Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK:in käynytkin ON akateeminen sori vaan yliopistolaiset :))

Vierailija
18.11.2014 |

Pääsin opiskelemaan sairaanhoitajaksi tammikuusta 2015 ja paikkana on ammattikorkeakoulu mutta opet puhuivat pääsykokeissa ihan vaan korkeakoulututkinnosta. Olen siis tuleva akateeminen vaikka en ole käynyt lukioa vaan olen lähihoitaja. En provoile vaan tämä on pääsykokeissa kuultua TIETOA

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

I

Vierailija
2/58 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin vaikeaa ymmrätää että ammattikorkea ja yliopisto eivät ole sama asia.

Vierailija
4/58 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiva jos se harhaluulo on sinulle noin tärkeä :D

Vierailija
5/58 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
6/58 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh. Älä viitsi. Voitko väitellä tohtiriksi sieltä amkista? Siinä tapauksessa olet akateemisen tutkinnon suorittanut.

Vierailija
7/58 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tartu tällaiseen provoon.

Vierailija
8/58 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Kysyy FT, dos.

Vierailija
9/58 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näitä vänkäysprovoja pitää tehdä jatkuvasti. Onko jollain niin pahasti jotain hampaankolossa ammattikorkeaa kohtaan?

Ja ei, amk ei ole akateeminen koulutus, mutta se on kyllä korkeakoulu. Se ei kuitenkaan ole tiedekorkeakoulu.

Vierailija
10/58 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon oikeasti akateeminen siis olen ktm, enkä ole ollut päivääkään lukiossa. Mietipä sitä.

Vierailija
11/58 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ihan sama. Nyt, kun tässä väännän opinnäytetyötä peräsuoli pitkällä ei olo olisi yhtään tärkeämpi tai hienompi, jos tämä sh-tutkinto olisi akateeminen. Vituttaa tämä ajankäyttö turhaan paskaan: Opinnäytetyö.

Vierailija
12/58 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole AMK akateeminen.

-AMK-koulutettu

Vierailija
13/58 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta suomisanakirja.fi selittää akateemisen näin:

akateeminen

korkeakoulun, yliopiston, yliopistollinen. esim. Akateeminen oppiarvo. Akateeminen kansalainen. Akateeminen neljännes, (arkikieltä) vartti yliopiston luentojen (ja myös muiden tilaisuuksien) alkamisesta neljännestuntia ilmoitettua myöhemmin.

kaavoihin kangistunut, kaavamainen, sovinnainen

pelkästään teoreettinen, käytännön elämälle vieras. esim. Akateeminen arvokkuus ja kankeus. Puhtaasti akateeminen ongelma.

Vierailija
14/58 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedekorkeakoulusta valmistuneella on akateeminen tutkinto. AMK on ammatillista korkeakoulutusta antava korkeakoulu (mutta niin on lääkiskin, jos sillä haluat lohduttautua).

Vierailija
15/58 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sairaanhoitaja on akateeminen? Sehän on duunarin työtä. 

Vierailija
16/58 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiviäkin kiinnostaa

Vierailija
17/58 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku akateeminen provoilemassa. Niin kulunut provoyritelmä. Ei jatkoon.

Vierailija
18/58 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähihoitajatutkinto on myös akateeminen. Se on hoitoalaa yhtä lailla kuin sairaanhoitajatutkinto.

Vierailija
19/58 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, minulla on sekä AMK-tutkinto, että yliopistokoulutus ja voin sanoa että näillä kahdella on eroa kuin yöllä ja päivällä. Ihan turha uskotella itsellesi että nämä kaksi olisivat toisiinsa rinnastettavissa... 

Yliopistossa opetuksen taso ja vaatimukset ovat kovemmat kuin AMK:ssa - ja se on mahtavaa. Kun siirryin yliopistoon tunsin vihdoin olevani siellä missä pitikin, harmittaa että hukkasin aikaani toisaalla. Vähän kuin olisi siirtynyt ala-asteelta lukioon. Sen verran enemmän sitä eroa on. 

Ja silti olen sitä mieltä että kaikkia koulutuksen tasoja tarvitaan. Jokaiselle työlle löytyy tekijänsä. En väheksy niitä jotka tekevät toisenlaista työtä kuin mitä itse teen. Henkilökohtaisesti vain rakastan sitä maailmaa jonka yliopisto-opinnot ovat minulle avanneet. Olen saanut haasteita ja oppinut niin valtavan paljon. En ole varmasti keskivertoa älykkäämpi, mutta silti olen huomannut mikä ero akateemisilla vs. ei-akateemisiin on. Kaikki jotka ovat käyneet yliopiston varmasti ymmärtävät pointin. 

Vierailija
20/58 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan turhaa keskustelua. Aivan sama onko akateeminen vai ei. Työelämässäkään tuolla ei ole väliä, paitsi julkisella sektorilla joka on nokitusjärjestelmistä pahin. Myös naisvaltaisilla aloilla herkästi mennään noihin koulutus titteleihin, joskin koulutuksella on vaan väliä sellaisiin ammatteihin jotka on luvanvaraista toimintaa. Ja monissa niissäkin koulutus on silti vitsi isolla V:llä. Mun arvostuksen saa sellainen kaveri joka näyttää osaamisensa eikä keskity johonkin sivuseikkoihin. Olen kouluttautunut hyvin itse, oikeastaan ei paremmin tässä maassa voi, mutta se on mun henk koht juttu. Koulutus on jonkinlainen tae siitä, etä tämä kaveri saa jotain aikaiseksi, verrattuna niihin jotka on leikin jättäneet kesken yläasteen jälkeen esim. Jokainen on yksilö ja pitää arvioida sitä kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme