Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei voida normalisoida sitä, että kaikkien EI tarvitse olla fiksuja, menestyviä suorittajia?

Vierailija
27.09.2021 |

Etenkin nuorilla nykypäivänä tuntuu olevan kauheat paineet opiskella jotain mahdollisimman hienoa, ja ainakin tähdätä korkeammalle kuin omat vanhempansa. Sitten on myös ihmisiä, joille sopisi suorittava työ paremmin, ei kaikki vaan ole niin kirjaviisaita ja kovia lukemaan ja kirjoittamaan. Silti heitäkin patistetaan korkeakouluun ja yliopistoon, koska "Niin nyt kuuluu vaan tehdä". Moni olisi onnellisempi, jos normalisoitaisiin se, että on ihan OK olla vähän yksinkertaisempi ja mennä vaikka amikseen.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa normaali tarkoittaa sellaista jonka ÄO on n. 100. Silti kaikilta nykyään vaaditaan matematiikasta huippuarvosanoja.

Enää ei ole paljoa sellaisia töitä johon pääsee ilman pitkää ja vaativaa koulutusta. Ei ole konekirjoittajia, ojankaivajia, sekatyömiehiä, palvelijoita... vaatimukset kasvaa, eikä ratkaisua löydy.

Vähemmän vaativien töiden palkkoja pitäisi alentaa reippaasti, jotta niitä töitä tekemään kannattaisi taas palkata ihmisiä.

Sitten ei löydy tekijöitä. 

Vierailija
22/22 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa normaali tarkoittaa sellaista jonka ÄO on n. 100. Silti kaikilta nykyään vaaditaan matematiikasta huippuarvosanoja.

Enää ei ole paljoa sellaisia töitä johon pääsee ilman pitkää ja vaativaa koulutusta. Ei ole konekirjoittajia, ojankaivajia, sekatyömiehiä, palvelijoita... vaatimukset kasvaa, eikä ratkaisua löydy.

Aikoinani olin asfalttihommissa ja pääsin tuohon työhön ilman mitään tuon alan koulutusta, minulla ei ollut edes ajokorttia, tosin suoritin sitten T-kortin että sain ajella jyrää luvallisesti. Nykyään työskentelen polttoleikkaajana ja täällä on myös sellaisia henkilöitä töissä, joilla ei ole metallialan koulutusta ja hyvin ovat oppineet nämäkin hommat ihan tekemällä tätä työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä