Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa paluu lähitöihin, kun olen lihonut lähes 50 kg etätöissä

Vierailija
28.09.2021 |

Enkä ennenkään ollut mikään laiheliini. Nyt ahdistaa niin että olen valmis irtisanoutumaan. Apua, mitä mä teen! Miks annoin itseni paisua juin pulkataikina, vaikka olis ollut kaikki mahdollisuudet elää terveesti ja liikkua koronan aikana, koska etätyöt on niin helppoja ja joustavia!

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro mitä olet syönyt tänään, Ap. Voitaisiin neuvoa ja tsempata sinua paremmin!

Joo, kiinnostaisi kyllä tietää milkaisella ruokavaliolla lihotaan 1,5 vuodessa 50 kg.

Ja mikä on Ap:n pituus ja paino tällä hetkellä?

No voihan tuon sanoa. Olen 166 cm pitkä ja painoa on 147 kg. Tai oli kuukausi sitten kun kävin vaa’assa.

Tänään söin:

Aamulla 4 palaa leipää ja oltermanni juustoa, paprikaa.

Välipalaksi rahkaa (maustettua purkista)

Kahvia maidolla ja sokerilla, voisilmäpulla.

Klo 13 lounas: eilistä kanapastaa kaksi lautasellista (kanaa, kermaa, sipulia, ketsuppia, pastaa, juustoa), kaksi reissumiestä oltermanni juustolla ja psprikalla, maitoa kolme lasia

Iltapäiväkahvi kaksi kuppia ja pulla, kaksi riviä fasun sinistä,

Välipala: vispipuuroa ja maito (paljon kun oli jo perhantaina tehty)

Illalla pitsa ja kaksi lasia maitoa, kuppi teetä ja keksejä myöhemmin (en ole vielä keittänyt teetä mutta kohta aion)

Päivän mittaan juotu ehkä 1-1,5 litraa rainbow sekamehua (tiivisteestä)

Ap

Lue itse kirjottamasi, on todella liikaa, 1/4 tuosta määrästä riittää.

Juo kahvi ilman sokeria ja laimenna maito vedellä (tai osta rasvatonta) ei ole niin pahaa kun kuvittelet. Kanapasta on parempaa ilman kermaa ja ketsuppia, voit laittaa tomaattimurskaa tai tomaatteja ja käytä parmesan juustoa vaan ripaus pastan päälle.

Vierailija
62/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti vaan takaisin lähitöihin. Lähitöissä voi olla helpompaa pitää painoa kurissa. (Ei tule syötyä niin paljon kotona.) Painosi ei kuulu muille, joten keskittyisin vaan töihinja sitten voi pudottaa painoa omaan tahtiin. Tämä korona-aika on ollut monelle vaikeaa aikaa, monet ovat lihoneet. Siinä ei ole mitäänhävettävää. Olet selvinnyt korona-ajasta! Itse menisin siis takaisin lähitöihin ja painonhallinta on sitten asia erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lihonut noin 25kg 2020 alkuvuodesta lähtien. Töiden lisäksi myöskään harrastuksissa ei enää tavannut ihmisiä ja ei vain ollut syytä kärsiä ruokavaliosta joka pitää normaalipainoisena.

Samat tunnelmat täällä kuin ap:lla, ei kehtaisi mennä toimistolle näin painavana.

Vierailija
64/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro mitä olet syönyt tänään, Ap. Voitaisiin neuvoa ja tsempata sinua paremmin!

Joo, kiinnostaisi kyllä tietää milkaisella ruokavaliolla lihotaan 1,5 vuodessa 50 kg.

No voihan tuon sanoa. Olen 166 cm pitkä ja painoa on 147 kg. Tai oli kuukausi sitten kun kävin vaa’assa.

Tänään söin:

Klo 13 lounas: eilistä kanapastaa kaksi lautasellista (kanaa, kermaa, sipulia, ketsuppia, pastaa, juustoa), kaksi reissumiestä oltermanni juustolla ja psprikalla, maitoa kolme lasia

Illalla pitsa ja kaksi lasia maitoa, kuppi teetä ja keksejä myöhemmin (en ole vielä keittänyt teetä mutta kohta aion)

Ap

Lue itse kirjottamasi, on todella liikaa, 1/4 tuosta määrästä riittää.

Juo kahvi ilman sokeria ja laimenna maito vedellä (tai osta rasvatonta) ei ole niin pahaa kun kuvittelet. Kanapasta on parempaa ilman kermaa ja ketsuppia, voit laittaa tomaattimurskaa tai tomaatteja ja käytä parmesan juustoa vaan ripaus pastan päälle.

Ohjeesi vain lihottaa, rasvaa EI pidä välttää.

Vierailija
65/101 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrajestas.... toisaalta pistää miettimään, kumpi on "sairaampaa", tuo että hetkessä lihoo järjettömän määrän vai se etten itse kestä edes sitä jos lihon pari kiloa. Mielessä aina paino jonka enimmillään voin painaa eikä siitä lipsuta

Mut eipä tartte tuskailla kymmenien ylikilojen kanssa, haluan olla hoikka.

Vierailija
66/101 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään söin:

Ap

Tässä on se hyvä puoli, ettei tarvi edes aloittaa välttämättä mitään kuuria heti, kunhan normalisoi syömisen.

Aamulla 2 palaa leipää ja oltermanni juustoa, paprikaa.

Kahvia maidolla

Klo 13 lounas: eilistä kanapastaa yksi lautasellinen. Pastasta juusto pois, kerma puoliksi, pasta puoliksi, tilalle salaattia

Iltapäiväkahvi kaksi kuppia kahvia, yksi pala suklaata jos ei laukaise ahmimista mutta saa suun makiaksi

Illalla rahkaa ja hedelmiä

Illalla myöhemmin teetä

Päivän mittaan 1,5 litraa vettä

Vierailija
67/101 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti rankka ajatus mennä työpaikalle, mutta ei sun auta jäädä hautautumaan kotiin. Ei se ainakaan sun kokonaistilannetta paranna. Kyllä ihmiset varmaan jotain ajattelee, mutta lopulta ei kenenkään toisen ulkoinen olemus jaksa pitkään kiinnostaa. 

Olisi tosi tärkeää, että saisit ammattiapua tähän. Tilanne tuntuu nyt epätoivoiselta, mutta ajattele, miten paremmin voit voida ensi vuonna, jos saat tilanteen lähtemään paranemaan. Tsemppiä!

Vierailija
68/101 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jotkut työpaikan juoruilijat jotain mössöttävät selän takana ja ilkeimmät myös kasvotusten, eikä sellainen koskaan mukavaa ole. Työ ja työkaverit ovat kuitenkin vain yksi elämän osa-alue.

Merkittävä ylipaino haittaa kokonaisvaltaista hyvinvointia ja terveyttä sekä vaikeuttaa jaksamista ihan arjen askareissa, joten siksi painoa kannattaa pudottaa.

Älä nyt vain sano itseäsi irti varsinkaan, jos vähänkään pidät työstäsi. Ota sen sijaan työpaikasta hyöty irti ja käytä työterveyden palveluja tukenasi.

Minullakin on ylikiloja jonkin verran ja kaltaiselleni tunnesyöpölle korona-aika on ollut haaste. Esim. eilen oli aivan hirveä päivä ja askeleet kulkeutuivat jääkaapille kuin itsestään, mutta onnistuin pysäyttämään itseni, kun tajusin ajoissa, että kohta taas mennään. Minua motivoi se, että rakastan luontoa ja haluan pitää painon sellaisissa lukemissa, että kykenen liikkumaan metsissä. Mikä olisi sinun juttusi?

Vierailija
69/101 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen lihonut noin 25kg 2020 alkuvuodesta lähtien. Töiden lisäksi myöskään harrastuksissa ei enää tavannut ihmisiä ja ei vain ollut syytä kärsiä ruokavaliosta joka pitää normaalipainoisena.

Samat tunnelmat täällä kuin ap:lla, ei kehtaisi mennä toimistolle näin painavana.

Siis millainen ruokavalio sulla  jos tulee 2kg per kuukausi painoa ?

Vierailija
70/101 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän se edes ole paljon per kuukausi. Ei tarvitse tehdä montaakaan vikavalintaa viikossa että noin käy.

Vierailija
71/101 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa on hyvät pöperöt

Vierailija
72/101 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän se edes ole paljon per kuukausi. Ei tarvitse tehdä montaakaan vikavalintaa viikossa että noin käy.

No kyllä tuohon pitää tehdä hieman enemmän kuin pikku vikavalintaa.

Pitää olla koko elämä vialla että jatkais vaan vikavalintojen tekoa viikosta toiseen  ja kiloista toiseen.

Vierailija
73/101 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, mulle kertyi vain noin 12kg lisää "koronan takia". Hävettää ja ärsyttää, kun olisi ollut maailman helpointa harrastaa juoksua, kotijumppaa ym. Mutta ei se auta voivotella tässä vaiheessa - voin vaikuttaa nyt vain tähän päivään ja muihin sen jälkeen. Joten syön hyvin tänään, lähempänä lähtöpainoa huomenna.

Vierailija
74/101 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sure, niin moni muukin on lihonut. Itse lihoin vaikka en nähdäkseni syönyt edes paljon enempää; työmatkojen (jotka pyöräilin) poisjäännin myötä arkiliikunta meni lähes nollaan. Eräs työkaveri taas myönsi syöneensä pahimpana korona-aikana ahdistukseen herkkuja. Ja eräs ystävä on lihottanut itseään innostumalla liikaa viinistä kotitoimiston myötä. Samassa veneessä ollaan kaikki!

Vierailija
75/101 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tuo tyypillinen esimerkki päivän ruuista? Meneekö päivittäin pari pullaa ja suklaata? Joskus aiemminkin olen täällä maininnut että päätös syödä herkkuja tehdään siellä kaupassa, eli kun jättää ne ostamatta niin ei tarvitse kotona kokoajan vastustella kiusauksia kun niitä EI OLE SAATAVILLA.

Annoskokojen kanssa totuttelu vie valittavasti pidempään ja on muutenkin ehkä hankalampaa, eli tavallaan olet onnekas verrattuna niihin ketkä ”lihoo pelkällä kotiruualla” koska sinulla on selkeä (turha) sektori josta karsimalla tiputat merkittävän osan saamistasi kaloreista. Suosittelen kuitenkin sekä pienentämään annoskokoja sekä korvaamaan osan vähäkalorisilla kasviksilla, esim kaali, varmasti korpeaa mutta lopussa kiitos seisoo!

Tsemppiä!

Vierailija
76/101 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on tullut 1,5 vuoden aikana n. 6 etäkiloa. Jääkaappi on liian lähellä ja työmatkat jäivät pois, siinäpä se. Näin erään ystäväni, joka kertoi laihtuneensa parikymmentä kiloa vajaassa vuodessa, sanoi että kotona on helppo pudottaa painoa. Itselläni on kyllä ihan päinvastoin. Painoa olisi kyllä itsellänikin pudotettavana parikymmentä kiloa hyvinkin, itsekuri vain puuttuu.

Vierailija
77/101 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kyllä lähteekin helpolla, kun otat itseäsi niskasta kiinni. Lopeta mahdollisimman paljon kiinteiden ruokien ostaminen heti ja huitsin heivataan kaikki herkut kaapeista.

Ostat samalla heti mehulingon lähi Prismasta ja alat vähintään 1-2 kertaa päivässä juoda vihermehua. Pelasti mun hengen!

Mean Green:

2-3 lehtikaalia lehteä

2 omenaa

1 kurkku

1/2 sitruuna kuorineen

2-3 lehtisellerin vartta

1cm kuutio inkivääriä

Juot tuon mehun yhden tai kahden aterian korvikkeena ja saat huikean vitamiiniboostin, kuitua ja juuri oikeat kalorit.

Voit myös tehdä ABC-mehuja:

2-3 omenaa

2 keitettyä/valmiiksi kypsennettyä punajuurta

3 porkkanaa

Näitä kun juot eri aikoihin; aamulla ja korvaat lounaan ja lopetat kaiken syömisen klo. 18 - mitään kiinteää ei mene kurkusta alas (eikä juhurtteja ym.) enää klo. 18 jälkeen, vaan vasta seuraavana päivänä, niin lupaan ystävä, että painollaan alat laihtumaan jopa 1kg:n päivässä.

Homma on yhtä helppoa, kuin miten olet päässytkään tuohon tilanteeseen, mutta tämän tilanne nyt vaati. Pelko pois, pystyt korjaamaan tilanteen nopeasti.

Sä pystyt siihen!

Miten ihmeessä MEHUUN saat kuituja?

Vierailija
78/101 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla koko elämä vialla että jatkais vaan vikavalintojen tekoa viikosta toiseen  ja kiloista toiseen.

Ai että ihan koko elämä vialla? Aika kovasti sanottu. Mutta hei "nothing tastes as good as thin feels" eikös vaan.

Vierailija
79/101 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentoin siihen 2 kg per kuukausi, ei se vaatisi mitään poikkeuksellista mättämistä ainakaan multa. Vain sen ettei jaksais hetkeen pingottaa ja vahtia omia syömisiään. Ja kun muutos tulee pikkuhiljaa eikä hyppää vaa'alla koko ajan niin ei edes tuo 25 kg tunnu ihan mahdottomalta. Mulla voisi kertyä helposti viisikin kiloa etten oikein huomaa mitään. Etenkin nyt kun on reilut puolitoista vuotta collegevaate- ja trikooaikaa takana. Mulla itse asiassa kertyikin jotain 5-7 kiloa koronan aikana mutta en jaksa välittää. Voi ostaa uusia vaatteita.

Vierailija
80/101 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilta puuttuu itsekuri ja -hillintä. 

Niin joo, koska kaikki miehet on laihoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme