Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä loukkaantui, olinko törkeä?

Vierailija
15.11.2014 |

Oltiin tänään kaupungilla kiertelemässä ja joululahjashoppailemassa. No kaveri sitten tuli hihkuen että löysi mulle täydellisen lahjan ( vaikka oltiin sovittu ettei osteta toisilemme mitään )
Oli ostanut kalliin vartalohoito-aine paketin, missä siis oli shamppoota, suihkugeelii, kuortavoidetta, kosteusvoidetta ja muita härpäkkeitä MUTTA ystäväni tietää että käytän vain oliivisaippuaa koko vartalon ja hiusten pesuun, enkä koskaan käytä kosteusvoiteita saatika kuorintavoiteita... Huoh, sanoin ihan suoraa että anna ne vaikka äidilles tai siskolles että mä en tee noilla mitää, tulee varmaa parempaan käyttöön jolleki muulle. Siitähän kaveri loukkaantu pahasti ja mökötti loppupäivän....
Olinko mä hirveän törkeä?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 22:35"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 22:31"]Kakkapää olit [/quote] No mitä olisi pitäny tehdä? Teeskenellä "oiii ihana, juuri tuollaista tarvitsenkin!!" Ja pistää lahja eteenpäi? Ja lisätä omaan listaan taas yks lahjansaaja? Huoh. Ap

[/quote]

Se on miten sen sanoo. Et voinut vaivautua ajattelemaan ystäväsi tunteita? Vittu, että sä olet kakkapää.

Vierailija
22/38 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 22:36"]Puhutko ap saksaa äidinkielenäsi?
[/quote]

En, miks? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunge se oliviisaippuanpalasesi sinne perseesees. röyhkeä akka saatanan hippi.

Vierailija
24/38 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 22:37"]Ehkä olisi kuitenkin ollut kohteliaampaa vain ottaa lahja vastaan lämpimästi kiittäen. Todeta vaikka samalla, että oltiin kyllä sovittu ettei osteta toisillemme lahjoja ja mulla ei nyt sitten ole sulle mitään. Nyt on marraskuun puoliväli, olisit voinut antaa kyseisen setin itse jollekin eteenpäin jo tänä jouluna niin ei olisi jäänyt nurkkiinkaan pyörimään.

Ystävä luuli keksineensä sulle täydellisen lahjan, koska hänelle oli jäänyt mieleen, että olit aiemmin kehunut jotain pesutuotetta - hän oli ehkä sen takia ajatellut, että pidät itsesi puunaamisesta suihkussa ja sen jälkeen. En minä ainakaan tiedä tai muista ystävieni pesurituaaleja ja kuka käyttää kosteusvoiteita ja kuka ei, vaikka niistä joskus olisi ollutkin ohimennen puhetta. Tietysti hän loukkaantui kun et ilahtunutkaan siitä, että hän oli ajatellut sinua vaan suhtauduit nyrpeästi ja torjuvasti.
[/quote]

Meillä oli kyllä tarkoitus nähdä ennen joulua vielä monesti, ettei mitää lahjoja sinänsä vielä vaihdettu vaan oli nyt innostunut ostamaan tuon ja näyttikin sen...
Ehkä mä olin sitten vähän tunteeton ja tökerö.. Pyysin mä anteeks sitä, mutta mökötys jatkui ja paha mieli aiheutettu. Mä lähinnä mietin että molemmat voittaa, voi antaa sen jolleki toiselle.. Ap

Vierailija
25/38 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 22:37"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 22:36"]Puhutko ap saksaa äidinkielenäsi? [/quote] En, miks? Ap

[/quote]

Vaikutat siltä, jonka mies toi mars-patukoita laivalta tuliaisiksi ja joka ei voinut ottaa niitä vastaan. Ei siksi, ettei ois suklaasta tykännyt, mutta kun oli sanonut miehelle, ettei halua laivalta mitään. Mies oli pahoittanut mielensä. Ajattelin, että jos jollain AV:läisellä on tällainen fetissi. Ja ai niin, sen ap:n äiti oli jostain Saksasta. 

Vierailija
26/38 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää taas en ymmärrä, että jos toinen tietää, ettet käytä muita tuotteita, niin silti on sulle ostamassa vaikka mitä. Vähän tuntuu vihjailulta kyllä. Ja kun kuitenkin sovittu, ettei osteta mitään.

Vierailija
27/38 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 22:47"]Mää taas en ymmärrä, että jos toinen tietää, ettet käytä muita tuotteita, niin silti on sulle ostamassa vaikka mitä. Vähän tuntuu vihjailulta kyllä. Ja kun kuitenkin sovittu, ettei osteta mitään.
[/quote]

Joo kyllä hän tietää 100% varmuudella etten käytä muita tuotteita, siis oliivisaippua on saippua siinä missä joku palmolivea, putsaa yhtä hyvin, en tajua mitä tarkoitat että yrittää vihjailla? Mä oon ihan normaali nuori nainen joka huolehtii hygieniasta, käyttää dödöä, meikkaa pesee vaatteensa ja todennäköisesti en tuoksu miltään :D
Mä en pysty mitään hajusteita käyttämään nyt kun olen raskaana kun kaikki tuoksut ällöttää ja onkin ollut puhetta monesti että aijonkin pysyä tulevaisuudessakin oliivisaippuassa. Ap

Vierailija
28/38 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 22:56"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 22:47"]Mää taas en ymmärrä, että jos toinen tietää, ettet käytä muita tuotteita, niin silti on sulle ostamassa vaikka mitä. Vähän tuntuu vihjailulta kyllä. Ja kun kuitenkin sovittu, ettei osteta mitään. [/quote] Joo kyllä hän tietää 100% varmuudella etten käytä muita tuotteita, siis oliivisaippua on saippua siinä missä joku palmolivea, putsaa yhtä hyvin, en tajua mitä tarkoitat että yrittää vihjailla? Mä oon ihan normaali nuori nainen joka huolehtii hygieniasta, käyttää dödöä, meikkaa pesee vaatteensa ja todennäköisesti en tuoksu miltään :D Mä en pysty mitään hajusteita käyttämään nyt kun olen raskaana kun kaikki tuoksut ällöttää ja onkin ollut puhetta monesti että aijonkin pysyä tulevaisuudessakin oliivisaippuassa. Ap

[/quote]

Näin just. Törkeää omaan epävarmuuteen hygieniastaan perustuvaa epäluuloa taas palstalla, kaikki jotain hajustehulluja saatana. 

Vierailija
29/38 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
30/38 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyky-yhteiskunnan pellejä on niin monenlaisia!

Vierailija
31/38 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt jaksako olla niin täynnä itseänne että luulette, että muut muistavat tarkasti mitä saippuoita ja voiteita te käytätte. Ei ketään kiinnosta niin paljon.

Vierailija
32/38 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten aivoituksista ei aina tiedä. Ei kukaan voi aina ymmärtää toista sataprosenttisesti, vaikka oletkin sitä mieltä, että ystäväsi pitäisi tietää 100% varmuudella sinun saippuatilanteesi.

Yksi vaihtoehto monien joukossa on, että ystäväsi luuli sinun käyttävän oliivisaippuaa osittain säästäväisyyssyistä, ja ajatteli hemmotella sinua tuollaisella setillä.

Vierailija
33/38 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 22:45"][quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 22:37"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 22:36"]Puhutko ap saksaa äidinkielenäsi? [/quote] En, miks? Ap

[/quote]

Vaikutat siltä, jonka mies toi mars-patukoita laivalta tuliaisiksi ja joka ei voinut ottaa niitä vastaan. Ei siksi, ettei ois suklaasta tykännyt, mutta kun oli sanonut miehelle, ettei halua laivalta mitään. Mies oli pahoittanut mielensä. Ajattelin, että jos jollain AV:läisellä on tällainen fetissi. Ja ai niin, sen ap:n äiti oli jostain Saksasta. 
[/quote]

Mä olin ihan varma et sama nihkeilijä-muija on kyseessä!

Vierailija
34/38 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
35/38 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 22:56"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 22:47"]Mää taas en ymmärrä, että jos toinen tietää, ettet käytä muita tuotteita, niin silti on sulle ostamassa vaikka mitä. Vähän tuntuu vihjailulta kyllä. Ja kun kuitenkin sovittu, ettei osteta mitään. [/quote] Joo kyllä hän tietää 100% varmuudella etten käytä muita tuotteita, siis oliivisaippua on saippua siinä missä joku palmolivea, putsaa yhtä hyvin, en tajua mitä tarkoitat että yrittää vihjailla? Mä oon ihan normaali nuori nainen joka huolehtii hygieniasta, käyttää dödöä, meikkaa pesee vaatteensa ja todennäköisesti en tuoksu miltään :D Mä en pysty mitään hajusteita käyttämään nyt kun olen raskaana kun kaikki tuoksut ällöttää ja onkin ollut puhetta monesti että aijonkin pysyä tulevaisuudessakin oliivisaippuassa. Ap

[/quote]

Niin niin, että jos se kaveri jostain syystä ajattelee, että pitäis kaikenlaista tököttiä käyttää.

Vierailija
36/38 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on moneksi. Itse en olisi ikinä kehdannut sanoa niin kuin sinä, vaan olisin antanut lahjan hiljaisesti kiertoon, mutta toisaalta, en olisi myöskään loukkaantunut jos olisin kaverisi. Olen sovittelijaluonne. Periaatteesta olen kanssasi samaa mieltä; en halua mitään lajoja todellakaan.

Vierailija
37/38 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 22:22"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 22:00"]Jos hän unohti, että et halua mitään? Se on miten sen asian esittää, ei sinänsä se, että sanoit. Ja mitä väliä, kumpi oli oikeassa, häneltä pahoittui mieli kuitenkin.  [/quote] No oltiin puhuttu juuri 5min aikemmin ettei sitten ostella mitään kun mulla on muutenki hirvee stressi asiasta kun on niin suuri rahanmeno tulossa enkä välitä itse edes lahjoista, mä ostan mitä tarvitsen enkä enempää. Inhoan kaikkea turhaa, härpäkkeitä ja ylimääräistä. Musta hänellä ei ollut syyä loukkaantua kun voi oikeasti antaa mielummin lahjan jolleki joka tarvitsee sitä ja iloitsee siitä. Ap

[/quote]

Tässäkin on sitten niitä ilmaisueroja. Vaikka sun ajatus on voinut olla ihan hyvä, niin tuonkin voi sanoa niin monella tyylillä.

a) "No emmä noita mihinkää tarvii anna vaikka siskolles tai äitilles, emmää niitä halua, mitä mää noilla muka teen?"

b) "Voi ei, mä en oo kyllä ostanut sulle mitään, eikä mulla oikein ole käyttökään noille kaikille. Ehkä sun siskos tai äitis vois tykätä noista enemmän? Anteeks nyt kauheasti, mutta niinku puhuttiin jo aikasemmin, en oikeen kärsi noita hajusteitakaan..."

Ja toisen lahjan torjuminen on aina vähän tökeröä, teki sen miten hyvänsä. Ehkä ystäväsi oli ajatellut yllättää sinut ja odotti sun reaktiota, ja pettyi, kun et edes halunnut koko lahjaa. Minä olisin itse ottanut lahjan vastaan ja sanonut, että mulla ei sitten varmaan ole varaa ostaa mitään yhtä hulppeaa, ja mielipaha vältetty. Joskus on hyvä miettiä sen vastapuolenkin tunteita, vaikka kuinka oltaisiinkin aikaisemmin sovittu sitä ja tätä.

Vierailija
38/38 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta ystävä loukkaantui ihan omaa syytään, hän ajatteli ylimielisesti että tietää sinua paremmin miten sinun pitäisi olla. Eli käyttää kaiken maailman suihkujuttuja ja voiteita, joista on itse kiinnostunut. Hän ei myöskään halunnut kuunnella sinua vaikka sanoit selvästi että et halua hankkia lahjoja kellekään etkä vastaanottaa niitä. Hän sivuutti kaiken tuon ja loukkaantui kun toistit mitä sanoit. Et olltu törkeä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi