Miksi maksat 37%enemmän ostoskoristasi asioimalla k-kaupoissa?
Lidlissä ja äs-marketissa asioimalla säästäisit rahaa.
Kommentit (150)
Plussa on kyllä yksi vitsi! S-bonusta saamme aina 5% eli karkeasti tonnin ostoilla 50€/kk. Kun ostimme sohvan ja polkupyörän, yhteensä 3000€, samassa kuussa plussakorttipaikoista, taisimme saada max 20€! Samalla summalla bonusta olisi saanut 150€! Ymmärtäisin K-ryhmän hinnat, jos etujärjestelmä olisi tosi hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käydä kaikissa noissa ja ostaa tarjoustuotteet joka kaupasta. Cittareissa on monesti heviosastolla hyviä tarjouksia.
Ei kannata. Bensoihin menee sen verran rahaa kauppojen välillä ajeluun, että sinne valuu se "säästö" mikä tiettyjen tuotteiden hintaeroissa tulee.
Kauppaan pitääkin mennä pyörällä tai kävellen ja kerätä samalla tyhjät palautustölkit matkan varrelta.
Miksi mennä kauppaan, kun ostoslistan voi täytellä kotisohvalla istuen tai jopa maaten ja sitten vain nostaa sovittuna aikana kotiovelle toimitetut tuotteet sisälle?
Kotiin toimitettuna ei ole kaikkien tuoreinta tavaraa ja kauppojen hyllyjen takaa saa tuoreempaa. Lisäksi punalaputettuja tuotteita ei voi tilata.
Tuotteet on kyllä ihan tuoretta ja priimaa. Viestiosuuteen voi kirjoitaa toiveen saada punalaputettuja, jos niitä on. Ongelmasi on kuviteltuja.
Punalaputetut tuotteet pitää tarkistaa paikan päällä onko ne hyviä. Sitä paitsi kaikkia kaupan tuotteita ei voi tilata. Osa on listan ulkopuolella. Kuljetuskustannukset maksaa ja tulee halvemmaksi mennä itse pyörällä kauppaan.
Keksit uusia "ongelmia" kun edelliset torpattiin :)
K-markettiin pettynyt kirjoitti:
En tiedä, onko näin muualla K-kaupoissa, mutta oman kylän K-Marketissa on todella huono hedelmä-vihannesosasto. Tuotteita kyllä on runsaasti, mutta ne ovat täysin ala-arvoisia.
Hedelmät pilaantuneita lähes poikkeuksetta. Missään tapauksessa ei kannata ostaa näitä valmiiksi verkkopusseihin pakattuja ainakaan. Viimeksi ostin klementiinejä. Yritin valikoida parhaimman näköiset, sillä seassa oli silminnähden huonoja (miksei kukaan poista niitä kaupassa?). Kotona tuli pettymys, hedelmät olivat sisältä mustuneet ja maistuivat happamilta. Pari hedelmistä jäi seuraavaan päivään ja ne olivat näkyvästi päältä homeessa jo silloin.
Kurkut on usein kuin vedellä pumpattuja, pehmoisia pötkyjä jne.
Lidlistä olen aina saanut todella hyväkuntoisia tuotteita, jotka ovat vielä kotonakin säilyneet. Sinänsä kummallista, että huonosta kunnosta huolimatta K-kaupan tuotteet ovat todella kalliita muihin verrattuina.
Kalaa en uskalla ostaa enää ollenkaan K-Marketista. Sain sellaisen opetuksen keväällä, kun ostin "tuoretta" lohta. Kotona totesin, että se haisi mädäntyneelle. Valitin kauppiaalle asiasta. Hän vain totesi, että "Juu. oli kyllä huonokuntoisia se lasti".
No jaa. Noita valmiiksi pakattuja/ pussitettuja hedelmiä ei kannata ostaa mistään, koska niihin laitetaan jo pakkausvaiheessa sekaan kakkoslaatua. Ainakin yksi/per satsi.
Ja tämän tiedän ihan kokemuksesta.
Lisäksi etenkin ulkomainen kurkku maistuu aina vetiseltä ja mutaiselta osti sen mistä tahansa. Eikä ihme, suurin osahan siitä on vettä ja kun kasteluvesi pumpataan ties mistä kuralammikosta niin tottahan se maku tuotteessakin on.
Valmiiksi pakattu "tuore" kalakin kun kiertää tänne norjasta kiinan kautta niin joo onpa ihme, että se on huonolaatuista ja haisee mädältä kun paketin kotona avaa.
Ruuan hinta on vaan noussut samaan aikaan kun tuottajat/valmistajat säästää ja laatu laskee kuin lehmän häntä. Ja uutisten mukaan hinnat nousee ensi vuonna vielä aiempaakin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaikka vaan mukavan ja asiakasystävällisen henkilökunnan takia. Mistä lidl ja ässä on löytäneetkään ne elämäänsä kyllästyneet hapannaamat joille jopa pelkkä tervehtiminen on liikaa?
Minä käyn noin neljä kertaa viikossa Lidlissä (Kalasatama Redi), ja koskaan en ole nähnyt tympeää myyjää, päinvastoin!
Kiitos upealle henkilökunnalla❤️Ps. Oletteko kuulleet sanontaa: niin metsä vastaa kuin sinne huutaa?
Eli oma syy kun itse sanon kassalle normisti hei? Just. Näitäkin on tullut nähtyä jotka ei tosiaan sano sanaakaan asiakkaalle (ei siis enää edes loppusummaa) vaan vetävät koko prosessin ilman minkäänlaista katsekontaktiakaan asiakkaaseen.
Tuo tuntuu sisäänpäin kääntyneisiin suomalaisiin tottuneestakin oudolta. Saati sitten ne, jotka puhuu niihin luureihin tauotta ja ignooraa siten asiakkaan ihan kokonaan..
Ostan vain Liidelistä, koska pidän kansainvälisestä atmosfääristä.
Täällä on vain niitä pikkualepoita jotka ei halpoja ja liian suuri sekä epäloogisesti tehty prisma. Mieluummin käyn citymarketissa. Lidlissä taas aina ruuhka ja kassat kiinni. En katso vain hintoja kauppavalinnassa.
Käyn Minimanissa ( toki tätä ei oo joka paikkakunnalla) joka on edullisempi kuin K - kaupat mutta siistimpi ja parempi valikoima kuin Prismassa. K- kaupoista käytän k- marketia pienempiin ostoksiin koska siellä on parempi valikoima kuin viereisessä s- marketissa. K- citymarketissa käyn myös silloin tällöin, siellä on myös hyvä valikoima ja laadukkaat hedelmät ja lihatiski mutta hintataso on selvästi kalliimpi kuin Minimanissa. Lidliä en käytä lainkaan.
Oikeastaan hintatasolla ei sinänsä ole väliä, väliä vaan sillä mitä olen menossa hakemaan. Lidlistä ei esim löydä monia tuoreyrttejä joita kaipaan, kaikessa on todella suppea valikoima. Kun taas Citymarketista yleensä löytyy sitä eksoottisempaakin tuotetta. Eli mulle aika on rahaa, en jaksa juosta joka kaupassa hakemassa eri tuotteita. Tarjoukset katson aina siitä kaupasta mihin päätän sillä hetkellä mennä.
Kyllä minä ainakin tutkin kaikki hinnat vaikka olen ihan hyvätuloinen. Lidlistä ostaisin kaiken, jos sieltä vain saisi, loput ostan Prismasta. Kun vertailen esim. leipäpakettia: Lidl hinta 0,99 e, Prisma 1,19 e, Citymarket 1,69 tai valmisruoka Lidl 1,69 Prisma 1,79 Citymarket 2,49
Ei tarvitse miettiä miksen käy Cittarissa
Lehdestä katsotaan Cittarin tarjoukset ja käydään hakemassa ne. Normaalit ostokset sitten Prismasta. Jo bonuksia tulee kuukaudessa käyttöön 40€, kun pitää joka tapauksessa ostaa ruokaa koko perheelle. Lisäksi Kotimaista- ja Rainbow-tuotteet ovat hyvin edullisia ja vastaavat viereistä kalliimpaa tuotetta.
Koska asun k-kaupan vieressä ja lähimpään lidiin, prismaan tai s-markettiin on lähes tunnin matka.
Vierailija kirjoitti:
Plussa on kyllä yksi vitsi! S-bonusta saamme aina 5% eli karkeasti tonnin ostoilla 50€/kk. Kun ostimme sohvan ja polkupyörän, yhteensä 3000€, samassa kuussa plussakorttipaikoista, taisimme saada max 20€! Samalla summalla bonusta olisi saanut 150€! Ymmärtäisin K-ryhmän hinnat, jos etujärjestelmä olisi tosi hyvä.
Mulle autottomana sinkkuna ei oo paljoa bonuksia herahtanut monessa vuodessakaan eli ei mitään käytännön merkitystä tuollakaan. Lisäksi smarketissa huonompi valikoima täällä päin.
Halvin on meillä k-kauppa koska yrittäjänä saan kaikesta alennuksen ja muutenkin ostan alejuttuja ja teen niiden mukaan ruuat. Lohi alle 8e/kg, kuha 13e/kg, kanapaketit usein 2e jne.
Myös Lidlissä tulee käytyä laajan ja hyvän vlaikoiman vuoksi. Paljon myös paikallisia tuotteita.
S-marketit, Prisma yms niin kalliita et ikinä en raaski ostaa mitään. Kaikessa on s-lisä ja tarkoittaa että kaikki n. 20% kalliimpaa.
Hinnoista en tiedä mutta LIDL: n hevi-osasto on paljon laadukkaampi kuin kilpailijoilla. Tuottajat ymmärtävät että eivät voi tarjota sekundaa koska yhteistyö loppuu siihen. LIDL on aika iso ostaja.
K-markettiin pettynyt kirjoitti:
En tiedä, onko näin muualla K-kaupoissa, mutta oman kylän K-Marketissa on todella huono hedelmä-vihannesosasto. Tuotteita kyllä on runsaasti, mutta ne ovat täysin ala-arvoisia.
Hedelmät pilaantuneita lähes poikkeuksetta. Missään tapauksessa ei kannata ostaa näitä valmiiksi verkkopusseihin pakattuja ainakaan. Viimeksi ostin klementiinejä. Yritin valikoida parhaimman näköiset, sillä seassa oli silminnähden huonoja (miksei kukaan poista niitä kaupassa?). Kotona tuli pettymys, hedelmät olivat sisältä mustuneet ja maistuivat happamilta. Pari hedelmistä jäi seuraavaan päivään ja ne olivat näkyvästi päältä homeessa jo silloin.
Kurkut on usein kuin vedellä pumpattuja, pehmoisia pötkyjä jne.
Lidlistä olen aina saanut todella hyväkuntoisia tuotteita, jotka ovat vielä kotonakin säilyneet. Sinänsä kummallista, että huonosta kunnosta huolimatta K-kaupan tuotteet ovat todella kalliita muihin verrattuina.
Kalaa en uskalla ostaa enää ollenkaan K-Marketista. Sain sellaisen opetuksen keväällä, kun ostin "tuoretta" lohta. Kotona totesin, että se haisi mädäntyneelle. Valitin kauppiaalle asiasta. Hän vain totesi, että "Juu. oli kyllä huonokuntoisia se lasti".
Miksi et palauta? Voithan mainita henkilökunnalle jo ostoa tehdessäsi, jos huomaat lötköjä kurkkuja tai huonoja hedelmiä.
Tosin olen niist verkkopussihedelmistä samaa mieltä ihan kaupasta riippumatta. P.s. olen nekin palauttanut ja saanut rahat pois.
Parempi omistaa vähintään muutama keskon osake jos käyttää k-markettia pääkauppanaan.
En osta päivittäistarvikkeita K-ryhmän kaupoista vaikka lähistöltä löytyy niin Cittari, Supermarket kuin perusmarkettikin. Juuri hinnan takia.
Jos tulee joku supertarjous tai etsin erikoistuotetta niin sitten käyn siellä, en muuten. Liha- ja kalatiski on ihan eri luokkaa kuin s-ryhmässä joten niitä tarjouksia bongailen.
Prismat on ahdistavia, tuulipuvut vaan kahisee käytävillä joista ei löydä mitään ja jos löytääkin hyllypaikan missä tuote pitäis olla niin siellä on jotain h*lvetin euroshopperia tai muuta kuraa tarjolla. Ja kerran kävin S-marketissa ja miettikää, siellä EI OLLUT PINJAN SIEMENIÄ!!! Eli K-kaupoissa parempi valikoima ja muutenkin kivempi fiilis. Prismat on köyhille.
Mm. siksi, että K-Supermarket on viiden minuutin kävelymatkan päässä kotoani, bussipysäkin vieressä.
Cittareiden valikoima sopii mulle paremmin kuin Prisman ja hyllyvälit ja yleinen tilan tuntu on mukavampi kuin pitkään rempatun Prisman. Ja Cittarin sushi ❤️ Rahasta ei tartte nipistellä.
Pelkän hinnan perusteella ei kannata ostaa, ellei rahat ole todella vähissä. Pienellä lisähinnalla saa monesti sekä maukkaampaa että tod näk vitamiinipitoisempaa ruokaa. Esim. purkkiananas on ihan toisen makuista, kun valitsee sen 30 snt kalliimman. Kasviksissa pätee muutenkin, myös luomu on maukkaampaa.