IVF viikolla 40 - onko muita?
Keväällä olen tänne viimeksi kirjoittanut ,silloinkin oli suunnitteilla IVF hoito,mutta huomasinkin Synarelaa jo sumutellessani olevani raskaana. Kyseessä oli kuitenkin kohdunulkopuolinen, joten se ilo päättyi lyhyeen.
Muuten meillä yritystä takana kaksi vuotta. Neljään kiertoon käytin clomeja, joista tuloksena yksi keskenmeno ja tuo kohdunulkopuolinen.
Syynä meillä lähinnä minun munatorveni tukkoisuus (vain toinen oli siis jäljellä.) Nyt se toinenkin meni tuossa keväisessä rytinässä, joten hoidot meidän ainoa mahdollisuutemme.
Nyt sumuttelen synarelaa eikä siitä sen kummempia oireita ainakaan vielä, hieman päänäsärkyä vain.
Tulevan punktio jotenkin kyllä jo jännittää, kun siinä ensimmäistä kertaa..
Miten muut?
Kommentit (347)
Taas olisi yksi ultra takanapäin. Kaikki on ihan ok, tosin lääkäri epäili ettei mun vasen munasarja toimi ihan kunnolla.
Piikittelyä nyt takana kuusi päivää ja tulos tässä vaiheessa on; Oikealla puolella kolme 8mm munista ja kaksi 12mm munista. Vasemmalla vain kaksi 7mm munista.
Annos nostettiin nyt 262,5IU ja toivottavasti perjantaiksi kasvaa lisää noita muniksia, kun taas ultraillaan.
Oli muuten todella mukava lääkäri, kolmas jo minua hoitanut....tämän antaisin mielellään tehdä punktion ja mahd. siirron. Olo oli todella rento ja rauhallinen (minulla).
Koepaloista selvisi sen verran, että kaikki on ihan ok. Siellä oli vain joku laajentunut suoniesiintymä....mitä sitten lienee tarkoittaakin.
Palailen taas, kunhan tulee uutta kerrottavaa tahi sanottavaa ;)
Weimari
...monella tänään. db
Onni, otat vissiinkin Synarelaa? Minulla oli joka aamu pää kipeä ja paha olo kun sitä aikoinaan sniffailin. Ei ollut mikään mukava olotila... Luulisin, että kun lopetat suihkeet, häviää päänsärkykin.
Toppis, hieno saalis! Nyt sitten peukutetaan että jää jotain pakkaseen asti! Laitahan viestiä kun tiedät tuloksen.
Itse palauduin neljässä päivässä, lukuunottamatta tätä muniskivistelyä. Eli kun maanantaina olin punktiossa, oli torstaina jo ihan ok olo, paitsi että väsytti herkemmin. Perjantaina touhusin jo ihan täysillä. 5 päivää sairaslomaa oli paikallaan. Särkylääkkeitä en ole ottanut kuin punktiopäivänä.
Kävipä sitten niin, että unohdin soittaa sinne VL:n aamupäivästä, ti ip siellä ei vastata ajanvaraus- ja neuvontapuhelimeen. En katsonut tätä asiaa niin kriittiseksi, että olisin soitellut vaihteen kautta. Huomenna uusi yritys, jos tänään vielä munikset vihoittelee (ainakin vielä ovat ihan iisisti).
Weimar, jännä annostus 262,5IU. Tulikohan tähän näppisvirhe ;o)
Hyvä juttu ettei sulla löytynyt koepaloista mitään. Itse olin Loopissa viime talvena, tänä aikana oli lapsettomuushoidot jäissä. Kyllä silloin harmitti. Mutta toisaalta, jos en olisi hakeutunut hoitoihin, ei papa-näytteitä olisi otettu niin usein ja tilanne voisi olla ihan toinen.
Eli solumuutokset on hoidettu pois ja kaikki pitäisi olla nyt kunnossa.
Täytyy myöntää että oli aika kova paikka tuolloin miettiä vielä mahdollista syöpää, muutenkin oli rankka vuosi (laparoskopia, isä ja kummityttö kuoli, muutto, lapsettomuustutkimukset). Huh, pari kertaa mietti että nytkö repeen. Mutta kummasti sitä sinnitteli...
Nyt sitten toivoo että tänä vuonna kohtaisi sitten se suuri onni. Naimisiin jo mentiin, nyt sitten se vauva...
Taas Marvik läpättää täällä ihan omiaan, toivottavasti ette ihan täysin kypsähdä. Täytynee mennä katsomaan Täydellisiä naisia digiboxista.
Mukavaa iltaa, yritän olla tänään enää kirjoittamatta *irrottaa näytön töpselin seinästä*
Onni-79: mitä lääkettä piikittelet? Harmi jos päänsärky johtuu siitä, kun on sitten monta kärsimysten päivää edessä...:( Josko kaksi särkylääkettä kerralla lievittäisi...
Millassella annostuksella piikittelet? Mulla oli alkuunsa 100 (puregonia) ja sitten nostettiin 150...oikeestaan ei kyllä tullut mitään oireita mistään, paitsi ennen punktiota masu oli iso pallo. Siksi myöskin kävi mielessä, mahtaako sielä munasoluja kasvaakkaan, mutta oli niitä. :)
Toppis: viime ke oli punktio ja tänään oli eka päivä, kun ei ollut mitään kipuja ja syvään hengittäminen ei sattunut. Mutta oli su ja ma myöskin ihan ok päiviä...maha vaan oli aika turvoksissa. Kait se toipuminenkin on tapauskohtasta. Milloin on siirto ja joko olet päättänyt montako laitetaan? Koitahan lepäillä! :)
Tuli postiakin, 4 alkiota saatiin pakkaseen. En kyllä uskaltanut odottaa yhtikäs mitään...:)
Inka-Mari pp4
Tänään olikin sitten töissä niin säpinää, että en ehtinyt näitä asioita paljon pohtia.
Pomo ehdotteli hienoista ylenemismahdollisuutta ja hiukan lisää vastuuta sen tiimoilta. Mietinkin nyt kovasti uskallanko ottaa sen vastaan, kun nämä vauvahaaveet mielessä. Tosin perustyönkuvaani se ei hirveästi muuttaisi, enkä edes joutuisi lisäkoulutuksiin.... en tiedä oikein. Pomoni ei tietenkään tiedä mun henk.kohtaisista suunnitelmistani, eikä tarvitsekaan tietää.
Mutta siis huomen aamuna sairaalaan ja punktioon......
Mä oonki ollu nyt hiljaiselolla palstailun suhteen, oon ollu töissä eilisestä lähtien asti lähes koko ajan ja nyt onneks pari päivää vapaata. Kivaa kun on ollu jotain muuta ajateltavaa. Vieläkin oon aika turvoksissa,mut muuten hyvä olo. Välillä munasarjat ilmottaa itestään.
Joku kyseli multa mun keltarauhaslääkkeestä Crinonesta, se on aika hyvä systeemi, siin on sellanen asetin ja sit se geeli vaan pruitataan sillä. ja hyvin pysyy sisällä, tottakai 4-5h päästä tule inhottavaa mönjää mut kestän sen. Eikä oo aiheuttanu mitään oireita.
Sellasta täällä.
Kiitos savoskalle listan päivityksestä!!!
Palailen huomenna asiaan pirteempänä, nukahdan tähän paikkaan.
-maya, pp4-
Pitäis tehdä vähän etänä töitä, kun viime viikon loman aikana ovat kasaantuneet, niin jotenkin sitä huomaamattaan eksyy aiheesta aina välillä ¿ tosin en taida olla ainoa =)
Marvik & Inka-Mari: Piikittelen siis tuota puregonia 150IU ja huomenna sitten ultraan katsastaan miltä näyttää. Niin en tiiä johtuuko päänsärky puregonista vaiko mistä. Päänsärky alkoi jo viime viikolla, kun aloitin sen arrimedexin. Siitä ei ilmeisesti ollut muilla kokemusta? Aloitin sen arrimedexin tiistaina ja lopetin launtaina (kp 1 ¿ 5). Epäilin koko ajan johtuvan siitä ja itse asiassa tänään oli ensimmäinen helpompi päivä ¿hip hei! Tuota ei varmaan olisi kannattanut laittaa, ettei huomenna sitten tilanne taas ¿korjaannu¿ entiselleen.
Vieläkö sulla on Marvik lämpöä / kuumetta tai kolotusta? Toivottavasti parempaan suuntaan menossa.
Nyt parkkeeraan mustikkapuuron kanssa telkkarin eteen siis työhommat taisi jäädä - yllätys!
-Onni-
Eipäs täältä koneen äärestä malta millään pysyä poissa, nyt kun oon kotona köllöttelemässä...
Inka-Mari: Hienoa, että saitte pakastettavaakin :)
Mulla on torstaina siirto ja yksi vain laitetaan. Lääkäri sanoi, ettei yleensä ensimmäisessä hoidossa laiteta kuin yksi ja minun pieni kokoni huomioon ottaen kaksosraskaus voisi olla aika riski. Samaa mieltä olin itsekin, nimenomaan kokoani ajatellen. Mullahan on tuota ovuloimattomuus ongelmaa ollut ja sanoivat, että voi ehkä jopa johtua siitä, kun painoindeksini on alipainon puolella. Kesällä onnistuin lihottamaan kolme kiloa ahkerasti pullaa ja jätskiä syöden, mutta kun ei ole kotona vaakaa, niin enää en taas tiedä missä mennään...
Hupelo: Ymmärrän todellakin ajatuksesi ylenemistä ajatellen, mutta itse ajattelisin, että kannattaa ottaa vastaan, mikäli se sinua muuten kiinnostaa. Tästä vauvahaaveiden etenemisestä kun ei koskaan tiedä, niin mielestäni kannattaa muuten tarttua elämän kaikkiin tilaisuuksiin, jos ne eivät kuitenkaan hoitoja hankaloita. Eipähän sitten tarvitse myöhemmin katua, että on muu elämä jäänyt elämättä. Ja jos ja kun onni potkaisee muksun muodossa, niin sitten työtilanne katsotaan tietenkin uudelleen tilanteeseen sopivaksi.
Hirmuisesti tsemiä punktioon huomenna!!! Kerrohan sit miten kävi!
Toivottavasti oma olo tästä kohenee perjantaihin mennessä, koska silloin pitäis palata töihin. Tai ihan hyvinhän mä voin niin kauan, kun istun tai makaan aloillani, mutta liikkuminen vihloo hemmetisti.
Illan jatkoja kaikille!
Toppis, joka punktion innoittamana leikkas itelleen otsatukan vessan peilin edessä hetken mielijohteesta.... :D
Heips Marvik!
Vihdoinkin sain aikaiseksi kertoa kuulumiset. Mä olen ollut vähän alamaissa, vaikka siirto menikin hyvin ja jäi pariin kertaan pakkaseenkin. Punktiossa siis 21 rakkulasta saatiin 12 munasolua, joista 10 lähti jakautumaan ja 7 niistä oli suht kunnollista. Ainoastaan yksi oli top-luokan alkio ja se on nyt siis viidettä päivää kyydissä. Se on meidän ensimmäinen top-luokan alkio ja kutsutaan sitä ykköseksi;) Tosin mulla on koko ajan ollut jotenkin sellainen tunne, että ykkönen ei oo kuitenkaan tarrannut kiinni ja oma olo on jotenkin viallinen... Ja noi epämiellyttävät luget ei ainakaan paranna oloa! Lisäksi sitä kyttää jokaista pieruakin mahdollisena raskausoireena... Harvoinpa sitä on niin iloinen ilmakuplista=D Kyllä se toive elää, vaikka mieli onkin ihan maassa. Punaviiniä on lisäksi tullut kilisteltyä päivittäin.
Muut alkiot oli vähän rosoisempia ja kaikki 4-soluisia. Ne pakastettiin kolmen erissä, mikä vähän ihmetytti.
tervehdys!
Mukavaa kun täällä on tapahtunut!
Olkaa hyvä vaan listasta. kiva itsekin seurata muiden menoa.
Onni-79: täällä on kanssa kamala päänsärky ollut koko piikityksen ajan. Yleensä mulle on tullu päänsärky Synarelasta mutta nyt alkoi vasta kun piikit alkoi. Mulla tuo annos on 300 IU päivä.. kattelin viime hoidon karttaa, että piikkipäiviä oli 12 joten on tässä ehkä vielä kestämistä. Onneks pe on ultra ja vihdoin näkee onko siellä edes mitään...
Toppis: kiva saalis punktiosta! nyt vaan lepäilyä ja vettä....
huuppssss... palajan... pikku neiti tekee tuolla inventaariota joten mentävä...
Heips!
savoska 8. piikkipäivä
Olo on jo lähes normaali. Punktio oli siis sillo viime viikon to 28.9 ja alkio siirrettiin heti seuraavana päivänä eli pe 29.9. Yhellä alkiolla aloitettiin (oli kerenny jakkantua jo sillo pe aamuna) ja nyt sit on tukilääkityksenä ollut siitä asti lugesteron 2x3 vrk. Viime viikonlopun olin todella kipeä. Ei kärsinyt kävellä kunnolla kun vihloi ja koski oikealle alavatsaan, istumaan meno koski, autolla ajo koski jos oli epätasaisuuksia. En pystynyt aluks edes nukkumaan 3 ekaa yötä punkiton jälkeen kunnolla kun koski. Vielä tää alku viikkokin on ollu sen kävelyn suhteen kivuliasta, mut tänään jo elämä hymyilee. Huomenna takas töihin.
Vatsa on ihan turvoksissa kaikki housut purista ja rinnat on niin kipeät ja arat että nukkuminenkin meinaa olla hankalaa. Ensi viikon pe 13.9. sit raskausverikokeeseen.
Mulla rupes muuten munasarjoja pakottamaan jo 3-4 gonal-f 150IU piston jälkeen.
Tsemiä kaikille syksyyn ja sen koitoksiin.
Hei vipetti!
Hyvä jo olo alkaa parantua! vaikka turvotusta onkin... se ei oo kivaa...
niin tosiaan sinulle siirrettiin yksi alkio. Minulla myös edessä yhden alkion siirto. Toivotaan, että se yksi on juuri SE!
Toipumista!
savoska
Mua ihmetyyttää kun tota crinonea oon käyttäny, niin pp1 ja pp3 ja nyt pp5 on pyyhkiessä kerran tullu mömmön mukana aavistus oranssia vuotoa. Eikä sitä oo kun sormen pään kokonen tippa muun joukossa. eikä se oikeestaan oo edes oranssia, ihan aavistus vaan. ja muuten sitä ei oo tulllu ollenkaan. Ei kait tää miään oikeeta vuotoa ole? PAKETISSA kyl lukee et saattaa aiheuttaa tihkuvuotoa. Ehkä oon vaan turhan tarkka, jos en olis pahermminkatellu äskön niin en olis huomannu ollenkaan.
Rupes oikeen ahistaa.
Tänään ollu hieman menkkamainen olo mahasta tai jännästi tuntuu. en tiiä...
-maya-pp5
Maya: Eiköhän se ole just sitä tihkuvuotoa mistä pakkauksessa sanotaan. Eli johtuu lääkkeestä. Älä suotta hermoile vielä. Eikä noista vuodoista kyllä ikinä oikein tiedä, kun ovat niin yksilökohtainen juttu. Minulla on yksi tuttava, jolla oli normaalin oloiset kuukautiset koko raskauden ajan! Tuollainen nyt on tietty aika harvinaista, mutta pienempää vuotoa voi olla.
ON: Soittelin sairaalaan ja 7 munasolua 14:sta oli hedelmöittynyt. Toivoin, että olis ollu enemmän, mutta näillä mennään. Toivottavasti nyt ainakin jakautuisivat kaikki, että jäisi jotain pakasteeseenkin.
Olen ilmeisesti sairaan :) nopea parantumaan, koska mulla on jo tänään melko normaali olo, vaikka eilen oli punktio. Eilen vielä sattui kaikki pienikin liikkuminen ja asennon vaihtaminen, mutta nyt on enää satunnaisia pieniä vihlaisuja vatsalla. Kunpa nyt osaisin kuitenkin olla sen verran paikallani, ettei vaan tule mitään takapakkia tässä olotilassa.
Huomenna menen siirtoon, siihen asti moikka!
Inka-Mari: 4 pakkaseen, toivottavasti selviävät myös sulatuksesta db
Hupelo: Miten punktio meni? Toivottavasti voit hyvin.
Ota ihmeessä yleneminen vastaan! Itse 1,5 vuotta sitten ajattelin, että työssä stressaaminen saa loppua ja siirryin astetta helpompini tehtäviin. Seuraus siihe oli, että vuoden päästä olin aivan kypsä töihini ja vonkasin pomolta lisää haasteita. Olen sivuuttanut monta hyvää mahdollisuutta, jotka liityvä työhön, pelkästään sen vuoksi että olen ajatellut raskauden mahdollisuutta. No, tässä sitä ollaan, plussaa piinaillaan, mutta työsaralla aika on mennyt hukkaan. Nyt olen päättänyt ottaa vastaan kaikki haasteet mitä tarjotaan, saanpahan muutakin mietittävää kuin oman navan ;o)
Onni-79: Tunnustan riippuvuuteni ;o) Vielä kun tekee töitä näyttöpäätteen ääressä, voi käydä vähän väliä kurkkimassa.
Lämpö oli eilen kadonnut eikä kipukaan ollut enää niin kovaa. Menkkamainen juilitus on tullut tilalle, olisipa se kiinnityskipua...
Toppis: Hyvä hedelmöitystulos. Pidetään peukkuja että kaikki jatkaa jakaantumista. Älä nyt kuitenkaan kävele maratoneja, itse huomasin ettei maha ollut ihan kunnossa kun kävelin siirtoon. Reipas kävely ei oikein luonnistunut...
Maya: Menkkamainen olo, niin minullakin ;o) Olen samaa mieltä Toppiksen kanssa tuosta tihkuvuodosta.
Plumeria: Jo oli aikakin kirjoitella! Yritä pysyä positiivisena, vielä ei voi tietää alkioiden kiinnittymisestä mitään. Sait sentään pakkaseen alkioita, ei tarvitse ihan heti lähteä uuteen IVF:n, jos tällä kertaa ei tärppää. Pysyhän pinossa ja kirjoittele kuulumisia.
Pitää juosta junalle, kirjoittelen kun taasen ehdin!
Marvik, pp7
Pääsinkin kotiin jo tunnin kuluttua punktiosta, olo oli sen verran hyvä. Ja mieluummin olenkin lepäillyt kotona.
Melko vähän se itse punktio koski, eikä jälkikipuja ole juurikaan tullut, vielä ainakaan.
Vatsaa kyllä turvottaa kovasti ja jotenkin luonnostaan tekee mieli kävellä vähän varovammin, siis ihan täällä kotona vain!
Munasoluja oli kahdeksan, saas sitten nähdä miten hedelmöittyvät ja jakautuvat. Ja sitten perjantaina siirtoon.
Jaksamista piinailuihin kaikille!
Marvik, olin kyllä kokeillut panadol Zappia, mutta ei sekään auttanut kuin hetken. Sitten ostin Paramaxia, mikä sitten vei kivun. Tai sitten se olisi loppunut muutenkin. Paramaxiakin mainostettiin nopeavaikutteiseksi ja vain yksi tabletti riitti! Mullakin on muuten ollut eilen ja tänään menkkamaista juilimista alavatsalla, toivottavasti se olisi kiinnittymiskipua molemmilla...
Toppis ja hupelo, hienoa pääsette pian piinailemaan meidän kanssa! Mullakin oli paljon kivuttomampia edelliset punktiot. Lähdin ensimmäisen punktion jälkeen jopa Ruotsinlaivalle siirtopäivänä, kun siirtoon ei päästykään...Nyt ei olis kyllä tullut mieleenkään lähteä mihinkään, olin niin kipeä! Vieläkin välillä vihloo alavatsaa, vaikka punktiosta on jo viikko.
ON, sairaalasta lähettivät selvityksen punktiosta, missä sanotaan että, kyseessä ei ole hedelmöittymisongelma, vaan lähinnä munasolujen kypsymisongelma! Mitäköhän sille nyt pystyy vielä tekemään? Ultrassa ne ovat näyttäneet aina hyvinkin kypsiltä;)..Äh, en mä näistä ymmärrä. Onpahan nyt ainakin pohjaa, millä lähteä yksityiselle, jos tämä hoito ei tuota tulosta. Musta tuntuu, ettei meille sovi ainakaan Puregon yhtään.
Niin ja olen tulossa flunssaan, että sekin vielä;). Mies jo sairasti tuossa sitkeän flunssan ja nyt seon sitten iskemässsä muhun.
T. Chilipähkinä (joka aivastelee ja lähtee koiran kanssa lenkille sateeseen;))
...huomenna voi olla jo ihan päinvastaiset fiilarit. Eli tuo juiliminen on ihan samanlaista kun kuukautisten alkaessa, alavatsa kramppailee, suoli kerää ilmaa ja on ummetusta. Mulla on aika v-mäiset kuukautiset. Mutta nyt on herännyt toivo, ehkäpä viikon päästä tuloksena olisikin plussa *varovaisesti tuudittautuu haaveiluun, kunnes päättäväisesti työntää ajatuksen sivuun*
Chili, kiitos vinkistä, katsonkin seuraavan kerran apteekista tuota uutta merkkiä. Eipä ole ikinä tullut mieleenkään että on muutakin kuin Panadolia, hyvin markkinoitu! Hyviä juilimisia ;o)
Inka-Mari, luin tuon edellisen viestin ja tarkoitin toki että selviytyvät pakkasesta jos enää niitä edes tarvitset. Ei ollut tarkoitus manailla...
Hupelo, toipumisia! Mullakaan ei ole ollut pahaa punktiota näinä kahtena kertana. Mies onkin hokenut kuinka rohkea olen, hän kun on piikkikammoinen. Urheasti on kuitenkin istunut vieressä. Muistutin hänelle että meitä on aika monta, jotka käydään tämä sama läpi.
Vippetti, tuuhan kertomaan miten työpäivä sujui ja oletko toipunut.
Mutta tämä tästä, jään taasen odottelemaan kuulumisianne. Jokos sumuttelijoilla alkaa kohta punktiot lähestymään?
Marvik, edelleen pp7 (vielä viisi ja puoli tuntia)
Hengissä ollaan vaikka töissä on ollut tosi raskaita päiviä ja tänäänkin olin töissä 12 tuntia ja huomenna pitäis tehdä 13 tuntia. No ei jää aikaa miettiä koko ajan, et onkohan sitä raskaana vai ei :) Olen kyllä käynyt seurailemassa teidän kuulumisianne ja punktioonkin on jo moni taas päässyt. Jännä et toiset on niin kivuttomia tuon punktion jälkeen ja toiset taas ei. Elämä on kummallista.
Koko ajan tunnustelen omia tuntemuksiani vatsan seudulla. Välillä tuntuu kaikkea mahdollista ja välillä ei juuri mitään. En oikein osaa sanoa onko ne nyt sitten raskauskipuja vai kuukautiskipuja. Tietysti toivon kovasti että raskaus olis alkanut, mutta pelkään pahinta että kuukautiset alkaa. Ois kyllä kaikkein helpointa, että menkat alkais tyyliin kolmen päivän päästä siirrosta, niin ei tarvis turhaa jännitellä.
Mun piti hakee lisää lugeja ja hain vain yhden paketin, kun ajattelin et mitä turhia hakee montaa, koska jos ne kuukautiset alkaa, niin enhän mä mitään lugeja tarvi. Tosin, kun mulle tehtiin passi niin mun menkat ei alkanut ennen kuin luget oli lopettettu eli voipi olla, että joudun hakeen kuitenkin vielä yhden askin :)
No tää on nyt tällasta omaan napaan tuijottamista, mutta olen kyllä mukana teidän kaikkien muidenkin jäännityksissä :)
Reetuna pp6/7
(seittemän siksi, että viljely oli pidempi ja meinaan testata jo ens keskiviikkona)
Paljon taas tapahtunut.
Marvik: Sama vika, tuo vauva-teksti on vaan mahdollisimman suurella fontilla, joten saa olla tarkkana ettei toimiston pikkulinnut huomaa! Kiinnityskipuahan se vain on, usko pois =)
Chilipähkinä: Eikö ne sitten tarkentaneet sulle tuota mitenkään? Siis ajattelin vaan, että jos kerran tietävät missä voisi olla probleemaa, eikö sitten osanneet sanoa mitä sille voisi tehdä tms. Eikö sullekin siirretty kaksi, millainen feelis noin muuten?
Hupelo: Kiva saldo ja onnea siirtoon! Oon Marvikin kanssa ihan samaa mieltä ¿ ota haaste vastaan, mikäli susta tuntuu siltä! Mä olen sortunut ajatteleen elämää joskus jotenkin ¿kaavamaisesti¿ aikaisemmin. Tässä sitä nyt ollaan ja muutamia mahtavia juttuja on mennyt sivusuun. Naiset joutuu aika usein, tosiaan tekee töitä ansaitakseen huomion. Nauti siitä saamastasi huomion osoituksesta ¿ ehkä se vie ajatuksiakin muualle. Olishan sun mammikselta mukava palata uusiin haasteisiin.
Savoska: Kannatti mesota täällä siitä päänsärystä, tänään siitä ei ollut läheskään niin paljoa riesaa. Onko sulla siis perjantaina eka ultra? Ihmettelin vaan kun itse kävin tänään ekassa ultrassa, päätyivät siihen, että tilanne ok ja suoraan punktioon ensi viikolla!?! Ehkä ne tietää mitä tekevät¿
ON, tänää siis ultra ja parikymmentä kooltaan noin 8 mm siellä näkyi olevan. Toivotaan, että ovat siellä ensi viikon keskiviikkona punktio päivänäkin tallessa. Tänään siis viides puregon-päivä ja huomenna aloitan puregonin kaveriksi jarruna orgalutranin. Näillä mennään sunnuntaihin ja maanantaina irrotuspiikki ja sitten ke on totuuden hetki ja varsinainen h-hetki sitten pe, mikäli sinne päästään¿
-Onni-
Marvik: toivottavasti olet kunnossa!
Onni-79: On ihan normaalia, ettei vielä ole vaikutuksia piikeillä. Itse ihmettelin samaa vielä 6-7 päivän jälkeen, mutta jopas sitten pikkuhiljaa alkoi munasarjoja jomottamaan. Ja kaikki oli niinkuin pitääkin.
Itse palasin punktiosta vähän aikaa sitten ja olo on ihan hyvä olosuhteisiin nähden. Punktio ei sattunut niin paljon kuin pelkäsin ja saalis oli 14 munasolua, johon olen ihan tyytyväinen. En tosin vielä tiedä moniko oli kypsiä. Nytpä saa sitten huomiseen asti jännäillä sitä miten lähtevät hedelmöittymään.
Kauanko teillä piinailevilla on kestänyt toipuminen, ennenkuin on taas ihan normaali kunnossa? No, aika moni varmaan toipuilee kyllä vieläkin...