IVF viikolla 40 - onko muita?
Keväällä olen tänne viimeksi kirjoittanut ,silloinkin oli suunnitteilla IVF hoito,mutta huomasinkin Synarelaa jo sumutellessani olevani raskaana. Kyseessä oli kuitenkin kohdunulkopuolinen, joten se ilo päättyi lyhyeen.
Muuten meillä yritystä takana kaksi vuotta. Neljään kiertoon käytin clomeja, joista tuloksena yksi keskenmeno ja tuo kohdunulkopuolinen.
Syynä meillä lähinnä minun munatorveni tukkoisuus (vain toinen oli siis jäljellä.) Nyt se toinenkin meni tuossa keväisessä rytinässä, joten hoidot meidän ainoa mahdollisuutemme.
Nyt sumuttelen synarelaa eikä siitä sen kummempia oireita ainakaan vielä, hieman päänäsärkyä vain.
Tulevan punktio jotenkin kyllä jo jännittää, kun siinä ensimmäistä kertaa..
Miten muut?
Kommentit (347)
Piinailupäivät menossa. Toissa päivänä olin ihan varma että en ole raskaana. Eilen mietin, että josko sittenkin ja tänään ehkä myös positiivisen puolella :) Hullua... No onneks enää kolme kokoanaista päivää ja sitten testaan jos menkat ei alkaa ennen sitä. Nyt kyselisinkin, että mitä testejä meinaatte käyttää, kun se aika on? Mikäs niistä onkaan kaikista herkin? Kyselen täältä teiltä, kun en jaksa tota nettiä ruveta selaamaan :) Laiska lauantaiolo :)
No joo... taidan ruveta katsomaan töllöä :)
Tsemppiä ja positiivisia ajatuksia kaikille tasapuolisesti!
Reetuna
Savoska: Hienoa, hienoa!!! Toivotaan hyvää saalista!
Marvik ja Chili, kiitos terkuista!
Chili: Mulla on testipäivä to 19.10. mutta joudun silloin aamulla aikaisin lähtemään työmatkalle, ennenkuin labrat ovat auki. Ja palaan kotiin vasta pe illalla, joten pääsen veritestiin vasta viikonlopun jälkeen maanantaina. Hiukanko harmittaa, että tuommoinenkin osui juuri testipäivään! No, mä testailen kuitenkin kotona ja meen sit veritestiin, jos kotitesti näyttää plussaa. Mulle sanottiin, että veritestiin ei tarvitse sit ollenkaan mennä, jos kotitesti näyttää miinusta ja menkat alkaa.
Mä en ole töissä kertonut tästä kuin esimiehelleni ja eilen yksi työkaveri vähän niinkuin arvasi missä mennään. Kyseli multa ihan suoraan, että mitä sulle siellä sairaalassa tehtiin, kun olin vain kertonut, että olen poissa gynekologisen toimenpiteen takia. Mä sit vain kiertelin asiaa jotenkin ja työkaveri siihen, että ai jaa, yritättekste vauvaa vai ja että mun sukulaisella on toi ihan sama juttu. Mä meinasin kiehahtaa, kun en tosiaankaan halua kertoa kaikille tästä, ettei töissä sit vaan aleta tuijottamaan vihjailevasti mun vatsaa.
Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia ja miten olette onnistuneet välttämään kyselyt? En kuitenkaan halua valehdella päin naamaa.
toppis pp2
Niin se aika vaan vierähtää ja yks jos toinenkin piinailee. Hupelo ja Toppis, tervetuloa piinailuporukkaan...itselläni nuo ajat vielä edessäpäin.
Plumerian taitaa päästä testailemaan ekana...laitas sellainen plussa-aalto liikkeelle, että kaikki pääsevät testailemaan kahta viivaa ;)
ON: Tänään sitten olisi viimoiset sumut, mitä joutuu ottamaan. 21.30 pistän sitten pregnyliä 10000iu annoksen ja sitten odotellaankin maanantaita. Mua alkoi ihan kamalasti jänskättämäään, kun huomaan kuinka nopeasti tämä päivä on mennyt....huominen jos sujahtaa yhtä nopeasti niin iiikkk!!!
No, toisaaltaan johan tätä on odoteltukin. Aikaahan siihen meni, mutta toivottavasti kaikki on vaivan arvoista (ja miksei muka olis :) )
Kai se pitää lähteä kohta saunan lämmitykseen ja sitä ennen vielä koiruuden kanssa lenkille.
Mukavaa illanjatkoa teille ja kuulumisiin!
Weimari
....weimar joudut pistämään tuota pregnyliä noin paljon? Eikö tuo ole kaksi ampullia? Ihan vain mielenkiinnosta kyselen, kun lääkäri minullekin sanoi, että joskus voi joutua pistämään isomman annoksen kuin tuo 5000iu, mutta en kysynyt miksi.
Hurjasti onnea punktioon! :)
...Pakko myöntää, että ei mitään hajua miksi tuollaisnen annos, mutta kaipa sillä lääkärillä on hyvä syy määrätä tuollainen annos.
Tosiaan, tämä kun on ensimmäinen ivf, niin en oikein osannut edes hämmästellä.
No, sinne joka tapauksessa meni se 10000iu ja hyvinhän se onnistui. Miehen otin henkiseksi tueksi ja ohjeitten lukijaksi....meinasi vaan köriläs pyörtyä, kun luuli että sillä isommalla neulalla pistän itseäni.....
Nyt sitten odotellaan huomista.....
Weimari, joka on vähän väsynyt.....
Hei!
weimar meillä onkin sama tahti.... meilläkin eilen viimeiset sumut ja illalla klo 23.30 piti pistää Pregnyl 10000 IU. Sinä pääset ilm. aikaisemmin punktioon kun minä... oli niin myöhäinen ajankohta tuo pistäminen että meinas olla jo silmät ristissä. ja saman verran taitaa olla noita rakkuloitakin meillä... jospas olis myös hienoja munasolujakin kaikissa!
Meillä on ollut jokaisessa IVF:ssä tuon verran tuota Pregnyliä. aikaisemmin oon ostanut Pregnylin omasta apteekistani ja aina on joutunut ottamaan koko paketin missä on 3 ampullia. nyt ostin Helsingistä niin jakoivat paketin suoraan niin että sain vaan tuon 2 ampullia.
Meille tuli nyt 2 pistos päivää vähemmän kun viime hoidossa joten Puregonia jäi yli reilu ampulli... hitsi ku se on just se kallis lääke. onneks lääkekatto tuli täyteen.
Piinistelijöille pitkää pinnaa... muistan kun joka kerta oon luvannut itselleni etten panikoi niin aina on joskus pp 6-7 iskenyt epätoivo etten oo raskaana... sen verran pitää sanoa että viimeksi kun sitten olikin raskaana niin yhtään mitään raskausoiretta ei ollut. että niitä ei kannata aina tarkkaillakaan...
nyt vaan sitten vietetään välipäivää... maha on todella turvoksissa. ajattelinkin vaan maata sohvalla ja katella töllöä.
Pyysin muuten esilääkkeen ennen punktiota. Mulla on ollu aina todella hankalaa laittaa sitä kanyylia ja ovatkin rei' ittäneet käden täyteen reikiä ennen kun olen saanut lääkkeet suoneen. Nyt sanoin, että ehkä voisin kestää sitä paremmin esilääkkeen kanssa. katsotaan onko siitä apua. suonet kuulema aina pakenee kun neulalla tökkää...
weimar palataan huomenna kertomaan kuulumisia ja toivottavasti kaikki menee hienosti!!!
savoska
Reetuna: me saatiin klinikalta testi acon muistaakseni...joten ihan sillä, jos päästään perjantaihin asti....
Toppis: kylläpä oli ajattelematon ja utelias. Kait sitä voi sellasselle sanoa, että on henk.koht. asia ja se siitä niin ei tarvi valehdellakkaan :)
Weimar: mä säikyttelin ihmisiä, ketä hoidoista tietää että sillä pitkällä piikillä joutuu pistämään...:P Itekkin luulin, kun saatiin pussukka ja kyllä vähän alahuuli väpätti, kun sellanen neula sieltä löyty...;)
Savoskalle ja Weimarille paljon onnea huomiseen punktioon!!! :) Mullakin oli esilääkitys ja toimi hyvin. Ei jännittäny niin paljoa ja pysty kattomaan, kun kanyyli laitettiin..normaalisti ei pystyis.
Tänään on jotenkin huono päivä...oon saanu itteni vakuutettua, et kohta alkaa vuoto ja ei päästä edes testaamaan. Välillä on aina jotain lieviä menkkatuntemuksia...ja sitten kun kaikista ei ees tiedä mitkä tuntemukset on todellisia ja mitkä kuviteltuja..:( Tuntuu, et on niin hirveen pitkä aika sinne perjantaille...onko kukaan ajatellut tehdä testiä hieman etuajassa, vai odotteletteko kiltisti virallista testipäivää??
Onko muita hermoromahduksen partaalla vai oletteko onnistuneet pitämään negatiiviset ajatukset kurissa? :)
Mukavaa sunnuntaita toivottelee piinan riivaama Inka-Mari :)
Tai meillä tuo aurinko välillä pilkahtelee, välillä sataa.
Weimarilla ja Savoskalla onkin jännittävä viikko edessä! Munisonnea molemmille, toivottavasti punktio on teille molemmille mahdollisimman kivuton :o)
Onnin jälkeen kaikki ovatkin sitten piinailijoita, tai osa meistä on jo testinkin tehnyt.
Reetuna, testien herkkyydestä en tiedä, mutta itse luotan Clearbluen voimaan. Teen tiistaina testin kotona, keskiviikkona on verikoe. Kysyin tuolla aiemminkin miksi sulla on noin varhain testi, oliko se pp13?
Toppis, minulla tietää töissä kolme henkilöä tästä hoidosta, esimies (joka on nainen ja on tosi joustava ja ymmärtäväinen) ja kaksi lähintä työkaveria. Kerroin heille sen vuoksi, ettei tule sanomista kun olen joutunut laukkaamaan niin usein lääkärissä. He kun istuvat ihan vieressä ja huomaavat lähdöt ja tulot.
Onneksi nämä työkaverit ovat luotettavia, he eivät juttua levitä, eivätkä kysele jollen itse ota asiaa esille. Muille olen kertonut olleeni toimenpiteessä, minkälaisessa on jäänyt ihan heidän mielikuvituksensa varaan ;o) Jos on joku enemmän udellut, olen vain toistanut ystävällisen hymyn kanssa että toimenpiteessä. Siinä vaiheessa kyselijä on ymmärtänyt etten halua puhua aiheesta.
Inka-Mari, mulla oli perjantai oikein painajaispäivä. Olin aivan maassa ja itku oli tosi herkässä. Kerroinkin tuolla piinapinossa, että tein sitten testin lauantaiaamuna, pp10. Mitään järkeä siinä ei ollut, negaahan se näytti, mutta jostain syystä rauhoituin tästä ja viikonloppu on mennyt oikein hyvin, tosin tekemistäkin on ollut paljon. Tuli tuonkin mielenrauhan hinnaksi 7,5 euroa, kahden testin Clearblue kun maksaa meidän apteekissa 15 euroa.
Mies kiusasikin, kun tänään tunnustin tekoni hänelle, että hän pesee käytetyn tikun, jotta voin sitten pissailla siihen aina kun masis iskee. Säästyisi ainakin rahat! :D
Teen uuden (en pestyllä tikulla!) testin tiistaina ja keskiviikkona, jos ei menkat ala ennen sitä, onkin tuomiopäivä. Viimeksi kuukautiset alkoivat päivää ennen veritestiä, saa nähdä miten nyt käy...
Pakko on ollut lähteä valmistautumaan henkisesti tuohon negaan. Edes rintoja ei enää kivistä, tänä aamuna tosin oli pientä juilimista. Tuntuu koko ajan että menkat alkaisivat, luget lorahtelevat sen oloisesti. En kylläkään ole ihan romuna, eli toivon kipinä kuitenkin vielä jyllää tuolla takaraivossa.
Mukavaa päivän jatkoa teille kaikille, tämä tyttö lähtee siivoamaan alakertaa!
Marvik, pp11
Heippa vaan kaikille!
Mä oon ollu hiljaiselossa, kun on kiirettä pukannu. On tää kyllä sairasta piinailua, tuun HULLUKS!!!!!!!! Mulla ei ooo oireen oiretta, tissit ei oo enää kipeet(paitsi ehkä hieman välillä) jne. Mulla on aina tarkottanu menkkkoja, kun aivastan ja mahaan sattuu, ja äskön kun aivastin niin hitto että sattu. No en vielä luovuta. Aina vieläkin ajoittan mulla tulee nuppineulan pään kokosia veripisteitä, mut oon ihan varma et se tulee jostain emättimen seinämästä, kun sitä on ollu koko ajan. ja ohjeissa luki, et aiheuttaa emättimen ärsytystä/vuotoa.
Et sellasta, mä kyllä aattelin testata to:na, vaik testipäivä on 13. päivä pertantai. Mikäli tulva siis ei yllätä aikasemmin.
kaikille jaksamisia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-maya, pp9-
MOI
Onko teillä jotain poppaskonstia ihan sika kipeisiin rintoihin?? Mulla on ollu rinnat ihan äärettömän kipeet siitä alkion siirrosta lähtien. Lugesteronin haittavaikutuksena kyll on rintojen kipeytyminen mut tää on jotain ihan kauheesta. En pysty pitämään tavan rintsikoita vaan on pitäny siirtyä urheiluliivien käyttöön. Autolla ajaessa jos turvavyö menee rinna yli ni tekee kipeetä. Nukkuminenkin on vaikeeta, asennon vaihdot tekee ihan älyttömän kipeetä.
Mahakin oli viikon tosi turvoksissa sen punkiton jälkeen. Kaikki housut puristi. Piti pitää farkuissakin 1 ylin nappi auki ku ei muuten pystynyt kunnolla olemaan. Vatsan koosta päätellen ois voinut luulla jo olevan vaikka kui monennella kuulla raskaana. Nyt onneks on tilanne vähä rauhoittunut. Vatsa kyll kipeentyi tosi paljon kun menin takas töihin viikko punktion jälkeen. Soitin jo lääkärille ku alko pelottaa et jos jokin menee vikan sen takia. Mut epäilivät sen olleen vaan alkion kiinnittymis kipuja. Töissäkin ilmoitin sit melko monelle kun en pystynyt täysillä töitä tekemään et eivät ihmettele. Kaikki oli tosi iloisia mun puolesta ja ymmärsivät asian täysillä.
Perjantai 13. olis sit verikoe päivä. Tuloksen kyll sit saa vasata ma 16. Meinasin kyll tehä viikonloppuna ihan kotitestin kun sitä viikonloppua muuten kestä vaikka töissä oonkin.
Aluksi Weimarille ja Savoskalle punktioon onnea! Toivotaan, että saatte paljon hyviä muniksia! Pian jo piinailette meidän kanssa...
Maya, ymmärrän hyvin sun fiilikset. Perjantaihin on piiiiiiitkä aika...Yritän kuitenkin olla testaamatta ennen perjantaita, ellei hermot petä;).
Vippetti, hienolta kuulostaa sun oirees!! Toiv. on paljon plussia tulossa tähän ketjuun!!!
Mulle ei kuulu ihmeempiä, oireita ei juuri ole menkkatuntemuksia lukuunottamatta. Flunssa vaan jatkuu, oon niistänyt kohta rullallisen vessapaperia;). Alan jo epäillä poskiontelontulehdusta.
Tsemppiä kaikille uuteen jännittävään viikkoon! T. Chilipähkinä
Marvik kyselit tuosta mun aikaisesta testauksesta. Mulle ei ole määrätty ollenkaan verikoepäivää, joten se on täysin nyt vain näistä omista kotitesteistä kiinni. Tosin jos se kotitesti näyttää plussaa, niin sitten pääsen veritestiin. Viime kerralla testipäiväksi määriteltiin pp16 mutta kai tuo pp 13 jo jotain osviittaa antaa jos plussaa olis tulossa ja kun se mun viljelyhän oli päivän pidempi, niin testauspäiväksihän ois tullut toi keskiviikko pp 14 mukaan. Kävin tänään ostamassa clearblue testejä kaksi kappaletta, mutta aijon kyllä sinnitellä tuonne keskiviikko aamuun asti testaamisen kanssa. Katsotaan sitten kuinka meikäläisen käy.
Paljon jännitystä tulossa ensi viikolle. Punktioita, siirtoja ja aika monta testaajaakin löytyy jo... Siispä koitetaan nukkua hyvin jännityksestä huolimatta :)
Reetuna pp 10
Hui hurja, jännttävä viikko edessä! Toivottavasti saadaan oikein valtava plussa-aalto aikaiseksi, joka aaltoilisi sitten tästä kolme viikkoa eteenpäin... db
Viikonloppu meni niin vauhdikkaasti, että tuntuu käsittämättömältä mennä jo piiniksessä 12:a päivää. Olo on ihan normaali, eilisen aamun jälkeen ei ole juilinut, rinnat eivät ole kipeät, eikä kyllä mitään tiputusvuotoakaan ole ollut. Eli edelleenkin henkisesti valmistaudutaan negaan. Tosin, eipä tässä ole ollut tuntemuksia menkkojenkaan alkamisesta.
Oikein mukavaa alkavaa viikkoa, tulkaahan kertomaan heti kun saatte uusia uutisia tai kirjoitelkaa vaikka ei uutisia olisikaan :o)
Marvik, pp12
Se olisi onneksi nyt ohi, pakko kyllä myöntää, että mikään miellyttävin toimenpide tuo punktio ei ole, mutta hengissä siitä selviää.
Olo on nyt hiukan väsynyt ja mahanpohjaa juilii välillä ikävästi. Odottelen tässä miestä töistä kotiin, onneksi pikku-neiti nukahti. Nukuin itsekin tuossa tovin.
Munasoluja saatiin kerätyksi 13kpl. Toivotaan, että tänään mahdollisimman moni noista hedelmöittyisi. Huomenna saan soitella sitten yhden jälkeen tilanteesta.
Miten savoskan punktio meni?
Nyt taas lapäilemään, kun siihen on vielä mahdollisuus.
Weimari
On toi kyllä ihmeellistä, että mulle on määrätty verikoepäiväksi pp 12... Yksityisellä oli aina pp14 . Yritin ottaa eilen viljan raskaustesteillä varaslähtöä, mutta negaahan se näytti. Lisäksi tänään alkoivat aivan selkeät menkkaoireet, joten oon 99,5% varma ettei plussa-aalto lähde musta liikkeelle, vaikka olisin sitä kovasti toivonutkin. 0,5% mahdollisuuden jätän virhetulkinnalle.... Täytyy vain ajatella positiivisesti, että pakkasessa on kuitenkin kavereita odottelemassa ja PAS pitäisi olla jo tämän vuoden puolella.
Toivottavasti seuraava sitten käynnistää aallon, jotta saataisiin palstalle oikein paljon positiivisia uutisia:) Huomenna homma selviää virallisesti, mutta eipä tuota näiden oireiden kanssa oikein pysty enää edes jännittämään.
Sait Weimari oikein mukavan saaliin, nyt sitten pidetään peukkuja että ovat laadukkaita.
Savoska, kuis sun punktio meni?
Huomenna siis kotitesti. Täytyy tunnustaa, että iltapäivällä alkoi jännittämään oikein kunnolla. En oireile yhtään, olo on ihan neutraali. Toisaalta negan pelkoon olen erittäin huonona lohdutuksena ajatellut, että voin lopettaa nenän valkaisun ensi viikonloppuna kun meille tulee vieraita kylään. Vaikka eipä tämä tähän astikaan ole tiukkaa tehnyt tämä totaalinen alkoholittomuus...
Mut Plumeria, ei luovuteta vielä. Vasta jos saadaan huonoja tuloksia :o)
Kääk, kun jännittää teidän kaikkien tän viikon testailijoiden puolesta!!!!
Peukut jäykkänä täällä teille!
Ja Weimarillakin oli hyvä määrä muniksia, kiva kiva! Toivotaan, että jakautuvat yhtä hyvin.
Huhuu Savoska! Mitenkä meni punktio?
Mulla ei itellä ole mitään oireita enää/vielä. Kunhan tässä odottelen mitä tuleman pitää.
Toppis pp4
Täällä koetan toipua kamalasta punktiosta....voi vehje mikä toimenpide.
MUTTA MUTTA!!! siis ihan älytöntä... yhdellä munasarjalla saatiin aikaan 14 munasolua (rakkuloita oli 15)!!!!! ja lisäksi punktioitiin se kysta mistä lähti 4 putkiloa tavaraa... ja se sattu niiiiin maan pinteleesti! olin niin kipeä punkion jälkeen että sain tupla tropit päälle ja vielä panacodia ennen ku pääsin kotiutumaan. Ikinä ennen en oo ollu noin kipeä.
kyl tän kestää jos vaan saadaan nyt sitten myös alkoita. ke olis siirto.
siiiiis apua! tällä viikolla jo osa testaa!!! voi iiitku.. kyllä oon täällä kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että saataisiin mieletön plussapino!
menen takas sohvalle toipumaan. Piinailijat koettakaa jaksaa!!!! jännää jännäää!!!!!
savoska
Taustaa; Huomenna mulla on elämäni ensimmäinen punktio ja käsittääkseni icsi:llä mennään loppuun asti tai varmaan riippuu siittiöistä. Meillä on lapsettomuutta takana nyt 2vuotta ja miehen huonolaatuisten siittiöiden vuoksi meille ei muuta hoitomuotoa ole edes ehdotettu. Eli siirron jälkeen pääsen piinailemaan piiiitkästä aikaan oikein urakalla. Vähän jo huominen jännittää ja pelottaa miten tässä nyt sitten oikein käy.
Olen teidän juttuja lueskellut ja onnittelut plussanneille ja plussaonnea piinailijoille, pahoittelut niille joita täti kaltoin kohtelee, mutta onnea tuleviin koitoksiin.
t. joalin
Mahtavia uutisia Savoskalla! Toivotaan että ovat laatumunasoluja, jotka ovat juuri oikeassa kypsyysasteessa db
Weimarillakin on hyvä tilanne, tasaisen kokoisia muniksia :o) Niin, ja tervetuloa Hupelo ja Toppis piinailemaan!
Lisäsin listaan Plumerian, toivottavasti meni oikealle viikolle.
VKO 39:
Inka-Mari (2 alk. siirto)
marvik (2 alk. siirto
maya79 (2 alk. siirto)
chilipähkinä (2 alk. siirto)
reetuna78 (2 alk. siirto)
vipetti (1 alk. siirto)
Plumeria75 (1.alk.siirto)
VKO 40:
Hupelo (1 alk. siirto)
Toppis (1 alk. siirto)
-Auris-
VKO 40/41 ?
Peanut78
Saararebekka
VKO 41
weimar (punktio ma, siirto ke)
Onni-78 (punktio ke, siirto pe)
savoska (punktio ma, siirto ke tai to)
Onkos se niin, että Plumeria on meidän ensimmäinen testaaja ensi tiistaina? Meitä onkin aika liuta tulossa perässä, toivottavasti saadaan oikein plussamyrsky!
Eilinen oli todella rankka päivä, tänään on onneksi parempi fiilis. Heräsin poikkeuksellisesti jo 7 aamulla ja nyt olenkin jo valmis päivätorkkuihin... Ei kait sittenkään. Pitää mennä pihalle kuokkimaan, saapahan liikuntaa ja raitista ilmaa.
Mukavaa viikonloppua teille kaikille!