Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olika kiva maksaa käteisellä kaupassa

Vierailija
22.08.2025 |

Yllättäen tuli tosi kiva olo, kun maksoin käteisellä kaupassa. Jotenkin tuli sellainen olo, kun olisi ollut jossain entisessä ajassa, jolloin  asioilla oli merkitystä. 

Pitääpä tehdä noin useammin, että pääsee kokemaan samoja fiiliksiä :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha on parempi tapa maksaa.

Vierailija
2/12 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostalgian tuskaa. Ainoastaan 👴🏻 maksaa käteisellä ja tietysti pelimannet kun ei ne rehellisesti rahaa saa mistään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksan liki aina käteisellä. Harvemmin kortilla. Lähikauppakin yllättyy jos maksankin kortilla. 13 vuotta käteisellä täällä asuessa.

Vierailija
4/12 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksan mielelläni käteisellä; ihan vain siksi, että silloin hahmottaa jotemkin paremmin rahan kulumsen.. Mutta toki on se myös kiva ajatella, ettei mihinkään jää jälkiä siitä mitä tulin ostaneeksi. 

Vierailija
5/12 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteistä kannattaa käyttää niin ei pankki eivätkä muutkaan saa tietää mitä on ostettu

Vierailija
6/12 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-97 viimeksi kortilla useammin 18v vanhana. Vuoden jölkeen lopetin kortin käytön kun oli tunne ettei rahanmeno tuntunut. 

Vierailija
7/12 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Laitoin tilille 13e kaupan kassalla ja myyjä kysyi että VAIN 13 euroa. Mutta se on laskua varten.

Vierailija
8/12 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt korttia vuodesta 1984 ja jotenkin viime aikoina yhä enemmän alkanut käyttää käteistä. En tiedä miksi, mutta se tuntuu paremmalta, ainakaan se ei kirjaudu joka ainoaan tietokantaan, varsinkin kun olen myös luopunut kaupan korttien käytöstä. Mutta samaanhan täällä mennään kuin Venäjällä, että kaikki on digitaalista ja sosiaalirating toimii.

Vierailija
9/12 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä pöllit rahan jos et osaa edes kirjoittaa taisit ottaa naapurin papalta 10e suihin. hienoa että edes yrität 

Vierailija
10/12 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa käyttää käteistä paitsi hirveän usein ne setelit ei mee läpi heti ensiyrittämällä niistä laitteista. Ei haittaa, voin odotella eikä hävetä, mutta ajan säästämiseksi onko niitä pakko laittaa aina niistä komeista?  Entisaikaan jos halutasn palata niin ei niitä tarkistettu. 

Vierailija
11/12 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina velaksi ja maksan sitten kuun lopussa, kun saan palkan.

Vierailija
12/12 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te ostatte ruokakaupasta jos on niin olennaista ettei ostoksesta jää merkintöjä? En ole ikinä käsittänyt tätä perustelua käteisen käytölle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi