Niin masentunut et haluun kuolla oikeesti.
Täällä aiemmin jo kirjoittelin.Olen useamman erityislapsen äiti ja oon syvästi masentunut.Olo on itsetuhoinen ja tuskainen koko ajan.Olin sairaalassa kokonaiset 5 päivää ja nyt oon ollut reilun viikon kotona.Olo menee vaan huonompaan suuntaan.Sanoivat et päivystykseen voi mennä uudestaan jos olo pahenee.Mut eivät sit kuitenkaan ota tosissaan vaan pistävät heti pihalle.Olo on totaalisen epätoivoinen.
Kommentit (56)
Kiitos vastanneille.Harkitsen sitä päivystykseen menoa.
ap
Ota annos psykedeelisiä sieniä ja saa sitä kautta uutta näkökantaa ja voimaa elämääsi. Luitko sen artikkelin aiheesta mikä oli juuri Hesarissa?
Ja ei tarvitse tulla alapeukuttamaan, minä olen ihan tosissani. Et olisi ensimmäinen, joka on parantunut masennuksesta psykedeelien avulla.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 14:38"]Ota annos psykedeelisiä sieniä ja saa sitä kautta uutta näkökantaa ja voimaa elämääsi. Luitko sen artikkelin aiheesta mikä oli juuri Hesarissa?
Ja ei tarvitse tulla alapeukuttamaan, minä olen ihan tosissani. Et olisi ensimmäinen, joka on parantunut masennuksesta psykedeelien avulla.
[/quote]
Joo no mut vähän tyhmää tulla tollasta heittämään. Kun niitä sieniä on aika paljon erillaisia ja jos ei tiedä mitä kannattaa syödä ja paljon niin ei ole hyvä idea lähteä säätämään itse noiden kanssa. Ja ap:lle neuvoksi että kannattaa sinne päivystykseen lähteä jos mietit itsetuhoisia ajatuksia nyt. Kuulostaa todella rankalta sun tilanne. :( Tän maan mielenterveyshoito on kyllä perseellään.
Täällä olen vielä.Mies on iltatöissä ja mä yksin lasten kaa.Taas otin tarvittavaa.Sen voimalla täytyy jaksaa ilta hoitaa lasten harrastuksiin menot ym.Elämä on syvältä.
ap
Etkö voi soittaa sinne sairaalaan, ja kertoa että juutut päivystykseen ja kysyä heidän kantaa? Eihän tilannetta voi tuohon jättää, jos ongelmien syylle ei voida mitään? Pitäisihän teille järjestyä tukiperhettä ja kaikkea?
No sairaalassa ollaan nimenomaan sitä mieltä et pitkät sairaalahoidot ei oo mulle hyväksi.Meillä on kyllä kaikenlaisia tukitoimia,mut tuntuu et niiden liiallisuus tukahduttaa mut tällä hetkellä.
Haluaisin nyt olla vaan ja levätä ja tuntuu et en kykene mihinkään muuhun tällä erää, mut ei ne sairaalassa sitä tajua.
ap
Voimia. Tämän maan terveyshuolto on niin huonoa.. Itse olen sairas ja sitä ei oteta tosissaan joten oon kaikki testit ja verikokeet ja hoidot joutunut hakemaan yksityisiltä :( Koko aamun vaan tänäänkin itkenyt kun kukaan ei auta eikä käy katsomassa sairasta.. Ymmärrän todellakin mitä tunnet vaikka tilanteemme on eri..
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 14:38"]Ota annos psykedeelisiä sieniä ja saa sitä kautta uutta näkökantaa ja voimaa elämääsi. Luitko sen artikkelin aiheesta mikä oli juuri Hesarissa?
[/quote]
Siinä artikkelissa ei mainittu niitä, joilla psykedeelit on laukaissut skitsofrenian.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 15:18"]No sairaalassa ollaan nimenomaan sitä mieltä et pitkät sairaalahoidot ei oo mulle hyväksi.Meillä on kyllä kaikenlaisia tukitoimia,mut tuntuu et niiden liiallisuus tukahduttaa mut tällä hetkellä.
Haluaisin nyt olla vaan ja levätä ja tuntuu et en kykene mihinkään muuhun tällä erää, mut ei ne sairaalassa sitä tajua.
ap
[/quote]
Minkäikäisiä lapsia sulla on? Onnistuisiko sellanen että saisit lähteä johonkin hermolomalle? Viikoksi vaikka? Se ei tietenkään poista ongelmaa mutta jos saisit vähän aikaa rauhaa ja lepoa niin se voisi helpottaa.
En viitsi laittaa lasten ikiä kun en haluu et mut tunnistetaan,mut sen verran voin sanoa et kaikki lapset ovat jo koulussa.
ap
Mites sun mies ? Pystytkö kertomaan ja pystyykö se kuuntelemaan sinua.
Itse jäisin miehenä kotiin töistä jos avovaimo olisi todella väsyny ja ahdistunu.
