Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kohtutulehdus?

Sandon19822
27.09.2021 |

Mulla päivystyksessä sisätutkimuksessa todettiin kohtutulehdus. Oli pahanhajuista vuotoa, mahakipua, koko aika piti ravata pissalla ja kylmä olo. Ei kuumetta. Tulehdusarvot normaalit.

Olen nyt syönyt kahta eri antibioottikuuria sekä vahvoja kipulääkkeitä mutta vatsakipu säilyy. Äsken oksensin paljon ja mahakipu on ja koko aika vessahätä, kylmä olo. Eli siis kaikki oireet ja vain pahentunut. Eikö antibioottejen pitäisi jo vaikuttaa? Voiko olo vain pahentua ja voiko olla että lääkkeet alkavat vaikuttaa myöhemmin. Tuntuu kuin jokin olisi vialla mutta tuntuu myös että ihmiset väsyvät oireisiini ja luulevat että liioittelen. Pissavaivaa on kestänyt jo 2kk melko pahana.

Kokemuksia? Kauanko voin odottaa vai pitääkö soittaa taas lääkärille.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin

Vierailija
2/11 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita päivystykseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtutulehdukseen voi kuolla, että mene ny pikapikaa lääkäriin.

Vierailija
4/11 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan siis olet niitä antibiootteja syönyt? Sillä on aika iso merkitys sen kannalta mitä kannattaa odottaa teholta. Mutta niin tai näin kerta oireet tuntuvat jopa pahentuneen niin tulehdus vaikuttaa liian pahalta kotihoitoon eli soita/mene päivystykseen.

Vierailija
5/11 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystykseen heti. Voi olla että tarvitset lääkityksen suonensisäisesti ja/tai leikkauksen.

Vierailija
6/11 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa sori jäi aloituksesta puuttumaan. Olen syönyt antibiootteja 2,5 päivää. Tosiaan oireet vaan pahenee. Mutta on 2 viikon kuurit päällä niin onkohan liian aikaista mennä päivystykseen vai pitäisikö vain odottaa.

Koitan nyt soittaa neuvontanumeroon mutta on ihan tukossa.

Vierailija
7/11 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko koronarokotuksen? Kaksi kaveria sai mystisen kohtutulehduksen rokotteiden jälkeen. Ei löytynyt selittävää syytä kummallakaan, ei mitään vastaavia sairauksia ennen eikä sukup.tauteja. En tiedä voiko olla syy-seuraus, mutta ei keksitty itse muuta yhdistävää tekijää kuin rokote🤕

Vierailija
8/11 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin oon ihan hiljattain sairastanut kohtutulehduksen. Kipu ja paineen tunne alkoi helpottaa kahdeksantena antibioottipäivänä ja kokonaan terve olo oli vasta ihan viimeisinä antibioottipäivinä. Kahden viikon kuuri kahta eri lääkettä oli minullakin.

Vierailija
9/11 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä tietää että voi vaan kestää lääkkeillä vaikuttaa. Mahakipu on vaikka sain kahta voimakasta kipulääkettä.

En lähtenyt päivystykseen, en päässyt edes puhelimella neuvontaan, oli niin tukossa. Oksentelu loppui mutta kipeä edelleen. Pitää seurata vointia.

Vierailija
10/11 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö aloittaa kokonaan uusi keskustelu. Koronarokote ja kohtutulehdus.

Vierailija
11/11 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saakeli. Tämähän se mullakin oli. Noin kuukausi rokotteesta sain kohtutulehduksen. Onkohan foliohattuilua vai onko näillä joku syy-yhteys?