Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä saisi vintagemekkojen tyylisiä mutta parempilaatuisia kuin ne polyesteriretkut joita myydään netin retrovaatekaupoissa?

Vierailija
02.03.2024 |

Esim miss windy shopin mekot on huonolaatuisia ja liian rooliasumaisia (ne kuosit on suurin osa kauheita) mun makuun. Haluaisin tämän mallisen mekon mutta jotain muuta matskua kuin yli 90% polyesteria https://www.theprettydresscompany.com/images/the-pretty-dress-company-m…. Aidot vintagevaatteet on liian high maintenance, ei ompelijaa haluan valmisvaatteen. Apua? 

Kommentit (23)

Vierailija
2/23 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet hyvin varustettuun kangaskauppaan, ostat mekkokankaan ja viet sen taitavalle ompelijalle, joka ompelee sinulle toivomasi mekon. Siis jos et osaa itse ommella vaatteita.

Vierailija
4/23 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika avonaisia myös nuo Miss Windyn mekot, kunhan katsoin mielenkiinnosta. Ei kai ennen ollut soveliasta, että rinnat on noin näytillä kuin monessa mekossa?

Vierailija
5/23 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somerolla on aivan ihana kauppa missä on laaja valikoima fiftarimekkoja ja muuta vaatetta ja ovat hyvälaatuisia. En muista kaupan nimeä mutta google tietää. Olen itsekin ostanut sieltä mekon. Hyvin vahva suositus. Kannattaa mennä sinne ajan kanssa jos pystyt mutta voi myös tilata netistä. 

Vierailija
6/23 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se riippuu ihan siitä minkä vuosikymmenen "vintagevaatteita" haluat. 60-luvulla vaatteet kyllä pääsääntöisesti olivatkin polyesteria.

Vierailija
7/23 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se riippuu ihan siitä minkä vuosikymmenen "vintagevaatteita" haluat. 60-luvulla vaatteet kyllä pääsääntöisesti olivatkin polyesteria.

Aloituksessa on linkki jossa esimerkki mitä etsin. Ap

Vierailija
8/23 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet hyvin varustettuun kangaskauppaan, ostat mekkokankaan ja viet sen taitavalle ompelijalle, joka ompelee sinulle toivomasi mekon. Siis jos et osaa itse ommella vaatteita.

"Ei ompelijaa, haluan valmisvaatteen" Ap

Vierailija
9/23 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
10/23 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumperfabriken. Voin lämpimästi suositella.

Vierailija
11/23 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä ollut. Ompelin ja ostin siloin paljon vaatetta ja polyesteriä ei ole yksikään vaate. Tuolla ne ullakolla odottavat, että pojan tyttäret kasvavat niihin sopiviksi🤓

Vierailija
12/23 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aidot vintage-vaatteet on muka liian high maintenance? Niitäkin löytyy eri hintaluokissa, eikä ole pakko ostaa mitään silkkiä tai villaa tms. vaikeaa materiaalia.

Vierailija
13/23 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Someron kauppa on Muotiputiikki Helmi. Minä luulin, että Miss Windy myy lähinnä Lady Vintagen mekkoja, ne taas ovat pääsääntöisesti 97 % puuvillaa, 3% elastaania. Dressy.fi voi myös myydä jotain sopivaa.

Vierailija
14/23 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei ompelijaa, haluan valmisvaatteen" Ap

Miksi? Todennäköisesti et tule löytämään haluamaasi valmiina.

Vierailija
15/23 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkkasin ketjua kans ja kiitos vinkeistä, itse tykkään kans tuollaisesta tyylistä. Onpa kauniita nuo Son de florin vaatteet. Näköjään on jokin suomalainenkin maahantuoja: https://www.dressy.fi/sondeflor?accept_cookies=1

Vierailija
16/23 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
17/23 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
18/23 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko noi uusia vaatteita vai oikeasti vanhoja noissa teidän linkeissä?

Vierailija
19/23 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniita mekkoja mutta aika kalliita ovat, 200e mekosta on mun mielestä paljon. Ehkä olen vain pihi, en ole tottunut maksamaan vaatteista tuollaisia summia.

Vierailija
20/23 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tallella n. v 1995 ihana mekko, jota en koskaan käyttänyt. Hauskaa mekossa on, että ostin sen halpahallista. Tuolloin jopa halpismekot olivat laadukkaita ja hyvästä kankaasta. Maksoi varmaan 20 markkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi