Vituttaa, näin pian 50-v keittiöalan ihmisenä
Paska palkka jolla pitäisi elättää perhe yksin. Raskas työ, kroppa alkaa pettämään. Idiootti työnjohto ja turhan työn teettäminen. Toisesta päästä säästetään samalla kun kuutiottain vettä valuu viemäriin hukkaan. Alati sairaat työkaverit ja työmäärän samanaikainen kaksinkertaistuminen jne.
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 11:04"]
mitä tekin teette muuta kuin lämmitätte eineksiä, jotka tulevat suurkeittiöstä...
mitään halua uudistua tai korjata tilannetta paremmaksi ei ole... itkette vaan paskaanne mutta ette tee mitään minkään muutoksen ja asian korjaamisen eteen
[/quote]
Ei vittu mitä aivokääpiötä tänne kirjottelee! Eihän sillä keittiöpirkolla ole minkään sortin sanavaltaa siihen, miten kunta päättää keittiöissään toimittavan!
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 12:38"]Turhaa itkeä jos itse tehnyt paskan uravalinnan.
[/quote]
Siis naiset, mikä vastaus tämä on olevinaan. Ihmisten pitäisi tukea toisiaan. Vähän empatiaa peliin. Ollaan ihmisiä eikä elukoita.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 11:36"]
Ei taida tuo ura-aika pitää paikkaansa. Sähän olisit jo eläkkeellä. Eli provo koko juttu
[/quote]
se oli ikä, by the way
Yli vuoden, plus puolen vuoden harjoittelut, kokkina ja se riitti; liian pieni palkka työn kuormittavuuteen, kiirellisyyteen ja varsinkin vastuuseen nähden.
Kaikkein viimeinen niitti oli tämä keskuskeittiö humpuutus.
Kokkien pitäisi mennä lakkoon. Vain siten saa asiaan apua. Siinä sitten saisivat herrat miettiä, miten ruokkivat lapset, sairaat ja vanhukset.
Ikävä kyllä ala on niin naisvaltainen että protesti jää aina kahvikeskusteluiksi.
Hei.
Olen 53-vuotias, melko ison kaupungina palkkalistoilla oleva suurtalouskokki, työpaikka koulun valmistuskeittiö, asiakkaita noin tuhat.
Olen eronnut v. -98, erossa en saanut mitään, koska meillä oli vain velkainen ok-talo. Kuitenkin omalla, pienellä palkallani sain lainaa ja ostin mummonmökin ja remppasin sen uudenveroiseksi. Sain lainani maksettua 15 vuodessa. Siinä samassa koulutin kolme lasta, toki isä auttoi siinä. Koskaan en ole suoranaisesti kituuttanut. Elämä on ollut ihan rikasta. Olin järjettömän ylpeä itsestäni, kun maksoin viimeisen lainaerän.
Työ on raskasta ja aina on valtava vastuu ja kiire. Kuitenkin se on parempi kuin kellon vahtiminen, että koska työpäivä päättyisi ja pitäisi istua paikoillaan.
Olen aina yrittänyt liikkua ja ulkoilla sekä pitää huolta itsestäni, jotta jaksaisin sinne eläkeikään asti suht terveenä. Kuitenkin on jo pitänyt polvea ym. pientä leikellä.
Tykkään työstäni ja asiakkaistani tosi paljon. En vaihtaisi toiseen työhön. Palkka on pieni, mutta hengissä pysyy hyvin, kun ei kurkottele kuuta taivaalta. Olen jopa matkustanut pari kertaa Keski-Eurooppaan lomalle sen jälkeen, kun sain talolainan maksettua.
Minusta julkisen alan työntekijöillä on asiat tosi hyvin, jos vertaa yksityisen sektorin töihin. Ammattiliitot pitävät huolta, samoin työterveyshuolto on hyvin järjestetty. Esimiehetkin ovat asiallisia, jos itse käyttäytyy asiallisesti.
Siivousala samaa paskaa. Esimiehenä täysin kouluttamaton tapaus, joka ei osaa edes oikeinkirjoitusta. Hävettää! Mitään ei tehdä niin kuin pitäisi, esim. samoja riepuja käytetään päivästä toiseen pesemättä ( ne huuhdotaan puhtaaksi!!! päivän päätteeksi ), palkat aina väärin, ympäristöasioista ei ole kuultukaan jne.
Olen siirtymässä yrittäjäksi...