Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF viikolla 40 - onko muita?

03.09.2006 |

Keväällä olen tänne viimeksi kirjoittanut ,silloinkin oli suunnitteilla IVF hoito,mutta huomasinkin Synarelaa jo sumutellessani olevani raskaana. Kyseessä oli kuitenkin kohdunulkopuolinen, joten se ilo päättyi lyhyeen.

Muuten meillä yritystä takana kaksi vuotta. Neljään kiertoon käytin clomeja, joista tuloksena yksi keskenmeno ja tuo kohdunulkopuolinen.

Syynä meillä lähinnä minun munatorveni tukkoisuus (vain toinen oli siis jäljellä.) Nyt se toinenkin meni tuossa keväisessä rytinässä, joten hoidot meidän ainoa mahdollisuutemme.

Nyt sumuttelen synarelaa eikä siitä sen kummempia oireita ainakaan vielä, hieman päänäsärkyä vain.

Tulevan punktio jotenkin kyllä jo jännittää, kun siinä ensimmäistä kertaa..

Miten muut?

Kommentit (347)

Vierailija
81/347 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hienoja saaliita on saatu tän päivän punktioista :) Toivotaan, että saaliit pysyy mahdollisimman hyvinä myös siirtoon asti.

Piinistely pahenee kun lähemmän testaus päivää tullaan. Eilen oli ihan sairaan kipee vatsa ja mä olin ihan sata varma että menkat alkaa, mutta eipä alkanutkaan :) Mietin vain, että voisko ne olla jotain kiinnittymis/kasvukipuja vai mitä ihmettä. Huominen pitäis vielä kestää ja sitten keskiviikkona aamulla testata. Mies kyllä sanoi eilen että testaa jos niin vaivaa, mutta mä pysyin kovana (se taitaa jännittää myös kovasti tuota tulosta).Pelkään kovasti, että tulee negaa ja sen vuoksi en toisaalta halua testata ja yritän pitkittää sitä. Nythän voin kuitenkin jotenkin vielä uskotella itselleni olevani raskaana :)

No mut ei auta kuin mennä maate ja yrittää ajatella positiivisesti :)

Reetuna

Vierailija
82/347 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, en kuulu pinoonne, mutta ajattelin, jos teistä joku osaisi auttaa:

olen siis itse pyytänyt päästä laparoskopiaan, joka olisi marraskuussa.silloin mulla olisi kolme inssiä takana. Lääkäri sanoi, että ko.leikkaus ei välttämättä auta hoitojen onnistumiseen, ei mitenkään suositellut siis, ja itse olen aika väsynyt henkisesti. nyt mietin, että kannattaako mun mennä.Menen siis ivf-jonoon tämän inssin jälkeen. Oletteko käyneet laparoskopiassa ja mitä mieltä olette siitä? Kiitos kovasti, jos joku viitsii auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/347 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Savoska, mielettömiä uutisia sulla! Sait enemmän munasoluja yhdestä munasarjasta kuin minä sain kahdesta! Ja vielä kystan kanssa... Onneksi olkoon ja nopeaa toipumista sinulle.

Joalin, tervetuloa joukkoon. Hyvä kun uusia tulee joukkoon, meistä piinailijoista kun ei tiedä koska vetäydytään takavasemmalle. Vaikka toki me käydään täällä tsemppailemassa myöhemmin mukaan tulleita piinailijoita :o)

Ilpo, minä kävin laparoskopiassa, jolloin minulta leikattiin oikeasta munasarjasta kysta. Samalla kertaa tehtiin munanjohtimen aukiolotutkimus sekä poistettiin endometrioosia (joka oli onneksi lievä). En kuitenkaan usko, että olisin saanut lähetettä leikkaukseen ilman kystan esille tuloa. Leikkauksen jälkeen jouduin odottamaan IVF:n pääsyä puoli vuotta (tuli muita ongelmia), joten endon kannalta en tiedä oliko laparoskopiasta hyötyä. Hoidon näkökulmasta se hyvä puoli leikkauksessa oli, että inseminaatiosta luovuttiin ja siirryttiin suoraan IVF-hoitoon, koska vasen johdin on tukossa. Minulle siis leikkauksesta oli hyötyä, pääasiassa tuon kystan poiston takia. Kystaa edelleenkin esiintyy, mutta se on muuttunut hormonaaliseksi, eli se poistuu välillä.

Tänään sitten tehdään kotitesti. Pelottaa ihan kamalasti, niin paljon toivoo että se olisi plussa! Mut ei se kuitenkaan ole...

Vierailija
84/347 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikki.

Täälläkin on piina meneillään. Mut punktioitiin 27.9. ja yksi top-alkio siirrettiin 29.9. Kokonaissaalis punktiossa oli 12, joista 8 hedelmöittyi ja tuon siirretyn jälkeen saatiin 4 pakkaseen. Lääkkeinä oli Menopur+Orgalut+Pregnyl.

Siirron jälkeen lääkkeenä vielä Lugesteron.

Tämä on melko kamalaa odottelua ja oikeastaan sen vuoksi ryhdyinkin kirjoittamaan. Normaalit menkkojenlähestymisoireet on kovat (tissit ei enää kipeät sekä yöllä kuumia aaltoja. Näillä se yleensä lähtee). Sitä pientä positiivista kultareunaa hakien (joka ei ole suurensuuri enää), kaikkien näiden lääkkeiden jälkeen, voiko keho edes toimia normaalisti?

Tämä on tosiaankin eka IVF, joten kokemuksia ei ole. Ja kun ei ole kokemuksia niistä (oikeista) raskausoireistakaan, niin hankalaa on tulkita. Rinnat kipeyty heti siirron jälkeen, eli epäilin, että Luget edesauttoi tuota, mutta kun nyt ne ei ole enää kipeät ja Lugekuuri jatkuu, niin enpä enää tiedä...

Testipäiväksi mulle on määrätty vasta tuleva sunnuntai, joka on pp17 (siirron jälkeen). Mistähän muuten johtuu, että nuo testauspäivät niin vaihtelee? Tunnistettavia raskausoireita ei ole... ja menkkaoireita senkin edestä.

Peukkuja kaikille...

Vierailija
85/347 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä ihminen kehonsa tuntee, vaikka toivo oireita hiukan pitikin kurissa. Mieli on maassa ja tihkutteluvuoto ei yhtään helpota oloa. Muutama turhautumisen kyynelkin pääsi vierähtämään.

Nyt sitä täytyy vain katsoa tulevaan eli välikierronjälkeen voi taas alkaa valmistautumaan huuru-ukkojen vastaanottamiseen. Toivottavasti tää kurja olo ei lähde kiertoon, vaan tästä eteenpäin palstalla kuultais oikein positiivisia uutisia!

Vierailija
86/347 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian äkäiset näpit.

joalin ja roan; tervetuloa, vielähän tänne ehtii mukaan vaikka sitten viimemetreillä.

Plumerian; suuren suuri hali, toivotaan, että seuraavalla kerralla sitten.

ON: Soittelin sitten äsken klinikalle. Muniksia olikin ollut eilisestä punktiosta 11kpl, joista 4 oli hedelmöittynyt.... :(

Nyt on vähän haikea olo, vaikka onhan tuokin parempi kuin ei yhtään.

Huomenna sitten aamulla saa soitella, että menenkö sitten siirtoon. Toivottavasti.

Eipä muuta....poistuu taka-alalle pähkilemään.

Weimari

Vierailija
87/347 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plumeria, joko sun kuukautiset alkoi? Onko enää mitään mahkuja? Ajattelin kun sulla on niin aikaisessa vaiheessa testi...

Roan, tervetuloa! Tämä kirjoittelu on tosiaan auttanut, kun tuntuu että pakahtuu. Itse uskaltauduin mukaan vasta tällä toisella IVF-kierroksella ja täytyy sanoa että täällä on hienoja ihmisiä mukana :o)

Weimar, pidän sulle peukkuja db

Oma (.) (joku käytti tätä kuvaa toisessa ketjussa, minusta se on aika hyvä!)

Pääsin tänään ajoissa lähtemään töistä ja tietysti heti kotiin tekemään testiä. Kyllä pelotti, suunnittelin jo siirtäväni testin huomisaamuun...

Ja tulos... Toivottavasti en nyt manaa mitään, vanhasta kokemuksesta kaikki ennakoitu kääntyy yleensä nurin päin, mutta olen sitä mieltä että se on haamuplussa. Pp10 testissä ei näkynyt minkäänlaista pystyviivaa, nyt näkyy hyvin, hyvin haalea. Selkeä se ei siis ole, joten jännitys siirtyy huomiseen. Siis tää on hurjaa! Ajatelkaa jos se on sittenkin nega, mitenköhän pokka pysyy töissä kun soittavat tuloksen huomenna iltapäivällä.

Edes häissä ei jännittänyt näin paljoa kuin nyt. Pelottaa, jännittää, lamaannuttaa!!!!

Vierailija
88/347 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sulla epäilyksiä siitä endosta jo ennen leikkausta? Minäkin ymmärsin, että vaikka endoa siellä olisikin, ei sen pitäisi olla varsinaisesti este raskautumiselle, kun se olisi niin lievää (varsinkin jos ei juuri oireita ole). No, mulla on tämä viikko aikaa päättää, ja kyllä on pää pyörällä asian suhteen.

Vierailija
89/347 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut aavistustakaan endosta. Menin kystan poistoon, lisäksi pyyntöjä oli johtimen aukiolotutkimus. Se kun oli näyttänyt ultrassa on siltä, että vasen olisi tukossa. Mutta lievä se tosiaan oli, eikä ollut munasarjoissa.

En edes tiedä mitä endometrioosin oireet ovat??

Vierailija
90/347 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkoi jännittämään sun puolesta marvik!

Onko mitään oireeksi tulkittavia?

Peukkuja sinnepäin!!!

Vierailija
91/347 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...se äärettömän haalea pystyviiva oli tunnin jälkeen hävinnyt kokonaan tikusta. Tai sitten silmäni näkivät totuuden.

Olen ihan pihalla!

Vierailija
92/347 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oikeastaan ole mitään ihmeempiä oireita. Oikealta puolelta vähän pistelee, ei kuitenkaan ole menkkaoireeksi tulkittavaa. Ja on jotenkin turpea olo, samanlainen kuin menkkojen alkaessa.

Vierailija
93/347 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuun ensin omaa ).( tänään oli siis punktio. Kanyylin laitto oli koko touhussa varmaan inhottavinta. Mutta mikä tunne, se kipulääke humahti päähän, tässähän melkein voisi ryhtyä narkomaaniksi ;) no jos ei sentäs. Olo on ihan ok, välillä munasarjoissa tuntuu painontunnetta, kovasti olen yrittänyt juoda. En tiedä mikä määrä multa niitä oikean kokoisia follikkeja löytyy. Paljon niitä kyllä oli mutta osa aika pieniä. Hyviä uutisia tuli miehen siemennesteestä jossa liikkuvuus oli parempaa edellisiin kertoihin verrattuna joten luultavasti osa hedelmöitetään ivf:n ja osa icsi:n mukaan. Onko muuten huomenna pakko soittaa ja kysellä miten ovat hedelmöittyneet, kun en siitä tajunnut mitään kysyä eikä siitä mitään mainittu?? Torstaina on siirto ja 27.10. verikoe, mutta to 26.10. olisi virallinen testipäivä.

Plumeria pahoitteluni negasta ja jaksamista tuleviin koitoksiin!

Weimar tosi tyhmä kysymys, mutta mä en nyt oikein ymmärrä miksi et menisi siirtoon, jos 4 kuitenkin on hedelmöittynyt?

Marvik kuinka aikaisin oikeasti uskaltaisin tehdä testin? Onnea haaleasta plussasta ja täällä ainakin pidän peukkuja, että se vahvistuu. Mä miehelle kyllä uhosin, etten tee testiä, että meen verikokeisiin, mutta sitten mietin, että jos nega tulee niin voisi sitten surra sitä rauhassa kotona eikä olla itkukurkussa töissä.

G: tekeekö kaikki testin ennen verikoetta?

Ja mitä mä teen sen soiton suhteen? Osaako joku neuvoa mihin mä Helsingin Väestöliitolla soitan, ihan siihen ajanvaraukseenko?

Vierailija
94/347 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marvikille varovainen onnittelu haamusta, eiköhän se siitä vielä todelliseksi muutu :)

joalin: itse olen miettinyt samaa, mutta tulin sitten siihen lopputulokseen, että kai se munasolujen jakaantuminen vaikuttaa tuohon päätökseen siirretäänkö huomenna mitään. Itse en sen paremmin osaa arvuutella, koska en tiedä mikä on käytäntö näissä jakaantumisissa ja siirroissa, ehkäpä joku fiksumpi valaisee mua.

Huomenna se sitten selvinnee, että lähtivätkö jakaantumaan ja miten sekä siirretäänkö huomenna/arin päivän päästä vai ei koskaan.

Weimari

Vierailija
95/347 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset peukutuksista. Olen ihan sekaisin, en pysty keskittymään mihinkään...

Joalin, toivottavasti toivut nopeasti punktiosta. Tsemppiä siirtoon, toivottavasti jää jotain pakkaseenkin!

Tuo hedelmöittyminen ei vielä tarkoita sitä, että alkiot lähtevät jakaantumaan, ensin kaksi- sitten nelisoluisiksi, siitä solut edelleen tuplaantuvat yli satasoluisiksi ennen kuin kiinnittyminen alkaa. Alkioiden pitää olla vähintään nelisoluiset, jotta ne siirretään. Siirtopäivänä sinulle kerrotaan tästä VL:ssa tarkemmin.

Olen itse Helsingin VL:ssa ja he kertoivat minulle, että sieltä soitetaan jos ei hedelmöitystä ole tapahtunut. Itse en ole kumpanakaan kertana soittanut sinne, vaan olen kuullut tuloksen siirtopäivänä. Mutta jos siltä tuntuu, niin ajanvaraus on samalla neuvontapuhelin ja siellä hoitaja kyllä näkee koneelta tietosi. Toisaalta, jos soittoa ei kuulu, tiedät ainakin yhden solun hedelmöittyneen :o)

Tein testin nyt pp13, huomenna on virallinen testipäivä. Menen aamusta VL:n antamaan verinäytteen. Onhan tämä aika piinaava, mutta tein testin juuri sen vuoksi, ettei olo olisi huomenna vielä piinaavampi tuloksia odotellessa kuin nyt. En nyt sitten tiedä kumpi on parempi, ottaa haamuja vai odottaa verikokeen tuloksia.

Vierailija
96/347 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille :) ja vanhoille myös suuri MOI!

Tässä sitä jännitetään, kun huomenna aamulla meinaan tehdä testin. Sehän on sitten pp 13. En tiedä onko liian aikainen testauspäivä, mutta testaan silti. PP 16 ois kai se lääkärin määräämä virallinen päivä.

G: mulle ei ole veritestiä määrätty ollenkaan, joten olen kotitestien varassa. Tosin viimeksi kun pas:ssissa ei ruvennu menkkoja kuulumaan tehtiin veritesti ja negaahan se näytti. Ekassa tuoresiirrossahan mulla alko menkat ennen testipäivää, joten ehkä mulla on jotain toivoa vielä plussan suhteen koska menkat ei ole alkaneet...

Joalinille vielä, että mä en ole soittanut klinikalle ollenkaan tuoresiirroissa. Eivät ole käskeneet, joten en niin ole tehnyt ja siirtoon päästiin. Tosin uskon ettei siitä soittamisesta haittaakaan ole.

Marvikilla on nyt tosi jännät paikat. Luen tässä juuri Clearbluen käyttöohjeita ja siinä sanotaan, että jos teet testin varhain niin käytä aamuvirtsaa tarkoittaen siis varmaan sitä, että aamuvirtsan testitulos voi olla paikkansapitävämpi kuin tuo päivävirtsan alkuraskauden aikana. Siksi ehkä haalea? Voi vitsi... Koita saada nukuttua :)

Jaksuja myös Plumerialle! Sullahan oli kuitenkin jotain vielä pakkasessa niin uskotaan, että niistä saat odotetun tuloksen :)

Täytyy kiirehtää vielä kauppaa...

Reetuna

Vierailija
97/347 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävinpä tänään lääkärissä, kun flunssa on jatkunut sitkeänä ja diagnoosi oli paha poskionteloidentulehdus...Olen koko loppuviikon sairaslomalla:/.Testiä en ole vielä tehnyt, mutta alan olla kärsimätön, kun clearbluet polttelee tuolla kaapissa;).

Marvik, onnea haamuplussasta! Kyllä se siitä vahvistuu, toivon sitä todella! Mä jännitän mukana sun veritestiä...

Plumeria, jos ne menkat ei kuitenkaan alkais...? Pieni toivo yrittää elää...Jos se on todella nega, niin toiv. pääsette pian passiin!

Tervetuloa Joalin ja Roan porukkaan:).

Onnea Weimar, Savoska ja Roan siirtoon!!!!! Toiv. saatte hyvät alkiot kyytiin!

Ja Reetuna, sulla on kiva mies kun se kehotti testaamaan aiemmin;). Mun mies ei haluis, et mä testaan ennen perjantaita...Tsemppiä kovasti huomiselle!

T. Chilipähkinä, joka ei meinaa pysyä nahoissaan...vai pitäisköhän sanoa kuorissaan;).

Vierailija
98/347 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui äskeisestä viestistä. Sanoit ettei voi siirtää kuin neljäsoluisia alkioita. Ehkä se on käytäntö VL:ssä, mutta mulle ainakin siirrettiin Taysissa kaksi kaksisoluista...No niiden ennusteethan on huonommat, kun ovat hitaanpia. Perjantaina viimeistään näkee miten käy:).

Vierailija
99/347 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas...soitin just polille ja ilmoittivat, että kaikki neljä oli lähtenyt hienosti jakaantumaan.

Labra oli laittamassa jo kolmea pakkaseen samoin tein, mutta hoitajan kanssa tultiin siihen tulokseen, että odotellaan lääkärin päätöstä. Siirrettävien alkioiden määrästä ei nimittäin olla vielä juteltu (no lääkärihän sen lopulta päättää). Sitä en sitten tiedä minkä luokan alkioita siellä on.

No siirtoon päästään joka tapauksessa....jes. Iltapäivällä raportoin siirto-reissusta tarkemmin.

Reetunalle peukkuja, että testiin tuleepi kaksi viivaa :)

Huojentunut Weimari

Vierailija
100/347 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein sitten testin ja negaa se näytti. Tosin kun se oli ollut noin tunnin verran siinä pöydällä,niin siihen oli tullut vähän toista viivaakin... Mutta eipä se taida plussaa olla. No meinaan vielä perjantaina testata uudelleen ja jos ei menkkoja kuulu soitan lääkärille ja kysyn josko veritestin vois tehdä, niin tiedän sitten varmasti lopettaa luget. Ja voihan se olla, et se ilman tota veritestiäkin määrää lopettamaan noi luget.

Hyvältä ei siis näytä... Nyt pitää pikkuhiljaa ruveta miettimään, että mitä seuraavaksi. Ollaan pohdittu monia vaihtoehtoja ja yksi varteen otettava on se, että lopetetaan hoidot ja eletään kahdestaan loppu elämä. Adoptio on myös vilahtanut mielessä, mutta ei sitä asiaa olla vielä päästy ihan tosissaan miettimään. Mies jaksaa tsempata ja se sano et testataan vielä perjantaina ja ei heitetä vielä kirvestä kaivoon. Vasta kun nega on varma, niin mietitään että mitä sitten :)

No joo... Mieliala vähän maassa mutta eiköhän tästä taas ponkasta kovalla vauhdilla ylöspäin ja maailma saattaa näyttää ihan uudenlaiset kasvot meille :)

Onnea kaikille siirtohin ja piinailijoille tsemppiä. Mäkin jatkan kuitenkin vielä piinailua muutaman päivän :) Tosin hieman luovuttaneena jo, mutta koska menkkoja ei näy niin...

Reetuna

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän