Mitä sellaista et perinyt isältäsi/äidiltäsi mitä olisit halunnut?
Joko ulkonäköön liittyvää piirrettä, ominaisuutta tai ihan mitä vaan...
Äidiltäni olisin halunnut periä heikon karvankasvun. Äidillä ei oo koskaan kasvanut paljoakaan häpy-eikä sääri-tai kainalokarvojakaan. Niinpä hänen ei oo tarvinnu koskaan pelleillä sheivailujen kanssa. Mä olisin halunnut periä saman ominaisuuden, mutta kun ei... :-/
Isältä taas olisin halunnut periä porkkananpunaisen tukan. Sitäkään en saanut, vaikka vähäsen punertavaa mun hiuksista löytyykin. Mutta se väri, mikä isällä oli nuorempana hiuksissaan olisi ollut niin täydellinen.
Kommentit (66)
Nyt kun mietin, niin olen perinyt isältäni aika paljon, niin hyvässä kuin huonossakin.
Äidiltäni olisin halunnut täydellisen kauniit hampaat ja siron nenän sekä siron ruumiinrakenteen. Äidiltä olisin myös perinyt mielelläni älykkyyden lisäksi pitkäjänteisyyttä ja periksiantamattomuutta, sen sijaan olen isän kaltainen luova hullu ja huithapeli.
Olisin halunnut periä molemmilta vahvan itsetunnon. Ja kyvyn tehdä asioita maalaisjärjellä.
Mun isä on kans "fiksu ja filmaattinen" toisin kun tyttärensä. Onneksi voin lohduttautua sillä, etten ole lukemani perustella ainut.. :D
Rusketuksen! Sen olisin kans halunnut.. Molemmat vanhempani ruskettuu suurinpiirtein jo siitä, kun "vie roskat" itse olen vielä elokuussa ihan kuin kalkkilaivan kapteeni, vaikka kuinka olisin ulkona.. :(
Isäni kirkkaan siniset silmät, älykkyyden ja kätevyyden, äidiltä kauniit luonnonkiharat hiukset, helposti ruskettuvan ihon ja isommat tissit.
Äidiltä olisin perinyt mielelläni säästäväisyyden.
Olen tuhlari.
Isältä? Hmm. Enpä tiedä. Kuvittelen, että hän on yhtä uskollinen kuin minäkin, mutta en ole varma tilanteesta.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 21:59"]
En perinyt isäni kykyä auttaa kaikkia. Asasta tekee viel harmillisemman se, että halun auttaa perin yllä, mutta en kykyä.
[/quote]
Minun isäni oli samanlainen. Olen oppinut keski-iässä suuntaamaan hyvän tahdon oikein. Kenties sinullakin on toivoa.
Suurimmilta osin olen perinyt juuri ne hyvät asiat. Kuitenkin paremman ihon olisin voinut ottaa isän puolelta ja ehkä äidin kasvojen muodon, omani ovat muuten samanmuotoiset mutta pyöreämmät.
Isältäni olisin halunnut matemaattisen lahjakkuuden ja siniset silmät.
Äidin järjestelmällisyyden ja järkevän rahankäytön, hiuslaadun ja vyötärön. Isän urheilullisuuden. Paljon muuta hyvää ja huonoa tuli kyllä perittyä.
Olisin halunnut periä isältäni geenin jonka takia hiki ei haise. Ihan totta! Samainen geeni aiheuttaa ns. kuivat korvat korvat eli korvavaikku on kuivaa. Hienhajuttomuuden takia geeni olisi kelvannut, ei korvavaikusta niin väliä. Veljelläni on se geeni.
Isäni älykkyys, etenkin matemaattinen lahjakkuus. Äitini luovuus ja taitelijahenkisyys.
Isältäni olisin halunnut paksut luonnonkiharat hiukset ja helmihampaat sekä äidiltä uskomattoman kauniit taivaansiniset silmät. Tuli äidin ohut hiirenharmaa haiven, vinot hampaat ja isän paskanruskeat silmät. Kiitti.
Äidin taidon säästää. Perin isäni taidon tuhlata. Yhdessä ostellaan kaikkea todella tarpeellista ja äiti mäkättää... Ja valittaa, kun jotain puuttuu, mutta rahaa ei suostu käyttämään. Äidin mukaan perin kaikki isän huonot piirteet, tai ainakin kaikki mun huonot piirteet on isältä saatu.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 21:47"]Väkivaltaisuuden. Kiitos vaan isä.
[/quote]
Siis olisit halunnut periä?? O_o Ap
Olisin halunnut periä äitini kirkkaanvihreät silmät. Isälläni on siniset silmät. Minulla taas tylsät epämääräisen harmaat. Huoh.
Matemaattinen äly ois kelvannu :( äiti hoitaa taloushommia ja tilastomatikkaa, isi on dippainssi. Mä osaan hädin tuskin kertotauluja ja jouduin kirjoittamaan ruotsin lyhyen matikan sijaan, koska jopa sitä osasin paremmin. No se äly menikin sit veljelle, kirjotti just ällän pitkästä...
Äidiltä vartalomallin. Siro ja rintava. Minä olen kaikkea muuta kuin siro.