Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulle tuli häätöilmoitus. Ongelma on se etten asu enään mainitussa osoitteessa.

Vierailija
16.01.2024 |

Olisinko nyt vaan ihan hissukseen ja annan häätäjien tulla? Lisäksi vuokrasopimus on eri nimellä. Eli periaatteessa voisin harrastaa tässä kohtaa rakastavaa vitsailua. 😂 

No, ehkä en toipuvana homepakolaisena edes huomaa kaikkia minulle osoitettuja höpölöpöviestejä.

Eikö noitten viestien kuulu tulla muutenkin postitse eikä sähköpostitse? Mistä tiedän ettei joku huijari yritä vedättää meikämissee?

Mitäpä tekisit itse?

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko virallinen osoitteesi edelleen siellä? 

Vierailija
2/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaapa nyt vähän? Olet siis jo aiemmin irtisanonut vuorkasopimuksesi asuntoon, josta sinulle tuli nyt häätöilmoitus? Mistä se häätöilmoitus tuli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen purkanut sopimuksen heinäkuussa asunnon huonon kunnon takia. Suomifiistä tuo ilmo tuli. 2kk sitten häivyin. Ilmoitin asiasta ja luovutin avaimet, josta sain myös todistuksen.

Vierailija
4/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

L Ä Ä K K E E T !

Vierailija
5/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka asunnon omistaa? Onko siis joku Sato tms. Ja sielä sitten tullut virhe, ettei ole kirjanneet kaikkea ja nyt ihmettelee kun vuokria ei makseta?

Vierailija
6/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt siis että annatko häätäjien tulla asuntoon jossa et enää asu?

Vierailija
7/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta ihan lailliselta. Mietin, annanko asian ns herran haltuun. Kuluttajaan voin tietysti olla yhteydessä. 

Ap

Vierailija
8/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kodit.

Vierailija
9/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen purkanut sopimuksen heinäkuussa asunnon huonon kunnon takia. Suomifiistä tuo ilmo tuli. 2kk sitten häivyin. Ilmoitin asiasta ja luovutin avaimet, josta sain myös todistuksen.

Jos tieto on tullut sulle Suomi.fi palveluun, se olisi tullut sinulle kirjeenä, jos sinulla ei olisi Suomi.fi käytössä. Tätähän käyttää ihan viranomaisetkin. Eri asia jos olisi tullut sähköpostilla. 

Avainten luovutuksesta sait todistuksen? Entä oletko saanut kuittauksen siitä, että se vuokrasopimuksen purkaminen on hyväksytty?

Ja olethan tehnyt myös virallisen osoitteenmuutoksen?

Vierailija
10/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuta ihan lailliselta. Mietin, annanko asian ns herran haltuun. Kuluttajaan voin tietysti olla yhteydessä. 

Ap

Kuluttajaan? Eli keneen tahansa ihmiseen?

Noh, jos annat asian vaan olla, löydät pian itsesi käräjiltä "maksamattomien" vuokrien takia, jos se vuokrasopimuksen purkaminen ei mennyt kaikkien sääntöjen mukaisesti.

Vierailija
11/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Anna olla vaan. Tuomitsevat maksamattomat vuokrat oikeudessa ulosottoon. Eiköhän ulosottomies löydä sinut missä oletkin. 

Vierailija
12/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunnon huono kunto ei automaattisesti oikeuta vuokrasopimuksen purkuun. Oliko asunto huonossa kunnossa jo silloin, kun otit sen vastaan? Oletko kysynyt vuokranantajalta, mitä aikoo tehdä asunnon huonolle kunnolle? Olet todennäköisesti palauttanut avaimet, mutta olet edelleen vuokranmaksuvelvollinen asuntoon. Vuokranantajaahan ei kiinnosta, asutko asunnossa vuokrasuhteen ajan vai pidätkö sen tyhjillään. Jälkimmäinen on jopa toivottavaa, koska se ei kuluta asuntoa. Sinulla taitaa olla nyt muutamat vuokrat pystyssä, mutta ne kyllä ulosmitataan sinulta jossain vaiheessa.

Vierailija
13/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpököpöviestit!

Vierailija
14/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää se selvittää. Ota ekana vuokranantaja yhteyttä. Nämä asiat on aina kahden asioita. Ei voi yksipuolisesti päättää, että paska asunto lopetan vuokranmaksun. Häätö ei tule kahdessa kuukaudessa. Se on pitkä prosessi. 

Vierailija
15/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet purkanut vuokrasopimuksen heinäkuussa, mutta asuit asunnossa marraskuuhun asti?

Vierailija
16/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrasopimuksen purku on ollut laillinen. Asunto on ollut hirveässä kunnossa. Olen antanut joo kodeille useita mahdollisuuksia korjata asiat. He eivät ole toimineet asioissa huoneenvuokralain mukaisesti. 

Olen purkanut sopimuksen päättymään siihen kunnes löydän asumisterveyslain ja omien tarpeitteni mukaisen kodin. 

Purku on omalta puoleltani lain kirjaimen mukainen. 

En minä voi ottaa vastuuta toisten asennevammoista.

Jotenkin ajatuksena vain herkkua että nämä lobbarigrynderit, joita "oikeus'asteissa kuunnellaan, saavat minulta vain radiohiljaisuuden.

Asian voinee hoitaa muitakin teitä pitkin.

Vierailija
17/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ajatuksena vain herkkua että nämä lobbarigrynderit, joita "oikeus'asteissa kuunnellaan, saavat minulta vain radiohiljaisuuden.

Asian voinee hoitaa muitakin teitä pitkin.

Teet kuten haluat. Mikäli toinen osapuoli voi näyttää, että olet jättänyt esim. vuokrat maksamatta, niin pääset maksajaksi jälkikäteen. Itse selvittäisin asian, mutta jokainen valitsee omat polkunsa.

Vierailija
18/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sinulla määräaikainen vuokrasopimus? Joka mahdollisesti jatkuu vielä? Monissa asunnoissa joutuu asumaan jonkun ajan ennen kuin pystyy irtisanomaan vuokrasopimuksen. En muista oikeaa termiä mutta opiskelevalla pojallani oli tällainen 'min.1 vuosi' -sopimus.

Vierailija
19/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon tulee olla asumiskelpoinen. Jos joo kodit on toiminnallaan aiheuttanut terveysongelmia, ovat he siitäkin vastuussa. 

En ymmärrä miksi juuri minä olisin toiminut väärin.

Onpa hienoa että huonoja vuokranantajia vieläpä tuetaan meidän Tiina Tavallisten kustannuksella.

Ei jatkoon.

Vierailija
20/93 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kyseessä aito Suomi.fi viesti ?