Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa paluu lähitöihin, kun olen lihonut lähes 50 kg etätöissä

Vierailija
28.09.2021 |

Enkä ennenkään ollut mikään laiheliini. Nyt ahdistaa niin että olen valmis irtisanoutumaan. Apua, mitä mä teen! Miks annoin itseni paisua juin pulkataikina, vaikka olis ollut kaikki mahdollisuudet elää terveesti ja liikkua koronan aikana, koska etätyöt on niin helppoja ja joustavia!

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hups! 50 kg on kyllä aika paljon! Onko sulla joku sairaus, ei muuten vuodessa tai puolessatoista voi lihota noin paljon!

Vierailija
2/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis montako vuotta olet jo ollut etätöissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä kuulostaa aika hirvittävältä määrältä. Miten tuo on edes mahdollista? Et nyt kuitenkaan irtisanoudu, vaan alat elää terveellisemmin! Jos on noin paljon ylipainoa, niin nopsaan se rupeaa tippumaan. Tsemppiä!

Vierailija
4/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne enää muista miten läski sä olit.

Nyt olet vähän läskimpi, ja sen huomaa kaikki, ovat itsekin, mutta ei ne totuutta tajua.

Vierailija
5/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis montako vuotta olet jo ollut etätöissä?

Puolitoista vuotta. Kevään 2020 kotonamääräyksistä asti. Lähityöt alkais 18.10.

Vierailija
6/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle kävi niin, että vaihdoin entisestä työpaikasta uuteen, olin siellä 3 vuotta ja sitten palasin takaisin vanhaan työpaikkaan. Lihoin tässä välissä 30 kiloa. Kun menin vanhaan työhöni takaisin, niin yksi tuttu työkaveri EI TUNNISTANUT minua alkuun. Voi jumalauta mikä häpeä itselleni, varsinkin kun se johtui selvästi lihomisestani. Myös pari muuta katsoi vähän ihmeissään, mutta eivät sentään sanoneet mitään.

Vierailija
7/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kyllä lähteekin helpolla, kun otat itseäsi niskasta kiinni. Lopeta mahdollisimman paljon kiinteiden ruokien ostaminen heti ja huitsin heivataan kaikki herkut kaapeista.

Ostat samalla heti mehulingon lähi Prismasta ja alat vähintään 1-2 kertaa päivässä juoda vihermehua. Pelasti mun hengen!

Mean Green:

2-3 lehtikaalia lehteä

2 omenaa

1 kurkku

1/2 sitruuna kuorineen

2-3 lehtisellerin vartta

1cm kuutio inkivääriä

Juot tuon mehun yhden tai kahden aterian korvikkeena ja saat huikean vitamiiniboostin, kuitua ja juuri oikeat kalorit.

Voit myös tehdä ABC-mehuja:

2-3 omenaa

2 keitettyä/valmiiksi kypsennettyä punajuurta

3 porkkanaa

Näitä kun juot eri aikoihin; aamulla ja korvaat lounaan ja lopetat kaiken syömisen klo. 18 - mitään kiinteää ei mene kurkusta alas (eikä juhurtteja ym.) enää klo. 18 jälkeen, vaan vasta seuraavana päivänä, niin lupaan ystävä, että painollaan alat laihtumaan jopa 1kg:n päivässä.

Homma on yhtä helppoa, kuin miten olet päässytkään tuohon tilanteeseen, mutta tämän tilanne nyt vaati. Pelko pois, pystyt korjaamaan tilanteen nopeasti.

Sä pystyt siihen!

Vierailija
8/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No alussa se kirpaisee. Nyt kun menet takaisin töihin, niin mene heti osa matkasta ainakin kävellen, että tulee liikuttua joka päivä. Ja terveelliset eväät. Alkaa se paino sitten tippuakin.

Vierailija
9/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keto tai VHH ruokavalio laihduttaa nopeasti jos sellaista haluat, 50kg on kyllä todella paljon ja kertoo siitä että pidempiaikainen elämäntapojen korjaus olisi paikallaan.

Tärkeitä että pysäytät painonnousun, mitä jos menisit työterveyteen puhumaan tästä? Heillä on varmasti tukea tarjolla mikä auttaa ruokavalion korjauksessa.

Itsellä on käynyt toisinpäin, on ollut aikaa liikkua ja aloittaa uusi harrastus ja syödä harkitummin (tehdä itse ruoka) joten paino laski jopa alkuun 5kg mutta palaillut nyt siihen mitä se oli ennen Koronaa.

Vierailija
10/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sä olet vetänyt. Mahdutko vielä ovesta vai tuleeko karmit mukana?

Vierailija
11/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lihonut 30 kg ja painoin 90 kg jo ennestään... Perjantaina konttorille ekaa kertaa, kyllä työkaverit varmaan pari kertaa perään katsoo...

Mutta siis kun paino-ongelma on tätä luokkaa kuin mulla tai ap:llä, ei mitään mehuja tai kuureja kannata kauheasti suositella. Ne toimii lyhytaikaiseen rytistykseen jolla saa 5-15 kg pois. 

Itse kävin pari viikkoa sitten Eiran sairaalassa (sen hurja painonpudotus ohjelman myötä) lihavuusyksikössä katsomassa mitä aletaan tekemään. Mulla ei yllättäen löytynyt mitäänvikaa veriarvoista tai verenpaineesta vielä onneksi, ja koska olen ollut sairaalloisen lihava vasta noin vuoden, niin yritetään ensin laihdutusta ilman lihavuusleikkausta. Omasta halustanii myös alkuun ilman lääkkeitä (sitä suolistohormonia), mutta jos ei lähde sujumaan niin lääkkeen otan kyllä.

Kävin myö spsykologilla ja raviitsemusterapeutilla tuolla. Psykologi totesi sen ettei mulla ole sellaista merkittävää ahminntatyyppistä käytöstä tai vaikeaa tunnesyömistä, joka tarvitsisi erityistä hoitoa. Kertoi yleensä siitä miten ihminen muuttaa tapojaan, miten se onnistuu ja mitä haasteita siinä tulee vastaan. Ravitsemusterapeutti terotti sitä, että EN SAA lähteä millekään kovalle kuurille, en nutrata, en karpata, en rajata kaloreita 1200 kcal. Että asia pitää ottaa siltä kantilta, että terveeseen painoon pääsemiseen menee todennäköisesti noin 3 vuotta. Ja se 3 vuotta tulee olemaan minulle siedettäviä kaloritasapainoa muuttavia säätöjä elämäntapoihini, sellaisia jotka pystyn pitämään loppuelämäni. Nyt alkuun vähennän energiajuomien juomista, ja samalla ruokavaliooni lisättiin pari välipalaa ja aterioille proteiinia, jotta nälänhallinta helpottuu.

Vierailija
12/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tullut lihottua kymmenisen kiloa etätöissä, voin samaistua. Menneelle et voi mitään mutta tulevaan voit vaikuttaa, joten pää pystyyn ja paranna ruokatapojasi ja lisää hyötyliikuntaa. Ensi vuoden alussa voit olla jo useamman kilon hoikempi, kun palaat joululomalta töihin.

Vierailija
13/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

50kg?? Tuota ei kyllä mikään istumatyö ja pari ylimääräistä pizzaa selitä.

Onko sulla ahmimishäiriö? Kannattaa hakea apua, tuo on todella hurja painonnousu.

Vierailija
14/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän on pakko olla skeidaa! Onks joku perheenjäsen kenties kadoksissa vai kenet ap on nielaissu kitaansa? 50 kiloo?!?!

Vierailija
15/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Aika itsetuhoista monella tapaa.

Vierailija
16/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lihoin 40kg neljässä vuodessa. Pidin sitä äkkinäisenä lihomisena, mutta onpa ap lihonut paljon tosi lyhyessä ajassa.

Vierailija
17/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas putosi 10kg kun jäi duunin ruokalan hyvät ruuat pois... no nyt tulee nopeasti takaisin kun on saanut palata toimistolle. Salaatteja tai nuudeleita tuunattuina tuli syötyä aina lounaaksi.

Vierailija
18/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hupsistakeikkaa, miten se silleen?

Ihan huomaamattako tuli?

Vierailija
19/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin olet ainoa ihminen, joka on lihonut etätyöaikana. Tarkkana tässä on saanut olla itse kukin. Ei muuta kun tulta päin! Tsemppiä!

Vierailija
20/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku hiljaa teet muutoksia pieniä ruokavalioon, ei kannata tehdä mitään isoja äkillisiä muutoksia heti alkuun. Uusien elintapojen opettelu vaatii aikaa, säntillisyyttä ja kärsivällisyyttä. Tarvittaessa kannattaa käydä terveydenhuollossa painonpudotuksen tueksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi