Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF viikolla 40 - onko muita?

03.09.2006 |

Keväällä olen tänne viimeksi kirjoittanut ,silloinkin oli suunnitteilla IVF hoito,mutta huomasinkin Synarelaa jo sumutellessani olevani raskaana. Kyseessä oli kuitenkin kohdunulkopuolinen, joten se ilo päättyi lyhyeen.

Muuten meillä yritystä takana kaksi vuotta. Neljään kiertoon käytin clomeja, joista tuloksena yksi keskenmeno ja tuo kohdunulkopuolinen.

Syynä meillä lähinnä minun munatorveni tukkoisuus (vain toinen oli siis jäljellä.) Nyt se toinenkin meni tuossa keväisessä rytinässä, joten hoidot meidän ainoa mahdollisuutemme.

Nyt sumuttelen synarelaa eikä siitä sen kummempia oireita ainakaan vielä, hieman päänäsärkyä vain.

Tulevan punktio jotenkin kyllä jo jännittää, kun siinä ensimmäistä kertaa..

Miten muut?

Kommentit (347)

Vierailija
41/347 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin pommiin ja ois pitäny laittaa progesteron 2,5h sitten...kun sanottiin, että 8h välein (3krt/pv)...voinkohan nyt jatkaa ihan normaalilla aikataululla, et vaan toi yks nyt meni väärään aikaan ja onkohan siitä hirveesti haittaa?

Marvik: no en mä niin aatellukkaan, että mitään " pahaa" tarkotit :P Tosin, voihan niille käyttöä olla piankin, kun nyt ei mitään oireita ainakaan vielä ole..:( Oon jo kyl ollu asennoitunu alusta asti negaan...

Mutta nyt pikapikaa töihin....

Vierailija
42/347 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää taas kirjoitella, jotta saa hetken rauhan ja voi paneutua konfiguroinnin ihmeelliseen maailmaan. Olen tekemässä vertailua vanhan ja uuden version välillä ja dokumentoin sellaista 100-sivuista ylläpitodokumenttia. Ei ihme että ajatukset karkaa välillä...

Olet ihan oikeassa Reetuna, että elämä olisi helpompaa jos ei tarvitsisi odottaa niin pitkään testiä. Ennen siirtoa on kuitenkin aina jotain tohinaa, nyt vain odotellaan. Tylsää! Aiot sitten testata samana päivänä kun mulla on verikoe. Itse ajattelin kuitenkin tikuttaa tiistaina töiden jälkeen, jotta saisin edes pienen keskittymisrauhan keskiviikkona.

Onni: Olen pienentänyt selainikkunan neljäsosakokoon ja siirtänyt sitä sen verran oikealle ettei tuo Vauvan naama paista kilometrin päähän!

Pitäiskö tehdä ylläpitäjille esitys että vaihtaisivat välillä kuvan vähemmän huomiota herättäväksi? ;o) Sulla on ílmeisesti hyvin kypsyviä soluja kun jo punktiopäivää suunnittelevat! Parikymmentä näkyvää tarkoittaa että sulla on odotettavissa hyvä munissaalis db, db

Chili: Meillä taitaa olla sama ongelma, huono solujen laatu. Siis solut kypsyvät epätasaisesti. Minulle läääri kertoi, että tässä asiassa lääketiede ei voi auttaa. Toisaalta, yhden solun kypsyys riittää vauvan saamiseksi. Minun osaltani tämä varmaan tarkoittaa, että emme kovin helpolla saa pakkaseen alkioita. Toisaalta, lääkäri myös mainitsi, että elimistö elää koko ajan, eli joku kerta voikin tulla mieletön saalis hyvänlaatuisia soluja. Toivoa ei siis kannata heittää, mutta osaapahan samalla varautua myös huonoihin uutisiin.

Inka-Mari, tarkoittanet Lugesteronia? Eikös Progesteron ollut irrotuspiikki? Jos kyse on Lugeista, niin ei hätää. Keltarauhashormoni on tarkoitettu tukemaan elimistön omaa toimintaa. Itse en laita minuutilleen, aamulla kolme ja alkuillasta kolme (mulla on kaksi kertaa päivässä 3 kapselia) Älähän lannistu vielä, ei se nega vielä ole tullut :o)

Täytyy vielä käydä onnittelemassa/ottamassa osaa tuolla piinapinossa, jotta jaksaa taas keskittyä töihin.

Marvik, pp8

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/347 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pregnyl oli se irrotuspiikki. Valaiskaa nyt oikosulussa elävälle, mikä tuo Progesteron olikaan?

Vierailija
44/347 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli oon oikeen ymmärtäny, niin nää meijän kaikkkien käyttämät keltarauhashormoonit on progesteronia, valmisteilla on vaan eri nimet. Eli luget sisältää progesteronia jne. Selkiskö:?;)

Mulla oli yöllä ihme juilimisia, nyt taas ihan tavallinen olo.

Mä lähden tapaamaan mun ihanaa 8kk kummipoikaa!!! ja salaa haaveilien jostain muusta..

-maya pp6-

Vierailija
45/347 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kun sen sanoit, niin tottakai se on niin. Välillä iskee ihan ihmeellisiä oikosulkuja... Liian monta P:llä alkavia aineita. Kiitos Maya! Sullakin on kiinnittymiskipuja, tervetuloa joukkoon! ;o)

Vierailija
46/347 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reetuna: Mäkin odottelen vaan, et pääsis työkuvioihin takaisin, kun nyt saikulla tuntuu olevan vähän liikaa aikaa ajatella ja jännäillä näit juttuja. Aika menee ihan liian hitaasti... No huomenna jo meenkin takas hommiin.

Onni: Tosi hienosti sulla rakkuloita tulossa! Pidän peukkuja, että mahdollisimman monta solua saadaan! bd

Inka-Mari: Marvik on ihan oikeessa, nou hätä vaikka vähän myöhästyit. Se on tosiaan vaan " ylimääräistä" tukea, eikä hoidon onnistuminen siihen yhteen myöhästymiseen kaadu.

Itse olin siis siirrossa tänään ja siirryn täten piinapenkille :)

Meidän 7 hedelmöittyneestä muniksesta oli 4 jatkanut jakaantumista ja kaikki olivat hyvälaatuisia, osa 4- osa 2-soluisia. Meillehän tehtiin osalle ivf ja osalle icsi, ja itselleni oli yllätys, että ivf toi paremman tuloksen. Tosin lääkäri sanoi, että voi olla kyse vain sattumasta. Ivf:llä saatiin hedelmöitettyä 6 solua 9:stä ja icsillä 1 solu 5:stä. Jäljelle jäi sitten 3 ivf solua ja 1 icsi, joista sitten kolme pakkaseen, kahteen eri olkeen.

Ja nytpä tietysti vaan stressataan, panikoidaan ja jännäillään miten käy!

Millaisia kokemuksia muilla on siirrosta tai iui:sta: Onko lääkäri saanut katetrin helposti kohtuun? Mulla oli edellisessä iui:ssa vaikeuksia ja samoin siirrossa tänään. Katetria vaihdettiin useaan otteeseen ja siltikin oli vaikeaa.

Toppis pp0

Vierailija
47/347 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä täällä on jännitystä ilmassa. Täällä vasta punktio ja siirto ensiviikolla, joten perässä tullaan ja lujaa.

ON: Päätä särkee ja alavatsaa juilii. Oudosti myös alaselkää särkee välillä todella kovaa, voikohan johtua tuosta gonalista....mene ja tiedä. Nukkuminen houkuttelisi koko ajan, mutta eipä kehtaa sängyssä viettää päiviään.

Huomenna sitten olisi ultra todella paljon kysymyksiä sen suhteen....raukka lääkäri ja ylihysteerisen nais-ihmisen hoidettavakseen ;)

Kuinka teillä on päätetty noi siirrettävien alkioiden määrä? Lääkärikö määrää/suosittelee vai oletteko itse saaneet päättää (etenkin yleisellä puolella).

Lisäksi päänvaivaa aiheuttaa se, että mies aloittaa työt uudessa työpaikassa maanantaina....eikä todennäköisesti kehtaa pyytää ensimmäisiä päiviä vapaaksi. Joten hakija sairaalasta punktiopäivänä on hakusessa ja siirtopäivänä lapsenvahti...

No kai sitä jotenkin selviää.....eipähän ehdi panikoimaan itse punktiota, kun järjesteltävää on niin paljon.

Weimari

Vierailija
48/347 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...taidan oikeasti painella unille.

Niin ja se raukka lääkäri SAA ylihysteerisen nais-immeisen hoidettavakseen....

Saako noita omia tekstejään muuten muokattua jälkikäteen?

Weimari jälleen....

Vierailija
49/347 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan aattelinkin, ettei se varmaan vakavaa oo..mut aamulla paniikissa ja tukka pystyssä oli sellanen tunne, et josko vaik oiski jotain merkitystä, kun ne piikitkin piti laittaa +- 1h...niiden kans toi 2,5 h ois menny pitkäks..kyllä siinä paketissa lukee progesteron ja on eri juttu kun luget :) Sisällöltään varmaan samaa tavaraa....

Marvik: musta ainakin on kivaa, et porukka kirjottelee tänne ahkerasti. On niin kivaa käydä lueskelemassa ja seurailemassa tapahtumia! :)

Kysymys piinailijoille...koskahan vatsa palautuu normaaliksi, kun on edelleen sellai pallo..?? Ei tiedä mitä pukis päälleen töihin, ettei taas kerran tule turhia uteluja..

Ketäs on menossa seuraavaksi punktioon/siirtoon?? :)

Nyt äkkiä nukkumaan, jos huomena heräis ajoissa...;)

Vierailija
50/347 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piina-aikani lyheni juuri kahdella päivällä. Olin jotenkin odottanut, että testi on tasan kaksi viikkoa siirron jälkeen ja nyt huomasinkin, että se on jo tiistaina 10.10. ja samana päivänä soitetaan tulokset. Nyt taitaakin olla eka kerta, kun kuukautiset ei ehdi alkaa ennen testipäivää... *koputtaa puuta*

Tosin toikin ajankohta tuntuu olevaan toooosi pitkän ajan päästä. Mieli tekisi testata aikaisemmin, jollain herkemmistä testeistä. Eikö nyt oo apteekissa joku testi, jolla voi mitata jo 10 päivän jälkeen hedelmöittymisestä?? Muistaakseni ainakin vilja raskaustestillä, jota saa netin kautta, oli tällainen mahdollisuus? Jos vaikka jo maanantai-aamuna pystyisi yrittämään varaslähtöä... voi tätä piinaa!

Tarkkaillut oireet tähän mennessä: päänsärky, hieman flunssainen olo, rintojen herkkyys, huonovointisuus, juiliminen mahassa... Siis aivan selkeät raskausoireet, kuten myös suora lista lugesteronin sivuvaikutuksista ja normaaleista menkkaoireista:)

Näiden pohdiskelujen jälkeen tulen siis aivan samaan tulokseen kuin jo useat tällä palstalla: PIINA-AIKA ON LIIAN PITKÄ!

Vierailija
51/347 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...nyt olen ihan varma etten ole raskaana. Eilen ei tapahtunut mitään, ei yhtikäs mitään! Vatsassa täysi hiljaisuus, kaikki juilimiset loppuneet eikä rinnat ole yhtään arat. Iski pelko, että alkio(t) yritti kiinnittäytymistä, mutta elimistö pisti niin hanakasti vastaan, että homma tyssäs siihen. NIIN tekisi mieli tehdä testi, mutta tietysti se tässä vaiheessa on typerää.

Se oman navan synkistelystä. Onneksi on perjantai ja viikonloppu edessä!

Inka-Mari, turvotuksen katoaminen on varmaankin yksilöllistä. Itselläni katosi turvotus jotakuinkin pp3 tai 4, sitä ennen tosin käytin kotona aika löysiä vaatteita.

Plumeria, mites sulla on noin aikaisin testaus, pp13? Mulla on seuraavana päivänä, jolloin on pp14. Jotkut joutuvat odottamaan pp16:n asti. En usko että kovin aikaisin kannattaa itse lähteä testailemaan, voi tulla turhia pettymyksiä. En kyllä tiedä kuinka ajoissa testi voi näyttää edes haamua... Itse luotan Clearbluen herkkyyteen, kallis mutta luotettava. Testiä voi käyttää samana päivänä kuin kuukautisten pitäisi alkaa. Mut mitä jos on epäsäännölliset kuukautiset?

Tulkaa kertomaan iloisia uutisia, vaivun kohta synkkyyteen...

Vierailija
52/347 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

....Nyt sitten selvisi, jotta punktio on maanantaina ja siirto keskiviikkona....ai että alkaa jännittämään.

Munasolu tilanne tänään oli 14mmx1, 10mmx3, 12mmx1, 17mmx1 ja 13mmx1 eli seitsemän selvää solua, lisäksi joitain pieniä joita ei edes noteerattu....voi olla että nekin ehtivät hiukan kasvamaan, mutta sen näkee sitten maanantaina.

En nyt sitten tiedä onko tuo määrä nyt sitten hyvä vai huono, mutta näillä mennään....pakko myöntää, että olisin odottanut hiukan useampaa.

Valitettavasti tuli nyt omaa napaa, mutta nyt on kiirus, joten palailen sitten paremmin tutkalle myöhemmin.

Weimari

Vierailija
53/347 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin tunti sitten palasin kotiin siirrosta, joka olikin tosi nopea toimenpide - yhteensä 8 minuuttia polin aulasta ja aulaan takaisin! En toki tarkoituksella mitannut aikaa, mutta hassua kuitenkin.

Minulle siis laitettiin yksi pikkuinen massuun ja yksi jäi pakkaseen. Kaksi muuta olivat kuulemma niin hauraita tms, että eivät olisi kestäneen pakastamista.

Nytpä siis piinaillaan...

Hyviä viikonloppuja,

Lähettää Hupelo pp 0

Vierailija
54/347 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti kuka käski mun ihmetellä miksi mulla ei ole mitään tuntemuksia tuosta piikittelystä!?! Sitä saa mitä tilaa. Nyt tuo vatsa on ku rantapallo ja housun napit meinaa oikeesti revetä, toimiston pikkulinnut kyttää mua selvästi epäillen. Myös inhottavaa juimimista vatsan seudulla havaittavissa, kyllähän tän kestää ja pahempaa on varmasti tiedossa. Koomista vaan istua palavereissa, kun yhtäkkiä tulee ihan sellainen fiilis kun joku repisi sisuskaluja, ilmeet voi olla mukavia...

On totta, että on mukava kuulla useasti mitä muille kuuluu. Jotenkin se antaa itselleenkin lohtua ja intoa jaksaa eteenpäin. Aika aktiivisestihan täällä tapahtuukin koko ajan. Nostin tuon Savoskan listan tänne, kun musta tuntuu samalta kun Inka-Marista et alkaa tippumaan kärryiltä taas¿niin paljon seurattavaa ja ihmeteltävää¿

VKO 39:

Inka-Mari (2 alk. siirto)

marvik (2 alk. siirto

maya79 (2 alk. siirto)

chilipähkinä (2 alk. siirto)

reetuna78 (2 alk. siirto)

vipetti

VKO 40:

Hupelo (1 alk. siirto)

Toppis (siirto)

-Auris-

VKO 40/41 ?

Peanut78

Saararebekka

VKO 41

weimar (punktio ma, siirto ke)

Onni-78 (punktio ke, siirto pe)

savoska

Mielettömän ihanaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille. Weekendi niin buukattu, että palailen kurkkimaan taas maanantaina kuulumisia, uskokoon ken tahtoo¿

-Onni-

Vierailija
55/347 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupelo: Sinähän nopea olit ;) Hyviä piinailuja, mä pidän peukkuja!

Onni79: Koitahan kestää turvotukset. Mä olin siirron jälkeen eka päivää töissä tänään ja kahvipaussilla aina äkkiä farkuista nappi auki, et pysty vähän aikaa hengittämään vapaasti. Kotona ei oikeestaan ollu huomannu, et vielä turvottaa noin, kun oon vaan jotkut lököhousut jalassa painellu menemään.

Lisäsin viel tähän listaan, et mullakin siirrettiin yksi alkio:

VKO 39:

marvik (2 alk. siirto

maya79 (2 alk. siirto)

vipetti

VKO 40:

Hupelo (1 alk. siirto)

Toppis (1 alk. siirto)

-Auris-

VKO 40/41 ?

Peanut78

Saararebekka

VKO 41

savoska

Vierailija
56/347 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeeees!!!

Tänään olin ekassa ultrassa joo. ja punktio on ma. Jännitti iiiihan hirveesti onko tuossa munasarjassa mitään. mutta OLI! 7 rakkulaa näkyi. siis minulla vain yksi munasarja. olin niin onnellinen. nyt vaan toivotaan että olisi myös noita munasolujakin sitten. siirtoa mietitään että onko 2 vai 3 päivän viljely...

Pregnylin pistän tai siis mies pistää la iltana klo 23.30.. jaksaakohan sitä olla edes hereillä sinne asti...?? toivotaan.

voi iiihanaaaa ku joillakii on jo piina noin pitkällä.

Palajan asiaan ku aikaa on enemmän....;) mukavaa viikonloppua kaikille.

Lisäsin tuon että vipetillä oli tosiaan se yhden alkion siirto...

VKO 39:

marvik (2 alk. siirto

maya79 (2 alk. siirto)

vipetti (1 alk. siirto)

VKO 40:

Hupelo (1 alk. siirto)

Toppis (1 alk. siirto)

-Auris-

VKO 40/41 ?

Peanut78

Saararebekka

VKO 41

savoska (punktio ma, siirto ke tai to)

Vierailija
57/347 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittää jo nyt tuo ensi viikon perjantai... Oliko kellään muulla näin, ettei oo veritestiä? Tuntuu, että melkein kaikki käy testaamassa jossain. Taysissa ei ole tällaista käytäntöä. Olisi vain kiva tietää, jos nega, että onko ne edes yrittänyt kiinnittyä.

Onni, ei ne siellä oikein mitenkään kertonut tarkemmin ja nämä tiedothan tuli postissa kotiin. Ehkäpä yksityisellä ne tutkii sitten tarkemmin...näin kovasti uskon plussaan;). Fiilikset on vähän sellaiset, että vuoto alkaa heti kun lopetan luget:(. Olo on silti vähän erilainen, kuin viime hoidossa, vihlaisuja on enemmän.

Olo on niin flunssainen ja väsynyt, että taidan mennä unten maille, huomenna ollaan sitten jo yli puolenvälin piinailussa...

Vierailija
58/347 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa hupelo pääsit piinailemaan meidän kanssa! tsemppiä ja tarrasukkia!!

Vierailija
59/347 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varmaan niin flunssasta sekaisin, etten huomannut äsken että Toppikselle siirrettiin kanssa eilen!

Vierailija
60/347 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chili: meillä kans niin, että testi kotona perjantaina ja jos plussaa niin soitto klinikalle ja varaus veritestiin seuraavalle viikolle. Jos taas negaa, niin soitto ja varaus jatkohoitoihin...:)

Kylläpä tää odottelu meinaa käydä voimille, kun mielialat vaihtelee laidasta laitaan...ja sitten kun ei mitään selkeitä oireita ole, mutta eihän niitä välttämättä edes tule, ennen testiä? Kaverilla tuli oireita vasta, kun oli pari viikkoa menkat myöhässä...

Pitkää pinnaa kaikille, hoidon vaiheista riippumatta. Kyllä tää sellasta odottelua ja piinaamista on alusta loppuun! Hyvää viikonloppua! <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä