3 viikkoinen vauva kääntyi selältä mahalleen
Minkä ikäisenä muilla? Ei kai nyt näin aikasin pitäis
Kommentit (55)
Mä näin kerran unta, että synnytin vauvan, joka alkoi heti tivaamaan multa, että "mikä mun nimi on?!" Olin unessa hurjan helpottunut, kun vauva osasi puhua ja sen goitaminen olisi niin helppoa.
Poikani nappasi aynnärillä pöydältä skalpellin ja katkaisi itse napanuoransa. Sen jälkeen on käynyt vain jouluaattoina vanhempiaan tervehtimässä.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 20:25"]
Meillä luki itse valitsemansa kohdan Raamatusta kastejuhlassa ja istui vadissa ja valeli kauhalla vettä päähänsä papin tehdessä ristinmerkkiä. Oli myös itse leiponut voileipäkakun. Mutta toki oli jo kahden kuukauden silloin.
[/quote]
:D
Vauvat nykii miten sattuu. Joskus voi onnistua jopa kääntyminen. Sellasta sattuu.
Meidän vauva oli niin kätevä että ompeli äidin repeämät kiinni heti ulos tultuaan. Lääkärit kyllä kertoi vauvasta jotka suoritti oman keisarileikkauksensa, mutta kyllä mää silti olin meidän vauvastakin ylpeä.
Meillä lähti heti baariin, kun päästiin kotiin. Miehet.
Ai että oli ihana tulla kotiin synnäriltä, kun meidän vauva lähti edeltä jo siivoomaan kodin, oli laittanu myös ruokaa! Kyllä kelpas!
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 01:23"]Ai että oli ihana tulla kotiin synnäriltä, kun meidän vauva lähti edeltä jo siivoomaan kodin, oli laittanu myös ruokaa! Kyllä kelpas!
[/quote]
Ei sitten leiponut? Meidän vauva teki myös kakun. Oli kyllä huonosti kostuttanut. Juteltiin asiasta vakavasti ja seuraavalla kerralla kostutti oikein.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 01:24"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 01:23"]Ai että oli ihana tulla kotiin synnäriltä, kun meidän vauva lähti edeltä jo siivoomaan kodin, oli laittanu myös ruokaa! Kyllä kelpas!
[/quote]
Ei sitten leiponut? Meidän vauva teki myös kakun. Oli kyllä huonosti kostuttanut. Juteltiin asiasta vakavasti ja seuraavalla kerralla kostutti oikein.
[/quote] Meillä oli myös puhetta, että jotakin jälkkäriä olis mukava saada, mutta eipä ollu kerenny kun piti pyykki lajitella ja isosiskon vaippa vaihtaa :/
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 01:28"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 01:24"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 01:23"]Ai että oli ihana tulla kotiin synnäriltä, kun meidän vauva lähti edeltä jo siivoomaan kodin, oli laittanu myös ruokaa! Kyllä kelpas!
[/quote]
[/quote] Meillä oli myös puhetta, että jotakin jälkkäriä olis mukava saada, mutta eipä ollu kerenny kun piti pyykki lajitella ja isosiskon vaippa vaihtaa :/
[/quote]
Niin no vauva oli vielä kumminki aika nuori. Parin viikon ikäsestä eteenpäin voi odottaa että tekee kaikki nuo. Meillä vauva 3 kk tuo jo elannon pöytään.
Meillä naapurit just palauttivat vauvansa kun se oli jo 3kk eikä edelleenkään osannut leipoa Bebe-leivoksia! Olin tosi järkyttyny kun kuulin siitä, meidän vauva on leiponut nimittäin jo 1kk eteenpäin.
Ihana ketju, kuolen nauruun!! :'D Ollut kamala päivä, tuntui ihanalta nauraa kunnolla...
Meillä opetti isoveljensä lukemaan. Isoveli näin nätisti sanottuna hieman hidas kun oli jo 1 v eikä lukenut. Onneksi tämä nuorempi poika on viisaampi. Lähtivät eilen mökille, on kuulemma mukavaa ja saunaakin olivat lämmittäneet.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 01:35"]
Meillä naapurit just palauttivat vauvansa kun se oli jo 3kk eikä edelleenkään osannut leipoa Bebe-leivoksia! Olin tosi järkyttyny kun kuulin siitä, meidän vauva on leiponut nimittäin jo 1kk eteenpäin.
[/quote]
Olisin minäkin palauttanut. 1 kk:n iässä pitäisi jo macaronsit onnistua, bebe-leivoksista puhumattakaan.
Meillä vauva lähti just kalastamaan Norjaan että äiti ja isi saa vähän laatuaikaa kahdestaan. Aikoi tuoda ainakin lohta tullessaan ja tehdä meille huomenna lohikeittoa! Jälkkärin joudun varmaan itse tekemään...
Meidän vauva oli yöllä synnyttänyt itsensä ihan kaikessa hiljaisuudessa. Aamulla kun miehen kanssa herättiin niin siellä se keittiössä ootteli aamupalan kanssa! Täytyy kyllä myöntää että ollaan tosi tyytyväisiä meidän vauvaan, sattu kerranki laadukas malli.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 00:11"]Meillä esikoinen kääntyi ekan kerran 11 viikkoisena ja toinen oli 5 vkoa ja 5pvää. Toki liike ei kummallakaan ollut alussa kovin hallitua mutta selvästi tarkoituksenmukaisesti heittäytyivät ja tiesivät että jos heittäydyn näin niin pääsen selälleen. Ja jatkoivat myös siitä asti päivittäin sitä kääntymistä. Toiseen suuntaan taisivat oppia sitten joskus 3kk(?) mutta tämä toinen myös osasi kääntyä napansa ympäri todella aikaisin, parikuisena.
Ensimmäinen alkoi ryömiä 5kk-päivänään, nousi tukea vasten 6kk ja käveli tukea vasten viimeistään 7kk. Siitä huolimatta käveli ilman tukea vasta 1v3-4kk.
Toinen taas aikaisista kääntymisistä huolimatta alkoi ryömiä kun täytti 6kk vasta (vrt.sisareensa) sen pidemmälle ei vielä olla päästy.
Kehitys näissä asioissa on todella yksilöllistä, yhdessä kohtaa voi ottaa harppauksia ja toisessa muut kirivätkin edelle. Siksi on ihan typerää kilpailla vaikka joskus on hauska verratakin :) Pääasia että oppivat joskus, ja useimmiten oppivatkin. Myöhemmin sillä ei juuri merkitystä ole että milloin se oppiminen on tapahtunut.
[/quote]
Ja mä tietysti tarkoitin mahalta selälleen, otsikon luin huonosti. Mutta nyt kun luin ketjunkin niin oli hauska, sori että vastasin näin tosissaan :D
Onko muuten jollain vauva kääntynyt ensin vatsalleen ja sitten vasta selälleen? Joskus luin että olis yleisempää niin päin mutta en ole kuullut yhdestäkään, varmaan sen takia kun mahalta on niin helppo heilahtaa selälleen...