IVF viikolla 40 - onko muita?
Keväällä olen tänne viimeksi kirjoittanut ,silloinkin oli suunnitteilla IVF hoito,mutta huomasinkin Synarelaa jo sumutellessani olevani raskaana. Kyseessä oli kuitenkin kohdunulkopuolinen, joten se ilo päättyi lyhyeen.
Muuten meillä yritystä takana kaksi vuotta. Neljään kiertoon käytin clomeja, joista tuloksena yksi keskenmeno ja tuo kohdunulkopuolinen.
Syynä meillä lähinnä minun munatorveni tukkoisuus (vain toinen oli siis jäljellä.) Nyt se toinenkin meni tuossa keväisessä rytinässä, joten hoidot meidän ainoa mahdollisuutemme.
Nyt sumuttelen synarelaa eikä siitä sen kummempia oireita ainakaan vielä, hieman päänäsärkyä vain.
Tulevan punktio jotenkin kyllä jo jännittää, kun siinä ensimmäistä kertaa..
Miten muut?
Kommentit (347)
Heissan!
ja hei weimar.. kohtalotoveri.. meillä sama tahti. eilen alkoi sumuttelut täälläkin...
Vähän huonoja uutisia oli lääkärillä kerrottavana. Minulla on ollut kysta tuossa ainokaisessa munasarjassani jo ainakin vuoden ja siellä se taas oli . 5 cm halkaisijaltaan. lääkäri sanoi että ei siellä enää kamalasti ole tervettä kudosta mutta tekevät kuitenkin tämän IVF:n. kun sitten varmaan minulta lähtee tuo viimeinenkin endon tuhoama munasarja...
niin sitä mietin vaan että näin lyhyt oli sitten minun " naisena oleminen" ... kohta saan alkaa popsia hormoonikorvauslääkkeitä ja kauan. ikää kun on vasta 29 vee...
eli täällä ei odoteta suurta munasaalista. jännitetään saadaanko mitään vai loppuuko leikki alkumetreille.
mites muiden sumuttelu on edennyt? onko nenä jo kipeä?
savoska, 2. sumuttelupäivä
Kuinka nopeasti teillä on tullut oireita sumuista ja minkälaisia? Itselläni toinen päivä sumuja menossa ja jo nyt on joitain pikkuoireita (joita tuskin huomaa) tai sitten vilkas mielikuvitus asialla.
Mun kohdallani ainakin oireina edelleen mielialan vaihtelut. Hermostun ihan pienistä, joka ei todellkaan ole mulle tavanomaista! Ja itku pukkaa helposti kanssa. Nenän limakalvot eivät sentään ole kipeytyneet, onneksi!
Mut tosiaan nämä mieliala oireet on keljut!
Mä pääsen pistämään ensi keskiviikkona, sen pitäisi helpottaa sitten.
Viikonloppuja itse kullekin!
Heissan vaan kaikille!
Hyppää taustalta mukaan jännittämään teidän kanssanne :o)
Minulla on toinen IVF tulossa viikolle 39. Ensimmäinen käytiin viime toukokuussa huonoin tuloksin. 7 munasolua, joista 3 hedelmöittyi ja 1 lähti jakaantumaan. Saatiin siis yksi huonolaatuinen (nelisoluinen II-laatuinen), pakkaseen ei jäänyt mitään. Hoito ei onnistunut.
Minulla on vasen munanjohdin tukossa, lievä endometrioosi sekä taipumusta kystaan. 5x7 cm kysta leikattiin viime syksynä oikeasta munasarjasta. Edellinen hoito oli pitkän kaavan mukainen ja tuolloin hormonikystat ilmoittelivat tulostaan.
Nyt olemme lähteneet antagonistiseen hoitoon. Tässä hoidossa ei ole lainkaan sumuttelua, vaan lähdettiin Puregon-pistoksiin heti kp 2 (onhan tuo kp oikein, eli kierron päivä?). Tällä hoidolla yritetään välttää kystien tulo ja saamaan parempilaatuisia alkioita. Määrällisesti hoidon tuloksena on ollut yleensa hieman vähemmän munasoluja. Mutta sehän ei haittaa, jos vain ovat laadukkaita!
Eilen, kp 6 ,oli eka UÄ jossa näkyi kaksi 9 mm ja 5 pienempää munasolua. Ei huono alku kun vertaa edelliseen kertaan, jolloin lopullinen saalis oli tuo 7 munasolua. Sovittiin, että jatkan pistosten ottamista ja katsotaan kp 10 tilanne uudelleen. Jarrutushoitoa ei siis aloitettu vielä.
Positiivinen mieliala on päällä. Vaikkakin tietysti jännittää... Mieskin näkee unia munasoluista ja alkioista!
Tämä siis omasta navasta.
Jännä että oireilette sumusta noin vahvasti. Itse kun sumuttelin, ainoat oireet olivat lievä pahonvointi ja päänsärky. Olo oli kuin pienessä kroonisessa krapulassa! Varsinaiset mielialaoireilut alkoivat vasta Lugesteronin myötä, silloin olisi voinut vain nukkua... Mutta niinhän se on, jokainen reagoi hormonihoitihin omalla tavallaan.
savoska, olen pahoillani tuosta kystasta. Onko endo tosiaan niiin paha, ettei sitä voi vain leikata kystan myötä pois?
Jos täällä on kohtalotovereita, jotka ovat käyneet antagonistisen hoidon, olisi kiva kuulla kokemuksia.
Tuola toisessa keskustelussa oli
Meni sormet ja nappulat sekasin, kun yritti lukea tekstiviestiä samalla..(blondi ;))...
Eli tuola toisessa keskustelussa oli joku laittanut, että onnistumisen mahdollisuus olisi jopa 55%, jos siirretään kaksi top luokan alkiota! Se kuulostaa jo hieman paremmalta tulokselta. Tietty kaksosraskauden riski kasvaa, mutta itse kyllä olisin valmis siihen, jos vaan saataisiin kaksi siirtokelpoista alkiota. Mites muut? Oletteko ajatelleet jo, että haluatteko siirrettäväksi yhden vai kaksi?
Onko teille, kenellä käytössä puregon niin minkälaisia annostuksia? Nyt on muutama päivä pistelyjä takana ja ei kyllä oo mitään oireita vielä tullut. Tosin eihän se välttämättä mitään aiheutakkaan?? Ens viikolla on ultra, niin kaitpa sitten jo jotain näkee onko mitään vaikutusta...
Kylläpä on jännittävää ja mukavaa seurailla muidenkin hoitojen kulkua. Kovasti paljon onnea kaikille ja toivottavasti tulisi hyviä alkioita ja paljon! Ja niitä plussia sitten myös! :)
täällä nenä jo kipeänä. aina sama juttu. limakalvot ei kestä noita sumuja. menossa vasta 5. sumutuspäivä. muuten ihmeen hyvä mieli. oltiin maalla viikonloppuna joten mieli sai levätä.
tuosta kystasta... niin ei sitä oikein uskalla lähteä leikkaamaan kun minulla on niin vaikeat kiinnikkeet vatsanalueella, että viime leikkauksessa lähti molemmat munatorvet juuri kiinnikkeiden takia ja virtsarakko ja -putki oli vaarassa vaurioitua kanssa kiinnikkeiden irrottelussa. Kiinnikkeiden takia laparoskopiaa ei tehdä... eli ainoa vaihtoehto on avoleikkaus ja siihen en kyllä suostu enää ihan heti. kahdesti on maha vedetty auki. ekalla kerralla lähti suolta 10 cm ja toisella kerralla molemmat munajohtimet ja toinen munasarja (siinä oli kysta ja se puhkesi kun munasarjaa irroteltiin kiinnikkeistä).... että näin.-.kerran on yritetty tähystää... yksi lääkäri kyllä sano että tuo kysta voi johtua kiinnikkeistä. aina ollut vähän kysta taipumusta muutenkii.
Mutta se siitä... juu täällä tulee olemaan käytössä Puregon ja lähtöannos on 300 IU päivässä. katsotaan sitten nostetaanko. Aiemmin ollut pienempiäkin annoksia ja niillä ei paljon vastetta.
oooooikein oikein lepposaa sunnuntaita ja palataan asiaan. tää suunnistaa jääkaapille ;)
savoska, sumuttelupäivä 5
noiden alkioiden määrästä... toivotaan että saadaan siirtoon se yksi.
Minulle ei enää laiteta kahta. Viimeksi saimme pyynnöstämme kaksi alkiota kyytiin ja onneksi tuli vain yksi vauva. tämä syntyi kuitenkin kk liian aikaisin ja oli tehohoidossa, keuhkot eivät olleet kypsät. kaksoset usein syntyvät vielä aikaisemmilla viikoilla, joten lääkäri sanoi ettei kahden alkion siirto tule meillä kysymykseenkään.
mutta monellahan kaksoisraskaus menee aivan hienosti ja hyvin. ja samalla saa kaksi vauvaa yhdellä " vaivalla" =hoidolla.
Mahtuisinko joukkoon tummaan:) Itselläni olisi IVF viikolla 40 tai 41,riippuen menkkojen alkamisajankohdasta. Minulle hoito tehdään lyhyen kaavan mukaan eli pistokset alkavat melkein heti vuodon alettua,pistospäivä aloitetaan kuulemma niin että ei punktio osu viikonlopulle.
Taustaa hieman eli me olemme vaavia yrittänyt noin 8 vuotta. Tehty 3 IVF:ä ja ehkä 7 PAS:ia. Nyt siirryimme yksityiselle vaikka olisimme julkisellakin vielä hoitoja saaneet,emme vaan jaksaneet enää odotella ja sitten taas lisää odotella. Minulla poistettu johtimet kun olivat tukossa ja keräsivät nestettä.Se neste on kuulemma haitallista alkioille ja haittaa kiinnittymistä ja voi aiheuttaa keskemenoja.Näin siis päädyttiin johtimien poistoon,eikä ole oikeastaan pahalta tuntunut. Nyt on hyvät fiilikset kun hoidot alkaa.Jotenkin tuo klinikan vaihto toi lisää intoa,se kun on niin erilainen kuin julkinen hoitopaikka.Se on niin ihanan pieni ja kotoisa ja aina on kuulemma sama lääkäri,ihanaa ja harvinaista herkkua kun on tottunut julkisella että joka kerta on eri lääkäri. Lääkärikin antoi toivoa,sanoi että nyt on hyvät mahdollisuudet raskautua kun johtimet on pois. Yksi IVF kyllä kokeiltiin poiston jälkeen mutta siitä ei vielä tärpännyt mutta vielä ei ole toivoa pois heitetty. Ollaan kyllä varattu jo adoptio infoonkin aika eli vuoden verran vielä hoitoja tehdään ja sitten siirrytään adoption puolelle jos ei ole tärpännyt. Mutta hyvää alkavaa viikkoa kaikille ja sumutteluintoa teille jolla on sumut käytössä:)
Heips vaan,
Mä hyppään mukaan, aiemmin olen vain taustalla seuraillut mutta nuo viikonloppuna olleet häät sai kysymystulvan keskellä (- arvaatte siis varmaan mikä on ollut kysymyksen aihe!?!) mielen synkkenemään! Jos täältä saisin taas hieman uskoa taas matkaan! Meille tehdään ensimmäinen hoito, ICSI vkolla 41. Meillä vauvahaaveet viimeisten neljän vuoden aikana on olleet välillä aktiivisemmin esillä ja välillä taas menty ajatuksella tulee jos on tullakseen¿ja eihän se haikara meille sitten löytänyt =( Jossain vaiheessa tuossa viimekesänä päätettiin, että nyt jotain tehdään asialle ja lähdettiin tuonne julkisen puolen jonotusrumbaan. Odotus tuntui vaan hirveen pitkältä ja vaihdettiin tuonne yksityiselle ainakin tämän ekan hoidon osalta.
Nyt tietysti alkaa jo kauheesti jännittää¿onnistumisprosentti simpoista johtuen on todella pieni ja siksi meille on suositeltu suoraan kahta alkiota kerralla ¿ vaikkakin kyseessä on ensimmäinen hoito. Hoito tehdään lyhyellä kaavalla ja menkkoja hieman siirretään aluksi Primoluteilla, niitä olen popsinut nyt viisi päivää ja ihan apteekin tädin lupausten mukaisesti, tänä aikana musta jo tullut takakireä pirttihirmu! Kun menkat alkaa aloitan arrimedex-lääkkeet kp 1-5, onko kellään kokemusta näistä? Kp 4-6 piikittelen puregonilla pienellä annoksella. Mulle sanottiin, että munasarjat vaikuttaisi olevan tosi aktiiviset ja siksi noita follikkeleita voi tulla tosi paljonkin, että pitää olla varovainen. Mä aloin tietysti heti maalaileen tän kuultuani piruja seinille, että saan ihan varmasti pahemman laatuisen hyperin!?! Toivottavasti näin ei käy¿
Tsemppiä ja iloa kaikille kohtalotovereille alkaneeseen viikkoon, toivottavasti reilun kuukauden päästä me olemme jo pikkuhiljaa siirtymässä tuolle toiselle puolelle¿
-Onni-
... melkoisen pulpahtava olotila on ollut koko viikonlopun. Saa nähdä onko huomenna ultrassa näkyvissä enemmän munasoluja, sen verran elämää ovat munasarjat pitäneet viikonlopun aikana.
Ensimmäisen kerran yhteydessä ei annettu vaihtoehtoa (jos niitä vaihtoehtoja nyt olisi edes ollut) kuin yhden alkion siirtoon. Näin ilmeisesti toimitaan meidän lääkäriasemalla ensimmäisen IVF:n yhteydessä. Meillä ei olla vielä keskusteltu aiheesta nyt toisella kerralla, mutta itse olen ajatellut, että otan asian esille jossain vaiheessa. Olen jo 36-vuotias ja haaveena (tavoitteitahan pitää olla!) olisi kaksi lasta, joten kiirettä tämän ensimmäisen kanssa jo on. Kaksosetkin olisivat ihan tervetulleita, jos vain terveys riittää.
Ekalla kerralla Puregon-annostuksen alku oli 200IU:ta. Huonon vasteen vuoksi annostus nostettiin 250IU:n. Nyt annostus aloitettiin heti kunnon hevoskuurilla, 350IU:a ja tätä annostusta pistän nyt kahdeksatta päivää. Tuntemukset (plop, plop, plopplop :D) alkoivat vasta 6. pistospäivänä, aiemmin oli aika hiljaista. Kuitenkin 5. päivän UÄ:ä näkyi jo 7 munasolua, joten oli siellä tapahtunut koko ajan.
Savoska: Aika hurjalta kuulosta, sen verran kun asiasta ymmärsin! Pidetään nyt peukkuja että kysta on hormoniperäinen ja päättää pienentyä itsestään. Tsemppiä!
Inka-Mari: Paljonko sun Puregon-annostus on? Hyvä kun kysyit asiaa, olen itsekin miettinyt tätä.
Peanut78: Otatko sumuja samalla kun aloitat pistoshoidon? Lyhyt kaava ei ole mitenkään tuttua, ihan vain uteliaisuudesta kyselen...
Minäkin olen henkisesti alkanut valmistautumaan adoptioprosessiin. Se kun vie niin kauan ja haluaisin sen ensimmäisen lapsen kotiin ennen 40:ä ikävuotta. Nyt on kuitenkin aika positiivinen fiilis tästä hoitokierroksesta, joten otetaan asia kerrallaan.
Onni: Meidän " tulee jos on tullakseen" on näemmä alkanut samaan aikaan :o) Ongelma vain meillä on päinvastainen, miehen simpat huippuluokkaa ja minä olen se " ongelmatapaus" . Mut ei sitä hyperia kannata ennakkoon pelätä, ei ole tietääkseni kuitenkaan hirmu yleinen ja jos kuulut riskiryhmään, niin eiköhän seuranta ole normaalia tarkempaa kohdallasi.
Nämä kuluvat päivät ovat tosi omituisia. Vaikka tuntuu että päivät menevät siivillä, niin tämä hoitokuuri tuntuu etenevän etanan vauhtia. Tekisi mieli joka päivä käydä ultrassa nähdäkseen miten asian ovat edenneet.
Huh, taas kirjoitin romaanin. Sorry! Pitää harjoitella jatkossa tiivistystä.
Marvik kyseli puregon annostusta....no vaivaiset 100 IU:ta toistaiseksi ja ultran jälkeen saatetaan nostaa. Lääkäri ei uskaltanut enempää määrätä pco:n takia. Mahtaako noin pienillä annostuksilla saada edes yhtä munasolua kasvateltua?? Mutta..ei tässä auta muuta kun luottaa lääkäriin, että se tietää miten nää hommat hoidellaan! :)
Tuntuu olevan aika yleistä toi, että on jouduttu poistamaan munatorvi tai molemmat. Tehdäänkö se poisto nukutuksessa? Ja onko se yleisempää hoidoissa käyvillä?
Inka-Mari, kyllä niitä muniksia tulee pienemmälläkin annostuksella, ainakin niin olen täältä lukenut ;o)
Lääkäri kertoi minulle, että joka kierrossa munasoluja tulee aina enemmän kuin yksi, toisilla muutama (kuten minulla), toisilla muutama kymmen. Elimistön normaalikierrolla muut munasolut surkastuvat ja yksi jää odottamaan hedelmöitystä (siis käsittääkseni ovuloi). Pistoksilla pyritään siihen, että munasolut eivät surkastuisi, jolloin ne saadaan punktiolla kerättyä pois. Osassa munasoluista on sitten alkioita, jotka hedelmöitetään.
Asia oli minulle uutta, olin aina kuvitellut että munasoluja tulee kierrossa vain yksi tai kaksi...
No niin, ja nyt omaan napaan:
Tänään oli sitten toinen ultra ja paremmalta näytti kuin 1.IVF:n yhteydessä. 8 hyvänkokoista follikkelia, hieman koko tosin vaihteli, mutta olivat yli 12 mm. Rinnalla näkyin pienempiä jotka saattavat ehtiä mukaan punktioon. Tulos on parempi kuin pitkällä IVF:llä, joten tämä hoito näyttää sopivan minulle paremmin.
Tänään alkaa sitten se varsinainen antagonistinen hoito, eli aloitan Puregon-pistosten rinnalla pistämään Orgalut-nimistä lääkettä, joka taas toimii jarruttajana. Tämänhetkisen tiedon mukaan punktio maanantaina. Jännittää, mutta on todella hyvä mieli. Ainakin siihen asti kunnes aloitan Luget...
Onko muita pistoshoidon aloittaneita, jotka ovat käyneet ultrassa? Viikon 40 pinoahan täältä ei löytynyt, joten vain tuuppasin itseni tähän pinoon ;o) Olisi kiva kuulla jos löytyisi kanssasisaria joka olisivat samassa rytmissä.
Heippa vaan!! varmaan mukaan mahtuu?!
Mulla semmonen jännä tilanne et oltiin tekemässä toista inseminaatiota mut munikset ei ollu kasvanu tarpeeks. Mulla Pco taustalla ja rakkuloita piisaa. Vauvaa yritetty kohat 2v. ja yksityisellä ollaan.
Molemmilla puolilla oli 15kpl muniksia ja muutama niistä 9mm ja kp on jo 12. Ja nyt sit siirryttiin kokeilee ivf:ää. Annos on vaan nyt puregonia 100iu, ja huomenna aloitan jarrut(orgalutran). Oon ihan pihalla koko touhusta kun inseminaatiooon olin valmistatunu. perjantaina ultra.
PELOTTAA ihan kauheesti, et ei saadaa yhtää munista ja kaikki kauheet ajatukset pyörii päässä..
Ja siis punktio varmaan ens viikolla eli vko.39, toivottavasti:)
-maya-
Meidän punktio ja siirto siirtyi viikolla joten olen nyt sitten viikon 39 " uhri" . Taustaa sen verran, et hoitona ICSI ja menossa nyt toinen hoitokierros. Viime syksynä samoihin aikoihin tehtiin eka hoito ja siitä paukkui negaa. Nyt uudella innolla hoidoissa, koska ollaan pystytty muutama epäonnistumisen syy poistamaan, joten mahdollisuudet paremmat kuin viimeksi, toivottavasti. Tänään olin ekassa ultrassa ja 11 foliikkelia kasvaa. Vasemman puolen foliikkelit oli kuulemma jo punktio kunnossa, mutta oikeen puolen foliikkelit kasvaneet paljon huonommin. Punktio on ensi viikon maanataina ja tiistaina. Perjantaina uusi ultra, jossa päätökset sitten tehdään. Punktio ei jännitä, koska se meni viimeksi suht kivuttomasti ainoastaan kanyyli inhottaa. Siirto meni viimeksi vähän miten sattuu, eli jouduttiin ottamaan kaksi lääkäriä, jotta se onnistui, joten siinä enemmän jännitettävää.
Yritän päästä mukaan teidän juttuihin ja paljon iloa ja positiivista mieltä kaikille meille päiviä laskeville.... :)
Reetuna
ps. lääkkeinä synarela ja puregon
Marvik, me mennään aika samoissa aikatauluissa. Huomena alkaa myös jarrupiikit ja punktio ens viikon ma tai ti. Ja olikohan se Maya jolla myöskin sama aikataulu? :) Ultrassa näky, että onhan se 100IU:n päiväannos tehonnut, mutta vielä lisättiin hieman annostusta loppu päivien ajaksi.
Ensi viikohan on viikko 39! Hienoa, että löytyy kanssasisaria joiden kanssa päästään piinailemaan samaan aikaan.
Reetuna ja Maya, tervetuloa molemmat!
Meillä onkin Inka-Marin, Mayan ja Reetunan kanssa samana päivänä ilmeisesti viimeinen ultra. Minulle merkattiin punktio jo maanantaiksi, mutta perjantaina se lopullisesti varmistuu.
Munasolujen määrähän teillä on hyvä. Jos oikein muistan, niin tilastojen mukaan about puolet punktoiduista munasoluista sisältävät alkion, jotka sitten hedelmöitetään. Tämän jälkeen vaan peukutetaan että ne lähtevät hyvin jakautumaan, se taitaa sitten olla yksilöllistä miten siinä käy. Mutta totta on, että itsekin jännitän alkioiden määrää ja laatua.
Mutta tsemppiä kaikille, muistetaan juoda paljon nestettä :o)
huih... joillakin jo punktio lähestyy! itse täällä vasta sumutellaan ;)
juu..sumut kiukuttaa...eilen piti taas vähän miehelle ärhennellä. Vaikka oonkin sen harrastukseen tottunut niin eilen kiukutti " jonniinjoutava pallonperässäjukseminen" . minua pitää hoitaaaaaaaaaaaaaaaa..... ;))) nyt taas naurattaa tuo...
Kysta kipuilee.. joten en tiedä miten käy kun aloitan piikittelyt.
Voih Peanut78 kun kuulostit niin ihanan postiiviselta! noin pitäs itsekin ajatella että hyvä kun on munajohtimet poissa. Minä vaan olen ollu ihan säälittävä ja ruikuttanut sitä asti kun ne minulta vietiin,...;( pitäs olla vaan hiljaa...
Meillä takana tosiaan 4 IVF.ää ja toi viimeinen onnistui, että ei kai se paha endo ole lapsettomuus tuomio suoraan, mutta kyllä minä olin jo heittänyt pyyhkeen kehään. en odotan paljoakaan tältä viimeiseltä hoidolta, kun jotenkin tuntuu ettei tuo munasarja enää tuota munasoluja... mutta pitää tämä käydä loppuun kun vielä yhtä hoitoa tarjosivat julkisella (siellä tämä siis 3. IVF) ja sitten nokka kohti adoptioneuvontaa.
Tsemppiä kaikille punktioon menijöille! meikkis lähtee maalle kiukuttelemaan...palajan takas viikon kuluttua. Sitten alkaa taas se piikittely... ;)
savoska
Tää on siis varmaankin tällainen aloittelija kysymys, mutta taas joku mainitsi jossain sen, että pitää muistaa huolehtia riittävästä nesteen saannista. Mulle on varmaan unohdettu tästä mainita tai jotain, mutta mikä on riittävä neste määrä? Ja miksi nesteitä pitää juoda paljon? Niin ja missä vaiheessa siis hoitoa vai koko ajan? (kyselyikä=) ) Ehkä muistaisin asian paremmin jos tietäisin siihen syyn¿
-Onni-
Täällä yksi joka ilmoittautuu joukkoonne. Meillä olisi ivf viikolla 41 suunniteltu, joten pinoudun tähän samaiseen pinoon.
Sumuttelut aloitan huomenna.
Meidän taustaa hieman. Raskautta yritettiin silloin joskun kauan kauan sitten 2,5, jonka ansiosta meillä on tyttö 03/04. Tämän jälkeen yritettiin toista heti perään, koska tunne siitä, että toinenkaan ei tule helpolla oli vahva.
Tyttäremme täytettyä vuoden sain tietää odottavani toista, mutta kohdunulkoinen(rv 6+4) vei mahdollisuuden mennessään. Alkio poistettiin leikkauksella ja samalla huomattiin, että kärsin pahasta endometrioosista. Leikkauksen yhteydessä minulta poistettiin toinen munatorvi ja samassa huomattiin, että toinen on tukossa ja osittain liimautunut munasarjojen ympärille.
Nyt sitten ollaan tässä vaiheessa, vaikka hoitoihin ei tunkua ollutkaan ja heti pääsimme listoille. Toivon kovasti, että kaikki sujuisi hyvin niin itselläni kun teillä kaikilla. Jännät ajat on edessä, mutta onneksi tuki ja te (toivottavasati) olette lähellä.
Weimari