Mitä sellaista et perinyt isältäsi/äidiltäsi mitä olisit halunnut?
Joko ulkonäköön liittyvää piirrettä, ominaisuutta tai ihan mitä vaan...
Äidiltäni olisin halunnut periä heikon karvankasvun. Äidillä ei oo koskaan kasvanut paljoakaan häpy-eikä sääri-tai kainalokarvojakaan. Niinpä hänen ei oo tarvinnu koskaan pelleillä sheivailujen kanssa. Mä olisin halunnut periä saman ominaisuuden, mutta kun ei... :-/
Isältä taas olisin halunnut periä porkkananpunaisen tukan. Sitäkään en saanut, vaikka vähäsen punertavaa mun hiuksista löytyykin. Mutta se väri, mikä isällä oli nuorempana hiuksissaan olisi ollut niin täydellinen.
Kommentit (66)
Väkivaltaisuuden. Kiitos vaan isä.
Äidiltäni hyvät piirteet ulkonäössä. Isältäni säästäväisyyden.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 21:47"]
[/quote]
Nauratti :DD Taisit ymmärtää vähän väärin.
Isän laskupään ja aina rauhalliset hermot.Tosin olen tasoittunut, ja isä oli tyynen pintansa alla megaherkkä.
Äidin eebenpuun väriset hiukset.
En perinyt isäni kykyä auttaa kaikkia. Asasta tekee viel harmillisemman se, että halun auttaa perin yllä, mutta en kykyä.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 21:57"]
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 21:47"]
[/quote]
Nauratti :DD Taisit ymmärtää vähän väärin.
[/quote]
Totta. Luin huolimattomasti, ja otsikon et-sana sijoittui mielessäni lauseen loppuosaan. Minua ei silti naurata.
Olisin halunnut periä isäni surkean huonon viinapään ja krapulat. Molemmat vanhempani käyttävät hillitysti alkoholia, mutta äidin suvun puolelta tulee yletön hinku alkoholiin, uskomattoman hyvä viinapää ja olemattomat krapulat. Alkoholistihan minustakin tuli, kuten joka toisesta sen puolen sukulaisesta.
Isältä rauhallisuutta ja kykyä perehtyä kunnolla asioihin. Tosin nuo piirteet ovat isältäkin iän myötä vähentyneet.
Isän ison kyrvän. Sain keskikokoisen. Minusta tuli insinööri.
Isäni älykkyyden. Siinä oli mies joka ossi ja pystyi "kaikkeen".
Ehkäpä äitini sievät kasvot, vaikka tykkään kyllä omistanikin.
Isältä olisin voinut ottaa hiusten tummuuden ja kiharat. Äidiltä hiusten paksuuden.
Ja mitäkö sain? Ei-minkään-värinen OHUT piikkisuora karva-asetelma.
Vanhemmat osasivat tiukan taloudenpidon ja "sentin" (ent. pennin)venytyksen taidon. Mihinkään turhaan ei koskaan tuhlattu, joskus homma meni turhankin överiksi ja suututti. Se on silti taito, jonka toivoisin osaavani paremmin. Olen herkkä impulssiostoksille, se pitäisi ehdottomasti kitkeä pois.
Itse olen saanut suht hyvät asiat, hiukan jäin uupumaan isän tummuudesta. Kiroan äidin puolelta olevaa herkuttelua. Ruoka maistuu liiankin hyvin.
Akateemisuuden :( Molemmat vanhemmat tohtoreita, itse vain ylioppilas. Olisin perinyt mieluummin äidin kuin isän ulkonäön.
Musikaalisuutta. Kumpikin heistä osaa/osasi laulaa ja soittaa kitaraa, minä en osaa kumpaakaan. Sentään nuottikorvan sain.
Äitini hyvän ja kauniisti päivettyvän ihon, sekä tissit.
Isän silmien värin.
Isältä en saanut ahkeruutta, voitonjanoa, urheilullista lahjakkuutta, leveitä hartioita.
Olen tullut enemmän äitiini, joka on siinä mielessä hyvä, että häneltä sain pituuden, empatiakyvyn ja tietynlaisen herkkyyden sekä psykologista silmää, minkä olen havainnut harvinaiseksi, mutta hyödylliseksi ominaisuudeksi miehillä.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 22:51"]Äitini hyvän ja kauniisti päivettyvän ihon, sekä tissit.
Isän silmien värin.
[/quote]
Olen tissitön & kalpea atoopikko
Isältäni olisin halunnut järkyttävän hyvän ongelman ratkaisu- ja päättelykyvyn. Isäni on oikeesti järkyttävän viisas ja ihan vähällä lukemisella pärjäisi missä tahansa koulussa/työssä. Työläisperheen kasvattina vain sai sellaisen kasvatuksen että "ei tämän perheen lapsista kukaan pärjäisi lukiossa, saati pääsisi ylioppilaaksi", joten isä on nyt sitten ahtaaja. Mahdollisuuksia olisi ollut/olisi vaikka mihin :(