, hope kp3
Kävin hakemassa postin ja nyt ne ovistikut tuli!=)
terveisin, vauvakuumeinen Hope joka jo ihan innoissaan odottaa ovista ja pääsyä tosi toimiin.=)))
*toivoo et päivät menis äkkiä*
Mitkä tikut tilasit Hope? Nyt vaan sitten oikeita päiviä odottelemaan.
Meillä pitää tänään taas peittoja pöllytellä, kun eilen tuli se plussa.
Tietääkö kukaan, miten ne emäksisyys ja happamuus jutut meni siittiöiden kestävyyden kannalta. Tuli vaan mieleen, että voiko hiivatulehdus vaikuttaa siittiöihin. Kun mulla on taipumus siihen monesti juuri kuukautisten tienoihin, ennen tai jälkeen, ja nyt tuntuis taas sellasta kihelmöintiä. En uskalla nyt mitään puikkoja käyttää. Yleensä ne maitohappobakteeripuikot riittää mulle hoidoksi.
Kertokaahan nyt ystäväiset kuulumisia? Mietteitä tai ihan mitä vaan. On niin kiva lukea muiden ajatuksia.
Laru kp 14/27?
Olikos se nyt niin päin, että tyttösiittiöt viihtyy paremmin/pidempään happamassa ympäristössä. On jotkut kokeilleet hapannestehuuhtelua (greippi-/ sitruunamehua ym.) ennen pupuilua tyttösiittiöiden kulun edistämiseksi.
Oma tila: sitä samaa eli ei mitään. Kp kohta 60 ja usko spontaanisti palautuvaan kiertoon vähenee koko ajan. Onneksi (tai miten sen nyt ottaa) töissä sen verran kiirettä ja ongelmia, ettei ennätä tätä miettiä. Iltaisin unta odotellessa vähän murehdituttaa, vaikka tiedänkin ettei se mitään auta. Jossain vaiheessa myöhemmin sitten lääkärille päin yhteys.
Laskeskelin, että viimeistään 7. lokakuuta pitäis tapahtua hedelmöittyminen, että kesäkuulle osuis laskettu aika. Meniköhän laskut oikein?
Plussaonnea!
Olen kyllä lueskellut pinoa, mutta kirjoittaminen on ollut vähän heikkoa. Kyllä se taitaa ainakin omalla kohdalla olla niin, että se on se piinaviikko nimensä mukainen ja silloin mahdollinen raskautuminen pyörii koko ajan mielessä muuten vähän vähemmän.
Täällä oli kyselyä niistä ovistesteistä, joita en ole koskaan käyttänyt. Itse tunnen ovulaation niin varmasti, että ei ole ollut tarvetta. Muutenkin huomaan, että seksihalut lisääntyvät ovisviikolla exponentiaalisesti, joten tulee luonnostaankin oltua aktiivinen sillä saralla, vaikka ehkäisyä oltaisi käytetty, eikä varsinaista vauvan yritystä ole ollutkaan. Lämpöjä innostuin mittaamaan kuopuksen toisessa ja tärpänneessä yrityskierrossa, mutta nyt luulen, että ehkä sitten loppukierrosta pahimpina piinapäivinä, että näen lähtevätkö laskuun vai pysyvaätkö ylhäällä.
Oma napa: Nyt kun mieskin siis vihreää valoa on näyttänyt hankkeelle, on oma mieli yllättäen ollut vähän pelokaskin. Jaksanko vielä, jaksanko raskausajan stressin omasta ja vauvan voinnista. Mulla on ensi viikolla se suunnittelukäynti synnytyssairaalassa ja jännittäen odotan minkälainen olotila mut valtaa kun sinne taas astun. Jos mua alkaakin ahdistaa liikaa ja totean, että en haluakaan raskautta kokea enää. No ne on näitä mietteitä... muutenkin olen huomannut, että aina jostain kumman syystä esikoista lukuunottamatta, en ole ollut ovisaikana vauvasta niin kovin innostunut, mutta kun piinaviikko koittaa olen aina täysillä mukana. No ehkä se käynti myös saattaa rauhoittaa mielialaa. Ehkä se on vaan kysyttävä reilusti, että olenko minä täyspäinen, mun vielä lapsen haluan.
kp 8/28-29?
Suoraan omaan napaan: Aloitin minäkin sitten tikkuun pissaamiset eilen (tai tarkemmin purkkiin ja sit tikku sinne...). Eilen ei tullut kuin kontrolliviiva näkyviin, mutta tänä aamuna sitten jo näkyi haalea toinenkin viiva. Eli innolla odottelen huomista!
Muuten, te vanhat tikuttajakonkarit, tuleeko teillä monenakin päivänä noita haaleita viivoja ennen kuin saatte kunnon viivan aikaiseksi, vai miten? Eli innostuinko liikaa haaleasta viivasta? Toisaalta kyllä, onhan tässä jo kp 12 menossa, että kyllä pitäis oviksenkin kohta olla, kun huomioi nää mun lyhyet kierrot. Noh, kattellaan.
Eipä täällä sitten tässä vaiheessa kiertoa paljon muuta taas pyörikään ajatuksissa kuin vauvavauvavauva! Voi kun nyt onnistaisikin!
Plussatuuli puhaltakoot meidät kaikki tuonne kesäkuun odottajiin!
@ruusu@ kp 12/21-25
anteeksi hirmusesti tama tahaton ' pikkuilkeys' , mutta ihanaa huomata heliliina etten oo ainut jolla kierto on pain mantya! Siis en tarkoita etta se olis kivaa, vaan kiva tuntea joku muukin samassa tilanteessa oleva! Tosin niinku Jushkalle sanoinkin Suomessa odotellaan hirmu kauan ennekuin aletaan ' tekemaan' mitaan?! Siis lekurien puolelta. Meikalaiset menee taalla yksityiselle ja saat lahtea sielta terot+clomi-resepti takataskussa ulos, jollei mitaan ' oikeeta' vaivaa oo loytyny (kuten kystia), ja hinnatkin on ' ihmismaisemmat' kuin siella, luin laake-sivuja ja voivottelin euroja...Meilla 12 tabun klomipaku maksaa 60 vanhaa mk.. tosin meilla ei saa mistaan ' kelalta' takaisin.
Mutta tallasissa mietteissa tanaan; kp 36 ja ei oireen oiretta etta alkais tatoset!?!
Nostelen samalla hiukan, kun oltiin tipahdettu jo kakkossivulle.
Tänne ei mitään uutta. Pikkuhiljaa aloitellaan pupuiluja ja odottelen ovisaikaa. Tässä välissä olen siivoskellut lasten vaatekaappeja. Kylläpä siinä onkin hommaa ollut. Tänään ajattelin vielä nuo viimeiset kaapit käydä läpi niin sittenpä onkin hyvä taas pitkän aikaa.
Arki on löytänyt taas muotonsa. Isot lapset ovat päivisin koulussa ja nelosen kerhokin on alkanut. Kahtena aamuna me ollaan kuopuksen kanssa ihan kaksistaan täällä. Nautittava olotila tämäkin.
Medison kp9/28
Täällä alkaa hedelmälliset päivät lähestymään, niinkuin monella muullakin :) kp9 menossa (viime kierrossa ovis oli jo kp12)
Mies lähtee " sopivasti" työmatkalle viikonlopuksi, joten pupuilut oli pupuiltava nyt aamulla, eiköhän ne simpat sinnittele ainaskin sen 3 päivää.
Menen gynelle huomenna " vuositarkastukseen" , varmaan ultraa myös, niin nähdään missä mennään tän kierron suhteen. Onko ovis jo lähellä, vai onko siellä edes muniksia kasvamassa..
Ei muuta kuin pupuiluintoa ja tärppionnea kaikille kesäkuun kultsuja haikaileville!!
-S- kp9/23-28
Tervetuloa kaikille uusille mukaan!
Onnittelut kaikille tätiä kaivanneille joille se on tiensä löytänyt! =D Pysyköön tästä eteenpäin sitten poissa!
Liipe kysyi lämmön mittauksesta! Se kertoo ainakin sen, että ovis on varmasti tapahtunut, koska lämmöt nousee keltarauhashormonin ansioista. Ensin lämpö laskee hiukan alle normaalin, se on se ovispäivä ja seuraavana on noussut enemmän kuin tuo lasku oli jolloin se näyttää siis oviksen tapahtuneen. Ja lämmöthän yleensä pysyy ylhäällä siihen asti kunnes menkat alkaa tai sitten saattavat jatkaa vielä lisää nousua hiukkasen, jos on onnellisesti raskautunut! Näin on ainakin omalla kohdalla käynyt. Samana päivänä jolloin lämmöt ovat laskeneet tulee täti.Sehän on sillai epävarma tapa, jos ei aina herää samoihin aikoihin yms. Mutta itse olen oppinut aika hyvin näitä seuraamaan. Onhann tässä tätä aikaakin jo ollut harjotella..
-hope-! Sun kohdalla varmaan alottasin tikutuksen tuossa 10 päivän tienoilla. jos kierrot vaihtelee niin kannattaa alottaa vaikka vähän aiksemminkin, kuin mitä ohjeissa mainitaan. Tai ylipäätään aina lyhyimmän kierron mukaan!
marikko! Eiköhän niitä munasoluja irtoile kuitenkin vielä sentään muutamaa enempi vuodessa! Toivotaan ainakin! Itse olen jo todistettavasti ovuloinut tänä vuonna ainakin 5 kertaa joista 4:ssä olen raskautunut, enkä halua uskoa, ettei enää tänä vuonna ovista tapahtus!
oma ( . )
mähän alotin tikuttelun kp 7 ja sain sillon melko paksun viivan, mutta siis silti negan. Sen jälkeen on tullut ihan puhtaita tikkuja joten oletan, että kun viivoja alkaa seuraavan kerran ilmaantumaan alkaa olla jo oviskin tuloillaan. Tää on tapahtunut ennenkin, että viikkoa aiemmin tulee melkein plussaa jotka häviää ja sitten alkavat pikkuhiljaa vahvistua ja viikon päästä tulee vasta oikee plussa. Tässä vastaus samalla sulle @ruusu@! =)
Ja se siis tietäs aiempien kiertojen perusteella sitä, että ovis on tuossa 15-16 päivän tienoilla mikä ois loistavaa, koska nuo esikoisen synttäritohinat pukkaa päälle ensi viikolla. En toivos, että sinne loppuviikkoon jäis. No pääasia siis, että ees tulis. Jokin vaan pakottaa aina spekuloimaan..
Jaahas, jospa lähtis taas rikkaruohojen kimppuun!
Tärppionnea kaikille!
t: piipaa kp 10/29(32)
Mä täällä ilmottautuisin nyt sit uutena mukaan. Vähän aikaa kerkesin kirjotella toukokuisissa kunnes täti sit eksyi meillekkin visiitille.
Eli nyt kp2 menossa ja toinen yrityskierto alkaa.
Meillä ennestään vuoden vanha poika ja parisen viikkoa sitten vasta lopetin imetyksen. Siks en vielä korkeelta tippunukkaan ku täti meille ilmesty. Oikein tositositoimiin ruvetaan siis vasta nyt!=)
Ovistikutkin tilasin. Niistä ei kyllä minkäänmoista kokemusta. Et voiskohan joku kertoa millon kannattas alkaa tikuttaan, jos kierto on esim. vaikka 29-34pv niinkuin mulla?! Kiitti jos viitsit vastata.=)
Täällä näkykin monella jo alkavan lakanoitten pöllytykset kun ovis lähestyy, hurjasti plussasäteitä teille!!!!+++++++
Ja sit me muut joilla täti vielä kyläilee, toivotaan et se pakkais pian laukkunsa ja lähtis monen moneks kuukaudeks jonnekkin tosi kauas pois. Ja sit pupuilun iloa meille kaikille!!!=)
toivottelee hope kp2/29-34