Yhteiskunnan tuilla elävät,
tilasin loppuvuodeksi uuden verokortin. Laskelmassa näin miten paljon olen veroja jo tänä vuonna yhteiseen valtion kassaan maksanut.
Terveydenhuolto, koulutus, teiden kunnossapidot, turvallisuus ym ovat hieno asia Suomessa ja mielelläni maksan niistä.
En haluaisi maksaa senttiäkään työtä vieroksujille avustuksina, asumistukina. Työttömyyskorvaus pitäisi olla vastikkeellista sellaisessa tilanteessa missä ei töihin edes haluta.
Kommentit (13)
Työstä maksettavaa vastiketta kutsutaan palkaksi.
Työnteko eriarvoistaa ihmisiä. Toisille työnteko on terapiaa, mutta toisille se on tervanjuontia.
Ihmiset luulee, että niillä on joku oikeus niiden itse ansaitsemiin rahoihin :) Ne on kaikki meidän yhteistä omaisuutta. Ainoa mikä kannattaa on pimeä työ.
Nimimerkillä maksimi tuet + maksimi palkka puhtaana käteen
Miten se sitten todistettaisiin, että on innokas menemään töihin?
Itse esim. vihaan työttömyyttä ja haen aktiivisesti työpaikkoja, mutta ei vain tärppää :(
Valtion verotuloista valtaosa kertyy Arvonlisäverosta, jota maksavat suhteellisesti eniten pienituloisimmat.
Tekeehän tuilla eläjät kaikenlaista, esim. leiriytyvät Mannerheimintielle tukkimaan liikennettä.
"En haluaisi maksaa" - maksaa silti. Oot aika tyhmä.
Ei niistä sun verorahoista varmasti mitään jääkään tuilla eläville.
Olet maksanut yhteiskunnalle jo niin paljon ennen työelämåä ettet taida edes niitä saada elämäsi aikana kuitattua.
Pidä turpasi kiinni ja tyydy osaasi. Sinun mielipide ei kiinnosta ketään.
80% meistä saa tulonsiirtoja, myös ja erityisesti ap.
Itse olen maksanut veroja pitkästi yli 30 vuotta ja nyt kun olen työttömänä (en omasta tahdostani) niin koen että omia verorahojani tässä nostan takaisin kun saan peruspäivärahaa ja asumistukea.
Ole sinä huoleti, en tarvitse sinun verorahojasi. Omani riittävät vielä pitkään.
Minua ärsyttää eräs lapsen luokkakaverin perhe. Suoltavat vauvoja maailmaan, ilman uskonnollista vakaumusta. Vauvat on ihania, heti pitää saada uusi alulle kun edellinen oppii kävelemään.
Vuokrat maksetaan, lapsilisät saa, sossusta lisää. Somen ryhmissä ruinitaan kaikkea mahdollista kasvaville lapsille.
Työkykyisiä olisi sekä äiti että isä, kaljanosto ja sen juominen näyttää olevan isän päätyö. Lasten siittämisen lisäksi.
Ketä kiinnostaa? Sun tehtävä on osallistua mun chattailyn rahoitukseen eikä mua kiinnosta sun mielipiteesi siitä. Töihin siitä, että saan uuden telkkarin.