♥Kesäkuun Kullanmurut♥ vko 36
Kommentit (64)
Tänne kuuluu ihan mukavaa, täti häippäs eilispäivän aikana ja ollaan päästy petipuuhiinkin taas. =) Nyt on vaan kyllä joku ihmeellinen syysväsy iskeny, kun vois nukkua ihan koko ajan ja kuinka paljon vaan. Eilenkin piti nukkua päiväunet esikoisen kanssa, oikein useampi tunti! Ja illalla ajoissa nukkumaan ja silti aamulla ei olis mitenkään jaksanu nousta ylös..
Töissäki on niin " kiire" , ettei täälläkään meinaa hereillä pysyä, kun koko päivä taitaa taas mennä vaan nettisurffailuks. No, mut kivahan se on, että palkka juoksee, vaikka ei hommia ookaa. Täytyy ny nauttia niin kauan ku tätä jatkuu. :D
Nyt en enempää keksi kirjotettavaa, mukavaa viikon alkua kaikille!
S kp 6/26-27
Minä täällä jo toiveikkaana aloitin ovistikuttelen eilen.. Juu, ehkä pikkasen aikasin, mutta jotenkin kun ei voi olla varma mihin kierrot asettuisivat tuon km:n jälkeen niin aattelin, että parempi aikasin kuin liian myöhään! =)
Sain kyllä jo ihan hyvän viivan tikkuun vaikka ei se lähelläkään plussaa ollut. Mulle on kyllä usein käyny niin, että ensin viivat vahvistuu pikkuhiljaa, sitten katoavat ja kunnon plussa tulee vasta paljon myöhemmin. Aattelin kumminkin varoiks komentaa ukon tänään hommiin! =)
Meillä kun on nuo kahdenkeskiset ajat aika vähissä niin yritän tähdätä tuohon noin joka neljäs päivä taktiikkaan. Todistettavasti kun ukon simpat on pitkäikäisiä niin tuo riittänee hyvinkin.
Kuinkas moni täällä aikoo tikutella vai luotatteko oviksen tulevan ilmankin?
Entäpä kuinka moni mittailee lämpöjä?
Itse käytän siis molempia kikkoja ja kyllä nuo lämpökäyrät on mulle ainakin selvästi oviksen näyttäneen.
Pitäis ottaa itseä niskasta kiinni ja ruveta siivoamaan.. Ei vois vähempää kiinnostaa, mut ei auta..
Oikein mukavaa viikonalkua kaikille!
piipaa kp 7/29(32)
Minakin taalla viela surffailen edestakaisin toukokuisten ja teitin kesakuisten valia! Kun ei tateja tietty toivoja on toukokuiseen, mutta kun yritan itteni pitaa maankamaralla niin kuulun siis tannekin, heh hee!
Kp 34 ja nyt kylla nivusissa vihloo siihen tyyliin etta voisin jopa ' vairallisesti' tanne kuulua taman paivan aikana! Eli tateja odotellessa; hauskaa ovisaikaa kaikille!
Täälläkin täti hätistetty ja pupuilut aloitettu. Kp6 menossa.
Piipaa kyseli tikuista ja lämmöitä. Täällä yksi, jolle molemmat on tuttuja ja tässä kierrossa myös aion tikuttaa ja mittailla lämpöjä. Aina on ovisplussa löytynyt ja aina on lämmöt nousseet oviksen jälkeen.
Pupuiluintoa ja tärppionnea kaikille!!!!
-S- kp6/23-28 (ovis ollut välillä kp11-kp16)
Hei vain kaikille ja iloista alkavaa viikkoa!
Täällä kuumeisesti odotellaan ensimmäisiä luomu-menkkoja pillereiden lopettamisen jälkeen, jospa ne tällä viikolla jo suvaitsisivat tulla. Olen siis ensi keväänä valmistuva luokanopettaja ja siksikin vauva olisi erittäin tervetullut perheeseemme.
Täällä aloitettiin jo pöllyttely hyvissä ajoin.Tikkuile en ja saapi nähdä miten käy kun ukko lähtee viikonlopuksi pois:(!
Mutta yritetään silti:D
Hyvää viikonalkua kaikille kuumeisille
kp 10/27
Tulin kurkkailemaan tänne ja kivastihan tänne on taas viestejä tullut. Muut olivat kertoneet itsestään, joten minäkin vähän kerron (vaikka jo jotain taisin kertoakin). Eli me ollaan 29- ja 30-vuotiaita. Yhdessä ollaan oltu kymmenen vuotta ja naimisissa 5 vuotta. Lapsia meillä on nyt yksi ja toinen on menehtynyt. Lapset olivat siis keskoskaksoset, joista toinen selvisi. Meidän poitsu on nyt reipas neljä vuotias ja kovasti toivottaisiin hänelle pikkusisarusta. Asutaan Vantaalla.
Kuume on kova ja viides yrityskierto on nyt menossa. Ovista odottelen tällä viikolla. En ole kyllä vielä oikein tikutellutkaan, kun lauantaina kerran. Jotenkin olen vähän väsynyt pettymään kuukaudesta toiseen ja kun vielä työasiat stressaa, niin onneksi vauva mietteet oli tässä pari viikkoa vähän taka-alalla. Kaipuu vauvaan on kyllä niin kova, että jos asiaa alkaa oikein miettimään, niin hyvä ettei itku tule.
Nyt on menossa kp 12 ja koska kierrot on olleet 29-31 päivää, niin loppuviikosta sitä ovisplussaa toivon saapuvaksi. Viime kierrossa sain (ovistikut vaihdettuani) ekan kunnon ovisplussan ja toiveet oli tosi korkealla. Ihme tiputtelu alkoi kuitenkin jo viikko ennen varsinaisia kuukautisia, joten en tippunut loppujen lopuksi onneksi kovin korkealta. Kaikki tiputtelut mukaan lukien vuotoa tulikin sitten 14 päivänä, joten muita mietteitä hormoonien toiminnasta nousikin sitten mieleen. Jos tiputtelua on noin paljon tässäkin kierrossa, niin suuntaan sitten kyllä jo gynikselle.
Tulipas nyt omaa napaa. Toivottavasti me tästä kierrosta siirryttäisiin sinne odotuspuolelle isolla porukalla.
Mukavaa viikonalkua kaikille!
Laru kp12/29-31
Loppuviikosta pitäisi täälläkin olla oviksen aika. Viikonloppuna juttelin miehelle, että nyt on niinku menkkojen jälkeiset ¿kuivat päivät¿ niin se oli revetä naurusta! Sanoi hohotuksen lomassa että ¿Pliis, hani, en halua tietää enempää!¿ Tietää kyllä, että tällä viikolla pitäisi peittoja pöllytellä jokatoinen päivä. Vaikka kyllä meinaan tikutellakin. Viime kierrosta tikutin ensimmäistä kertaa ja oviksen bongasin 14 vrk tädin saapumisesta joten sitä silmälläpitäen perjantain pitäisi olla se THE päivä. Mutta varmuuden vuoksi kuitenkin tikuttelen niin ei mene ainakaan ohi. Ne viimeviikkoiset vatsakivutkin loppui joten katson nyt vielä tämän kierron ja lampsin sitten gynekologille käymään jos ei vielä tärppää. Niin ja ollaan 29-vuotiaita 2,5 vuotiaan tytön vanhempia pk-seudulta ja kolmas yrityskiertoa menossa.
-Emik kp 10/27
Täti on jo pakannut kassinsa ja eilen jo pöllyteltiin peiton alla.
Ovistikkuja aijon kokeilla,esikoisen yritys alko ekasta kierosta kun aloin tikutella. Niinpä luotan tähän keinoon toistaseksi! Laskujeni mukaan ovis olisi ma 11.9 eli vkonloppuna puputellaan ahkerasti.
Tulen kertomaan myöhemmin kuinka oviksen kanssa kävi! Luen kyllä päivittäin pinoa.Aina vaan ei ehdi/jaksa kirjotella. Käyn iltaisin koulua ja päivällä olen töissä. Ja pittähän pojankanssakin viettää aikaa ja miehenkin.
Marlene78 kp 8/28
Hyvää maanantaita! Mulla on tänään kotipäivä ja sain juuri esikoisen (1,5 v) päikkäreille reilun tunnin väsytyksen jälkeen. Tyttö jaksaa aina yksikseen lauleskella ja lukea kirjoja ennen kuin nukahtaa. Nyt piti välillä jo käydä vähentämässä aktiviteetteja, kun ei nukkumisesta meinannut tulla mitään.
Täällä näköjään aika moni käyttää ovistikkuja. Tuli viestejä lukiessa ihan sellainen olo, että olenko mä ihan hullu, kun en sellaisia käytä. Jotenkin mä luotan siihen, että kun esikoinen sai alkunsa ensimmäisestä varsinaisesta yrityskierrosta ja keskenmenoon päättynyt raskaus samoin niin en ovistikkuja tarvitse. Tietysti tietoisuus oman kehon tapahtumista voisi olla tarpeen, sillä nyt mulla ei ole aavistustakaan, koska ovis tapahtuu. Hyvä kun menkkojen alkamisen osaa aavistaa kolmen päivän tarkkuudella ;-)
Kun kerran aika moni on jo tädin onnistunut hätistelemään pois niin häntä voisi pyytää kyläilemään täällä. Keskenmenosta on huomenna viisi viikkoa ja jo viime viikon jälkitarkastuksessa gyne sanoi, että menkat alkavat pian. No, mikä sitten on pian, sitä tässä tietenkin voin miettiä.
Tervetuloa joukkoon kaikki uudet kuumeilijat! Lähden keittämään iltapäiväkahvit ja nauttimaan sen kaikessa rauhassa, niin kauan kuin talossa vielä on rauhallista...
Täti saapui aamulla ja vei toiveet mukanaan. Tein testin varmuudeksi ku täti oli kuitenkin myöhässä mutta negaahan se näytti. Toivotaan parempaa onnea tälle kuulle.
huh, kun oli jo iso pino ehtinyt tulla. kivaa kun juttua riittää.
peitot on jo monessa makuuhuoneessa pöllynnyt, ovisonnea ja tsemppiä!
mulla sama juttu kun olikos se auroralla (?) joka luomumenkkoja oottaa. ja eilen alkoi sellanen tuhruvuoto lupaavasti. tänään kp 26 ja täti toivotetaan tervetulleeksi vaikka heti. mahaa ainakin juilii lupaavasti. hyvähyvä, sit pääsis yrityskierto käyntiin.
täältäkin suunnalta mukavaa syksyistä viikkoa.
Paljon oli luettavaa tullut päivän aikana. Mukavaa niin.
Mulla ei mitään muutosta tilassa eli luomumenkkojen odotus jatkuu edelleen. Uutta on se, että eilen päätettiin jättää tästä eteenpäin loputkin ehkäisyvälineet välistä pois. Jos raskaudun ennen ekoja kuukautisia, niin sitten niin käy ja se on vaan mukavaa. Olo on kyllä täysin epähedelmällinen (voikohan tollaista sanaa käyttää, jos voi niin ymmärtääkö sen? ;) ) ja oon valmistautunut siihen että kauan yritetään. Ennen pillerien aloittamista oli ikävää, että hormonit aiheutti melkomoisia mielialanvaihteluja (ennen menkkoja ja myös kierron aikana joskus), mutta nyt olo on niin jotenkin tasainen ja turta, että olisi mukavaa saada ihan millä tavalla hyvänsä jokin merkki siitä, että elimistö ylipäätään tuottaa jotain hormoneja.
Tehkääpä te oviksenbongailijat ja muut täsmäiskuja, jotta saadaan kesäkuun kullanmuruja aikaiseksi joillekin! Paljon onnea matkaan!
Olen tässä taas välillä pysytellyt vähän taka-alalla, mutta jos taas ilmoittautuisin. Alkaa se ovis kait olemaan kohta ajankohtainen. Nyt on sitten hankittu niitä tikkujakin asian varmistamiseksi. Tikut tuli tosin vasta tänään, joten toivon ettei ole jo myöhäistä. En nyt uskoisi, mutta toisaalta, kun mun kierto on välillä niin lyhyt. No, huomenna aamulla sitten alan tikuttelun.
Juuliar74: Mäkään en tosiaan ole aiemmin tikutellut ja mullakin on jo kaksi lasta, jotka ovat tulleet siis ilmankin (toka varsinkin heti pillereiden lopettamisen jälkeen), mutta nyt kun alko viides (?) yrityskierto, ajattelin varmistaa a) että todella ovuloin ja b) tarkan ajankohdan. Minä ainakin olen luullut tunnistavani ovulaation limojen perusteella, mutta haluan nyt vain saada asiasta varmuuden.
Mutta siis eiköhän se raskaaksi tulo onnistu ilman tikkutteluakin kunhan vaan pupuilee tarpeeksi usein;)
Piipaa kyseli myös lämpöjen mittauksesta. Sitä(kään) en ole harrastanut, enkä kyllä ole edes sellaista suunnitellut. Jotenkin tuntuu, että meen mittari näyttää vähän mitä sattuu enkä viitsi uuttakaan ostaa. Tai siis jotenkaan mä en luota, että muutkaan mittarit toimis niin tarkasti, et niillä sais mitattua tarkan lämmön... Öööh, mistäköhän moinen epäluottamus kuumemittareihin johtuu???
Tämmöttii. Tässä sitä nyt siis vaan odotellaan sitä ovista. Niin no, tietty on aloitettu tuo pupuilu jo! Lauantaina viimeks ja nyt sitten tänään olisi tarkoitus saada tuo mies lakanoiden väliin.
@ruusu@ kp 10/21-25
Moi! Kolmatta kuumeillaan täälläkin. Täti vierailee parhaillaan, eli toinen yrityskierto aluillaan. Pojat syntyneet 01 ja 03, ja kolmatta olen kuumeillut jo vuodenvaihteesta, mutta vasta heinäkuussa sain miehen pään kääntymään tähän projektiin. Esikoinen tuli toisella yrittämällä ja kuopus 6 kuukauden yrittämisen tuloksena. Mies on toivonut kesävauvaa, eli nyt taitaa alkaa meillä varsinainen yritys.
Olen palstaillut näillä sivuilla jo vuodesta -00, tosin taukoa oli välissä, kun rakennettiin.Ovistikkuja tässä harjoittelin viime kuussa, nyt ehkä osaan jo niitä käyttääkin. Hormonikierukka poistettiin heinäkuun lopussa. Jään taustalle vähäksi aikaa odottelemaan tädin poistumista, palailen kun jaksan.
vuma yk 2, kp 5/33
Hirveä väsymys iskenyt minuunkin (joku muukin mainitsi). Ei oikein meinaa arki käynnistyä.
Meilläeka on alkanut ihan ilman tikuttelua, mutta tokan ja tämän seuraavan kohdalla tikutellaan..ihan vain siksikin kun käyn sitten klinikalla inseminaatiossa.
tuota lämmön mittausta en ole harrastanut, enkä edes tiedä miten se toimii. mitä se kertoo? eli jos nousee tai laskee..mitä se sitten kertoo? joku viisaampi voisi valaista.
täällä kp3/25-32, mutta vähitellen rupeaa täti pakkaamaan laukkuaan.
rupeaa tämä oikein jännittämään, jotta kohta päästään tosi toimiin. ensiviikolla pitäs ovis kai olla..varmaan loppuviikosta.. toivottavasti ei osu lauantaille..muuten meillä menee kierto sivuun.
että täti saapui tänään! jihuu!
t: onnellinen heltsy:)
Tutti kp 1/28-32 hieman pettyneellä, mutta innokkaalla asenteella uuteen kiertoon.
Kirjotin jo pitkän viestin, joka katosi. Äh... uudestaan.
Kivasti oli taas ihmiset olleet aktiivisia. Kohta saadaan jo pystyyn päiväpinot. Vilkutukset vaan kaikille vanhoille tutuille aiemmista pinoista ja uusille tulijoille!
Kirjoitan taas omaa napaa, kun sain yllärin tänään aamulla. Eli: Mulla tuli jo tänään aamulla ovisplussa, vaikka odotin sitä loppuviikoksi, aikasintaan huomiseksi. Toisaalta kierrot on ennenkin heitellyt ja just tän takiahan mä niitä tikkuja käytän. Nyt vähän mietityttää oliskohan jo eilen tullut plussa, kun en testannut. Testasin lauantaina ihan hailukan, joten en usko, että vielä sunnuntaina olis plussa tullut. Aiemmin on nimittäin ensin viiva selvästi vahvistunut yhtenä päivänä ja sitten vasta tullut se selvä plussa. Ja sunnuntain oli kyllä niin kuivat paikat ettei tosikaan :)
Nyt tietysti vähän harmittaa, etten jo eilen testannut, kun meni epähuomiossa aamupisut hukkaan. Tosin eihän tässä vielä myöhässä olla vaikka olis eilen jo plussannutkin. Olis vaan kiva tietää, mikä se tarkka plussapäivä on. Nimittäin viime kierrossa ainakin tuli selvä plussa vielä seuraavanakin päivänä. Sen enempää en viitsinyt tikkuja tuhlata.
Eilen illalla aloin miettiä onko mahdollisesti ovis, kun masua alkoi vihlomaan sohvalla maatessa. Aika jännä kyllä, että tosiaan sunnuntaina olin ihan rutikuiva, eilisestä on vähän vaikea sanoa, kun sunnuntaina hommailtiin ja niistä limoista ei oikein ole sitten ihan varma sen jälkeen. No, tänään nyt sitten vaan kovasti yritystä putkeen ja huomenna kai pitää varmistella :)
Ja sitten odotellaan. Aika kiva, kun kierto on vaihteeksi näin lyhyt eli ilmeisesti 27 päivää. Yleensä tai useimmiten siis 29-31. Nyt pitääkin mennä kattomaan olisko la sittenkin toukokuun puolella, se on ihan siinä ja siinä. Pysyn kyllä silti teidän riesana täällä :)
Kenellä muulla on ovis tällä viikolla? Monilla on vielä täti kylässä. Ihme eukko, että ehtii joka paikkaan. Luulis, että olis joutunut jättää jonkun välistä kun oli meillä melkein kaksi viikkoa kylässä :)
Laru kp 13/27 (normaalisti 29-31)
Mitäs teille kaikille kuuluu? Taitaa tällä viikolla olla jo aika monellakin ovisaika lähettyvillä. Laskeskelin että viikonlopulla tarttis aloittaa tositoimet niin että olis parhaat mahdollisuudet sellainen kesäkuinen kullanmuru saada.
Mies meillä suunnittelee kahdenkeskistä laivareissua. Hirmuisesti ei itseä jaksa innostaa, kun lokakuun alkuun sitä suunnittelee, niin toivon mukaan olisin silloin raskaana taikka sitten on täti kylässä. No toisaalta sitten taas olisihan ihanaa päästä miehen kanssa kaksin jonnekin. Meillä kun ei noita kahdenkeskisiä vapaita useinkaan ole. Katsotaan mitä tulee.
Eipä tänne muuta. Käykäähän kertomassa tuntojanne.
Medison kp6/28