Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä lapset kertoneet edellisistä elämistään?

Vierailija
23.11.2014 |

Meillä yhdellä kolmesta lapsesta on tämä lahja. Poika on aiemmin asunut jossain Neuvostoliiton alueella. Hän on kertonut että kesäisin hän oli aina Mustanmeren rannalla lasten kesäleirillä. Lisäksi on kertonut paljon entisestä kodista. Rappukäytävään oli ruskea ovi, jossa ei ollut ikkunaa. Asunnossa oli yksi makuuhuone, jossa poika nukkui kahden sisarensa kanssa, vanhemmilla oli oma soppi olohuoneessa. Keittiössä oli punainen ruokapöytä ja vihreät tuolit. Myös perheen mummo oli usein pitkiä aikoja heidän luonaan, mummo asui maalaiskylässä jossa poikakin kävi usein.

Makuuhuoneen ikkunasta näkyi junarata, jota poika katseli usein, meillä poika on nytkin hirveän kiinnostunut junista, luulen että se on perua tästä entisestä elämästä. Koulusta poika on kertonut että kouluilla ei ollut nimeä kuten Suomessa vaan jokaisella koululla oli oma numero kuten koulu numero 16 jne. Nimiä poika ei ole maininnut mutta on sattumalta kuullut muutaman kerran nimen Artjom. Poika on silloin mennyt hyvin hiljaiseksi ja mietteliään näköiseksi. Olenkin miettinyt että onkohan poika ollut aiemmin nimeltään Artjom. Tai sitten joku muu lähipiiristä on ollut, isä tms.

Ja kun kävimme Pietarissa pojan ollessa 5-vuotias niin olimme puistossa ja istuimme penkillä syömässä eväitä, niin silloin poika totesi että nyt minulla on sellainen tunne että olen tullut kotiin. Hän saattaa olla asunut Pietarissa, olen yrittänyt poja kertomuksista päätellä kaupunkia mutta sitä en ole vielä saanut selvlle.

Poikaoli myös ihan vauvasta asti hirveän pelokas autossa. Heti kun vein autoon niin alkoi itkeä, muiden lasten kanssa ei ole ollut samanlasta. Poika myös kyseli myöhemmin paljon että ei kai vain ajeta kolari, ei kai auto törmää. Sanoin siihen että ei tietenään törmää, ollaan täällä autosa ihan turvassa. Siihen poika sanoi vain "eikä olla". Tästä olen päätellyt että hän on ehkä entisessä elämässä menehtynyt auto-onnettomuudessa.

Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia? Näitä tarinoita on ollut aivan ihana kuulla!

Kommentit (798)

Vierailija
581/798 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kertonut. Minä myös aistin noita asioita ja kun hän kertoi asiasta, näin ikään kuin kuvina mitä hän kertoi. Minä tiesin, että hän oli elänyt menneisyyden Venetsiassa sen perusteella mitä näin. Kutsuin häntä vahingossa ihan ääneen nimellä "minun italialainen kaunottareni" kun olin nähnyt hänet kauniina tummana naisena "La Serenissiman" kaduilla, jossain kaukana menneessä... 

Tiedän myös itse menneistä elämistäni, eikä se kaikki ole kivaa nähtävää. Olen tehnyt esim. erittäin julmia kokeita elävillä eläimillä menneessä elämässäni, aikana jolloin ei tajuttu että eläimet tuntevat ja ovat tietoisia kuten ihmisetkin. Olen puhkonut lepakoiden silmiä tutkiakseni niiden kykyä lentää pimeässä törmäilemättä, leikannut auki eläviä koiria nähdäkseni sydämen toiminnassa jne. Tämän vuoksi olen vegaani enkä voi hyväksyä minkään laisia eläinkokeita vaan ne ahdistavat minua hirvittävästi.

Vierailija
582/798 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se,että uskoo ihmisellä olevan vain yksi elämä on tietenkin uskomus.Se ei ole fakta.Se,että ei tiedä tapahtuuko kuoleman jälkeen jotain on fakta.Asian voi tietää vain omakohtaisuuden kautta nyt ainakin toistaiseksi.

Lapsena koin olevani väärässä paikassa.Kun opin puhumaan olin vaatinut äidiltä vastausta siihen miksi olen täällä taas.Muistan sen ahdistavan,huijatun tunteen.Entisen elämän muistin lapsena tarkemmin,nyt enää hatara muistikuva siitä,että olen poika ja lässyttäviä naisia parveilee ympärillä.Oli maailman napa olo :D.Ei ollut Suomeasa,lähimainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/798 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kvanttifysiikkaa aiheeksi.

Vierailija
584/798 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen elänyt ainakin Saksassa ja luulen, että elämäni on liittynyt jollakin tapaa natseihin. Siksi tunnen selittämätöntä kammoa natseihin liittyviin asioihin esim. elokuvissa ja näen usein painajaisia, joissa he vainoavat minua. Varsinkin moottoripyörän sivuvaunut saavat aikaan puistatuksia... Toisaalta saksan (kielen) oppiminen on aina ollut minulle helppoa ja se onkin suomen lisäksi vahvin kieleni. Toinen asia, mikä minua on ihmetyttänyt "tässä elämässä" on viehtymys vanhoihin kartanoihin ja korkeihin huoneisiin. Kun käyn jossain em. paikassa minut valtaa tunne, että olen tullut kotiin ja kokenut tämän kaiken ennenkin. Joudun lähes hypnoosiin ja kuljen huoneesta toiseen kuin lumoutuneena. Perheeni nauraakin, etten sen jälkeen näe tai kuule mitään, kun pääsen tällaiseen ympäristöön.

vai että on natsit jahdanneet sinua? Ja sen takia osaat nyt hyvin saksan kieltä? kuules, jos olit juutalainen ,niin et sinä saksaa puhuisi. Näetkö nyt miten lapsellisia nämä ajatuksenne ovat? vainotut  Juutalaiset ei puhuneet saksaa vaan esim. puolaa tai tsekkiä, tai hollantia tms, ja ainakin hepreaa tai jiddishiä. HAHAHAHAH! Näissä teidän jutuissae ei ole mitään tolkkua.

Vierailija
585/798 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaeltaako bakteereiden sielut? Voisinko olla seuraavassa elämässä bakteeri?

Vierailija
586/798 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, mutta en usko että noin kauas takaisin voi palata.

Vierailija
587/798 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö hinkui kovasti Lontooseen. Joskus sitten kun oli rahaa ja halu lähteä reissuun taivuttiin ja lähdettiin. Tyttö sitten kaupungilla kävellessämme yhtäkkiä sanoi, että tuolla kadulla hän kuoli. Lapsi kovasti inttää, että ei ollut uni, mutta itse uskon että on vaan sekoittanut jossain Lontoo ohjelmassa näkyvää asiaa ja painajaista.

Vierailija
588/798 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla kauas? Osaako sielu valikoida mihin menee seuraavaksi? Sielu menee ihmisestä ihmiseen? Sielu vaeltaa saman lajin "sisällä"? Jos en voi olla bakteeri, voinko olla esimerkiksi kastemato, norsu tai kissa?

Vierailija
589/798 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten maailman väkiluvun räjähdysmäinen kasvu selittyy jos uskoo jälleensyntymiseen? Eihän ne luvut täsmää. Vai tuleeko sieluja koko ajan lisää ja osalla ihmisistä on käyttöjärjestelmä ihan uusinta uutta ja osa saa tulla toimeen 1600-luvun antimilla?

Maailmankaikkeus on täynnä elämää, älyllisiä rotuja ja sieluja.

Minulla on joitain muistikuvia elämästä muualla ja avaruusaluksella.

Vierailija
590/798 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Muistan kun edellisessä elämässäni katselin kaukoputken tasaisella esineellä maapallolle. Kiersimme kauempaa, enkä koskaan päässyt maapallolle. Nyt unelmani on ilmeisesti toteutunut ja seuraavaksi toivon pääseväni jonnekin rauhallisempaan paikkaan.

Vierailija
591/798 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten maailman väkiluvun räjähdysmäinen kasvu selittyy jos uskoo jälleensyntymiseen? Eihän ne luvut täsmää. Vai tuleeko sieluja koko ajan lisää ja osalla ihmisistä on käyttöjärjestelmä ihan uusinta uutta ja osa saa tulla toimeen 1600-luvun antimilla?

Sielunvaellus on siis syntynyt alkuräjähdyksen yhteydessä?

Vierailija
592/798 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla kauas? Osaako sielu valikoida mihin menee seuraavaksi? Sielu menee ihmisestä ihmiseen? Sielu vaeltaa saman lajin "sisällä"? Jos en voi olla bakteeri, voinko olla esimerkiksi kastemato, norsu tai kissa?

Ihmisen aivoillahan tässä asiaa pähkäillään ja kuka tietää vaikka sielut poukkoilisivat lajita toiseen. Mutta toisaalta ihmisellä on taipumus olettaa että asiat etenevät ja edistyvät ja tuntuu hasssulta ajatus tupistää ihmisen tietoisuus bakteerin tajunnan puutteeseen. Miksi ja miten.... Jälleensyntymän ajatus on monessa uskonnollisessa ajattelussa se että elämä toisensa jälkeen edetään eteenpäin. Ja niin jopa että kokemukset voi itse valita etukäteen. Miksi kukaan vaihtaisi vuosisatojen treenin jälkeen tietoisuutensa kärpäseen. Ei tunnu kovin järkevältä tuollainen systeemi.

Vierailija
593/798 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koetko oikeasti mielekkääksi näsäviisastella tällaisista? Minusta lähinnä lapsellista.

Vierailija
594/798 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen elänyt ainakin Saksassa ja luulen, että elämäni on liittynyt jollakin tapaa natseihin. Siksi tunnen selittämätöntä kammoa natseihin liittyviin asioihin esim. elokuvissa ja näen usein painajaisia, joissa he vainoavat minua. Varsinkin moottoripyörän sivuvaunut saavat aikaan puistatuksia... Toisaalta saksan (kielen) oppiminen on aina ollut minulle helppoa ja se onkin suomen lisäksi vahvin kieleni. Toinen asia, mikä minua on ihmetyttänyt "tässä elämässä" on viehtymys vanhoihin kartanoihin ja korkeihin huoneisiin. Kun käyn jossain em. paikassa minut valtaa tunne, että olen tullut kotiin ja kokenut tämän kaiken ennenkin. Joudun lähes hypnoosiin ja kuljen huoneesta toiseen kuin lumoutuneena. Perheeni nauraakin, etten sen jälkeen näe tai kuule mitään, kun pääsen tällaiseen ympäristöön.

vai että on natsit jahdanneet sinua? Ja sen takia osaat nyt hyvin saksan kieltä? kuules, jos olit juutalainen ,niin et sinä saksaa puhuisi. Näetkö nyt miten lapsellisia nämä ajatuksenne ovat? vainotut  Juutalaiset ei puhuneet saksaa vaan esim. puolaa tai tsekkiä, tai hollantia tms, ja ainakin hepreaa tai jiddishiä. HAHAHAHAH! Näissä teidän jutuissae ei ole mitään tolkkua.

Ihan tosissako jaarittelet? Että Saksassa eläneet juutalaiset puhuivat siellä hollantia ja tsekkiä? Joopa joo.

Vierailija
595/798 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen aivoillahan tässä asiaa pähkäillään ja kuka tietää vaikka sielut poukkoilisivat lajita toiseen. Mutta toisaalta ihmisellä on taipumus olettaa että asiat etenevät ja edistyvät ja tuntuu hasssulta ajatus tupistää ihmisen tietoisuus bakteerin tajunnan puutteeseen. Miksi ja miten.... Jälleensyntymän ajatus on monessa uskonnollisessa ajattelussa se että elämä toisensa jälkeen edetään eteenpäin. Ja niin jopa että kokemukset voi itse valita etukäteen. Miksi kukaan vaihtaisi vuosisatojen treenin jälkeen tietoisuutensa kärpäseen. Ei tunnu kovin järkevältä tuollainen systeemi.

Kiitos vastauksesta

Vierailija
596/798 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koetko oikeasti mielekkääksi näsäviisastella tällaisista? Minusta lähinnä lapsellista.

Anteeksi jos vaikutin näsäviisastelevalta, tarkoitus ei todellakaan ollut. Halusin vain muutamalla kysymyksellä yrittää selvittää asiaa.

Vierailija
597/798 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten sanonta, että joku esim. lapsi on vanha sielu?

Vierailija
598/798 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi aika tilata psykiatrille jos lapset alkaa höpöttämään tuultataivasta.

Vierailija
599/798 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suoraan sanoen usko näitä kertomuksia, mitä netissä vanhemmat kirjoittelevat lapsiensa muistamista entisistä elämistä.

Kun kaava voi helposti olla tämä:

Lapsi näkee lastenohjelman, jossa on kuvattu vanhaa aikaa ja mukana ihan faktaakin (hyvänä esimerkkinä Olipa kerran elämä). Ohjelmista otetaan inspiraatiota leikkiin ja siitä kerrotaan sitten vanhemmalle ("olen merikapteeni Titanicilla, laiva upposi ja me kaikki kuolimme!").

Vanhemman tekemä lapsen haastattelu asiasta voi olla johdattelevaa ("oliko siellä laivalla naisilla vanhanajan mekot?" - lapsi: "joo, oli! Sellaset jossa oli isot helmat ja ne mekot oli tosi hienoja!") ja lapsen mielikuvitus on rajaton. Näillä eväillä saadaan jo aikamoinen kertomus "entisestä elämästä".

Vierailija
600/798 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme jankkaamiseksi mennyt hyvä ketju. :(

Itse muistan selkeästi pätkiä useammastakin menneestä elämästä. Ei siinä mitään ihmeellistä ole, eikä sen pitäisi kenenkään mieltä pahoittaa.

Olen äiti ja opettaja, ja ihan normaali ihminen. Eivät nuo menneiden elämien muistot oikeastaan vaikuta mihinkään muutakuin siten, että en juurikaan pelkää kuolemaa, ja on tosi kiva lomalla matkustaa kohteisiin, joissa tiedän ennen eläneeni - ihan kuin tulisi pitkästä aikaa kotiin. <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä