Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidättekö televisiota päällä kotoisuuden takia?

Kielo
28.09.2021 |

Siinä se jo tulikin eli minä ja mies koetaan eri tavoin television päällä olo silloin, kun sitä ei katso kukaan. Hänen mielestään televisio tuo mukavaa kotoisuutta, vaikka sitä ei kukaan varsinaisesti katso ja itseäni taas häiritsee yksi ylimääräinen taustahälyn lähde lisää ja haluaisin mieluummin television olevan noissa tilanteissa kiinni.

Asia ei ole vakava, kunhan kyselen muiden tuntemuksia.

Kommentit (340)

Vierailija
61/340 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Telkkarin taustamöly on kaikkea muuta kuin kotoisaa.

Vierailija
62/340 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole avannut televisiota 5 vuoteen😂 Seuraavassa muutossa myyn sen, koska en tee sillä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/340 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mielestäni kodikasta. Meillä ei pauhaa mikään koskaan, jos katsotaan ohjelmia niin joko tabletilla tai netti-tv:stä. Katsooko joku tosiaan vielä kaikkea mitä yhdeltä kanavalta tulee?

Ainakin minun tv:ssäni on kaukosäädin, jolla voi vaihtaa kanavaa...

Vierailija
64/340 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso ruutu kuluttaa yllättävän paljon sähköäkin. Meille muutti kerran kämppis, jolla oli iso telkkari koko ajan päällä huoneessaan, valveillaoloajan siis. Ison kommuunin sähkölasku kaksinkertaistui. Siinä sitten neuvoteltiin, jaetaanko lasku tasan kuten ennenkin.

Vierailija
65/340 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu oudolta tavalta ainakin näin akateemisessa kaveripiirissäni. Tykkään tehdä asioita keskittyneesti, ja liika aisti-informaatio kuormittaa. Meillä ei ole edes telkkaria.

Vierailija
66/340 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no siitäkö yle nappaa nua utopistiset 8 miljoonan katsoja luvut luulee että antenni verkossakin ollaan noin tyhmiä kuin te kunnan vuokra läävässä kaapelin perässä. maksamme yle veron lisäksi teidän sähkö laskut ja telkkareinne uusinnat.

Vierailija
67/340 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän usein. Tapa tuli jo lapsena kun olin aina yksin kotona ja oli muuten niin hiljaista

Vierailija
68/340 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on taas näitä "erityisherkkiä" naisia ketkä menevät sekaisin kaikesta mikä ei itseä miellytä. Ja muiden kuuluisi tietenkin toimia aina kuten hän haluaa. Muuten tulee paha mieli. Muuta yksin asumaan jos ei muiden kanssa kykene olemaan.

Vierailija
69/340 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä päällä, television ääni ärsyttää ja stressaa, ellei sitä katso. Ehkä näitä juttuja, jotka tuntuvat kotoisalta, jos lapsuudenkotona on tietyllä tavalla tehty.

Kuuntelen kyllä äänikirjoja tai podcasteja kuulokkeilla aina jotain kotitöitä tms. tehdessäni.

Radiosta tulee myös hyviä puheohjelmia etenkin YLE:n kanavilta kuten YLE Puhe, YLE Radio 1 ja satunnaisesti YLE Radio Suomi. 

Vierailija
70/340 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Tykkään hiljaisuudesta. Tai jos kaipaan ääniä, musiikkia tai radiota kuuntelen TV: tä mieluummin. Mutta varmaan siksi, että saan töissä äänistä tarpeeksi.

Vierailija
71/340 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoisuus ei synnyt televisiosta tulevista äänistä. Eikä se synny naapurin puolelta tulevista äänistäkään, jonkun teinin vinkuvinkumusiikkirämpytyksistä yötä päivää kuuluvina...

Mut sitte kun sitä naapurin vinkumusiikkia tai puolikuuron eukon puhelinpölinöitä kuuluu vaikkei niitä tahtois kuulla, niin sitte on oman kodin rajojen yllä pitämiseksi laitettava radio päälle... Jumpsuti jump ja vinkuiina...

Vierailija
72/340 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pitää telkkaria turhaan päällä jotka eivät itse maksa sähkölaskuaan vaan KELA maksaa.

Vierailija
73/340 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne pitää telkkaria turhaan päällä jotka eivät itse maksa sähkölaskuaan vaan KELA maksaa.

Älä ihmeessä. Kuinkahan monella niistä joille sun mielestä Kela maksaa, edes televisiota on?

Ja juu, vaikka Kela maksaiskin toimeentulotukena, niin se on aina muusta pois.... vähemmän jää käteen.

Idiootti!

Vierailija
74/340 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin niin teen, podcastejä toki tykkään kuunnella ennemmin, kun teen jotain (pelaan, tiskaan jne.)

Vierailija
75/340 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle se tuo kotoisuutta, eikä se ole minulle mitään hälyä. Mutta mua ei muutenkaan häiritse juuri mikään taustameteli, esim. naapureiden mökä, vilkas katu, junarata ja sen sellaiset. Mulle hiljaisuus on tylsää.

Olen tuoreessa seurustelusuhteessa kaltaisesi kanssa. Mietin, että tuleeko tästä mitään. Minun pitäisi ilmeisesti antaa periksi omasta mielenrauhastani, kun näkemykset eroavat niin suuresti toisistaan. 

On todella rasittavaa sekin, kun toisen huomio on kiinnittynyt televisioon eikä keskusteluun tai johonkin tekemiseen.  

Vierailija
76/340 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autismin kirjoon kuuluville television ääni, jopa naapurin television ääni voi olla liikaa. Monille autisteille vaalea värimaailma rauhoittaa ajatuksia.

Vierailija
77/340 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autismin kirjoon kuuluville television ääni, jopa naapurin television ääni voi olla liikaa. Monille autisteille vaalea värimaailma rauhoittaa ajatuksia.

Tämän perusteella täällä on aika paljon autisteja, mikä sinänsä ei yllätä yhtään 😂

Vierailija
78/340 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidetä. Ikinä. Lapsista lähtee ihan tarpeeksi hälyä. Ja silloin kun olen yksin, nautin täydellisestä hiljaisuudesta. Joskus avaan radion ja kuuntelen musiikkia.

Vierailija
79/340 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson televisiota ainoastaan netin kautta, en livenä, suurin syy siihen on ehkä se, että mainoksia on vähemmän. Mainokset on itselleni ne kaikista pahimmat ärsykkeet, eli ei kiitos televisiota kotiin taustalle huutamaan. Musiikkia tai äänikirjaa kylläkin sitten sen sijaan lähes aina kun vaan olen valveilla. 

Tunnen kyllä ihmisiä, joilla tv on päällä aamusta iltaan, ja ymmärrän kyllä senkin, kai sekin vain on tapa johon on tottunut. Ja tuo vähän kuin "seuraa". 

Vierailija
80/340 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

telkka on kiinni aina paitsi illalla, ja esim. tilanteissa joissa naapurin pienipäiset häviäjät meluaa koko yön jätän päälle koko yöksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi