Oletko koskaan syönyt hummeria?
Miltä maistuu?
Kommentit (18)
Ihan hyvää ja ei ollut kallistakaan. Ekakerta taisi olla tsunamin jälkeinen vuosi Phuketissa.
mies53v
Useinkin. Suosikkimesta Bostonissa Union Oyster House. Kiva kaljahissi! Sinne taas kun rajat aukee.
Hummeri ei maistu oikein miltään. Yleensä sen mukana on kastike, majoneesi tms mistä tulee makua. Yliarvostettua.
Kotimaiset ravut ovat maultaan suunnattoman paljon parempia!
Olen 😋 ja hyvää oli. Kuubassa ja Thaimaassa tuoreena. Kotona ja kyläpaikassa pakasteesta valmistettuna.
No ei tosiaan ole verrattavissa kotimaiseen rapuun. Suolainen valtameri maustaa ihan eri tavalla. Jopa kuningasrapujen koivet ovat herkkua suomalaiseen järvi/jokirapuun verrattuna, jotka nekin toki ovat hyviä. Hummeria ei tarvitse maustaa enää viinalla 🙂 Ja ennen kaikkea, hummeri yleensä tarjoillaan valmiiksi leikattuna, joten aika ei kulu vähien lihojen nyrhimiseen ravunkuorien seasta.
Vierailija kirjoitti:
Hummeri ei maistu oikein miltään. Yleensä sen mukana on kastike, majoneesi tms mistä tulee makua. Yliarvostettua.
Kotimaiset ravut ovat maultaan suunnattoman paljon parempia!
Muistuttaako maku makaronia?
Hummereita olen syönyt NY:ssä ja Lissabonissa.
Yhdessä ravintolassa valitsin altaasta uhrini.
Olen. Useammankin kerran. Ei ole tehnyt koskaan vaikutusta. Yliarvostettua.
Kysy vaan kuinka monta kertaa olen syönyt! Traditio on laittaa hummeria uutena vuotena, ravintolassa syömme silloin tällöin alkupalana ja olemme monena vuonna osallistuneet juhliin, jossa on hauska/merkillinen traditio syödä niin paljon alkuruokia kuin napa vetää. Valittavana on osterit, hummeri ja graavi lohi. Yhtenä vuonna söin 18 osteria, yhden hummerin ja yhden annoksen graavilohta.
Mauritiuksen reissulla grillattiin vasta pyydettyä hummeria, se vasta herkkua oli!
Vierailija kirjoitti:
Hummereita olen syönyt NY:ssä ja Lissabonissa.
Yhdessä ravintolassa valitsin altaasta uhrini.
Toisen kotini lähellä olevassa kalakaupassa, noita on mönkimässä akvaariossa. - siis altaassa, josta niitä saa ostaa.
Lapsiperheet poikkeavat ohimennessään niitä katsomaan. Jostain syystä näyttää viehättävän lapsia.
Ei ole kuitenkaan suosituin juhlaherkku, vaan osterit ovat ylettömän suosittuja.
Ei ollut erityisen hyvää, mutta ei erityisen pahaakaan. Omintakeinen maku.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvää ja ei ollut kallistakaan. Ekakerta taisi olla tsunamin jälkeinen vuosi Phuketissa.
mies53v
Miksi aloit puhua seksistä ravuista kertovassa topikissa?
Hyvää on mutta niin hemmetin kallista.