sain tietooni kihlasormukseni oikean hinnan..
Elikkäs siis mieheni kosi minua muutama vuosi sitten harvinaisen kauniilla sormuksella.... ei ikinä kertonut hintaa, mutta antoi olettaa että maksoi hieman yli 500e.. tänään löysin timanttiset kuvastosta kyseisen helyn 89e!!!!!!!!!!!! Voinko suuttua?
Kommentit (164)
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:37"]
aina voi suuttua ihan kaikesta. Paskat siitä, että sormus on ollut mielestäsi kaunis. Tärkeämpää on sen hinta. Olisitko tyytyväisempi jos sormus olisi maksanut 2000 euroa ja ollut sysiruma?
[/quote]
Sanonta, mitä hait, on "susiruma". Sana missä sysi-ilmaisua käytetään on esimerkiksi "sysimusta". Mutta "sysiruma" ei siis ole mikään sana.
Oma sormus oli hopeinen ja maksoi 18e + kaiverrus.. Eipä tullu mieleen suuttua.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 08:57"]
Ennen vanhaan oli hyvänä tapana, etää kihlasormus maksoi miehen kuukausipalkan verran. Se oli silloin, kun avioliiton ajateltiin olevan ikuinen, nythän se on sellaista harrastelua.
Meillä oli halvat kihlat ja vihkisormukset, oltiin vielä vähissä varoissa. Sain 10 v lahjaksi viiden timantin sormuksen, ja 20 v lahjaksi ison melkein karaatin kokoisen timantin. Muutama vuosi niin tulee 30 v täyteen. En kyllä enää tarvitse lisää sormuksia.
[/quote]
Mä en kyllä ottaisi puolisoa joka on niin juntti että ostelee timantteja ja jalometalleja. Nykymaailmassa jo kaikki tietää että timantit tuotetaan toisten verellä. Mutta kukin tyylillään.
Voi voi, miten kauhea tragedia. Huvittavia tällaiset prinsessat, joille mikään ei kelpaa. Eikö tärkeintä ole kuitenkin, että mies halusi sinut kihlata ja jopa itse hankki sormuksen rakkautenne merkiksi. Me kihlauduimme toukokuussa ja yhdessä valittiin sormukset ja todellakin halvimmasta päästä. Ei edes timantteja, huiii. Meidän suhde on varmaan tuhoon tuomittu;)
Mitä väliä? Se on vain sormus, vai määrittyykö rakkaus sun mielestä sillä miten kalliita koruja saa? Henkilökohtaisesti en edes pystyisi käyttää hirveän kallista sormusta tai muita koruja, ahdistais kokoajan että mitäs jos se katoaa. Kun mentiin kihloihin sanoin miehelle että en halua kalliita sormuksia ja päätettiin että ei laiteta mitään kaiverruksiakaan, mun kihla- ja vihkisormukset maksoi yhteensä n. 500€ ja miehen 35€ Miehellä onkin jo toinen sormus kun ensimmäinen hävisi ennen kuin ehdittiin edes naimisiin. :D
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:49"]Mitä väliä jollain kihlasormuksen hinnalla on? Kuka typerä maksaa kihlasormuksesta monta sataa euroa ja sen jälkeen ostaa vielä kalliimman vihkisormuksen, jolloin kihlasormus unohtuu laatikon perälle. Ole iloinen, että näyttää edes tuolta. Monella kihlasormus on pelkkä ohut kultarinkula. Tässä siis 35-vuotiaan naisen mielipide, jonka kihlasormus maksoi 100 euroa ja vihkisormus 1000 euroa. En ole tosiaan rahan perään ja olen edelleen sitä mieltä, että vihkisormis oli turhan kallis.
[/quote]
Millä tavalla se kihlasormus unohtuu laatikon perälle? Kyllä mä ainakin käytän molempia edelleen.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:57"]Tuo kertoo, että miehesi panee sinua halvalla. Sormusta ei hankita rahan takia, sitä ei myydä koskaan pois tai luovuteta, mutta se on hänen arvostuksensa mitta ja hän arvostaa sinua juuri noin paljon eli yhden ale-sormuksen verran. Minkälainen ihminen haluaa osoittaa kiintymyksensä ja sitoutumisensa määrää halpissormuksella? Ja kaiken lisäksi osoittautuu valehtelijaksi. Hän siis sormuksella sanoi, että "En viitsi sinuun enempää panostaa, et ole sen arvokkaampi, halvalla saadaan, mutta huijaan valehtelemalla sinua uskomaan jotakin muuta".
[/quote]
Minkälainen ihminen osoittaa kiintymyksen määrän koruilla? Meillä se ai ainakin osoitetaan sanoilla ja teoilla.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 15:49"]Mulla on kihla- ja vihkisormus ainoita koruja joita käytän. Kihlasormus 1 500e ja vihkisormus 3 000e.
Pinnallista tai ei, ihastelen niitä joka päivä itsekseni. Mies olisi halunnut/voinut ostaa kalliimmatkin.
AP:n jutussa tylsää oli miehen uskottelu, että sormus olisi arvokkaampi. Ei hyvä juttu se.
[/quote]
Ei se tylsää ollut mun mielestä vaan outoa. Miksi ap:n mies ajattelee että ei voi tulevalle vaimolleen kertoa asioita niin kuin ne on, vaan pitää valehdella? Ajatteliko se että ap ei hyväksyisi sormusta joka ei ole kallis? Ja noin kalliilla sormuksilla en uskaltaisi ikinä lähteä ulos ne sormessa, 4500€ kokoajan mukana. :D Mutta tärkeintähän on että itse tykkää.
Ei se välttämättä ole sama sormus; aidoista sormuksista voidaan tehdä halppisversioita laittamalla timanttien sijaan zirkoniaa ja käyttämällä pienempi karaattista kultaa.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 08:57"]Ennen vanhaan oli hyvänä tapana, etää kihlasormus maksoi miehen kuukausipalkan verran. Se oli silloin, kun avioliiton ajateltiin olevan ikuinen, nythän se on sellaista harrastelua.
Meillä oli halvat kihlat ja vihkisormukset, oltiin vielä vähissä varoissa. Sain 10 v lahjaksi viiden timantin sormuksen, ja 20 v lahjaksi ison melkein karaatin kokoisen timantin. Muutama vuosi niin tulee 30 v täyteen. En kyllä enää tarvitse lisää sormuksia.
[/quote]
Tyhmä tapa se ainakin oli.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 09:33"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:57"]Tuo kertoo, että miehesi panee sinua halvalla. Sormusta ei hankita rahan takia, sitä ei myydä koskaan pois tai luovuteta, mutta se on hänen arvostuksensa mitta ja hän arvostaa sinua juuri noin paljon eli yhden ale-sormuksen verran. Minkälainen ihminen haluaa osoittaa kiintymyksensä ja sitoutumisensa määrää halpissormuksella? Ja kaiken lisäksi osoittautuu valehtelijaksi. Hän siis sormuksella sanoi, että "En viitsi sinuun enempää panostaa, et ole sen arvokkaampi, halvalla saadaan, mutta huijaan valehtelemalla sinua uskomaan jotakin muuta". [/quote] Minkälainen ihminen osoittaa kiintymyksen määrän koruilla? Meillä se ai ainakin osoitetaan sanoilla ja teoilla.
[/quote]
Sellainen jonka puoliso arvostaa koruja. Onhan tässäkin ketjussa tullut selväksi monen sormuksen hinta. Niiden sormusten arvo on taas ihan eri asia. Tärkeintä on sormuksen omistajan arvotus kyseistä korua kohtaan. Se taas voi tulla joko kaupan hinnasta tai tunteesta.
Sormuksen hinta, arvo ja arvostus ovat eriasioita.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 09:44"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 08:57"]Ennen vanhaan oli hyvänä tapana, etää kihlasormus maksoi miehen kuukausipalkan verran. Se oli silloin, kun avioliiton ajateltiin olevan ikuinen, nythän se on sellaista harrastelua.
[/quote]
Tyhmä tapa se ainakin oli.
[/quote]
Ei se edes ole ollut mikään tapa. Amerikkalaiset mainosyhtiöt julistivat tuon tavan joskus viime vuosisadan alkupuoliskolla. Suomessa sitä paitsi kihlat ovat aina olleet vaatimattomat ja vihkisormus sitten joissain tapauksissa kalliimpi.
Hah, mä puolestaan olisin suuttunut jos mies olisi laittanut tuhansia euroja sormuksiin. Meillä on yhteiseltä seikkailulta "halvalla" hankitut sormukset ja tuohon rinkulaan sisältyy niin paljon muitakin muistoja toisin kuin joku matka korukauppaan, riitelyä hinnasta ja jotain kuvastojen selailuja.
Mun ja miehen kihlasormukset on ihan sileitä ilman mitään kiviä, mutta ovat sentään 24 karaatin kultaa. Vihkisormuksesta sitten löytyy jo muutama timanttikin.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:34"]
Elikkäs siis mieheni kosi minua muutama vuosi sitten harvinaisen kauniilla sormuksella.... ei ikinä kertonut hintaa, mutta antoi olettaa että maksoi hieman yli 500e.. tänään löysin timanttiset kuvastosta kyseisen helyn 89e!!!!!!!!!!!! Voinko suuttua?
[/quote]
Miten tää antoi olettaa mahtoi tapahtua?
Mulla on Kalevala Korun sormukset ilman timantteja. Ihan itse valittu molemmat. Kihla maksoi noin 600 markkaa ja vihkisormus tais olla 130 euron paikkeilla kaikkine alennuksineen.
Onhan noi korujen hinnoilla pröystäilyt ihan vitun materialistista. Onnea vaan moisten vinkuiitojen miehille, vastedeskään ei tule mikään lahja kelpaamaan ellei siinä ole riittävä hintalappu
Mä en suuttuisi hinnasta, vaan siitä, että tuo sormus on oikeasti ihan järjettömän ruma :D
Nojoo. Rakkaus taitaa olla suhteessanne toissijainen asia, kun sille on näemmä lätkäistävissä hintalappukin. Kuten joku sanoi, minä olisin kiitollinen vaikka siitä yllätysmunan sormuksesta. Kukin tyylillään, voihan sitä aina miettiä myös, että kalliit häät korreloivat jotenkin avioliiton onnellisuuden kanssa.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:16"]
Siis, mitkä leimat siinä sormuksessa on, onko timantit ja puhtaus? Mulla palladiumia, 11 timanttia, puhtaus vvs. Hinta 1000 euroa.
[/quote]
vvs1 vai vvs2?
Ostakaa sormus josta tykkäätte. Siis oikeasti tykkäätte.
Monesta kommentista huomaa ettei ihmisellä ole mitään todellista tietoa jalokivistä.
Pieni muistisääntö. Koko ja hionta on kaikista tärkeimmät. Puhtaus merkitsee vasta kun sulkeumat ovat silmin nähtävissä. Ehkä tämä on vähän liioiteltu. Mutta pienten timanttien puhtaus on arvauspeliä. Eikä mikään timanttipörssi tai tuottaja niitä luokittele. Jos myyjä luokittelee, niin hänellä on omalehmäojassa.
Sijoittajat tietävät mitä etsiä, muut ostakaa mistä tykkäätte.
Ennen vanhaan oli hyvänä tapana, etää kihlasormus maksoi miehen kuukausipalkan verran. Se oli silloin, kun avioliiton ajateltiin olevan ikuinen, nythän se on sellaista harrastelua.