Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF viikolla 40 - onko muita?

03.09.2006 |

Keväällä olen tänne viimeksi kirjoittanut ,silloinkin oli suunnitteilla IVF hoito,mutta huomasinkin Synarelaa jo sumutellessani olevani raskaana. Kyseessä oli kuitenkin kohdunulkopuolinen, joten se ilo päättyi lyhyeen.

Muuten meillä yritystä takana kaksi vuotta. Neljään kiertoon käytin clomeja, joista tuloksena yksi keskenmeno ja tuo kohdunulkopuolinen.

Syynä meillä lähinnä minun munatorveni tukkoisuus (vain toinen oli siis jäljellä.) Nyt se toinenkin meni tuossa keväisessä rytinässä, joten hoidot meidän ainoa mahdollisuutemme.

Nyt sumuttelen synarelaa eikä siitä sen kummempia oireita ainakaan vielä, hieman päänäsärkyä vain.

Tulevan punktio jotenkin kyllä jo jännittää, kun siinä ensimmäistä kertaa..

Miten muut?

Kommentit (347)

Vierailija
321/347 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mussa on jotain vikaa, mahakivut on kaikonnu ja turvotus laskenu??????????????????????? Onkos mun munasolut ruvennu surkastumaan?? Eilen oon kuitenkin ottanu pregnylin, nii mulle sanottiin et tänään voi tuntua pahalta. En ymmärrä. Ja nännit on kipeytyny jo ennen pregnylin ottoa, ihan outoa... kroppa sekasin hormooneista. Mä oikeen toivon et mahaa rupeis jomottaa!!!

Kivaa kuulla et Marvik ja Reetuna ootte selvinny noin hienosti punktiosta!!! Toivottavasti saadaan hyviä hedelmöitysuutisia!!!

Et sellasta..

-maya, litteä vatsa tällä hetkellä-

Vierailija
322/347 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ei tullut ainakaan minulle. Vasen puolikin, josta saatiin eniten muniksia, oli ihan rauhallisena välipäivän. Oikea vähän kivisteli, mutta se onkin kystapuoleni ja kokenut aika kovia muutenkin...

En usko että sulla on mitään hätää, Maya, ota ihan rauhallisesti vain :o)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/347 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maya ole ihan rauhassa. Mäkään en saanut minkäänlaisia oireita pregnylistä. Olo oli oikein hyvä ja nautin vain siitä, kun ei tarvinnut mitään lääkitystä ottaa välipäivänä.

Tällä hetkellä olo taas aika karsee. Kävelin postilaatikolle, matkaa ehkä 100 metriä ja meinasin kuolla tulomatkalla. Aivan järkyttävää kipua vatsassa. Täytynee siis jättää täksi illaksi suunniteltu leppoinen kävelylenkki väliin ja olla täällä sisätiloissa turvassa, makoilla ja toimia keittäjänä miehelle :)

Reetuna

Vierailija
324/347 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se turvotus oikein alkoi todenteolla! Maha on aivan pinkeä, jopa mies huomasi sen! Ole Maya iloinen vain litteästä mahasta;), kyllä ne munikset on siellä turvassa! Mullakin on muuten nännit kipeät, ihan kosketusarat.

Hienoa Reetuna, sullakin punktio takana päin! Nyt ei muuta kuin toivotaan hyviä hedelmöitystuloksia:). Kivut helpottaa vain levolla, mäkin olen ollut ihan vuodepotilas aina punktio päivän ja melkein seuraavankin. Pikkuhiljaa sitten liikkeelle, kun olo sallii. Meillä Pregnylin pistäminen sujui sitten ihan hyvin, turhaan taas panikoin;).

Toppis, meillä oli Pregnyl kolmen pakkauksessa, en tajunnut että sen voisi pyytää erikseenkin!

Huomenna sitten punktioon, meillä parin tunnin ajo Taysiin, takas tulo ei sitten olekaan mitään herkkua;). Onneksi tullaan moottoritietä, eikä mitään kinttupolkua, ei ole töyssyjä tiessä...

Vierailija
325/347 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marvik: Joo, mulla on eka kerta meneillään.

Chilipähkinä: Viime kerralla, kun iui:ssä käytin pregnyliä niin reseptissä oli vain yksi ja siksi " tajusin" ihmetellä sitä apteekissa.

Tänään on alkanut turvottaa enemmän ja töistä kotiin pyöräillessä tuntui koko ajan kuin polvi ottaisi polkiessa mahaan kiinni, vaikkei ole lähelläkään. Yritin sitte polkea reidet levällään, ettei tuntuis niin ikävältä. Olipahan näky sekin....

Mielenkiintoista nähdä huomenna ultrassa mitä muniksissa tapahtuu. Mulla on tuntemuksia aina vain oikealla puolella, mutta aikaisemmin insseissä on molemmin puolin ollut aina folleja tulossa. Nytkin tavallaan tuntuu kuin vain oikea puoli vatsasta olisi turvoksissa.

Kiva lueskella teidän muiden kuulumisia, jotka menette vähän edellä :)

Paljon onnea siirtoihin Reetuna, Marvik, Maya, Inka-Mari ja Chilipähkinä!

Vierailija
326/347 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maya: kanssa ajattelin ihan samaa, kun mitä säkin panikoit..samat on oireet ja oireettomuudet...:P

Reetuna: en tiiä, mut eiks se sun punktiosaalis ollut ihan hyvä? Vai paljonko on sun mielestä hyvä?? :)

Marvik: sullapa onkin sitten ekana siirto tästä porukasta! tuu sitten heti kertomaan, montako kyytiläistä saitte matkaan! :)

Ei se pergnylin pistäminen ollu hankalaa, vaikka jännittikin. Ai hitsi...meni aikataulu pipariks 8min...;) me sekoteltiin ne ampullit varmuuden vuoks lautasen päällä...siitä ne ois ehkä saanu talteen jos ois levinny...

Tsemppiä myöskin huomena punktioon meneville! :)

Kenelläs kaikilla on punktio ens viikolla ja onko vielä tietoa tarkemmista päivistä?

Vierailija
327/347 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ei tullut puhelua, joten ainakin yksi munasolu on hedelmöittynyt!Toivottavasti on jatkanut jakaantumista viime yönkin, jotta saataisiin priima-alkio. Nyt kieltämättä vähän jännittää. Eilinen vain tuli ja meni, enkä kamalasti asiaa miettinyt. Taitaa olla jotain itsesuojelua, viimeksi kun uutiset olivat niin huonot...

No sen verran taustajännitystä on päällä, että olen herännyt tällä viikolla poikkeuksellisen aikaisin. En enää saa unta kun mies on lähtenyt töihin. Ja minä kun normaalisti voisin vain nukkua kaikki aamut piiiitkäään!

Onnea tänään ja huomenna punktioon meneville, laittakaahan viestiä heti kun jaksatte! Pidän täällä peukkuja (bd) teidän puolestanne!

Vierailija
328/347 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö tuli nukuttua suht hyvin, mitä nyt välillä heräs siihen, että on jotenkin väärässä asennossa ja mahaan sattui. Tänään selkeesti parempi olo kuin eilen, mutta käveleminen sattuu kyllä vieläkin ihan mukavasti :)

Inka-Mari: kyllä toi mun munasolujen määrä oli ihan jees, mutta viimeksi saatiin 11 ja niistä kahdeksan hedelmöittyi, joten nyt jänskättää, mikä näiden hedelmöittymisprosentti on. Toivotaan, että hyvä ja saatais top-luokkasia, niin kuin viimeksikin.

Jänittääkö teitä kovasti toi siirtoon meneminen? Mä en ole osannut ainakaan vielä jännittää ollenkaan ja tietysti ehkä parempi niin. Ei tuu turhia harmaita hiuksia, kun ei jännitä liikaa :) Kuis muuten olikaan, ootteko ajatellut siirtä yhden vai kaksi? Meille siirretään kaksi ja jälleen syynä toi tuoresiirron parempi tulos ja eipä se haittais vaikka kaksi nassikkaa saataisiin tähän pyörimään. Mies toisin miettii jo sitä, että sitten kyllä pitää vaihtaa suurempi auto :)

Ilmotteleppa Marvik kuinka sun siirrossa kävi. Pidän peukkuja pystyssä, jotta paras mahdollinen tulos tulisi :)

Reetuna

Vierailija
329/347 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai mä haluan tietää myös tänään punktiossa olleiden saalistiedot :) Toivotaan, että tiedän punktiot on menneet yhtä kivuttomasti kuin minun...

Reetuna, joka peukuttaa kaikille

Vierailija
330/347 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saalis 20 munasolua!! Hoitaja varoitteli nyt hyperistä, käski juoda paljon nestettä. Saapa nähdä käykö yhtä kova kato kuin aiemmin. Punktio oli hieman kivuliaampi kuin aiemmin ja jälkikäteen sattui enemmän. Sain kyllä hyvin kipulääkettä. Nyt täytyy lepäillä. Tsemppiä muillekin ja kirjoitelkaa miten punktiot ja siirrot meni!

Vierailija
331/347 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tuntia oon jo levänny kotona, ei kyllä sattunu yhtään koko punktio, olin ihan " lääkkeissä" . Nyt kyllä tuntuu sitte sitäkin enemmän, paljon oon yrittäny juoda.

Mut tosiaan se jännin asia, munarakkulita oli sit yht. HUIMAT 55kpl, siis sisältää kaikki munarakkulat, myös pienet. No joo, munasoluja näissä

25kpl. Mut oon ihan ääri onnellinen, mua kylä varoteltiin et osa on epäkypsiä, mut sen näkee sitte. Olisin ollut tyytyväinen 5 soluun!! Voi kun noista ees yks hedelmöittyis ja lähtis jakautuu. OOn ihan varma et kato on järkkysuuri, mut sille asialle en voi tehä nyt mitään. YKs etappi suoritettu ja pävä kerrallaan mennän. huomenna iltapäivällä saa soitella tilannetta.

Mulla on kuulemma iso riski hyperstimulaatioon, oon vielä aika pieni ja hoikka. Mut paljon vettä napaan!!!!

HYVä saalis Chiliiähkinä!!!! tsempatkaa kaikki!!

-maya-

Vierailija
332/347 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että kaikilla punktiot menny hyvin ja muniksia tullu kiitettävästi :)

Peukut pystyssä teidän puolesta!

Ite olin ultrassa tänään, eikä lääkäri oikein selkeästi kertonut kypsymässä olevien solujen määrää. 12mm oli suurin ja ilmeisesti n.10-12 kpl oli sen kokoisia, että voivat ehtiä kypsymään. Sitten oli pari, kolme liian pientä. Lääkäri sanoi, että olisivat saaneet olla vähän isompia ja että todennäköisesti lisätään vähän puregon-annosta. Sitten kun labratuloksen saavuttua hoitaja soitteli, niin sanoikin, että mennään edelleen samalla 125 iu annoksella. Nyt mä panikoin, että ehtiikö ne kypsyä tarpeeksi ollenkaan. No, ainakin tiistaihin asti on aikaa kasvatella tai voi olla että menee keskiviikkoonkin tuo punktio.

Kun ihmettelin, että miksi mulle määrättiin kaksi pregnyliä, niin sanoivat, että on mahdollista, että joutuu pistämään molemmat. Onko teistä kukaan joutunut pistämään kaksi ja jos niin minkäköhän takia?

Kun tuo lääkäri on niin tuppisuu, niin sitten ei itekään tule kysyttyä kaikkea mitä sitten kuitenkin kotona pienessä päässään pähkäilee...

Vierailija
333/347 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maya ja Chili, hienot saaliit! Näyttää siltä että tulokset vain paranevat matkan mittaan! Ylihuomenna sitten ensimmäinen siirto, pakkohan tuosta saaliista on jotain tulla :o)

Toppiksellakin hyvä alku, vielähän ne ehtivät siellä muhia ja kypsyä. Yleensä punktiosta tulee enemmän follikkeja kuin mitä ultrassa näkyy.

Inka-Mari, oliko sun punktio huomenna torstaina vai tänään?

Oma napa:

Ei käynyt hyvää tuuria tälläkään kertaa, kuitenkin parempi kuin viimeksi. Eli 12 munasolusta hedelmöittyi seitsemän, mutta niistä hyytyi kahden vuorokauden aikana viisi. Lopputuloksena saatiin yksi top-luokan nelisoluinen alkio ja toinen II-luokan nelisoluinen.

Lääkäri meinasi aluksi, että siirretään vain tämä top-laatuinen koska papereihin oli merkitty yhden alkion siirto (asiasta ei kyllä oltu keskusteltu meidän kanssa kertaakaan), mutta suostui sitten meidän pyynnöstämme siirtämään myös toisen - se kun olisi muuten joutunut muiden kanssa roskikseen (laatu niin huono, ettei kannata pakastaa). Tällä huonommalla alkiolla ei ole kuin 10-15% mahdollisuus selviytyä, mutta halusimme antaa sillekin mahdollisuuden. Maailma kun on pieniä ihmeitä täynnä...

Pakkaseen emme saaneet mitään, mutta raskauden onnistumisen mahdollisuus on paljon parempi kuin viime kerralla. Eli toivoa ei olla vielä heitetty, vaikka melko realisti tässä pitää olla, jotta pää ei ihan totaalisesti hajoaisi.

Nyt sitten alkaa piinailu, tervetuloa perässä!

Marvik, pp0

Vierailija
334/347 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEippa!

takaisin kotona.... Ihan HUI mitä määriä te tytöt olette munineet sillä aikaa!!! Aika hienoa!

Itselläni oli tänään ultra ja sumut ovat tehonneet, mutta kysta on ja pysyy.... Puregon alkoi 300 IU kuten viimeksikin.

marvik: juu pitkällä kaavalla mennään. Ai, että jotkut lääkärit ovat sitä mieltä että sumut kasvattaa kystia?? mulla ovat aina uskotelleet että ne vois rauhottaa tuota kystaa... ei nyt vaan rauhottanut. no se on ja pysyy.... saa nähdä miten käy kun munikset alkaa, jos alkaa, kasvamaan.

Mieli on IHMEEN hyvä. ihan ihmettelen itseäni. en ole edes pahasti kärttyillyt miehelle... ;))))

Juu, ens ma on labra ja sitten pe nähdään millon on punktio vkolla 41.

Ihanaaaaaa jotkut pääsevät jo piinistelemään....jännää....jännään muiden puolesta kun en oikein enää usko omaan onnistumiseen...

Tsemppiä!

savoska, 1. piikkipäivä

Vierailija
335/347 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks olkoon teille mahtavan punktiotuloksen saaneille!

Eiköhän niistä jotkut ole sentään siirto kelpoisia perjantaina ja uskon kyllä että pakkaseenkin jotain saatte. Mullekkaan ei ole tänään soitettu, joten huomenna matkaamme hakemaan toivottavasti top-luokan alkioita.

Onnittelut myös Marvikille, että sait kyytiläisiä ja mä uskon myös ihmeisiin, joten kaikki on mahdollista :) Nyt vaan tarrasukkia sinulle, huomenna tullaan perässä.

Savoskalle piikittelyniloa! Toivotaan, että saat hyvän saaliin :)

Reetuna

Vierailija
336/347 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tän päiväsestä punktiosta. Itse punktio ei tuntunut juuri miltään, mutta olo sen jälkeen ei ole ollut paras mahdollinen. 13 munasolua saatiin ja se oli enemmän kun edes ikinä oisin odottanu! Toivottavasti niillä saatais onnistumaan, kun ei hirveästi houkuttelis moneen kertaan näitä hoitoja käydä läpi...

Joku kyseli, montako siirretään...niin meillä siirretään 2 jos vaan on mitä siirtää :)

Ootteko muuten huomannu, kenellä siirto perjantaina et 2 viikkoa siitä eteenpäin, eli testipäivä ois perjantai 13 päivä...hassu sattuma...:)

Kylläpä on ollut kaikilla hyviä tuloksia punktioista! Toivottavasti sama jatkuu perässä tulevien kohdalla myös! :)

Marvikille kovasti paljon onnea ja kovasti pidän peukkuja, että matkalaiset pysyvät kyydissä!!! :) Toivottavasti käyt kirjottelemassa kuulumisia matkan varrella?

Vierailija
337/347 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en olekaan pitkään aikaan tänne kirjoitellut, mutta olipa mukava lukea teidän muiden kuulumisia.

Mulla oli maanantaina 0 - ultra ja siellä oli 6 hyvän kokoista( en tajunnut kysyä mittoja) kypsymässä ja joitakin pienempiä.

Puregon annosta hiukan suurennettiin eli on nyt 300 iu perjantaihin, jolloin menen taas ultraan.

Punktio olis jossain vaiheessa ensi viikolla. Sitä kyllä jännitän, ja taitaapa mieskin jännittää vähän omaa osuuttaan.

Olo nyt varsin mukava, sen synarelan hormonimyrskyn jälkeen!

Yritänpä nyt olla mukana tiiviimmin palstalla minäkin.

Vierailija
338/347 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettepas saaneet munittua paljon punktioissa. Nyt sitten toivotaan, että mahdollisimman moni hedelmöittyy ja sitä kautta siirrot onnistuu....eli peukkuja teille.

Itselläni oli eilen ultra ja huomenna sitten aloittelen pistokset. Alkuun mennään muutama päivä 225iu ja sitten tippuu 150iu. Ensi viikon tiistaina taas ultra.

Jouduin myös eilen kolposkopiaan, ottivat muutaman koepalan, kun lääkäri löysi jotain tuolta alakerrasta....ei sitten arvuutellut mitään, joten parin viikon päästä saan tietää, mitä kummaa se löydös on.

Olen pysynyt aika oireettomana....mitä nyt pieniä hikipuuskia ja hentoista ärtymystä mieheen. Onneksi on pääsyt kuntoilemaan kunnolla, niin on unohtunut nuo jännittämiset hieman.

Nyt pitää painella ukko-kullan kainaloon ja katsomaan leffaa....oikein mukavaa illanjatkoa teill kaikille!

Weimari

Vierailija
339/347 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savoska, Hupelo ja Weimar ovat tulleet takaisin, tervetuloa! Plumeriaa vielä kaipailisin, hän lupaili tuossa vko 37-38 pinossa loikata tälle puolelle, mutta viestiä ei ole vielä tullut. Huhuu, missä piilottelet, kerro ihmeessä kuulumiset!

Inka-Mari, olen syntynyt 13. pvä perjantaina, eikä se epäonni ole ainakaan perässä seurannut. Paitsi että minua tietyin osin pidetään aika persoonana, en ihan ole sieltä hiljaisimmasta päästä. Jotkut pitää sitä hyveenä, toiset haittana...

Reetunalla on tänään siirto.Toivottavasti saitte ne kaksi huippulaadukasta alkiota matkaan (bd).

ON

Illalla huomasin, että Luget ovat alkaneet vaikuttamaan. Olin aivan hillittömän väsynyt, viime yönäkin nukuin 10 tuntia, vaikka ei univelkaa ole. Pienimuotoista ärtymystäkin on ilmassa.

Myös tuo hedelmöittyneiden alkioiden määrä ja laatu mietitytti. Lääkäri eilen antoi kylläkin ymmärtää, että jos nyt ei tärppää, kannattaisi kuitenkin lähteä kolmanteen yritykseen, mutta itse sanoin että siitä pitää vakavasti keskustella ensin. Tässä iässä kun tuntuu että aika loppuu kesken ja toivoisi että olisi viisi vuotta nuorempi!

Junassa eilen katselimme suloista parivuotiasta aasialaispoikaa, joka isänsä sylissä sai meidät kaikki matkustajat hymyilemään eloisalla olemuksellaan. Siinä vaiheessa totesin miehelleni, että voisin hyvinkin adoptoida noin herttaisen lapsen ja mieheni oli samaa mieltä. Eli henkisesti olemme lähteneet valmistautumaan myös adoptioprosessiin, jollei tässä nyt tämä pieni ihme ehdi tapahtua ensin.

Olen edelleen kyllä optimistisella mielellä, mutta jotenkin itseään suojellakseen tässä alkaa miettimään jo tulevaakin. Toisaalta, kolmas IVF ehtisi tulla tämän vuoden puolelle, jolloin saisimme Kelan maksamat lääkkeet.

No, aika näyttää miten käy. Mukana aion olla tässä ketjussa nämä piinapäivätkin, kiinnostaa tietysti mitä teille muille kuuluu ja miten hoidot onnistuvat.

Ihanaa, tänään kampaajalle - viimeksi kävin kesäkuussa ja pehko onkin sen näköinen!

Kuulumisianne odotellen,

Marvik, pp1

Vierailija
340/347 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eikö ole jännä juttu tuo kysta-asia. Minulla tosiaan kävi niin, ettei tässä lyhyessä kaavassa (minulle selvisi että antagonistihoito on sama kuin lyhyt kaava) sitä tullut ollenkaan, mutta eipä siltä puolelta saatu kuitenkaan kuin kolme follikkelia, joissa kaikissa kyllä oli munasolu.

Voisikohan tuohon vaikuttaa minkätyyppinen kysta on? Niitähän taisi olla ainakin kolmenlaisia, en ihan tarkkaan nyt muista...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän