IVF viikolla 40 - onko muita?
Keväällä olen tänne viimeksi kirjoittanut ,silloinkin oli suunnitteilla IVF hoito,mutta huomasinkin Synarelaa jo sumutellessani olevani raskaana. Kyseessä oli kuitenkin kohdunulkopuolinen, joten se ilo päättyi lyhyeen.
Muuten meillä yritystä takana kaksi vuotta. Neljään kiertoon käytin clomeja, joista tuloksena yksi keskenmeno ja tuo kohdunulkopuolinen.
Syynä meillä lähinnä minun munatorveni tukkoisuus (vain toinen oli siis jäljellä.) Nyt se toinenkin meni tuossa keväisessä rytinässä, joten hoidot meidän ainoa mahdollisuutemme.
Nyt sumuttelen synarelaa eikä siitä sen kummempia oireita ainakaan vielä, hieman päänäsärkyä vain.
Tulevan punktio jotenkin kyllä jo jännittää, kun siinä ensimmäistä kertaa..
Miten muut?
Kommentit (347)
Marvikille sen verran, että en nyt juuri ihan täysin muista, mistä kohtaa Clearbluen testiä löysin sen kohdan, et aamu virtsa parasta, mutta josssain siinä se oli. Oi, kun sulla onkin jännät paikat. Tosin kaikista selvintä on toi verikokeen ottaminen, niin selviää varmasti, kuinka on käynyt :) Odottelen täällä sun tietoa jännityksellä... Valitettavasti olen konepimennossa iltaan iltapäivästä iltaan, joten pääsen vasta myöhemmin illalla tarkastamaan, kuinka sulle on käynyt...
Niin ja mulla on tosiaan se testi, johon tulee se plussa. Luulen, että käyn ostamassa perjantaita varten jonkun toisenkin testin, niin voin olla varmempi asiasta... Voi kun tämä elämä on niin monimutkaista :(
Reetuna
Mä luulin, että piina ois nyt kokonaan ohi, mutta täällä sitä vaan jänskätään teidän puolesta:) Haamuja ja kaikkea;)
Mulla on menkatkin jo alkanut, joten kaikki toivonhipenetkin valuivat siinä mukana.
Onko kellään muulla ollut valtavat menkkakivut ivf-hoitojen jälkeen? Musta tää on aivan sietämätöntä ja napsin nappeja koko ajan kivun helpottamiseksi.
Reetuna koita kuitenkin vielä jaksaa piinailla, kuten Marvik sanoi maailma on pieniä ihmeitä täynnä.
Täällähän eletään jänniä aikoja; Marvik peukut ja varpaat on pystyssä + + + + + onnea kovasti. Mä myös joudun kyttää nyt koko ajan klo 13 jälkeen tätä pinoa, kun palan halusta kuulla miten on käynyt. Että sulla on kyllä jännät paikat.
Weimarin tilanneraporttia odottelen myös täällä. Mulla on itselläni huomenna siirto niin aika samoissa mennään.
Plumeria ikävää, että olet saanut tädin riesaksi ja vieläpä noin ärhäkkäänä tapauksena, koita saada se pian lähtemään pois. Jaksamisia!
).( ei mitään kummempia vähän tuota vasenta munasarjaa juilii ja aamulla aloitin luget. Vähän huominen jännittää, kun kuulee millaisia mahd. alkioita ollaan saatu aikaiseksi.
Älkää rakkaat ystävät heti 13 jälkeen odottako tuloksia, mulla on palaveri klo 15 saakka (osallistun siihen myöhässä. Mitenköhän pokka pitää?) Niin, ja ajattelin kertoa kasvotusten miehelle uutiset, joten saatte jännätä alkuiltaan saakka ;o)
Puoli tuntua vielä. Olen ihan hysteerisen hilpeä, jotenkin vissiin yritän peitota tän jännityksen pois...
mä oon täällä ihan täpinöissä sun puolesta. iik pitääkö todella odottaa niin pitkään. voi että sua onnellista + + + + + + + + +-säteitä
MARVIKILLLE tsemppiä!!!!!!!!!!! Jännittää kauheesti sun puolesta!!!
Reetunalle pahoittelut negasta, mut älä vielä menetä toivoa, oota vaan perjantaihin!!!!!!!!!!!!
Mäkin oon ihan varma et nega paukahtaa, ei oireen oiretta. Tissit on täysin normaalit!!! Eilen illalla alko menkkamainen kuumotus alavatsalla, joka alkaa aina päivä ennen menkoja, eli taitaa olla mulla peli menetetty. Surettaa niin kauheesti, en ees halua tehä koko hemmetin testiä. No tuhru ei sentään oo alkanu, mut taitaa noi hormonit pitää vuodon poissa.
Eilen muuten töissä tuli hetkellinen kipkohtaus vasemmalle puolelle, pisti ihan hulluna ja illalla niit tuli oikeelle puolelle kun makasin sängyssä.
Nyt siis pp12 menossa.
Kaikille siirtoon menijöille kauheesti tsemmpiä ja meille piinailijoille kans!!
-maya-
....hetki sitten ja mukaan saimme matkalaisia kaksin kappalein. Olo on hieman sanaton ja rukouksia yläkerran suuntaan on lähetetty.
Luget aloittelen illalla. Nyt vaan tuli omaa napaa, mutta kunhan pään saan mukaan ajatuksiin, niin palailen takaisin...
Weimari.....jaiks, nytkö se piinailu sitten alkaapi.
HCG-arvot vaivaiset 20. Viitearvojen minimi pp14 on 120. Taitaa olla vain kiinnitysyritys tai kohdunulkoinen. En tiedä... Uusi testi maanantaina tai jos jaksan odottaa keskiviikkona. Näyte pitää mennä antamaa vaikka kuukautiset alkaisivat.
No, antoi hoitaja sen verran toivoa, että alkio on voinut kiinnittyä vasta myöhemmässä vaiheessa.
Mut en tiedä. Sorry kun en voinut antaa valaisempia tietoja... Aika raskasta...
Älä vielä luovuta, oon ihan varma et toivoa vielä on!!!!!!!!!!!!!! Oli se sentään 20!!!! yritää jaksaa, voimia sulle!!!!
-maya-
Mulla on ollu niin megapaljon ohjelmaa, että en ole ehtinyt kirjoitella mitään ¿ olen kyllä ahkerasti käynyt kurkkimassa mitä muilla on tapahtuntut.
Pahoittelut Plumerialle ja suuren suuri rutistus.
Voi p#¤ska Marvik, sulle myös lämmin halaus ja apinan raivoilla vaan eteenpäin!
Ihanaa, että saatiin lisää piinisporukkaa ei tarvi yksin jännittää. Eli siis kovasti tervetuloa Joalin ja Roan!!!!
Luksusta Weimar- hyvä saldo.
Savoska; missä mennään? Laitahan tilanne tietoja =)
¿Oma nassu¿ ¿ ainakin tuntuu vähän vielä jumittavan tuon punktion jälkeen. Kokonaissaldo oli 28 munista ja niistä 18 oli hyviä ja lähtivät ¿käsittelyyn¿. Nyt sitten jännätään päästäänkö siirtoon, mä niiiin kovasti toivon sitä!!!! Huomenna saadaan lisätietoja ja sinne tuntuu olevan ikuisuus.
Voi olla törkeesti kirjoitusvirheitä, kun kirjaimet tosissaan hyppii silmille¿.
-Onni-
Marvik koita pitää uskoa yllä. Hyvin on mahdollista juuri se mistä hoitaja puhui, että kiinnittyminen oli myöhemmässä vaiheessa.
Weimarille peukutuksia, että matkalaiset pysyisivät loppuun asti matkassa.
Kaipa mä sinne siirtoon asti ole pääsyt kun ei kukaan VL:stä ole soittanut ja siirto siis huomen aamuna.
Peukut pystyyn kaikille piinailijoille!
t. Joalin
Nyt alkaa taas ajatukset kulkea mukana, vaikka olo on vielä iiiiso ?
Mites se menee, kun lääkäri kehoitti olemaan loppuviikon silleen iisisti...millaista sitten on olla hiukan iisimmin...ei vissiin aerobickiä, juoksulenkkejä muuta raskasta touhua?
Kuinka te olette ottaneet ensimmäiset päivät siirron jälkeen?
Marvik ja MAYA: Älkääs vielä luovuttako...pidetään toivoa yllä viimeiseen saakka.
Plumerialle suuri halaus ja mielenkiinnosta haluan tietää mikä Savoskan tilanne on?
Weimari
eli äskön kun kävin vessassa, niin paperiin jäi muutama veriviiru valkovuodon seassa, eli peli taitaa olla nyt sit siinä. surettaa niin kovasti...
Tervetuloa mukaan Joalin ja roan!!!!
päivitystä:
VKO 39:
Inka-Mari (2 alk. siirto)
marvik (2 alk. siirto)
maya79 (2 alk. siirto)
chilipähkinä (2 alk. siirto)
reetuna78 (2 alk. siirto)
vipetti (1 alk. siirto)
Plumeria75 (1 alk.siirto)
roan (1 alk. siirto)
VKO 40:
Hupelo (1 alk. siirto)
Toppis (1 alk. siirto)
-Auris-
VKO 40/41 ?
Peanut78
Saararebekka
VKO 41
weimar (2 alk. siirto)
Onni-78 (punktio ke, siirto pe)
savoska (1 alk. siirto)
Joalin
ja sitten asiaa:
Plumeria75: iiiiso hali... niin kurjaa... ei kiva. Itse olen kyllä kärsinyt aivan tajuttomista menkkakivuista aina nega IVF:n jälkeen.. ja menkat on ollu ku saavista kaatais... toipumista ja niin paljon onnea että seuraavan kerran onnistuu!
weimar: voi kiva ku saitte kaks kaveria mukaan! aina parantaa mahiksia. SAitteko pakkaseen mitään? mä oon ottanu ihan levon kannalta mutta tietty tuon taaperon kanssa ei ihan voi vaan olla kun koko ajan pitää olla menossa jne..huomenna ajattelin hieman käydä kävellyllä, mutta muuten pitää olla suht aloillaan. Juu ja kamala turvotus on päällä ja ISO on olo.
Marvik: täällä on jalatkin ristissä, että tuo arvo vielä nousisi ja kyseessä olisi myöhäinen kiinnittyminen tms. tietysti se on ehkä kurjaa kun saa ensin hieman toivoa ja sitten ei kaikki olekkaan ihan selvää. toivotaan parasta!
maya79: voi eiii... onko peli jo menetetty täysin? millon testipäivä? joko testasit?
chilipähkinä: ota nyt mahdollisimman rennosti ja nauti sairaslomasta jos vaan voit.... siis lepäät ja juot ja keskityt itseesi!
OMA NAPA: juup meidän 14 munasolusta 10 oli kypsiä ja 9 hedelmöittyi. 5 hienoa alkiota saatiin. yksi " kaunis" alkio siirrettiin ja neljä meni kahdessa oljessa pakkaseen. olo on PAKSU edelleen... oon joutunut ottamaan Panacodia punktion jälkeen aika paljon. tänään onneks jo pärjäsi ilman. no nyt vaan sitten piinistellään. kävin ostamassa tänään greippiä ja punaviiniä. Aamuisin syön sit greippiä ja iltaisin lasi punaviiniä... jospas ne auttas ;)
Täällä odotellaan testituloksia jo kovasti 39 vko:laisilta ;) jännittää teidän puolesta...
savoska pp 0
ja tsemppiä Onni-79!!!!
hieno munimissaalis.. luulis että noilla siirtoon pääsette!!! siirretäänkö yksi vai kaksi? tule kertomaan sitten miten kävi alkioiden kanssa.
;) savoska
tsemppiä myös Joalinille huomiseen!!!!
lisätietoja odotellaan ;)
T:iltahöperö savoska
mitä tänne kuuluupi!
Maya: eikös se ole mahdollista, että vaikka tulis vuotoa niin toinen alkio olisi kuitenkin kiinnittynyt? Sullahan kun siirrettiin 2. Ja muistaakseni hoitaja sano, et jos tulee vuotoa niin se ei tarkota sitä etteikö vois olla raskaana. Joten äläpäs vielä luovuta!! :)
Marvik: voi hitsiläinen..olin ihan varma, et tänään on hyviä uutisia kun tossa eilen kävin pikasesti vilkuilemassa. Mutta, eihän se peli vielä ole menetetty...joten toivotaan parasta!! :)
Plumerialle paljon voimia!
Täälä kanssa negaa odotellaan...kun vaan menkkaoireita koko ajan (varmaan jo viikon ajan..silleen omituisesti et alkaa yhtäkkiä ja ei kestä kauaa kerrallaan). Eikä oikein mitään selvää oiretta, että olis tärpännykkään..jotenkin uskon, että sen kyllä tuntis jos ois tärpänny.
Tsemppiä kovasti paljon kaikille!! :)
Savoskalle vastailen tässä heti kun muistan....pakkaseen saatiin vielä kaksi hyvää matkalaista.
Toivotaan, että sinun pikkunen pysyy tiukasti matkassa mukana.
Marvikille ja muille testailijoille kamalan paljon tsemppiä. Luotetaan ja uskotaan viiemiseen saakka kahteen viivaan.
Weimari, joka on väsynyt mutta " onnellinen"
toivottavasti...
Siirrosta palattu ja yksi 4-soluinen on kyydissä. Pakkaseen saatiin 7 joista 2 on IVF:n kautta tulleita.
Vähän on tunteet nyt sekaisin, en oikein tiedä miten pitäisi suhtautua. Nyt meillä on ensimmäistä kertaa kunnon mahdollisuus, mutta mitä sitten jos ei onnistukaan.
Ehkä munkin pitää mennä ostaa sitä punkkua ja yrittää ottaa vähän, jos auttaisi siihen kiinnittymiseen.
Miten noi pp:t oikein menee, mikä mulla nyt sitten on? Onko se pp1 vai pp0??
Nyt sitten piinistellään vielä klo 13 saakka, jonka jälkeen saan soittaa. Tässä yrittää koko ajan valmistautua negaan, mutta täytyy tunnustaa etten ole ikinä ollut näin lähellä raskautumista kuin nyt olen! Ajatukset jo vähän villiintyikin, eilen jo kuvitteli miltä se oma vauva mahtaa sylissä tuntua... Itselleen saa koko ajan tolkuttaa, että mikään ei ole vielä varmaa. No se omasta navasta, tuun kertomaan tuloksen teille kun olen kertonut sen ensin miehelleni. Ajattelin että hänellä on oikeus saada kuulla ensimmäisenä, on tulos kumpi tahansa.
Reetuna, mitenkähän sulle on käynyt... Olitkin laittanut viestin. Jaksa nyt vain vielä vähän piinailla, maailma on pieniä ihmeitä täynnä. Minulla taasen se viiva oli kadonnut, eli oli käynyt ihan päinvastoin!
Minäkin tavailin eilen Clearbluen ohjeita ja sieltä en huomannut tuota aamupissamainintaa. Onko sulla se testi, jossa on tuo plussa-näkymä? Tosin, ajattelin kyllä tätä aamutestiä, minulla kun on tapana juoda työpäivän aikana aika tavalla, litran vesipullo on aina työpöydällä. Sain muuten nukuttua tosin hyvin, olin edellisenä aamuna herännyt 4.20 aamuyöstä, joten uni maistui hyvin ;o)
Onkohan Plumeria kokonaan jättänyt tämän pinon. Tule kertomaan miten jakselet!
Chili, pikaisia paranemisia! Yritä nyt pysyä kuoressasi! Jännä juttu tuo alkioiden siirto. VL on tosiaan aika tarkka tässä. Meillä heitettiin kaikki alta nelisoluiset roskikseen, siirtoon on kelpuutettu minimissään nelisoluinen II-laatuinen alkio (jolloin onnistumisennuste on ollut siinä 15 % luokkaa).
Weimari, onneksi olkoon! Meille oltiin aluksi laitettu yhden alkion siirto, mutta kun toinen nelisoluinen II-laatuinen oli saanut tuomion ettei sitä pakasteta, pyydettiin siirtämään myös se. No, muutama tunti vielä ja saan kuulla tuloksen. Voimia piinailuun :o)
Kirjoittelen taasen illan suussa, katsotaan sitten millä mielellä...