Mies! Miten elämäsi muuttui kun vauva syntyi?
Kommentit (149)
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 14:20"]
EI ehkä kannata tulla kommentoimaan tälläisiin ketjuihin, missä kysellään isänä olevilta miehiltä kommentteja. Ethän sinä kuulu kohderyhmään.Ja tosi hyvä, ettet aijo lisääntyä. onnittelut päätöksestäsi. Enkä nyt piruile, vaan olen ihan tosissani.
[/quote]
On totta, että kirjoitan tavallaan väärään ketjuun. Uskoakseni oma näkökulmani on kuitenkin vähintään yhtä relevantti kuin yllä kommentoineiden äitienkin. Eihän heiltäkään kysytty mitään.
Kiitos onnitteluista. En kyllä osaa sanoa, olenko päättänyt olla hankkimatta lapsia sen enempää kuin olen päättänyt alkaa käyttää miesten vaatteita, puhetapaa ja identiteettiä. Koen sen, etten halua lapsia, aika lailla myötäsyntyiseksi ominaisuudeksi. Siksi tuo sterilisaation naurettava suojaikäraja tuntuukin niin pahalta.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 14:29"]
Seksi väheni olemattomiin.. lapsi nyt kaksi vuotias ja seksin määrä on edelleenkin todella vähäinen, ei huvita enää juuri yrittääkään. Lapsi kyllä tuo iloa mutta seksiä saa lähinnä vaan sivusuhteesta nykyään.
[/quote]Nää on just niitä, joissa lapset sitten puhuu aikuisena , että isä oli täys paska ja petti äitiä koko avioliiton ajan. Ja että ne toivoi että vanhemmat ois ymmärtänyt erota.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 18:31"]
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 14:29"]
Seksi väheni olemattomiin.. lapsi nyt kaksi vuotias ja seksin määrä on edelleenkin todella vähäinen, ei huvita enää juuri yrittääkään. Lapsi kyllä tuo iloa mutta seksiä saa lähinnä vaan sivusuhteesta nykyään.
[/quote]Nää on just niitä, joissa lapset sitten puhuu aikuisena , että isä oli täys paska ja petti äitiä koko avioliiton ajan. Ja että ne toivoi että vanhemmat ois ymmärtänyt erota.
[/quote]
Tää on totta :(
[/quote]
Minkä ikäisenä tulit isäksi? Vaikutat niin tasapainoiselta.
[/quote]
Kiitos vaan, kolmekymppisiä olimme molemmat lapsen saannin aikaan.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 15:32"]
Miksi? Miksi ette eroa ja ala elämään selkaista elämää, jota kaipaatte?
Tähän olisi kiva saada vastaus kyllä. Miehet kyllä valittaa, mutta päätöksiä ei osata tehdä.
[/quote]
...katsokaas, sellainen pieni juttu kuin "vastuuntunto". Se onkin sitten monesti se ainoa asia mikä estää miestä lähtemästä, meinaan tuohon pisteeseen kun asiat menee niin ei edes hyvä seksi pelasta. Jos nainen tekee eroaloitteen niin salaa ollaan TODELLA tyytyväisiä eroamisesta.
Katsokaa miehissänne seuraavia oireita: kotona ollessan poissaoleva, ärisee ettei halua tehdä mitään yhdessä, menee mieluummin autotalliin tai pelaa tietokoneella, kaverit/harrastukset on tärkeämpiä kuin perhe. Huokailee väsyneesti yms...lomareissuilla siellä ABC-asemalla katselee ikkunasta pihalle tai näplää kännykkäänsä koko ajan toivoen olevansa ihan missä tahansa muualla.
Siitä tiedätte miehenne on vain vastuuntunnon vuoksi mukana ja todnäk todella helpottunut kun ero iskee kohdalle.
Paljo puhutaan että elämä muuttuu kun syntyy lapsi. Varmaan se muuttuuki mutta ite en ainakaan oo huomannu muutosta. Ku meille synty lapsi mä hoidin sitä ite kotona melkee 3 ekaa viikkoa ku vaimo oli 40 asteen kuumeessa ja tiputuksessa. Hyvin siitä selvittiin vaikka nii pientä en ollu monesti ennen nähnykkään. Mun näkemys on että jos mies ei oo kauheesti oo osallistunu kotona ennen lapsen syntymää nii varmaan on iso muutos. Mut esim meillä on ollu aina tosi läheistä ja yhessä olaan tehty kaikki, kodinhoito ja lapsen hoito nii löytyy sitä yhteistäki aikaa ja seksi, rakkaus säilyy. Vaimolle ei pidä jättää liian kovaa taakkaa.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 19:31"]
Tähän olisi kiva saada vastaus kyllä. Miehet kyllä valittaa, mutta päätöksiä ei osata tehdä.
[/quote]
...katsokaas, sellainen pieni juttu kuin "vastuuntunto". Se onkin sitten monesti se ainoa asia mikä estää miestä lähtemästä, meinaan tuohon pisteeseen kun asiat menee niin ei edes hyvä seksi pelasta. Jos nainen tekee eroaloitteen niin salaa ollaan TODELLA tyytyväisiä eroamisesta.
Katsokaa miehissänne seuraavia oireita: kotona ollessan poissaoleva, ärisee ettei halua tehdä mitään yhdessä, menee mieluummin autotalliin tai pelaa tietokoneella, kaverit/harrastukset on tärkeämpiä kuin perhe. Huokailee väsyneesti yms...lomareissuilla siellä ABC-asemalla katselee ikkunasta pihalle tai näplää kännykkäänsä koko ajan toivoen olevansa ihan missä tahansa muualla.
Siitä tiedätte miehenne on vain vastuuntunnon vuoksi mukana ja todnäk todella helpottunut kun ero iskee kohdalle.
[/quote]
Tuohan on pelkästään vastuuntunnotonta ja passiivis-aggressivista käytöstä. Todellinen vastuunottaminen olisi erota kun on onneton tai hoitaa parisuhde kuntoon.
Jätin naisystäväni ja lähdin lätkimään. En ole koskaan tavannut lastani, enkä halua. Ehkäisy petti eikä naisystävä suostunut aborttiin, joten minä lähdin. En kadu päätöstäni, sillä en koskaan halunnut isäksi.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 19:31"]
[/quote]
[/quote]On se kamalaa kun on tullut se perhe perustettua, mutta ei se sitten olutkaan kivaa. Ihan täytyy ikkunasta katsella ulos kun on perheen kanssa niin ikävää.... Ota nyt se vastuu elämästäs ja hanki se ero. Se on kaikkien parhaaksi.Ei se vaimo ja lapset tarvii autotallissa viihtyvää isää. Äläkä tollukka oottele, että vaimo sen eronkin hoitaa. Vai muka vastuuntuntoa, ja kattia kanssa. Saamattomuutta sanon minä. Eikä se "ero iske kohdalle" se on hommattava ihan itse.Ottakaa ihmiset itse se vastuu elämästänne, älkääkä muita syytelkö. Vai onko teillä järjestetyt avioliitot.Että on ollu pakko mennä naimisiin kun vanhemmat on pakottaneet.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 19:56"]
Jätin naisystäväni ja lähdin lätkimään. En ole koskaan tavannut lastani, enkä halua. Ehkäisy petti eikä naisystävä suostunut aborttiin, joten minä lähdin. En kadu päätöstäni, sillä en koskaan halunnut isäksi.
[/quote]Ootpa täys paska. Pistä jo äkkiä ne piuhat poikki jos et kerran lapsia halua tai pysy kaukana naisista. aina kun pannaan voi tuloksena olla lapsi. Se täytyy ymmärtää aikuisen ihmisen. Mutta varmasti tälle lapselle on ollut suuri onni olla tuntematta noin onnetonta ihmistä. Ehkä sillä nyt on hyvä isä.Ja jos et lasta halua, älä pane.
Naisen kommentista: Kyllä ne silloin on kun ovat vauvoja. Aikuinen mies kai osaa (ainakin pitäisi)pitää huolta itsestään, mutta vauva ei. Eiköhän se isä pysty laittamaan itsensä taka-alalle muutamaksi vuodeksi. Niinhän se äitikin joutuu luopumaan paljosta kun vauva on pieni. Vanhempien rakkauteen ei kukaan kuole, mutta ei myöskään vähempään seksiin jos sitä tarkoitat rakkaudella.Vaikutat todella itsekeskeiseltä,minä, minä minä.Vauva aika on lyhyt pätkä ihmisen elämässä,että eiköhän sitä jaksa uskollinen olla vaikka vaimo sille vauvallekin huomiota antaa. Taidat olla mustasukkainen omille lapsillesi?
Toisesta miehen viestistä: Vieläkin muistan sen vahingoniloisen röhönaurun, "kyllä sää jolppi vielä opit paikkasi kun se eka käärö tulee...".
Ketjun otsikon perusteella tähän isät saisivat laittaa kokemuksiaan siitä, miten elämä muuttui kun vauva syntyi. Naiskommentoijien perusteella kuitenkaan negatiivisten muutosten kertominen ei ole sallittua.
Jos putsataan pois provotason kommentit pois, niin jäljelle jää kolme pääviestiä.
Miehet kertovat, että vauvan tulo muutti parisuhteen huonommaksi. Elämisen laatu kokonaisuudessaa huononi, koska vaimo muuttui äidiksi eikä isäkään saanut vapaasti olla isä, koska isä teki kaiken väärin.
Toinen suuntaus oli, että miehet totesivat elämän muuttuneen paremmaksi, koska tuli isyys ja rakkaus puolisoon muuttui henkisemmäksi. Tästä naisetkin tykkäsivät peukutusten ja kannatuskommmenttien kautta.
Kolmas suuri kommenttivyöry on naisilta, jotka totesivat, että elämänlaatu ei vaan voi huonontua. Jos mies kärsii seksitapamuutoksista ja oma aika väheni, niin siitä kertominen osoittaa miehen keskenkasvuisuutta.
Itse olen seurannut tätä ketjua "vanhemman valtiomiehen" viisaudella. Kun omat poikani joskus menevät naimisiin ja alkavat tehdä lapsia, niin aion pitää isä-poika, appiukko-miniä keskusteluita siitä, miten tärkeää on antaa parisuhteelle aikaa. Silloinkin, kun lapset ovat pieniä eikä sitten seuraavassa elämässä. Minulle sitten eläkeukkona voi tuoda lapsia hoitoon, että vanhemmat voivat viettää aikaa ihan vain keskenään.
Pelottavaa tässä ketjussa on naisten kollektiinen vyörytys siitä, että lapsen todelliset ja kuvitellut tarpeet menevät kaiken edelle, mukaanlukien parisuhteen edelle, aina ja iänkaikkisesti. Isyyden perään huudetaan, mutta kuten omalla osallani sekä monen kommentoijan osalta (etenkin kun lapset ovat pieniä) , että äiti omii lapsen ja tukahduttaa isän roolia henkisesti ja ihan ajankäytöllisesti.
Rakastan lapsiani. Rakastan vaimoani. Kun lapsia tehtiin, niin en ollut mitenkään lapsikuumeen vallassa. Kyllä minäkin niitä halusin eikä lapsen tulo tullut yllätyksenä. Kyllä tiesin, että elämä muuttuu. Olin lukenut, että raskaus ja äitiys muuttavat naista ja seksielämään tulee muutoksia raskausaikana ja sen jälkeen pikkulapsiaikana. Tiesin, että ajankäyttö muuttuu ja raskausaikana mietti asioita jo eri lailla; miten rahat riittää, miten vaikuttaa asunnon kokovaatimuksiin yms.
Parisuhteen "muuttuminen" on sitten tullut yhtenä isona rytinänä ja pieninä askelina. Ýmmärrän ja ymmärsin, että raskaus muuttaa parisuhdetta ja naisen henkistä tilaa ja seksi- ja läheisyyshaluja. Samoin pikkulapsiaikana. Vielä ymmärsin toisen lapsen osalta. Melko hyvin ymmärsin hoitovapaan aikana. Sitten ymmärrys hupeni vuosien mittaan pikku hiljaa ja tilalle tuli pettymys ja ajatus, että tätäkö tämä sitten on. Kun se naisten mantra on, että pikkulapsiaikana elämä on erilaista ja sen jälkeen parisuhdekin saa uudelleen suuremman osuuden äidin elämässä.
Tuota ei voi uskoa ennen kun sen omassa elämässä kokee. Tästä ne vanhat ukot kertovat ja "varoittavat".
Luulen, että minun osaltani ja valtaosa ketjuun kommentoiden miesten osalta kyse on kyse juuri tuosta. Nuoret innokkaat isät eivät ole vielä rikottujen lupausten/odotusten tilanteessa. Olen sitä minäkin ollut innokas, toiveikas ja nuori isä.
Ja ISOT RESPEKTIT tuntemattomalla gurulle viestissä 15. Tiivistää olennaisen ja mahdollisesti kertoo olennaisen eron miesten ja naisten välillä.
Mikään määrä isyyttä ei korvaa huonoa seksielämää.
[/quote]
Kaikenlaisia kusipäitä niitä syntyyki tähän maailmaan.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 21:49"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 16:19"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 16:05"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:03"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 14:28"]
Elämänlaatu on parantunut huomattavasti. Oma henkilökohtainen aika rajoittuu tietenkin töihin ja vessaan,
[/quote]
Tässäpä kaksi asiaa, jotka eivät voisi olla pahemmin ristiriidassa toistensa kanssa. Mitä vähemmän omaa aikaa minulla on, sitä onnettomampi olen.
[/quote]
No jos se aika on pois ryyppäämisestä tai pössyttelystä niin kyllähän se on elämänlaatua parantavaa. 18 vuotta on lyhyt aika elää terveellisesti lapsien esikuvana.
[/quote]
No kun se aika ei ainakaan minun tapauksessani olisi pois ryyppäämisestä ja pössyttelystä vaan kaikesta, mitä haluan elämälläni tehdä.
[/quote]Älä hyvä mies ala isäksi. Ei se ole pakollista. Ja tuolla sinun ajatusmaailmalla ei edes suotavaa.Kyllä maailmassa lapsia riittää vaikka sinä et lisäännykään. Piuhat vaan poikki ja äkkiä ennenkuin vahinko tapahtuu.
[/quote]
Miksi luulet, että olen suunnittelemassa lasten hankintaa? En ole eläessäni kokenut mitään mielenkiintoa lapsiperheen elämäntapaa kohtaan.
Puhut "piuhojen katkaisemisesta", niin kuin se olisi helppo ja itsestäänselvä vaihtoehto kaikille, jotka eivät halua lapsia. Tuo on aika ajattelematon töksäytys. Tälläkn hetkellä sadat miehet ja naiset joutuvat sinnittelemään epäluotettavien ehkäisykeinojen ja stressin kanssa, koska barbaarinen laki estää heitä ottamasta vastuuta omasta lisäätymiskyvystään. Jos olet oikeasti huolissasi lapsista, jotka tulevat vanhempansa hylkäämäksi, kirjoita sähköpostia kansanedustajallesi ja pyydä häntä ajamaan sterilisaation suojaikärajan laskemista.
Sama kehotus koskee kaikkia.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 23:59"]
[/quote]
Kaikenlaisia kusipäitä niitä syntyyki tähän maailmaan.
[/quote]
Mitä kusipäistä tuossa on? Jos mies tekee selväksi, että suhde loppuu, jos nainen päättää synnyttää lapsen, päätös on täysin naisen käsissä. Hyvähän se on, että pelaa avoimin kortein. Olisi tosiaan parempi valehdella, että aikoo olla hyvä isä, ja sitten kuitenkin laiminlyödä velvoitteensa, vetäytyä perhe-elämästä, murjottaa ja käyttäytyä piiloaggressiivisesti?
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 12:31"]
Kyllä se niin vaan on että miehille on tärkeintä seksi ja oma vapaa-aika.
[/quote]
Ei välttämättä kaikkein tärkeintä mutta varmasti useimmille hyvin tärkeää. Ja niin on monille naisillekin.
Tosi fiksuja kirjoituksia miehiltä. Näitä on ulkopuolisenakin kiva lukea.
T. Vela
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 11:13"]
Jännä miten kapea käsitys isyydestä miehillä on. Ykkösasiana mainitaan aina seksi.
[/quote]
Ehkä et vain ymmärrä miehen näkökulmaa. Naisilla on ehkä eri kuva vanhemmuudesta, mutta miehelle seksi on tärkeää.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:23"]
Kerro poikaystävälles että pillua saa vähän mutta halauksia ja suukkoja paljon. Niin...siis naiselta et saa niitä kahta viimeksimainittuakaan.
[/quote]On se kumma kun se on tuo pillu aina vaan se pääasia. Ei edes oma lapsi ole mitään kun sitten saa vähemmän pillua. Älkää hyvät vinkujat lisääntykö. Juoskaa heti maanantaina lääkäriin ja piuhat poikki niin ei tarvii kärsiä isyydestä. Voitte keskittyä vaan siihen olennaiseen.
Sinä kysymyksen esittäjä olet sairaan ärsyttävä. Sinulla on jokin pakkomielle kommentoida jokaiseen vastaukseen joka ei mielytä sinua taikka ole " oikea" vastaus.
Hanki elämä!
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 00:12"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 21:49"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 16:19"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 16:05"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:03"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 14:28"]
Elämänlaatu on parantunut huomattavasti. Oma henkilökohtainen aika rajoittuu tietenkin töihin ja vessaan,
[/quote]
Tässäpä kaksi asiaa, jotka eivät voisi olla pahemmin ristiriidassa toistensa kanssa. Mitä vähemmän omaa aikaa minulla on, sitä onnettomampi olen.
[/quote]
No jos se aika on pois ryyppäämisestä tai pössyttelystä niin kyllähän se on elämänlaatua parantavaa. 18 vuotta on lyhyt aika elää terveellisesti lapsien esikuvana.
[/quote]
No kun se aika ei ainakaan minun tapauksessani olisi pois ryyppäämisestä ja pössyttelystä vaan kaikesta, mitä haluan elämälläni tehdä.
[/quote]Älä hyvä mies ala isäksi. Ei se ole pakollista. Ja tuolla sinun ajatusmaailmalla ei edes suotavaa.Kyllä maailmassa lapsia riittää vaikka sinä et lisäännykään. Piuhat vaan poikki ja äkkiä ennenkuin vahinko tapahtuu.
[/quote]
Miksi luulet, että olen suunnittelemassa lasten hankintaa? En ole eläessäni kokenut mitään mielenkiintoa lapsiperheen elämäntapaa kohtaan.
Puhut "piuhojen katkaisemisesta", niin kuin se olisi helppo ja itsestäänselvä vaihtoehto kaikille, jotka eivät halua lapsia. Tuo on aika ajattelematon töksäytys. Tälläkn hetkellä sadat miehet ja naiset joutuvat sinnittelemään epäluotettavien ehkäisykeinojen ja stressin kanssa, koska barbaarinen laki estää heitä ottamasta vastuuta omasta lisäätymiskyvystään. Jos olet oikeasti huolissasi lapsista, jotka tulevat vanhempansa hylkäämäksi, kirjoita sähköpostia kansanedustajallesi ja pyydä häntä ajamaan sterilisaation suojaikärajan laskemista.
Sama kehotus koskee kaikkia.
[/quote]EI ehkä kannata tulla kommentoimaan tälläisiin ketjuihin, missä kysellään isänä olevilta miehiltä kommentteja. Ethän sinä kuulu kohderyhmään.Ja tosi hyvä, ettet aijo lisääntyä. onnittelut päätöksestäsi. Enkä nyt piruile, vaan olen ihan tosissani.