Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kehtaako yksinäinen aikuinen hakea mistään jouluavustusta? :(

Vierailija
22.11.2014 |

Valmistuin keväällä ja elokuussa jäin työttömäksi, koska valmistuneena olin heille liian kallis työntekijä.

Saan onneksi työmarkkinatukea, kun tein töitä opintojen ohessa, mutta saan ainakin tällä hetkellä ihan sitä pienintä mahdollista, koska olen valmistunut ja alle 25-vuotias.

Toimeentulotukea en saa, koska saan työmarkkinatukea. Tästä työmarkkinatuesta menee kuitenkin suurin osa vuokraan (tuki n. 500€, vuokra pienestä yksiöstä 430€/kk)

Laskuihin onneksi jää asumistuki eli n. 200€, mutta sen jälkeen ei enää pitkälle pötkitä. Haluaisin mennä jouluksi mt-ongelmista kärsivän äitini luokse, mutta minulla ei ole varaa 60€/suunta junalippuihin... Eli joulun olen yksikseni, koska kaikki muut ystäväni ovat töissä.

Olen sinäänsä onnekas, että poikaystäväkin löytyy ja viettäisin joulun mielelläni hänen kanssaan. Hän on kuitenkin töissä ravintola-alalla, eli melko varmasti on jouluaaton töissä.

Kehtaakohan seurakunnan diakoniasta käydä pyytämässä jotain...? :( Heillä on kyllä ollut ilmoituksia jouluavusta, mutta niissä on puhuttu lapsiperheistä, onkohan ihan turhaa resurssien tuhlausta, jos yksinäinen aikuinen käy sieltä jotain pyytämässä..

Mulle esim. 30€:n ruoka-avustuslappukin olisi tosi paljon.

Mihinkään netissä pyöriviin jouluavustuksiin en sovi, kun ne on tiukasti rajattu niille joilla on lapsia.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on tuhansia nuoria, jotka ovat täsmälleen samassa tilanteessa. Ainoa ero heidän ja sinun välillään on se, etteivät he valita asiasta.

Vierailija
22/28 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 17:06"]Suomessa on tuhansia nuoria, jotka ovat täsmälleen samassa tilanteessa. Ainoa ero heidän ja sinun välillään on se, etteivät he valita asiasta.
[/quote]

Ohhoh, empatiakykysi häikäisee... Lisää kaltaisiasi tarvitaan! Hyvää joulua sullekin...

Ei ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko se äiti tulla sun luo ? No yksiössä ahdasta mutta läheisyys jouluna on tärkeetä.

Vierailija
24/28 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ap valita, vaan kysyy ihan asiallisesti ja taustoittaen! Opettele lukemaan, 3!

Oletko tarkistanut Onnibussin vuorot ja ne VR:n "pahamaineiset" alehinnat, saisitko niiden kautta halvemman matkan äitisi luokse? Se, että äidilläsi on mielenterveysongelmia ei oikeastaan vielä kerro paljon. Voisiko hän maksaa matkasi tai vaikka puolet siitä? Olisihan se hänellekin kivempi joulu kun sinä olisit siellä. Lahjoja ei tarvita, ruuastakin voi tinkiä, yhdessäolo on kivaa. 

Vierailija
25/28 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäis saada toimeentulotukea vaikka saatkin työmarkkinatukea. Noilla tuloilla/menoilla olet varmasti siihen oikeutettu.

Vierailija
26/28 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kannattaa tsekata halpabussit, olisiko sinunkin reitillesi muutaman euron lippuja. Työttömänä on aikaa matkustaa ns. halpavuoroilla.Veturillakin on hyviä tarjouksia ruuhka-aikojen ulkopuolella.
Tsemppiä työnhakuun.

Vierailija
27/28 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaukset sulle. Toivottavasti asiat järjestyy ja saat ihanan joulun.

Vierailija
28/28 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voit pyytää apua diakonissalta. :)

Minäkin suosittelen, että tutkit bussien halpareittejä.

Pääsen tapaamaan isäpuoltani 200 kilometrin päähän kahdella eurolla, jos varaan Matkahuollon kautta lipun hyvissä ajoin. Aivan uskomaton hinta.

Jos voit, niin ole pidempi aika perillä. Jouluruuhkissa liput ovat kalliimpia.

Liity Veturiin ja tutki VR:n tarjoukset. Niissäkin kannattaa matkustaa pahimman ruuhkan ulkopuolella.

Toivottavati saat tarvitsemaasi apua ja hyvän hintaiset matkaliput.

Mahdollisimman mukavaa joululomaa! :)