Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3 viikkoinen vauva kääntyi selältä mahalleen

Vierailija
15.11.2014 |

Minkä ikäisenä muilla? Ei kai nyt näin aikasin pitäis

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 01:41"]

Meillä vauva lähti just kalastamaan Norjaan että äiti ja isi saa vähän laatuaikaa kahdestaan. Aikoi tuoda ainakin lohta tullessaan ja tehdä meille huomenna lohikeittoa! Jälkkärin joudun varmaan itse tekemään...

[/quote]

Just, teille tais syntyä poika jollei kerran jälkkärinteko onnistu? :/ Meillä myös sama ongelma, paistit kyllä tulee pöytään mut koskaan ei mitään hyvää kahvin kanssa!!

Vierailija
22/55 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 01:44"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 01:41"]

Meillä vauva lähti just kalastamaan Norjaan että äiti ja isi saa vähän laatuaikaa kahdestaan. Aikoi tuoda ainakin lohta tullessaan ja tehdä meille huomenna lohikeittoa! Jälkkärin joudun varmaan itse tekemään...

[/quote]

Just, teille tais syntyä poika jollei kerran jälkkärinteko onnistu? :/ Meillä myös sama ongelma, paistit kyllä tulee pöytään mut koskaan ei mitään hyvää kahvin kanssa!!
[/quote]

Joo poika on tämä kyseinen. Onneksi meillä on myös tyttövauva joka osaa jälkkärit. Hän on vaan tällä hetkellä hoitamassa Ebola-potilaita. Ei kyllä yhtään ottanut meitä huomioon, ei me kovin pitkään enää jakseta itse jälkkäreitä tehdä :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva liittyi just liittoon eikä suostu enää tekemään mitään. Itse jouduin siivoamaankin. Oon tosi väsynyt.

Vierailija
24/55 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 01:46"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 01:44"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 01:41"] Meillä vauva lähti just kalastamaan Norjaan että äiti ja isi saa vähän laatuaikaa kahdestaan. Aikoi tuoda ainakin lohta tullessaan ja tehdä meille huomenna lohikeittoa! Jälkkärin joudun varmaan itse tekemään... [/quote]

Just, teille tais syntyä poika jollei kerran jälkkärinteko onnistu? :/ Meillä myös sama ongelma, paistit kyllä tulee pöytään mut koskaan ei mitään hyvää kahvin kanssa!! [/quote] Joo poika on tämä kyseinen. Onneksi meillä on myös tyttövauva joka osaa jälkkärit. Hän on vaan tällä hetkellä hoitamassa Ebola-potilaita. Ei kyllä yhtään ottanut meitä huomioon, ei me kovin pitkään enää jakseta itse jälkkäreitä tehdä :/

[/quote]

Nää on näitä nykyajan lapsia. Ennen se oli toisin, vanhemmista vielä välitettiin! :'(

Vierailija
25/55 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 01:48"]Meidän vauva liittyi just liittoon eikä suostu enää tekemään mitään. Itse jouduin siivoamaankin. Oon tosi väsynyt.
[/quote]

Naapurin vauva teki saman. Oon lainannu heille nyt omaani. He on aivan romahtamaisillaan.

Vierailija
26/55 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 01:48"]

Meidän vauva liittyi just liittoon eikä suostu enää tekemään mitään. Itse jouduin siivoamaankin. Oon tosi väsynyt.

[/quote]

Meillä vauva alkoi ensin vaatia maksua töistään, sitten se pestautui töihin koko korttelin naapureille kun niiltä sai kuulemma parempaa liksaa ja ihan verokortilla. Siellä se sitten teki töitä kahdessa vuorossa, niska limassa, ei käynyt kotona kuin nukkumassa pari hassua tuntia yössä. Sitten se laittoi firman pystyyn, otti muita vauvoja töihin ja siirtyi itse tj:ksi. Parin kuukauden päästä se muutti pois kotoa eikä sitä ole paljoa näkynyt, on niin kiireinen kun firmansakin laajenee. Viimeksi kun näin niin se painatti Manskua pitkin urheiluautollaan.

Vierailija
27/55 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hauskaa. Meillä kolmeviikkoinen vauva putosi pöydältä kun kääntyi ympäri -paniikki melkomoinen. Heti lääkääriin mutta kertoi että näitä joskus tulee eikä onneksi tullut mitään aivovammaa tms (kun aukile vielä auki).

On muuten melko superlahjakas urheilija nykyään.......

Vierailija
28/55 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 02:45"]

Todella hauskaa. Meillä kolmeviikkoinen vauva putosi pöydältä kun kääntyi ympäri -paniikki melkomoinen. Heti lääkääriin mutta kertoi että näitä joskus tulee eikä onneksi tullut mitään aivovammaa tms (kun aukile vielä auki).

[/quote]

Sillä, että kersa kääntyi kolmeviikkoisena ympäri ja on nykyään "superlahjakas" urheilija, tuskin on mitään korrelaatiota keskenään. Etenkin kun nuo pariviikkoiset pyörii vahingossa, ei tietoisesti, ympäri kuten tuolla alussa jo kerrottiin.

Vierailija
29/55 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wooot vähän teillä on kehittyneitä vauvoja..

Vierailija
30/55 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva juoksi synnäriltä kotia :)

Vierailija
31/55 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 02:45"]

[/quote]

Halusit tulla pilaamaan ketjun tylsällä kommentillas ja vielä selittämään miten sun lapses on "melko superlahjakas urheilija nykyään"? :D Mee nukkumaan!

Vierailija
32/55 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 20:28"]Meillä sama. Neuvolan mukaan jäntevä vauva ja painava pää keinautti ympäri kun vääntelehti. Meidän tosin 6 viikkoiinen.
[/quote]

Siis selältä vatsalleen! Miten siinä on painava pää mukana?

Vierailija
33/55 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
34/55 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:DDD

Vierailija
35/55 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huudettiin eilen miehen kanssa toisillemme yöllä. Vauva otti syliin ja hyssytteli kunnes nukahdettiin.

Vierailija
36/55 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta tähän väliin vastaisin ap:lle. Meidän lapsista yksi pyörähteli myös pariviikkoisesta. En tiedä missä vaiheessa se taito tuli, on nyt koululainen. Ei ole kehitysvammainen, ei huippulahjakas urheilija, eikä leivo bebeleivoksia vieläkään.

Vierailija
37/55 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen kääntyi ekan kerran 11 viikkoisena ja toinen oli 5 vkoa ja 5pvää. Toki liike ei kummallakaan ollut alussa kovin hallitua mutta selvästi tarkoituksenmukaisesti heittäytyivät ja tiesivät että jos heittäydyn näin niin pääsen selälleen. Ja jatkoivat myös siitä asti päivittäin sitä kääntymistä. Toiseen suuntaan taisivat oppia sitten joskus 3kk(?) mutta tämä toinen myös osasi kääntyä napansa ympäri todella aikaisin, parikuisena.

Ensimmäinen alkoi ryömiä 5kk-päivänään, nousi tukea vasten 6kk ja käveli tukea vasten viimeistään 7kk. Siitä huolimatta käveli ilman tukea vasta 1v3-4kk.

Toinen taas aikaisista kääntymisistä huolimatta alkoi ryömiä kun täytti 6kk vasta (vrt.sisareensa) sen pidemmälle ei vielä olla päästy.

Kehitys näissä asioissa on todella yksilöllistä, yhdessä kohtaa voi ottaa harppauksia ja toisessa muut kirivätkin edelle. Siksi on ihan typerää kilpailla vaikka joskus on hauska verratakin :) Pääasia että oppivat joskus, ja useimmiten oppivatkin. Myöhemmin sillä ei juuri merkitystä ole että milloin se oppiminen on tapahtunut.

Vierailija
38/55 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLIJÄNTEVÄ! Voi merkitä vaikeaa kehitysvammaa! Tuon ikäinen, kun ei osaa oikeasti tahdonalaisesti kääntyä, vaan se on tapahtunut muuten vain tai sitten on tällainen jousipyssy-vauva, joka kehitysvamman takia liikehtii sinne tänne ja lopulta alkaa jalatkinnvispaa niin, että viimeistään puolen vuoden iässä raajat sidotaan harsoliinoilla kiinni. Soita neuvolaan.

Vierailija
39/55 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 09:35"]

Huudettiin eilen miehen kanssa toisillemme yöllä. Vauva otti syliin ja hyssytteli kunnes nukahdettiin.

[/quote]

:D 

Vierailija
40/55 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2