Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Ikäsi, sukupuolesi, ammattisi ja kantasi homojen avioliitto-oikeuteen?

Vierailija
21.11.2014 |

Voit myös kertoa argumenttejasi, miksi kannatat/vastustat samaa sukupuolta olevien avioitumista. Tehdäänpä vähän galluppia!

Kommentit (670)

Vierailija
281/670 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen, 37, media-alalla, kannatan, ihan ihmisoikeuksienkin takia.

Vierailija
282/670 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 11:17"]

Kannatan tottakai! Olen nainen, 56, keittiötyöntekijä. Poikani on homo, ja itse aikanaan hylkäsin hänet sen takia. Vasta tänä syksynä olen alkanut kaivata häntä, ja uskaltauduin ottamaan yhteyttä. Kun vielä osaisin pyytää anteeksi ja hyvittää hirveän tekoni, ja nämä 12 vuotta kun en halunnut hänestä kuulla. Toivon että hän halutessaan voisi mennä naimisiin poikaystävänsä kanssa.

[/quote]

Alkoi itkettää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/670 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen 30v. Sh. En kannata. Luonnotonta touhua.

Vierailija
284/670 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen 42 v, varhaiskasvatuksen asiantuntija, KM. kannatan tasa-arvoista avioliittolakia, samoin adoptio-oikeutta homo- ja lesbopareille. Ihmisillä tulee olla yhdenvertaiset ihmisoikeudet, riippumatta siitä ovatko he heteroja tai homoja. Tutkimiukset osoittavat, että lesbo- ja homoperheissä kasvaneet lapset pärjäävät vähintään yhtähyvin kuin heteroperheiden lapset( sosiaaliset ja akateemiset taidot) Lapsista ei myöskään tule suuremmalla todennäköisyydellä homoja/ lesboja ( jos tällä on jotain merkitystä), eikä heitä myöskään kiusta enemmän kuin muita. Olen poliittisesti sitoutumaton, viime vaaleissa äänestin vihreitä, sitä edellisissä kokoomusta ja myöskin demareita olen äänestänyt.

Vierailija
285/670 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen, 17, lukiolainen ja tietysti kannatan. Jokaisella on vain yksi elämä ja on kurjaa kun jotkut haluavat kuluttaa omaansa toisten elämän turmelemiseen. Tasa-arvo on sivistyneen yhteiskunnan perusta. Avioliitto on juridinen sopimus, johon solmijoiden sukupuolten ei pitäisi vaikuttaa. Samoin mahdollisten lasten hoitamiseen ei liity se, millaiset sukupuolielimet omistaa. Lapselle tärkeintä on rakastava ja turvallinen vanhempi, eikä todellakaan vanhempiensa sukupuolet.

Vierailija
286/670 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen, 35, FM, asiantuntija, äänestän demareita, vasemmistoa ja vihreitä. Olen täyshetero ja naimisissa miehen kanssa. Minulla on lapsia. 

Kannatan ehdottomasti enkä näe mitään syytä miksi homoseksuaali ei voisi esimerkiksi adoptoida lasta. Joka tapauksessa adoptiossa aina arvioidaan tulevat vanhemmat perusteellisesti. Sen sijaan biologisesti lapsen voi hankkia kuka vaan ja kohdella huonosti. Mielestäni kyse on ihmisoikeuksista ja tasa-arvosta kaikkien ihmisten välillä ikään, sukupuoleen, seksuaaliseen suuntautumiseen tai ihonväriin katsomatta.

Vierailija
287/670 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 33v. Viimeksi äänestin persuja. Ehkä seuraavaksi vihreitä tai piraattipuoluetta.

Minusta kotimaisia homoja ja homoliittoja sekä homoadoptioita on lisättävä että saataisiin suomalaisuus uuteen nousuun.

Vierailija
288/670 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen, 31, juristi. Kannatan.

Vierailija
289/670 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

21, nainen, opiskelija, kannatan. Ei puoluetta, nyt keväällä aion äänestää Piraattipuoluetta

Vierailija
290/670 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

26 v, nainen, tradenomi, myymäläpäällikkö. Kannatan.
En usko, että kenellekään tekee hyvää joutua kieltämään todelliset tunteensa ja toivon, että tulevaisuudessa homous ja heterous ovat molemmat normaalia. Ei ole minulta millään tavalla pois jos kaksi ihmistä saa juridisesti solmia avioliiton. Kirkko voi jatkossakin päättää kantansa itse, joten vastustajien perustelut jumalan sanalla ja raamatulla ovat melko huteria. Ihmisen rinnastamista eläimeen: en viitsi edes kommentoida siihen mitään, sillä sen argumentin esittäjällä ei selkeästi enää ole mitään kortteja käytössä, kun alistuu nolaamaan itsensä kyseisellä typeryydellä. Luin vasta tutkimusta, jossa oli maininta, että homoseksuaaleja vastustavat kokivat seksuaalista kiihotusta itse nähdessään homoseksuaaleja kuvia. Uskon, että monet homoja paheksuvat pelkäävät tunteitaan eivätkä voi siksi hyväksyä sitä, että joku uskaltaa rohkeasti olla yhteiskunnan normien vastainen. Homot tuskin yrittävät käännyttää heteroita homouteen mutta heterot kyllä sitäki innokkaammin ovat tuputtamassa heteroutta homoille. En kyllä tajua miksi, en haluaisi heterona olla parisuhteessa ihmisen kanssa joka ei todellisuudessa halua minua. Miksi siis kenenkään pitäisi muuttaa minuuttaan siksi, kun joku on joskus sanonut, että suhteessa voi olla vain nainen ja mies. Rekisteröity parisuhde ei ole juridisesti saman arvoinen kuin avioliitto ja miksi pitäisi pitää kahta lakia voimassa, kun yhden voi säätää koskemaan kaikkia. Eikö sitä byrokratiaa ole Suomessa jo kyllästymiseen saakka.
Äänestön vihreitä tai vasemmistoliittoa.

Vierailija
291/670 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 13:07"]51 mies , raudoittaja. EN KANNATA. Miettikää nyt kyrpä perseessä ja lapsia ympärillä. Hyi.
[/quote]
Mene, teini, tekemään läksyjä siitä!

Vierailija
292/670 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

N23, rekkakuski. Heille samat oikeudetkuin meillä heteroillakin. Niin ja perussuomalaiset.

Vierailija
293/670 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

♥Nainen

♥26vuotias

♥Lähihoitaja

♥kannatus Vasemistossa

♥Tasa-arvon nimissä kannatan, vaikka olen itse hetero.

(Homoseksuaalisuus ei ole sairaus, sille ei edes kukaan itse mitään voi, joten miksi kieltää osalta ihmisistä oikeudet avioliittoon tai adoptioon tahattoman suuntautumisen takia??)

Vierailija
294/670 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen, 20, lähihoitajaopiskelija, kannatan

Vierailija
295/670 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 04:02"]

Eihän se liitykään 'Suomen lakiin' vaan Jumalan lakiin. Tosin voinen todeta, että pohjoismaalaisten maiden ns. hyvinvointivaltiomalli ja juridiikka - siten myös lainsäädäntö- ovat aluksi nojanneet hyvinkin pitkälti Raamattuun, mutta se on sinulle varmaankin uutinen.

[/quote]

Anteeksi mitä :D Hyvinvointivaltiomalli Suomessa on palttiarallaa 50 vuotta vanha. Ihan pokkana väität, että se nojasi 60-luvulla Raamattuun?

Vierailija
296/670 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen,18,lähihoitaja, KYLLÄ! vaikka itse hetero olen niin kaikille pitää olla tasavertaiset mahdollisuudet :)

Vierailija
297/670 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 01:59"]Nainen 35, elämäntapavalmentaja, persut. En kannata, koska ei se yhteiskunta pyöri sillä tavalla että meillä kaikilla ois samat ihmisoikeudet
[/quote][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 01:59"]Nainen 35, elämäntapavalmentaja, persut. En kannata, koska ei se yhteiskunta pyöri sillä tavalla että meillä kaikilla ois samat ihmisoikeudet
[/quote]

Anteeksi luinkohan ihan nyt oikein?!?!

Vierailija
298/670 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen 25, parturi-kampaaja. En kannata, koska avioliitto on miehen ja naisen liitto, joka myös lukee suoraan raamatussa. Tämä on kirkollinen asia, jossa ei pitäisi olla mitään epäselvää. Toki jokin muu parisuhteen rekisteröinti voi olla. (Enkä tässä suinkaan väheksy homoseksuaaleja).  

Vierailija
299/670 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä ole kyse ihmmisoikeuksista, sillä tässä kyse ainoastaan Raamatussa lukevassa tekstistä ja kirkon periaatteista. Mihin unohdetaan usko ja ne kirkon periaatteet.

Vierailija
300/670 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateistien ei kuuluisi tähän edes korttansa kantaa!