Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ozempic kokemuksia?

Vierailija
26.09.2021 |

Olen varmaan malttamaton, mutta nyt on pari viikkoa takana (=kaksi pistosta, molemmat 0,25mg), enkä ole huomannut mitään muutoksia itsessäni ja ruokahalussani :(

Ozempic on siis pistettävä diabeteslääke, jota voidaan käyttää myös laihdutuslääkkeenä ilman, että on diabetesta.

Millä aikataululla ja/tai annostuksella alkoin tulla jotain muutoksia? Kenelläkään kokemusta?

Kommentit (253)

Vierailija
161/253 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinvoinnin varalle hapankorppuja kuten raskaana oleville aamupahoinvointiin. Sen hapankorpun voi syödä hitaasti jo aamulla sängyssä ja antaa olla vatsassa ennen kuin nousee ylös. 

Laskin huvikseni Finelin laskurilla syömieni ruokien energiamääriä ennen ja nyt. Aiemmin sain kuukaudessa puhtaasti tyhjiä kaloreita suklaasta noin 7000 eli yhden rasvakilon verran. Silloin ei ollut väliä suklaan merkillä. Enemmän oli väliä sillä, että sai suklaata halvalla paljon. Kaakaon hinnan nousu tapahtui minun kannaltani hyvään aikaan.

Vierailija
162/253 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahoinvoinnin varalle hapankorppuja kuten raskaana oleville aamupahoinvointiin. Sen hapankorpun voi syödä hitaasti jo aamulla sängyssä ja antaa olla vatsassa ennen kuin nousee ylös. 

Laskin huvikseni Finelin laskurilla syömieni ruokien energiamääriä ennen ja nyt. Aiemmin sain kuukaudessa puhtaasti tyhjiä kaloreita suklaasta noin 7000 eli yhden rasvakilon verran. Silloin ei ollut väliä suklaan merkillä. Enemmän oli väliä sillä, että sai suklaata halvalla paljon. Kaakaon hinnan nousu tapahtui minun kannaltani hyvään aikaan.

Aamupahoinvoinnilta se olo kyllä tuntui. Ajattelinkin, että selviän kyllä. Tuttua huttua. Kammottavaa, mutta tuttua. Saa nähdä palaako oireet taas kun annosta pitäisi taas nostaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/253 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen santsasin ruokaa, kesken santsiannoksen se alkoi maistua puulta. Mutta koska annosta oli sen verran vähän jäljellä enää, niin pinnistelin. En tiedä oliko se syy, että iltayö tuli istuttua pöntöllä. No, ainakin tänään sitten kuuntelin itseäni ja en ylensyönyt. 

Ruoka sinänsä maistuu mielestäni edelleen oikein hyvälle, mutta kun maha tulee täyteen, niin se tulee täyteen. Se osuus jonka syö nyt "väkisin" ei maistu hyvältä, vaan elimistö pistää stopin. Erikoinen tunne ihmiselle jolla vatsa on ollut aina pohjaton 

Vierailija
164/253 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa suomalaisista on lihavia,ettekö lue uutisia? Me olemme kansana rumia ja lihavia. Ei voi mitään!

Tälläinen yleinen looginen ajatusrakenne kannattaa pitää mielessä: se että asia on jollakin lailla, ei tarkoita etteikö asiantilalle voisi tehdä jotain.

Vierailija
165/253 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+1 Ozempic - https://hesp..ac.com/ozempicfi.htm Olen pudottanut yli 14 kiloa, enkä ole muuten joutunut paljoa muuttamaan ruokavaliotani tai liikunnan määrää.

Mielenkiintoista, että henkilökohtaisena anekdoottina, tai jopa testimoniaalina, esittämäsi asian yhteydessä linkität sivulle joka sisältää maa-/kielitunnisteen fi. En mistään hinnasta klikkaisi liittämääsi linkkiä, mutta tällaisen tunnisteen käytöstä välittyy markkinointihenkinen ajattelu, jossa samaa viestiä pyritään jakamaan useammalla markkina-alueella. Harva yksityishenkilö tekee tällaista, varsinkaan ilman omaa taloudellista lehmää syvällä ojassaan. Tämä puolestaan asettaa koko anekdootin - testimoniaalin - aitouden ja vilpittömyyden kyseenalaiseksi.

Vierailija
166/253 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolessa vuodessa lähti sillä ja kovalla liikunnalla 8 kg. Kun lääkettä ei enää saanut, lihoin yli 20 kg. Ruokahalu kasvoi ihan äärettömästi. Lisäksi lääke aiheutti minulle fissuuran, suolta on nyt leikattu kahdesti enkä ole pystynyt olemaan töissä puoleen vuoteen. 

Vierailija
167/253 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolessa vuodessa lähti sillä ja kovalla liikunnalla 8 kg. Kun lääkettä ei enää saanut, lihoin yli 20 kg. Ruokahalu kasvoi ihan äärettömästi. Lisäksi lääke aiheutti minulle fissuuran, suolta on nyt leikattu kahdesti enkä ole pystynyt olemaan töissä puoleen vuoteen. 

Muistathan tehdä haittavaikutusilmoitus Fimeaan. Kamalat oireet

Vierailija
168/253 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi pian takana ja nyt alkaa jo vähän huomata, että paino on laskenut. Noin kilo per viikko tahtia menee. 

Annosnosto olisi ensi perjantaina, mutta voi olla, että jatkan pienemmällä annoksella kuitenkin. Viime annoksen jälkeen on ollut vähän hankalampaa, pahoinvointia ja päänsärkyä.

Nälkä kuitenkin hallinnassa ja olo muuten hyvä, niin siksi pienempi annos 

Vierailija
169/253 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietityttää, että pitäiskö kuitenkin nostaa se annos sinne 0,5mg ihan suosiolla. 

Ei pelkästään näläntunteen takia, nälkä on vähän turhankin hyvin hävinnyt. Minä saan ison hyödyn nivelkipuihin ja iskiakseen. En ole melkein vuoteen ollut näin kivuton. 

Lisäksi vaikutukset hormoneihin, jatkuva vuotelu kierukan takia loppui, tuhruttelu oli jatkunut jo vuoden, ainakin. En ollut päivääkään ilman jonkinlaista sidettä, tähän asti.

Mielialavaikutukset ovat uskomattomia myös. Olen hyvällä tuulella ja paljon sosiaalisempi kuin oikeastaan ikinä. Mieliala on tasainen.

Meillä on perheessä todettu autismia ja ADHD. Minulla on ADHD ja piirteitä autismista.

Sosiaalisuuden suhteen, ihan kuin olisi avautunut ihan uusi maailma. En osaa oikein edes selittää tätä tunnetta. Jotenkin on puuttunut sellainen tietoisuus muista ihmisistä. Olen ollut jonkinlaisessa kuplassa.

Ainoa isompi ahdistus oli, kun minulla olisi pitänyt alkaa kuukautiset.

En myöskään hermostu kovin helposti. Olen enemmän aikuinen lapsille, en ole tainnut lähteä huutokonsertteihin mukaan kuin kerran tämän lääkityksen aloittamisen jälkeen. Lapset kertovat asioitaan minulle ihan eri tapaan kuin ennen. Luulen, että kyse on sellaisen sisäisen kiireen helpottamisesta.

Annosnoston puolesta puhuisi, että lääkkeen teho nivelkipuihin ei riitä viikoksi. Ja tulisiko tehoa enemmänkin vielä rasvamaksan, kolesterolin ja verenpaineen suhteen.

Olisi todella mielenkiintoista tietää miksi vaikutukset kohdallani olivat näin valtavat!

(Nyt jaarittelin taas pitkät pätkät. Eniten ehkä itselleni, ajatuksia selventääkseni)

Vierailija
170/253 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asia on jota Ozempic ei voi korjata näköjään, on PMS ja siihen liittyvä ahmiminen ja ahdistuspuuskat 😂

Muuten menee hyvin. Annosnosto tehty, mutta pistän edelleen 0,5mg annoksen kahdelle kerralle jaettuna. 

Vierailija
171/253 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun on pms selätetty ja Ozempicin annos 0, 5mg niin tällä hetkellä ei ole ruokahalua kyllä yhtään. Ostin proteiinijuomia, kun proteiinivanukkaiden tai rahkojen syöminen tuntui ylitsepääsemättömän vaikealta.

Mutta eihän tämä nyt näin voi mennä. Pian tippuu hiuksetkin päästä jos ei syö. Minulla ei ole huono olo tai pahoinvoinnin takia en söisi. Mutta jos ajattelen syömistä, tulee vähän huono olo.

Nyt kun rupesin miettimään ruokia, niin joku hyvä tomaattipohjainen keitto maistuisi. 

Vierailija
172/253 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisessa rahkassa yhtä paljon,tai jopa enempi proteiinia kuin proteiinirahkassa,  hyvä mainoskikka vaan myydä halpaa kalliimmalla.

Vierailija
173/253 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallisessa rahkassa yhtä paljon,tai jopa enempi proteiinia kuin proteiinirahkassa,  hyvä mainoskikka vaan myydä halpaa kalliimmalla.

Joo, itseasiassa Kotimaista 200g rahkapurkin nautinkin. Maksaakin 0,65€.

Voisin muuten tehdä jonkinlaisen smoothien. Marjoja ja rahkaa. Sekin kuulostaa aika hyvältä

Vierailija
174/253 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenluovuttajille tiedoksi, aloituksesta pitää olla kulunut vähintään neljä viikkoa, että kelpaa luovuttamaan. 

Vierailija
175/253 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verenluovuttajille tiedoksi, aloituksesta pitää olla kulunut vähintään neljä viikkoa, että kelpaa luovuttamaan. 

Aloituksesta? Vai lopettamisesta? 

Vierailija
176/253 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksesta, ei siis saa luovuttaa liian pian aloittamisen jälkeen. Suurin osa lääkkeistä ei ole esteenä verenluovutukselle, eikä ole myöskään Ozempic.

Vierailija
177/253 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksesta, ei siis saa luovuttaa liian pian aloittamisen jälkeen. Suurin osa lääkkeistä ei ole esteenä verenluovutukselle, eikä ole myöskään Ozempic.

Aika jännä, tiedätkö miksi?

Vierailija
178/253 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmea lääke. Kaksi pistosta ja siihen jäi. Paha oloa, ripulia, ummetusta ja alavatsakipua. Ei kiitos. Jatkan ilman lääkettä ja näin paljon parempi. Toisille sopii ja toisille ei. Tunsin olevani sairas.

Vierailija
179/253 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt diabeteksen hoitoon useamman vuoden.  ei mitään vaikutusta.  Nyt olen ollut tarkoituksella oikein laihdutuskuurilla 7 viikkoa ja paino pudonnut 7 kg.  Matkaa tavoitteeseen olisi n. 15 kg jäljellä

Vierailija
180/253 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karmea lääke. Kaksi pistosta ja siihen jäi. Paha oloa, ripulia, ummetusta ja alavatsakipua. Ei kiitos. Jatkan ilman lääkettä ja näin paljon parempi. Toisille sopii ja toisille ei. Tunsin olevani sairas.

Ja vielä se että ripulit tuli housuihin ja kunnolla. Mihinkään vessaan en ehtinyt. Onneksi olin kotona.