Miksi maksat 37%enemmän ostoskoristasi asioimalla k-kaupoissa?
Lidlissä ja äs-marketissa asioimalla säästäisit rahaa.
Kommentit (150)
Samat dorkat itkee sitten kun rahat ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska saan vajaalla kympillä ne kotiovelleni eikä tarvitse kuluttaa elämäänsä ihmisjoukoissa hyllyjen väleissä ja kassajonoissa.
Et saa alle kympillä, jokainen kuljetuslaatikko maksaa lisäksi 60 senttiä.
Hinta on 9,90 (tämä on käsitykseni mukaan alle 10 euroa?) tai 10,90 riippuen ajankohdasta, ja laatikko tosiaan maksaa (taitaa olla 0,70€), mutta niin maksaa muovipussikin. Ja mä ainakin käytän noita pahvilaatikoita kartonkien kierrätykseen.
K-kaupoissa on jatkuvasti plussatarjouksia, usein myös kampanjoita. Mammuttimarkkinat, euron päivät jne. Lisäksi viikottain tulee suoraan plussakortille omat alennuskupongit. Niissä tuotteita mitä itse ostat useinkin. Noissa tuotteet jää halvemmiksi kuin muualla. Ja tykkään enemmän K-kaupoista, s-liikkeet on usein jotenkin nuhjuisia. Käyn niissäkin välillä hakemassa niitä selvemmin halpoja tuotteita, samoin lidlissä. Mutta lidlin tuotteet on välillä ihan kuraa. Litran jugurttipurkin viimeksi ostin ja ei kyllä maistu. Halvemmalla sitäpaitsi saa Pirkkaa tai arkijugurttia.
Koska K-market on lähikauppani ja maitopurkin hinnalla ei ole minulle mitään merkitystä.
Käyn kaupassa pyörällä tai kävellen, K on lähin josta löydän yhdellä kertaa melkein kaikki käyttämäni tuotteet. Lidlissä käyn ehkä kerran viikossa, edullisempi mutta ei löydy läheskään kaikkea mitä tarvitsen.
En kestä lidlin asiakaskuntaa, lähes pelkkää maskitonta ja rokottamatonta sakkia, ei kiitos!
K-rip offiin en astu kuin ostamaan tupakat,pitäkää tunkkinne ryövääjät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska saan vajaalla kympillä ne kotiovelleni eikä tarvitse kuluttaa elämäänsä ihmisjoukoissa hyllyjen väleissä ja kassajonoissa.
Et saa alle kympillä, jokainen kuljetuslaatikko maksaa lisäksi 60 senttiä.
Hinta on 9,90 (tämä on käsitykseni mukaan alle 10 euroa?) tai 10,90 riippuen ajankohdasta, ja laatikko tosiaan maksaa (taitaa olla 0,70€), mutta niin maksaa muovipussikin. Ja mä ainakin käytän noita pahvilaatikoita kartonkien kierrätykseen.
Niin yhteenlaskettuna et saa tavaraa kotiin alle kympillä.
Vierailija kirjoitti:
Olen sen verran varakas, että voin valita kauppani itsenäisesti ja omilla kriteereilläni, joissa tuotteen hinta ei ole se ainoa merkitsevä.
Itse en ole varsinaisesti varakas, mutta määrän sijaan ostan laatua. Muuton jälkeen omaksi lähikaupaksi vaihtui koo ja vaikka siellä hintataso onkin korkeampi kuin aiemmin asioimassani ässän kaupassa niin ei mulla mene ruokaan merkittävästi enempää rahaa kuin ennenkään. Sen sijaan syön aiempaa terveellisemmin kun esim joutavien heräteherkkujen ostaminen on jäänyt liki kokonaan ja nykyään syön paljon enemmän satokauden mukaan..
1. Hintaero kapenee aika pieneksi (jääkö sitä ollenkaan?) kun ostaa mahdollisimman paljon kotimaista ja välttelee kaupan omia halpuutusmerkkejä.
2. K-supermarket on lähikauppani, lasken arvoa myös ajalle ja vaivalle.
3. Valikoima on parempi ja kaupat siistimpiä. En tiedä päteekö tämä joka paikassa mutta minun kotipaikkakunnallani tässä on selkeä ero.
Käsittämätöntä pitää kaikkia eläkeläisiä köyhinä. Useilla on velaton asunto, kesämökki ja satoja tonneja säästössä.
Sama toki pätee työttömiin ja opiskelijoihin. Tyttäreni sai lapsettomalta kummitädiltään miljoonaperinnön. Hän on opiskelija.
Köyhä?
Vierailija kirjoitti:
Rahat jää Suomeen eikä mene Venäjälle, kuten S-ryhmä vie asiakkaiden rahat.
Entäs ne 37%, mitkä jää sulle? Eiks ne jää Suomeen?
Cittari on kyllä meidän talouden suosikkikauppa. Jotenkin vaan paljon mukavampi asiointikokemus siellä. Tykkään erityisesti hevi-tarjouksista jolloin tulee ostettua erilaisia juttuja. Nyt oli esim ruusukaali puol kiloa eurolla. Prismassa ei ole samanlaisia tarjouksia jotka houkuttelisivat, Lidlissä joskus. Voin maksaa vähän ekstraa siitä ettei kaupassa käynti v*tuta.
Joskus Lidlistä tai Prismasta voi hakea tiettyjä juttuja. Ja sit aina mietin et en yhtään tykkää näistä kaupoista.
Koska en enää siedä sitä ros kaväkeä mikä notkuu prismassa.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ihmettelen aina; kuinka moni muka oikeasti laskee joka euron ja miettii mitä kaupasta voi ostaa ja mitä ei...?
Perheemme vuositulot on noin 115 000 €, mutta en silti raaski tehdä ylihintaisia ostoksia K-ryhmän kaupoissa. Tarjoukset voin hakea, mutta perusruokaostoksia ei vaan pysty tekemään citymarketissa! On se niin törkeän kallis!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaikka vaan mukavan ja asiakasystävällisen henkilökunnan takia. Mistä lidl ja ässä on löytäneetkään ne elämäänsä kyllästyneet hapannaamat joille jopa pelkkä tervehtiminen on liikaa?
Yeshhhh, se ois kolmetoista egee..
Tästä olen kyllä täysin erimieltä. En tiedä, missä paikkakunnalla olet kohdannut hapannaamoja Lidlissä ja S-Marketissa ja taas K-kaupassa mukavaa henkilökuntaa.
Omalla paikkakunnalla on juuri päinvastoin asia. Lidlissä ja S-Marketissa on aina ystävällinen palvelu, tervehditään, hymyillään ja autetaan, jos jokin tuote on itsellä hakusassa.
K-Market taas on todellinen rimanalitus. Tuntuu, että siellä kassoilla olevat lähinnä vaihtavat kuulumisia keskenään, eikä asiakkaaseen ehditä kiinnittää mitään huomiota.
Tämä on meno ainakin pk-seudun s-marketeissa ja lidleissä. Jälkimmäisissä juoruavat keskenään niiden kuulokkeidensa avulla..
Ja naama on poikkeuksetta jokaisella norsunveellä.
Vierailija kirjoitti:
1. Hintaero kapenee aika pieneksi (jääkö sitä ollenkaan?) kun ostaa mahdollisimman paljon kotimaista ja välttelee kaupan omia halpuutusmerkkejä.
2. K-supermarket on lähikauppani, lasken arvoa myös ajalle ja vaivalle.
3. Valikoima on parempi ja kaupat siistimpiä. En tiedä päteekö tämä joka paikassa mutta minun kotipaikkakunnallani tässä on selkeä ero.
Samat havainnot. Lisäksi etenkin sesonkihedelmissä/vihanneksissa tuo lähikoo on jopa edullisempi kuin hieman etäämmällä oleva s-market (prismaa tai isompaa k-kauppaa ei edes ole kävelymatkan päässä) saati sitten lidl.
Lisäksi plussakortilla on usein hyviä tarjouksia joilla sitten saa kompensoitua jonkun toisen tuotteen kalliimpaa hintaa ja näin ostosten kokonaissumma onkin sama kuin vaikka s-marketissa.
Vierailija kirjoitti:
Niistä ostetaan ne tuotteet, joita ei löydy muualta.
Kalliimmalla jotain pirkka-bulkkia.
En tykkää Lidlin basaaritunnelmasta ja epäsiisteydestä. S-kaupoissa asioin kyllä varsinkin jos tankkaan ja maksan vakuutuksia samana kuukautena (bonukset). Muuten K-kaupassa paras valikoima ja miellyttävin asioida. Muutama euro sinne ja tänne ostosten hinnassa ei vaikuta omaan talouteen.
K-ryhmänkauppoihin ja erityisesti cittareihin minua vetää ensisijaisesti monipuolisempi valikoima ja viihtyisämpi ympäristö. Sekin on mukavaa, että eri kaupoissa on eri valikoima, erityisesti lähituottajilta tulevat tuotteet vaihtelevat kaupoittain. Lidlistä haen jotain spessujuttuja, mutta siellä on valitettavasti hankala tehdä kaikkia ostoksia. Aina joutuu käymään vielä toisessakin kaupassa. Ja ne Lidlin ikuiset jonot...
Prismat ovat minusta aika lähellä maanpäällistä helvettiä. Ei niistä sen enempää.