Tsemppiä sulle
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 15:24"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 14:38"]Ota annos psykedeelisiä sieniä ja saa sitä kautta uutta näkökantaa ja voimaa elämääsi. Luitko sen artikkelin aiheesta mikä oli juuri Hesarissa? Ja ei tarvitse tulla alapeukuttamaan, minä olen ihan tosissani. Et olisi ensimmäinen, joka on parantunut masennuksesta psykedeelien avulla. [/quote] Siinä artikkelissa ei mainittu niitä, joilla psykedeelit on laukaissut skitsofrenian.
[/quote]
Ei niin, mutta riski on kyllä aika pieni.
Itse tunnen yli sata psykedeelien käyttäjää, erilaisia ihmisiä erilaisilla taustoilla, eri ikäisiä, erilaisista yhteiskuntaluokista, ongelmaisia ja ei-niin-ongelmaisia. Yhtäkään psykedeelien takia psykoosiin tai skitsofreniaan sairastunutta en tunne, en edes kaverin kaveria. Sen sijaan monta niiden avulla masennuksesta parantunutta ja haitallisten päihteiden käytön lopettanutta. Ja muuten vaan elämänhalua ja -iloa lisää saaneita.
Tunnen myös monia masennuslääkkeiden käyttäjiä ja suurimmalla osalla heistä on kyseisten lääkkeiden käytöstä monia haittavaikutuksia, ei näkyvää ja pysyvää elämänilon lisääntymistä. Lähinnä tuntuvat turruttavan.
Eikä niitä sieniä nyt niin hirveästi erilaisia ole, psilosybiini niissä kaikissa on se vaikuttava aine. Niitä voi helposti kasvattaa vaikka itse pienessä muovilaatikossa, jos haluaa olla varma siitä mitä suuhunsa pistää. Annokset voi aloittaa varovasti, "tripauttava" annos on yleensä 2-3g kuivattua sientä. Eikä ole pakko edes trippailla välttämättä. Hyviä itsehoitotuloksia on saatu jopa niin, että on otettu esim. kolmesti viikossa 0,1g kerrallaan, useita viikkoja putkeen. 0,1g on nauerttavan pieni annos sieniä, joiden kunnolla pärisevä vaikutus tulee vasta 20-30-kertaisella annoksella. Tästä määrästä ei joudu mihinkään "psykoosiin" johtavalle tripille, mutta saa sienten positiivisia vaikutuksia käyttöönsä. Ja tuskinpa siitä 2 gramman annoksestakaan mihinkään psykoosiin tai skitsofreniaan sairastuu, kunhan on rauhallisessa paikassa ja sellaisessa ympäristössä ja seurassa johon voi luottaa. Rauhassa kotona esim. puolison tai hyvän ystävän kanssa.
Katso artikkeli: http://www.hs.fi/tiede/a1415077416131
Kuuntelee ja yrittää ymmärtää,mut ei siinä täysin onnistu.
ap
PS. Lukekaa myös kommentit tuosta sieni-artikkelista, siellä on myös masentuneiden kertomuksia omasta parantumisestaan.
Tuon sieni-artikkelin lisäksi tarkoitin myös tätä, myös siellä on tosi hyviä kommentteja: http://www.hs.fi/tiede/a1416284769961
Mitä tarkoittaa erityislapsi sinun kohdallasi?
Jos lapset ovat päivisin koulussa (paitsi nyt muutaman päivän kun ovat kipeinä), miksi et lepää sillä välin?
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 15:34"]En viitsi laittaa lasten ikiä kun en haluu et mut tunnistetaan,mut sen verran voin sanoa et kaikki lapset ovat jo koulussa.
ap
[/quote]
Okei. No onnistuisko se lomailu? Jos saisit vaikka levähdettyä. Tyhmältä tuntuu neuvoa kun oot varmaan jo itse käynyt näitä juttuja läpi. :) Tuntuu pahalta kun niin monilla on vaikeata. :( Osaa nauttia omasta tilanteesta taas.
Olisiko sinun mahdollista saada keskusteluapua? Hankalassa tilanteessa tarvitset pidempiaikaista tukea. Oletko ottanut yhteytttä perheneuvolaan? Tarvitset ulkopuolista apua, että saat voimia. Lapsesi kuitenkin tarvitsevat sinua, vaikka sinulla itselläsi on kaipuu päästä pois. Tarvitset myös ulkopuolista apua siihen, että saat uusia näkökulmia ja perspektiiviä elämään. Enkä halua mitenkään vähätellä tilannettasi, mutta sinulla on kuitenkin mies rinnallasi tukemassa. Moni on tuossa tilanteessa yksin. Tämä on nyt huono aika elämässäsi, mutta usko siihen, että elämä kantaa. Vielä tulee hyviä päiviä. Paha olo menee ohi.
Äkkiä yhteys päivystykseen, seurakuntaan, ihan mihin vain! Sinun ei tarvitse jäädä yksin etkä saa jäädä yksin. Muistan sua rukouksessa.