Jääkö kaikki EU:n ulkopuolisista verkkokaupoista tilatut tuotteet tullin
haaviin? Vai onko sattumaa, että tuleeko suoraan perille vai rupeavatko vinkumaan veroista ja tullimaksuista? Tiedän kyllä viralliset rajat maksuille, mutta miten käytännössä?
Kommentit (41)
Minulle on tullut viimeisen vuoden aikana paketteja EU:n ulkopuolelta ehkä pari kymmentä. Jenkeistä tulevat ovat käytännössä kaikki jääneet Tulliin. Kiinan halpiselektroniikkalelut ovat tulleet läpi.
Ei tietysti jää, eihän ne ehdi kuin pienen määrän ratsaamaan. Olen tilannut varmaan lähemmäs tuhat kertaa tavaraa, ja kaksi kertaa on jäänyt tulliin. Oleellista on se, mikä summa lukee paketin päällä.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 00:59"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 00:48"]
Täällä puhutaan taas ihan höpöjä. Ei todellakaan jää tulliin kun äärimmäisen harvoin.
[/quote]
Onpa sinulla ollut hyvä tuuri. Minulla on viimeisen vuoden aikana kaikki paketit jääneet tulliin, ihan joka ikinen.
nro 12
[/quote]
Puhut höpöjä, tiedän kokemuksesta. Olet varmasti suomalainen kauppias tai verkkokaupan pitäjä.
Mun täytyy kompata tuota, joka sanoi että jokainen paketti on jäänyt tulliin. Mulla sama kokemus - ihan pari harvinaista kertaa paketti on tullut suoraan lähipostiin, ja silloinkin päälle merkitty arvo on ollut kiikun kaakun, meneekö ALVia vai ei. Selkeästi arvorajan ylittävät paketit on poikkeuksetta jääneet tulliin parin viime vuoden aikana. Liekö sitten eri tulliviranomaisilla erilaiset metodit, en tiedä. Näin kuitenkin pk-seudulla.
28 lisää vielä, että tilaan paljon netistä ja paketteja tulee viikoittain (osa toki kotimaasta ja muista EU-maista), eli aika paljon olen "saanut" olla tullin kanssa tekemisissä.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:25"]
28 lisää vielä, että tilaan paljon netistä ja paketteja tulee viikoittain (osa toki kotimaasta ja muista EU-maista), eli aika paljon olen "saanut" olla tullin kanssa tekemisissä.
[/quote]
Höpöjä kirjoitat edelleen hyvä suomalainen verkkokauppias. Kaiken voi tullata netissä, ei tarvitse mennä paikan päälle. Jos paketti jää tulliin ja arvo alittaa 22 €, laitat suoraan sähköpostia lentotullille, joka vapauttaa pakettisi samantien. Toimii!!!
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:36"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:25"]
[/quote]
Höpöjä kirjoitat edelleen hyvä suomalainen verkkokauppias. Kaiken voi tullata netissä, ei tarvitse mennä paikan päälle. Jos paketti jää tulliin ja arvo alittaa 22 €, laitat suoraan sähköpostia lentotullille, joka vapauttaa pakettisi samantien. Toimii!!!
[/quote]
Sinunko mielestä tekemisissä voi olla pelkästään henkilökohtaisesti käymällä? Tullin nettituontipalvelu on tosiaan tullut erittäin tutuksi, samoin TARIC-koodeksi, kun saan sieltä tämän tästä etsiä oikeaa koodia. Ennen nettituontia kävin toki tullipostissa tuhlaamasta pakettiin ihan henkilökohtaisesti, onneksi sitä ei enää tarvitse tehdä. Kertaakaan alle arvorajan jäävä paketti ei ole tulliin jäänyt, mutta tiedän toki, miten siinäkin tapauksessa toimitaan, ei tarvitse opastaa.
28
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 00:34"]Ikävä kyllä jos menee yli sen sallitun rajan ne menee tulliin. Paskamaa kun estää vapaata kaupankäyntiä.
[/quote]
Tiedätkö, että jos tilaat eta-alueelta, maksat arvonlisäveron Suomelle, et myyjän kotivaltiolle? Haluaisitko kiertää alv:n tilaamalla muualta? Vastustatko peruskoulua, julkista terveydenhoitoa ja poliisia? Vai haluatko isomman julkisen velan?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 22:48"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 00:34"]Ikävä kyllä jos menee yli sen sallitun rajan ne menee tulliin. Paskamaa kun estää vapaata kaupankäyntiä. [/quote] Tiedätkö, että jos tilaat eta-alueelta, maksat arvonlisäveron Suomelle, et myyjän kotivaltiolle? Haluaisitko kiertää alv:n tilaamalla muualta? Vastustatko peruskoulua, julkista terveydenhoitoa ja poliisia? Vai haluatko isomman julkisen velan?
[/quote]
Tottakai haluan kiertää, vain naiivi typerys ei halua. Ja lässynlää terveydenhoito, koulutus ja poliisi, blaah blaah. Tutustu valtion budjettiin ja tajuat mihin rahat menevät. Vastaus ei ole terveydenhoito, koulutus ja poliisi, ne ovat yhteensä yksi kärpäsenp*ska kokonaisuudessa.
Suomalaise ovat aivopestyjä verotuksen suhteen, jo sylivauvoina rakastavat veroja yhtä paljon kuin vanhempiaan.
Minulla ei ole jäänyt koskaan tulliin, hinnasta tai lähtömaasta riippumatta. Siskolla taas Japanista tilattu soitin jäi. Aika randomilta tuntuu
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 00:48"]
Täällä puhutaan taas ihan höpöjä. Ei todellakaan jää tulliin kun äärimmäisen harvoin. [/quote]
Nyt puhut itse höpöjä. Mulla on viime ja tänä vuonna jäänyt kaikki paketit (esim. USA ja Kiina) tulliin - vaikka niissä lukisi gift tai sample. Ennen paketeista osa tuli suoraan postiin, mutta ei enää.
Sipuli kanavalta luin että huumeita tai edes lääkkeitä ei kannata tilata ulkomailta lainkaan, siis EUn sisältäkään. Jäävät lähes kaikki matkalle ja jos tilaa omaan osoitteensa niin kotietsinnän tekevät jossain välissä.
Kotimaassakaan ei tule kaikki perille.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tulee maksuja 100-200 euron kenkiin
Voit laskea sen tullilaskurilla:
https://tulli.fi/tullilaskuri?current=start¤cy-id=1
(Vastasin jos joku muukin miettii tätä)
Minulla on jäänyt tulliin, osa ei ole tullut perille ollenkaan, en tiedä missä vaiheessa esim briteistä ostettu lähetys tässä taas on kadonnut.
Joku valehtelee täällä (tullilla on täälläkin työntekijöitä valehtelemassa)
Mulla ei ole jäänyt kertaakaan, vaikka tilaan meikkejä jenkeistä ja muuta sälää Kiinasta. Juomia Saksasta jne jne