Jos sota alkaisi, mitä tekisit?
Niin, miten reagoisit? Mitä tekisit ensimmäiseksi..
Kommentit (167)
-Pakkaisin LKP määrärtyt tavarat rinkkaan
-Heittäisin kivärin pykälään
-Laittaisin panoksia taskuihin
-Joisin kupin kahvia ja polttaisin sikarin
-Ilmestyisin määrättylle kokoontumispaikalle 24 tunnissa.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 11:08"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 08:17"]
Olen varma että se alkaa jossainvaiheessa ja suomi miehitetään. Tätä pelkään myös ja mietinki jo että minne täältä vois lähteä koska pääkaupunki varmaan ensimmäisenä kohteena. Ei mitään hajua minne pitäis lähteä tai mitä tehdä. Ahdistavaa.
[/quote]
Kun tunnelma alkaa käydä liian ahdistavaksi on parasta häipyä. Sodan läheisyyden pystyy lähes haistamaan kun sen hetki koittaa. Kun lähtee ajoissa ehtii alta pois. Ota kartta käteen ja suunnittele reittiä etukäteen. Äläkä hiisku reittisuunnitelmaa netissä, joku voi oikeesti kiinnostua siitä tosipaikan tullen. Jos aikoo karkuun on oltava ovela kuin kettu mutta yhtä hiljainen kuin höyhen lentäessään. Itse olen 90-luvulla selvinnyt sodasta ja toista sotaa en jää paikan päälle katselemaan vaan vien lapseni turvaan sekä itseni myös.
[/quote]
Mistä sodasta, jos sopii uteliaana tiedustella?
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 11:14"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 04:01"]
Venäjä todennäköisesti käyttäisi ydinaseita kaupunkeja vastaan. Joten yksi päivä riittäisi
[/quote]
Todennäköisesti ei käyttäisi. Koska kun se kynnys on ylitetty, ei voittajia enää ole. Sen tietää Putinkin.
[/quote]
Sitä paitsi ydinaseet ovat arvokkaita. Miksi niitä kannattaisi Suomeen tuhlata?
Maalle kasvattamaan lihaa ja tuottamaan maitoa sotilaille ja kaupunkien naisille ja lapsille. Kyllä tulisi moni kaupunkilaisserkku maatilan portille hattu kourassa jos säännöstely ja varastot hupenisi. Tosin varoa pitäisi ns partisaaneja ja vihollisen sissejä, joten pitäisi olla tilalla enemmän porukkaa, no sinne pääsisi kyvykkäät puolustamaan ruokapalkalla :-)
Sotivat maat vaan ydinohjuksilla maan tasalle kuten USA, Afganistan, Venäjän, Pohjois-Korea Ukraina, Syyria elleivät antaudu. Perhosrituaali jokaiselle joka muusta kuin murhasta tappaa.
Musta tulis mamu, eikä ihme. Kuka haluaa jäädä kidutettavaksi
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 03:59"]
Suomen puolustustahto on nolla. Kuka täällä esim. kuluttaa vapaa-aikaansa puolustuskykynsä parantamiseen?
Suomella ei ole mitään armeijaa millä sotia.
[/quote]
Minä kulutan vapaa-aikaani paljonkin harrasteissa jotka ylläpitävät puolustuskykyäni (ja tahtoani). Niin onneksi monet muutkin. Suurin motivaatio tähän on toki se, että Suomen puolustus säilyy uskottavana ja sitä kautta sodan todennäköisyys on pienempi.
Jos pahin tapahtuisi ja sota syttyisi, niin tekisin parhaani isänmaani puolustamiseksi.