G: Ikäsi, sukupuolesi, ammattisi ja kantasi homojen avioliitto-oikeuteen?
Voit myös kertoa argumenttejasi, miksi kannatat/vastustat samaa sukupuolta olevien avioitumista. Tehdäänpä vähän galluppia!
Kommentit (670)
Nainen 30, amk-koulutettu, kohta työtön luuseri. Puolueena on vasemmisto tai demarit joita äänestän taloudellisista syistä. En kannata, koskaen ylipäätään kannata avioliittoa, en usko rakkauteen, vihaan lapsia ja hyysäreitä. Ja homoilla oli antiikin Kreikassa liikaa valtaa ja syrjivät naisia.
Mies 36v (hetero), graafikko.
Kannatan tasa-arvoista avioliittoa ja adoptio-oikeutta.
Lain edessä kaikkien tulisi olla tasa-arvoisia, nyt näin ei ole.
Homo-pariskunta voi olla aivan yhtä hyviä vanhempina adoptiolapselle kuin heteropari.
Ja vielä lopuksi, miksi kiellämme joiltain Suomen kansalaisilta oikeuden rakkauteen, oikeuden avioliittoon ja oikeuden olla jollekin onnetomalle lapselle isä tai äiti. Nyt ei ole kyse Raamatusta vaan siitä mikä on oikein.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 04:02"]Eihän se liitykään 'Suomen lakiin' vaan Jumalan lakiin. Tosin voinen todeta, että pohjoismaalaisten maiden ns. hyvinvointivaltiomalli ja juridiikka - siten myös lainsäädäntö- ovat aluksi nojanneet hyvinkin pitkälti Raamattuun, mutta se on sinulle varmaankin uutinen.
[/quote]
Yritä nyt vatipää uskovainen tajuta että tässä maassa lakeja ei tehdä raamatun mukaan. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää.
18, nainen, opiskelija, kannatan
Nainen, 23, tuleva FM eli tällä hetkellä opiskelija, kannatan. Vihervasemmistoituhippi.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 23:36"]Nainen 25, parturi-kampaaja. En kannata, koska avioliitto on miehen ja naisen liitto, joka myös lukee suoraan raamatussa. Tämä on kirkollinen asia, jossa ei pitäisi olla mitään epäselvää. Toki jokin muu parisuhteen rekisteröinti voi olla. (Enkä tässä suinkaan väheksy homoseksuaaleja).
[/quote]
Naimisiin menolla ei ole mitään tekemistä kirkon kanssa. Muuten maistraatissa menneet parit ei olisi oikeasti naimisissa.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 23:41"]Ei tässä ole kyse ihmmisoikeuksista, sillä tässä kyse ainoastaan Raamatussa lukevassa tekstistä ja kirkon periaatteista. Mihin unohdetaan usko ja ne kirkon periaatteet.
[/quote]
Kaikki ei kuulu kirkkoon ja silloin ei mennä kirkossa naimisiin. Ymmärätkö?????
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 23:43"]Ateistien ei kuuluisi tähän edes korttansa kantaa!
[/quote]
Tällä lakialoitteela ei ole mitään tekemistä kirkon kanssa. Jos osaat lukea niin se lukee siellä aloitteessa.
Mies 25 v. Somistaja.
Kannatan! Hihihihihi!
Mä ja mun poikaystäväni halutaan mennä kirkossa naimisiin koska se on niin hienoo! Sinne tulis paljon kukkia ja 400 vierasta! Ja sit me kans halutaan adoptoida kymmenen pientä neekeripoikaa. Hihihihi. Ihkuu!
Ei me olla luettu psykologiaa tai mitää kirjoja, niin ei me tiedetä et lapset tarvii äidin ja isän. Mut ku me halutaan lapsia, ni mitä välii. Se on meidän oikeus saada lapsia!!!!!
Mun kaikki heterokaveritkin kannattaa tasa-arvosta avioliittoa, koska se on niin fashion! Ja siis koska sä oot ihan vanha kurppa jos et kannata tätä lakii.
mies, 51. raksahommissa ja kannatan!
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 00:20"]Mies 25 v. Somistaja.
Kannatan! Hihihihihi!
Mä ja mun poikaystäväni halutaan mennä kirkossa naimisiin koska se on niin hienoo! Sinne tulis paljon kukkia ja 400 vierasta! Ja sit me kans halutaan adoptoida kymmenen pientä neekeripoikaa. Hihihihi. Ihkuu!
Ei me olla luettu psykologiaa tai mitää kirjoja, niin ei me tiedetä et lapset tarvii äidin ja isän. Mut ku me halutaan lapsia, ni mitä välii. Se on meidän oikeus saada lapsia!!!!!
Mun kaikki heterokaveritkin kannattaa tasa-arvosta avioliittoa, koska se on niin fashion! Ja siis koska sä oot ihan vanha kurppa jos et kannata tätä lakii.
[/quote]
Hei vajakki. Hanki lukutaito niin ymmärät että tässä ei haeta kirkkohäitä.
Kiitos taas uskiset kun todistatte miten saatanan tyhmiä te olette. Hyvää yötä.
48 v nainen. Lähihoitaja, kannatan. Äänestän sdp"tä
Nainen 25v. Tällä hetkellä äitiyslomalla, koulutukseltani tradenomi (aulaemäntänä/toimistoassarina ennen äippälomaa mutta määräaikaisuus päättyi). Kannatan :)
Nainen 39v. Sh. SDP. Kannatan. Haluan tulevaisuudessa olla läsnä molempien lasteni häissä. Haluan täsmälleen samat oikeudet ei-heterolapselleni, kuin heterolapselleni.
Nainen, VTM, YK:lla töissä, 34v,
KANNATAN.
Tämänhetkinen käytäntö on syrjivä niin uskomattoman monesta kansainvälisen lain näkökulmasta, että välillä ihan hävettää myöntää, että Suomessa edelleen käydään tätä keskustelua.
Nainen, 27, viestintäalalla. Kannatan, koska ihmisoikeudet eivät ole mielipiteistä kiinni. Suomi on raivostuttavan jälkeenjäänyt maa ilmapiiriltään.
Mies, 31v. merkonomi,kannatan täysillä
Kyllä uskoisi nyt KOKO eduskunnasta löytyvän enemmän järkeä kuin lakivaliokunnan vanhoillisemmasta siivestä( jossa tietyt puolueet vaikuttivat olevan yliedustetusti paikalla). Tiukaksi tästä äänestys kyllä voi mennä, mutta tuskin se meille kannattajille enää tällä kertaa tappiolliseksi menee.
Tähän vaikuttavat osaltaan mm. nämä viime aikojen,sinänsä varsin ikävät uutistapahtumat ,jotka kertovat vastaansanomattomasti esim. siitä ,ettei se heterouskaan takaa automaattisesti sitä, että ihminen olisi kykenevä rakastavaan vanhemmuuteen, eikä sitä että heterokodissa ja liitosta olevat lapset olisivat siinä paremmassa turvassa kuin samaa sukupuolta olevien vanhempien kanssa. Joten sitä ´lastensuojelukorttia´ tuskin kannattaa ottaa enää tällä kierroksella esille.
Raamattuun vetoamisetkaan eivät nyt toimi enää minään argumentteina ,koska ne on kaikki siellä kuultu jo . Lyhyesti sanottuna: uskon ,että läpi menee ja että nyt ei auta enää mikään...
Nainen, 21, vartija. Kannatan. Ei vaikuta mun elämään millään lailla, ja itekki haluan joskus rakkaan mieheni kanssa naimisiin, miksipä ei sais kaikki rakastuneet näin tehdä. Järjetöntä että tästä edelleen väännetään kun eletään vuotta 2014. Olen ateisti, ja äänestän aina henkilöä, en puoluetta. Se kenen mielipiteet vastaa eniten omiani saa multa äänen.
17v, nainen, opiskelija ja kannatan!