Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa paluu lähitöihin, kun olen lihonut lähes 50 kg etätöissä

Vierailija
28.09.2021 |

Enkä ennenkään ollut mikään laiheliini. Nyt ahdistaa niin että olen valmis irtisanoutumaan. Apua, mitä mä teen! Miks annoin itseni paisua juin pulkataikina, vaikka olis ollut kaikki mahdollisuudet elää terveesti ja liikkua koronan aikana, koska etätyöt on niin helppoja ja joustavia!

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöissä on helppo tissutella alkoholia kun ei tarvitse aamulla mennä auton rattiin, siitä tulee helposti parin ylimääräisen aterian verran kaloreita päivässä, ja lisäksi alkoholin nesteitä kerryttävä vaikutus.

Vierailija
22/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole huomannut aiemmin? Yleensä huomaa kun pitää ostaa uusia vaatteita. Miten luulet että jaksat töissä? Jos sulla on seisomatyö niin voi olla raskasta polville tai jos sun tuolisi ei kestä. Yritä laihduttaa ainakin muutama kilo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Aika itsetuhoista monella tapaa.

Mutta ei tuohon välttämättä silti mitää sairaalloisia ahmintahäiriömättöjä tarvita. 

Esim. minä en ole vetänyt mitään karkkia, pullia, alkoholia tms hervottomasti. Vaan herkutellut hyvällä ruoalla tavallista enemmän. Olen ruoalle aina ollut perso, mutta konttorilla käydessä ei ole ehtinyt/jaksanut niin ihmeellisesti syödä. Aamupalaksi on riittänyt musta kahvi, päivällä joku jogurtti ja voileipä eväinä, mustaa kahvia automaatista pitkin työpäivää. Nyt olen ollut kotona, ja työmatka-aika säästynyt, joten olen keitellyt puuroja täysmaitoon ja voisilmällä, 10% rasvaista jogurttia marjojen kanssa välipaloiksi, kotitekoinen lämmin ruoka lounaaksi... Lisäksi liikunta on samaan aikaan vähentynyt kun suurimman osan päivää istun kotona koneen ääressä.

- 30 kg koronaetätöissä lihonut

Vierailija
24/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän on pakko olla skeidaa! Onks joku perheenjäsen kenties kadoksissa vai kenet ap on nielaissu kitaansa? 50 kiloo?!?!

Näin olisin itsekin ajatellut vielä muutama vuosi sitten mutta raju kilpirauhasen vajaatoiminta ja vahvat kortisonikuurit ne vaan paisutti kymmeniä kiloja, vaikka en käyttänyt esim. sokeria ollenkaan ja muutenkin oli ruokahalu kateissa. Teille kaikille, jotka tällaisia kommentteja laitatte, toivon sellaista vaikeaa parantumatonta sairautta, jonka vuoksi joudutte turvautumaan useampaan eri lihottavaan lääkkeeseen. Lääketurvotukseen kun ei auta vaikka söisit pelkkää heinää. Sivistymättömät p*skiaiset.

Vierailija
25/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko kaikki lihonneet etätyöläiset naisia? Siis sellaisen kuvan tästä saa. Itse olen mies ja aloitin juoksemisen taas kesähelteiden päätyttyä. Olen yli satakiloinen reilusti, mutta lihastakin on. Muutama kilo pitäisi saada pois. En ikinä olis päästänyt itseäni lihoamaan 15kg enempää. Enkä usko että moni muukaan mies olisi. Aiemmin pitää reagoida.

Vierailija
26/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko kaikki lihonneet etätyöläiset naisia? Siis sellaisen kuvan tästä saa. Itse olen mies ja aloitin juoksemisen taas kesähelteiden päätyttyä. Olen yli satakiloinen reilusti, mutta lihastakin on. Muutama kilo pitäisi saada pois. En ikinä olis päästänyt itseäni lihoamaan 15kg enempää. Enkä usko että moni muukaan mies olisi. Aiemmin pitää reagoida.

MIten on mahdollista, että olet päästänyt itsesi lihomaan vain 15 kg, mutta painat reilusti yli sata kg?

Vierailija
27/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tän on pakko olla skeidaa! Onks joku perheenjäsen kenties kadoksissa vai kenet ap on nielaissu kitaansa? 50 kiloo?!?!

Näin olisin itsekin ajatellut vielä muutama vuosi sitten mutta raju kilpirauhasen vajaatoiminta ja vahvat kortisonikuurit ne vaan paisutti kymmeniä kiloja, vaikka en käyttänyt esim. sokeria ollenkaan ja muutenkin oli ruokahalu kateissa. Teille kaikille, jotka tällaisia kommentteja laitatte, toivon sellaista vaikeaa parantumatonta sairautta, jonka vuoksi joudutte turvautumaan useampaan eri lihottavaan lääkkeeseen. Lääketurvotukseen kun ei auta vaikka söisit pelkkää heinää. Sivistymättömät p*skiaiset.

Kommentit koskee tietenkin APn tapausta. Missä kohtaa aloitusta huomasit kyseen olevan lääkityksistä tai sairauksista, koska muilta sellaiset jäi kyllä huomaamatta?

Vierailija
28/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lihonut 30 kg ja painoin 90 kg jo ennestään... Perjantaina konttorille ekaa kertaa, kyllä työkaverit varmaan pari kertaa perään katsoo...

Mutta siis kun paino-ongelma on tätä luokkaa kuin mulla tai ap:llä, ei mitään mehuja tai kuureja kannata kauheasti suositella. Ne toimii lyhytaikaiseen rytistykseen jolla saa 5-15 kg pois. 

Itse kävin pari viikkoa sitten Eiran sairaalassa (sen hurja painonpudotus ohjelman myötä) lihavuusyksikössä katsomassa mitä aletaan tekemään. Mulla ei yllättäen löytynyt mitäänvikaa veriarvoista tai verenpaineesta vielä onneksi, ja koska olen ollut sairaalloisen lihava vasta noin vuoden, niin yritetään ensin laihdutusta ilman lihavuusleikkausta. Omasta halustanii myös alkuun ilman lääkkeitä (sitä suolistohormonia), mutta jos ei lähde sujumaan niin lääkkeen otan kyllä.

Kävin myö spsykologilla ja raviitsemusterapeutilla tuolla. Psykologi totesi sen ettei mulla ole sellaista merkittävää ahminntatyyppistä käytöstä tai vaikeaa tunnesyömistä, joka tarvitsisi erityistä hoitoa. Kertoi yleensä siitä miten ihminen muuttaa tapojaan, miten se onnistuu ja mitä haasteita siinä tulee vastaan. Ravitsemusterapeutti terotti sitä, että EN SAA lähteä millekään kovalle kuurille, en nutrata, en karpata, en rajata kaloreita 1200 kcal. Että asia pitää ottaa siltä kantilta, että terveeseen painoon pääsemiseen menee todennäköisesti noin 3 vuotta. Ja se 3 vuotta tulee olemaan minulle siedettäviä kaloritasapainoa muuttavia säätöjä elämäntapoihini, sellaisia jotka pystyn pitämään loppuelämäni. Nyt alkuun vähennän energiajuomien juomista, ja samalla ruokavaliooni lisättiin pari välipalaa ja aterioille proteiinia, jotta nälänhallinta helpottuu.

Tässä oli erinomaisia ja tervehenkisiä ohjeita. Usein lähempänä normaalipainoa palstalla suositellaan elämäntapamuutoksia ja maltillisuutta, mutta reilusti ylipainoiset saavat aina näitä ketokarppaus- tai pätkäpaasto- tai kitukuurineuvoja. Vaikka lihavalla on luultavasti vielä monin kerroin enemmän ongelmia terveessä ruokasuhteessa kuin lähellä normaalipainoa olevilla. Ja aina hoetaan, että "liikunta ei laihduta vaan kaikki lähtee ruokavaliosta". Kannattaa muistaa, että kun elopainoa on pitkälti toistasataa kiloa, niin liikunta todellakin kuluttaa kaloreita. 120-kiloisen ruumiin liikuttelu vaatii tuplasti niin paljon energiaa kuin 60-kiloisen. Tämä tosiasia aina unohdetaan ja lihavia ohjataan sellaisille mehukuureille, joilla ei jaksa tehdä mitään ylimääräistä, vaikka nimenomaan painava ihminen voisi saada merkittävän kalorivajeen liikunnan avulla aikaan. Paikkojaan ei tietenkään kannata rikkoa, mutta aktiivinen elämä riittävästi ravitsevaa ruokaa syöden on huomattavasti mukavampi ja varmasti kestävämpi tapa laihtua kuin nälkäkuureilu.

Vierailija
29/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi tuossa ajassa lihoa noin paljon?! Olen itsekin reippaasti ylipainoinen, mutta kilot on tullut vähitellen monen vuoden aikana. Viimeisen seitsemän vuoden aikana painoa on tullut n.25kg lisää siihen entuudestaan isoon painoon. En ikinä voisi syödä niin paljon, että lihoisin puolentoista vuoden aikana 50kg!

Vierailija
30/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kyllä lähteekin helpolla, kun otat itseäsi niskasta kiinni. Lopeta mahdollisimman paljon kiinteiden ruokien ostaminen heti ja huitsin heivataan kaikki herkut kaapeista.

Ostat samalla heti mehulingon lähi Prismasta ja alat vähintään 1-2 kertaa päivässä juoda vihermehua. Pelasti mun hengen!

Mean Green:

2-3 lehtikaalia lehteä

2 omenaa

1 kurkku

1/2 sitruuna kuorineen

2-3 lehtisellerin vartta

1cm kuutio inkivääriä

Juot tuon mehun yhden tai kahden aterian korvikkeena ja saat huikean vitamiiniboostin, kuitua ja juuri oikeat kalorit.

Voit myös tehdä ABC-mehuja:

2-3 omenaa

2 keitettyä/valmiiksi kypsennettyä punajuurta

3 porkkanaa

Näitä kun juot eri aikoihin; aamulla ja korvaat lounaan ja lopetat kaiken syömisen klo. 18 - mitään kiinteää ei mene kurkusta alas (eikä juhurtteja ym.) enää klo. 18 jälkeen, vaan vasta seuraavana päivänä, niin lupaan ystävä, että painollaan alat laihtumaan jopa 1kg:n päivässä.

Homma on yhtä helppoa, kuin miten olet päässytkään tuohon tilanteeseen, mutta tämän tilanne nyt vaati. Pelko pois, pystyt korjaamaan tilanteen nopeasti.

Sä pystyt siihen!

A) liian nopea laihtuminen on terveydelle vaarallista.

B)Jos teet kasviksista mehua, kuidun määrä vähenee.

Vierailija
31/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsit häpeän, eihän sille muuta voi. Ja aloitat laihduttamisen. Paino lähtee tippumaan nopeastikin, mutta massaa sinulla on sen verran että kyllä se sen 1,5 - 2 vuotta ottaa ennen kuin pääset entisiin mittoihisi. Vähän kuin tämä korona-aika käänteisesti. Turha sitä on kuitenkaan liikaa ajatella etukäteen, aika kuluu kyllä ja mieli piristyy samalla kun laihtuminen alkaa. Itsekin olen aikanaan lihonut ihan järjettömästi elämäntilanteen äkillisen muutoksen vuoksi. Jouduin sitten itku silmässä laihduttamaan itseni takaisin, koska en voinut hyvin. Ei se hetkessä käynyt, mutta pitkäjänteisyys on se juttu. Laihtumisen myötä tulee se shokki kun tajuaa miten isoksi oli itsensä päästänyt. Tsemppiä.

Vierailija
32/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi tuossa ajassa lihoa noin paljon?! Olen itsekin reippaasti ylipainoinen, mutta kilot on tullut vähitellen monen vuoden aikana. Viimeisen seitsemän vuoden aikana painoa on tullut n.25kg lisää siihen entuudestaan isoon painoon. En ikinä voisi syödä niin paljon, että lihoisin puolentoista vuoden aikana 50kg!

Kiitos tiedosta. Et kuitenkaan ole ap, joten ketään ei kiinnosta pystytkö vai etkö pysty lihomaan tiettyjä määriä. 

Vierailija
33/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin olet ainoa ihminen, joka on lihonut etätyöaikana. Tarkkana tässä on saanut olla itse kukin. Ei muuta kun tulta päin! Tsemppiä!

Niinpä. Itsekin olen lihonut etätyöaikana lähemmäs 10kg. Aina ennen olen ollut hoikka. Syyt lihomiseen ihan selkeät: päivittäinen aktiivisuus paljon pienempi, kun ei tarvitse kulkea työmatkoja, helpompi käydä jääkaapilla kesken työpäivän ja lisäksi ainakin me olemme panostaneet kotona tehtäviin herkkuruokiin ja muuhun herkutteluun vähän liikaakin.

Liikuntaa olen harrastanut koko ajan ihan samalla tavalla kuitenkin.

Vierailija
34/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikku hiljaa teet muutoksia pieniä ruokavalioon, ei kannata tehdä mitään isoja äkillisiä muutoksia heti alkuun. Uusien elintapojen opettelu vaatii aikaa, säntillisyyttä ja kärsivällisyyttä. Tarvittaessa kannattaa käydä terveydenhuollossa painonpudotuksen tueksi.

Ap:n nimenomaankin on pakko tehdä isoja muutoksia ruokavalioon. 18 kk:ssa ei paino nouse 50kg, ellei syö ihan järkyttäviä määriä, ja käytännössä ihan koko ajan. Koko elämä uudiksi ja tiukat kalorirajat, kaikki turhat rasvat ja hiilarit pois, minimi 500 gr tuoreita kasviksia päivässä.

Vierailija
35/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole huomannut aiemmin? Yleensä huomaa kun pitää ostaa uusia vaatteita. Miten luulet että jaksat töissä? Jos sulla on seisomatyö niin voi olla raskasta polville tai jos sun tuolisi ei kestä. Yritä laihduttaa ainakin muutama kilo.

No en ole ostanut vaatteita koko aikana. Tääkin on yksi ongelma, kun mulla ei ole mitään vaatteita laittaa päälle enää. Enkä varmaan mahdu edes neukkarin tuoliin, ne oli muutenkin jo vähän kapeita mun peffalle. Tämä on niin stressaavaa! Ap

Vierailija
36/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen "vain" duunari, joka ei voi jäädä etätöihin. Työssäkin tulee liikuttua jonkinverran. Mutta hurja lukema kyllä tuo 50kg, itse painan just sen verran.

Vierailija
37/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on sairaiden paratiisi.

Vierailija
38/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi turhaan yrittää laihduttaa?

Voit aina syyttää patriarkaalisia kauneus- ja terveysihanteita ja haukkua muut natsiksi.

Vierailija
39/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankkarakenteinen työtuoli tilattu. Ei siis hätää.

terv. esimies

Vierailija
40/101 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs olet syönyt ja juonut itsesi lihavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi