Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä Suomessa toimivat brändit tukevat Venäjän hyökkäyssotaa Ukrainassa?

Vierailija
26.09.2026 |

Mulle seuraavat olivat yllätys.

PepsiCo & Coca-Cola HBC: Molemmat juomajätit ovat jatkaneet sopeutettua tuotantoa tai jakelua Venäjällä. Suomessa ne hallitsevat virvoitusjuomamarkkinoita (Pepsi, Coca-Cola, Fanta, Sprite)

Procter & Gamble (P&G): Kulutustavarajätti maksaa yhä veroja Venäjälle. Suomessa brändit kuten Pampers, Gillette, Oral-B, Ariel, Head & Shoulders ja Always ovat laajasti myynnissä.

Unilever: Brittiläis-hollantilainen jätti operoi edelleen Venäjän markkinoilla. Suomessa sen omistuksessa ovat muun muassa Knorr, Ben & Jerry's, Dove, Rexona ja Axe.

Mondelez International: Jatkaa toimintaansa Venäjällä. Suomessa yhtiö omistaa erittäin suosittuja brändejä, kuten Marabou, Toblerone, Oreo ja Tuc.

Nestlé: Maailman suurin elintarvikeyhtiö jatkaa toimintaansa Venäjällä. Suomessa brändin alla myydään muun muassa Nescafé-kahveja, Piltti-lastenruokia, Maggi-tuotteita, Purina-lemmikkiruokia sekä KitKat-suklaata

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse lopettanut jonkun brändin tuotteiden käyttämisen sen vuoksi, että brändin omistama firma tukee venäjän hyökkäyssotaa?

Vierailija
2/4 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse lopettanut jonkun brändin tuotteiden käyttämisen sen vuoksi, että brändin omistama firma tukee venäjän hyökkäyssotaa?

Minä olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva.fi

Vierailija
4/4 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja kaikki ovat pysyvästi poissa ostoslistaltani. Jossain tuoteryhmissä, kuten jäätelöissä ostaminen on hankalaa kun melkein kaikki on Fornierin tekemää. Tehkää samoin niin saadaan verettömiä vaihtoehtoja. En ole ap. 

P.S. Unilever lopetti Pahan valtakunnassa jokin aika sitten.