IVF viikolla 40 - onko muita?
Keväällä olen tänne viimeksi kirjoittanut ,silloinkin oli suunnitteilla IVF hoito,mutta huomasinkin Synarelaa jo sumutellessani olevani raskaana. Kyseessä oli kuitenkin kohdunulkopuolinen, joten se ilo päättyi lyhyeen.
Muuten meillä yritystä takana kaksi vuotta. Neljään kiertoon käytin clomeja, joista tuloksena yksi keskenmeno ja tuo kohdunulkopuolinen.
Syynä meillä lähinnä minun munatorveni tukkoisuus (vain toinen oli siis jäljellä.) Nyt se toinenkin meni tuossa keväisessä rytinässä, joten hoidot meidän ainoa mahdollisuutemme.
Nyt sumuttelen synarelaa eikä siitä sen kummempia oireita ainakaan vielä, hieman päänäsärkyä vain.
Tulevan punktio jotenkin kyllä jo jännittää, kun siinä ensimmäistä kertaa..
Miten muut?
Kommentit (347)
Mukava huomata, että tähän asti kaikki ovat päässeet piinailuun saakka :o)
Chilipähkinä. Adoptio-vaihtoehto on ONNEKSI olemassa. Ja kun ajattelee, että maailma on täynnä lapsia, jotka kaipaavat hyvää kotia... Toisaalta, se oma lapsi on tietysti se ykkösvaihtoehto. Miten muuten siirto sujui?
Muuten, kerroit tuosta viestin lähetysongelmasta. Sama juttu on käynyt minulle useammankin kerran. Nyt olen oppinut sen verran, että ennen viestin lähetystä otan kopion kirjoittamastani tekstistä ja jätän sen joko muistiin tai kopioin wordiin. Jos sitten vahinko käy, saa jo kirjoitetun tekstin näppärästi liitettyä viestiin. Meillä tosin pöytäkone menee välillä kokonaan jumiin, jolloin ei auta kuin sammuttaa se...
En vielä olekaan onnitellut Reetunaa. Sulla on mielettömän suuret mahdollisuudet kaksosiin... Aika hurjaa, vai mitä? Minä näin jo unta 7-vuotiaista kaksospojista, jotka vedätti ihan 6-0 meikäläistä. Uni oli kyllä enemmän painajainen kuin mukava! :D Koska sulla on testipäivä? Mahtaako olla sama kuin minulla, eli 11.10?
Maya, sait pakkaseen asti, hienoa! Jos alkiot eivät olisi olleet top-luokan alkioita, ei niitä olisi pakastettu. Ja tuoresiirtoon valitaan aina se paras, joten sulla on hyvä tilanne. Oma II-laatuinen alkioni olisi mennyt roskikseen, jos en olisi pyytänyt sitä siirrettäväksi.
Millainen se emätingeeli on? Laitetaanko se jollakin ruiskeella? Nää luget on kyllä aika ällöjä...
Minulla on olo oikeastaan oikein hyvä, mitä nyt oikea munis vähän nipistelee, mutta koska se ei sitä tekisi. Rinnat ei ole kauhean arat, viimeksi ne olivat paljon kipeämmät.
Tänään on ollut muutenkin aika reipas päivä. Hain AMK-iltalinjalle, jotta saisin rästiin jääneet opinnot suoritettua loppuun, lisäksi maksoin kylppäriremppamiehen verot ym. palkkaan liittyvät maksut ja seuraavaksi lähden hakemaan puutarhaliikkeestä pihalle kasveja. Maanantaina sitten töihin.
Keitä muita on ollut tänään siirrossa? Onko ollut punktioita?
Täälähän on kaikilla mennyt hyvin ja jokainen on päässyt siirtoon tähän mennessä! :) Toivottavasti Chilillä myös mennyt siirto hyvin! :)
Aamulla kun ajeltiin klinikalle, kaveri soitteli...olin ihan varma, et nyt soitetaan, et älkää ajelko turhaan ettei siirtoa päästäkkään tekemään...meinas tulla parku ja kiukku, et mitäs ihmettä se niin aikasin soittaa ja turhaan säikyttelee :)
2 kaveria saatiin matkaan ja ens viikolla saadaan postissa pakastussopimus, josta selviää montako saatiin pakkaseen. Ainakin nyt aamulla näytti siltä, että jotain kuitenkin. Hitsiläinen että jännittää..!!! :) Miten selvitä seuraavat 2 viikkoa....pitää varmaan vaan yrittää keksiä paljon tekemistä. Ja onhan tässä jännäämistä muiden puolesta, kun on ensi viikolla punktioita ja siirtoja! Pitää käydä ahkerasti lueskelemassa kuulumisia :)
Kylläpäs toi hoito meni nopeesti ja nyt jo odotellaan tuloksia! Ihan on pää pyörällä....laitan kädet kyynärpäitä myöten ristiin, ettei tarvis enään lähteä julkiselle puolelle jonottelemaan!
Mukavaa viikonloppua kaikille! :)
Kaksi alkiota siirrettiin, mutta mitään ei saatu pakkaseen! Miten tässä näin kävi? Tietysti oon onnellinen, että siirtoon päästiin, mutta alkiot eivät ole parhaita mahdollisia... No ei auta kuin toivoa parasta!
Voi Chili, ollaan näemmä kohtalotovereita... Oliko sulla kuitenkin hedelmöittyneitä munasoluja enemmän, jotka lopettivat jakaantumisen vai kävikö kato jo hedelmöitysvaiheessa? Sait kuitenkin kaksi alkiota mukaan, se kuitenkin nostaa mahdollisuuksia :o)
Inka-Mari, saitko hillittyä itsesi kaverilles? Saattoi muuten olla vähän ihmeissään :D jatkaako ne vielä viljelyä ennen pakastusta, vai miksi he eivät osanneet sanoa määrää?
Oletteko huomanneet, että aika monelle tässä ketjussa on siirretty kaksi alkioita? Tarkoittaakohan se isoa plussapinoa...
VL:ssa oltiin aika nihkeitä tuohon kahden alkion siirtoon, voisikohan tuo olla klinikkakohtaista?
Hupelo, mitä kuuluu? Olitko ultrassa tänään ja saitko tietää punktiopäivän? Minkälainen vointi? Mennään vissiinkin ihan samassa aikataulussa.
Olin tänään ultrassa ja punktio määrättiin tiistaille. Ihan kivasti oli solut kasvaneet ja nyt se alkaa jo tuntuakin, turvotuksena. Piikittely onneks loppuu huomisen puregonin ja sunnuntaisen pregnylin jälkeen. Tekee jotenkin nyt pahaa piikittää vatsaan, kun se on niin hellänä turvotuksen takia.
Labrassa vielä ...rhana soikoon onnistuivat ilmeisesti pistämään mua neulalla käsivarren hermoon, niin että on koko päivän särkenyt kättä kyynärpäästä alaspäin ja koko käsivarsi ollut ihan tunnoton ja voimaton.
Onnea kaikille siirrosta kotiutuneille! Toivon parasta ja tuplaonnea kaikille, jotka saivat kaksi kaverusta mukaansa!!!
terkuin, Toppis
Toivottavasti kaikilla onnistuisi tuoresiirrosta, ettei tarvitsisi miettiä pakastesiirtoja nyt eikä vähään aikaan. Jospa sattuisikin tulemaan kaksoset, niin seuraavaa hoitoa varmaan saisi odotella....varsinkin jos sattuvat olemaan vilkkaita tapauksia! :) (meillä suvussa kaksoset ja voi että ne oli pienenä villejä!! ;)) Onko muilla suvussa kaksosia??
Marvik: kyllä pystyin hillitsemään. Kyseinen kaveri kyllä tiesi, että perjantaina on siirto muttei kellonajasta tainnut olla puhetta..sen jälkeen pidin puhelimen näkyvillä, että näkee heti kuka soittaa...:) Kaikki alkiot ei vissiin vielä olleet valmiita, kun aamusta oli siirto...mutta en kyllä oikein tarkkaan muista miten se meni, kun oon aina niin paniikissa lääkärissä, etten oikein muista mitä on tehty ja sanottu. Alkiotkin kun siirrettiin niin vasta siinä vaiheessa tajus jotain, kun ne näytti monitorilta, et tuola ne nyt on (enkä ees jännitykseltäni tajunnu, miten ne sinne laitettiin!) Kylläpä se tapahtu nopeesti..:)
Meiltä kysyttiin monta siirretään, vastattiin 2 ja ei siitä sen enempää...joten voisiko sitten olla klinikkakohtaista? Eikös tähän mennessä oo kaikille siirretty 2, vai muistanko väärin?
Tulisipa nyt tämän vuoden (tähän mennessä) plussaenkat! :)
Ultrassa olin eilen siis perjantaina. Siellä oli nyt 6 - 8 kappaletta ihan hyvässä kasvussa olevaa. Punktio kuitenkin sovittiin keskiviikolle, että saavat vielä pari päivää kasvaa rauhassa. Eli mulla on pregnyl sitten maanantai iltana.
Oireita ei sen kummempia, vähän vatsaa kans turvottaa ja hieman, huom hieman vain tunteet heilahtelee.
Hyvää viikonloppua itse kullekin pinossa olevalle!
Yö tuli nukuttua tosi huonosti. Päässä pyöri vaan kaikenlaisia ajatuksia että onkohan sitä raskaana vai ei ja jos on niin mitä sitten ja jos ei oo, niin mitä sitten... Pitäs yrittää saada ajatukset muualle...
Meillä on suvussa kaksoset jotka olivat suuri ihme monen vuoden ja hoidon jälkeen luomuna, eli toivoa ei saa menettää. Näiden kaksosten äiti on nähnyt viime vuonna unta, että me saadaan kaksoset, että jotain toivoa on :) Viimeksi meille siirrettiin vain yksi vedoten siihen, että ollaan vielä suht nuoria ja kerta oli ensimmäinen. Nyt oltiin heti alusta alkaen päättäväisiä sen suhteen, että kaksi siirretään ja kyllähän se lääkärikin oli sitten sitä mieltä.
Ootteko tehneet mitään poppaskonsetja kiinnittymistä auttaaksenne? Mä olen juonut pienen lasin punaviiniä nyt kahtena iltana ja ajattelin vielä tänään ja huomenna nauttia siitä. Sitten tuleekin se ehdoton kielto kaikkiin juomiseen liittyen. Olen kyllä nyt jo koko hoidon ajan pidättäytynyt kaikesta alkoholista, mutta ajattelin että jos vain tuosta punaviinistä jotain apua voi olla niin pakko on koittaa.
Voi kun mä niin toivoisin, että me kaikki päästääisiin tuonne plussanneiden puolelle odottamaan yhtä aikaa!!!
Reetuna, joka yrittää nostaa lippua korkealle salkoon eikä vaivuttaa itseään typeriin ajatuksiin :)
Tiedossa PAS viikolla 40-41. Takana IUI 05/06 ja ICSI 09/06. Molemmissa negaa, muuten hoidot menneet oppikirjamaisen hyvin, tosin ICSIn jälkeen sairastin lievän hyperin, mutta siitäkin selvittiin. nyt on pakkasessa 8 alkiota, joka tarkoitus siirtää luonnollliseen kiertoon kunhan bongaan ovulaation.
Onko muita samalla aikataululla?
Saararebekka, tulit vihdoinkin mukaan. Tervetuloa!
Nyt sitten muutkin ensi- ja sitä seuraavan viikon tulevat piinailijat, laittakaa viestiä! Toppiksella ja Hupelolla ainakin näyttäisi olevan jännä viikko edessä...
Mites muut piinailijat ovat jaksaneet?
Saararebekka, viime kerralla kokeilin tuota punaviiniä ja greippimehua, mutta tällä kertaa olen elänyt ihan normaalisti, paitsi että alkoholi on jäänyt kokonaan pois piinailun ajaksi. Minulle ei ole koskaan sanottu, että limakalvon paksuuden kanssa olisi ongelmia ja jos olen ymmärtänyt oikein, em. juomat auttavat juuri siihen?
Verrattuna edelliseen kertaan on olo kohtuullisen normaali. Ei ole mitään olotiloja, lukuunottamatta aamuisia oikean munasarjan kipuilua. Aamulla kun herätessä käännän kylkeä, tuntuisi kun munanjohdinta vedettäisiin ja kipu on aika viiltävä. Menen lääkäriin viikolla jos se ei lähipäivinä lopu. Rinnat ovat vähän suurentuneet, mutta eivät ole lähdeskään niin kipeät kuin viimeksi.
Voisikohan tämä oireettomuus johtua siitä, että tämänkertainen hoito tapahtui lyhyellä kaavalla? Oma hormonitoiminta on siis ollut koko ajan mukana, jolloin se ei ole lähtenyt uudelleen käynnistymään missään vaiheessa. Tämä on ihan puhdasta arvailua, en tiedä onko oletuksissani perää. Toisaalta, kun ei ole olotiloja, miettii että tapahtuuko tuolla kohdussa yhtään mitään. Olotila on edelleenkin kummallisen neutraali, välillä kyllä annan ajatuksen pujahtaa elämään plussatuloksen jälkeen...
Aurinkoista sunnuntain jatkoa sateesta huolimatta! Osa meistä palaa maanantaina töihin, saadaan ainakin muuta mietittävää :o)
Olin punktiossa viime to eli 28.9. ja siirto sit 29.9. kun pukkas tämä viikonloppu päälle. Takana melkein 3 v lapsettomuutta ilman mitään syytä. Mie ite oon 27 ja mies kohta 28. Inssit 3kpl meni ihan harakoille. Keväällä toukokuussa aloitettiin eka ivf pitkän kaavan mukaan mut se tyssäs siihen kun mun oma kierto ei pysähtynyt synarelalla ja sit tuli menkat kun piti olla ovis. Kun sit ois olli oikea aika menkoille ne oli 2vko myöhäs ja sit ei kerenny lyhyen kavan ivf:ää kun kys meni kesäks kiinni. No nyt sit aloitettiin suoraan lyhyellä. punktio suunniteltiin 2.10 tehtäväksi no kuis ollakkaan ne mun munikset kasvo niin kauheeta vauhtia et 6 pisto (gonal-f 150ky) päivän jälkeen ne oli jo 18mm kokoisia. Punktio päivänä olin jo niin kipee et koski kävellä autolta polille sisään. punktio KOSKI ihan HELVETISTI lääkityksestä huolimatta. suurimman munikset oli jo 23mm. saalis oli 8 joista 2 epäkypsää. kaikki loput 6 hed normaalista joista 1 siirrettiin sit pe. sekin oli jo kerennyt jakaantua pe aamuna.
Punktion jälkeen oli todella kipeä. munasarja jäi vuotamaan verta sisään ja vähän aikaa miettivät jo et mut siirretään osastolle. pääsin kuitenkin kotiin to 4h puntion jälkeen. pe siirron yhteydessä lääkäri totes et oikea munasarja on yli 6cm pitkä ja et sen ympärille on kertynyt jotain nestettä. Oon edelleen todella kipeä. ei kärsi kunnolla kävellä normaalisti kun jo koskee vatsaan. en pysty tekemään oikein mitän kun ei kärsi jännittää vatsalihaksia ollenkaan. To pitäs mennä takas töihin, saa nähä kuis äijän käy et tokenenko minä tästä siihen mennessä. Nukuttaavat muuten seuraavan kerran jos pitää punktio tehä.
tämmöinen tarina tällä kertaa.
vippetti, kannatta levätäkunnolla, että toivut. mulle tuli lievä hyperstimulaatio, kun kertyi nesteitä ICSIn jälkeen, siirto ehdittiin hyvin kyllä tehdä. oireena oli hengenahdistus, munasarjojen halkaisija oli molemmilla puolilla 10,5cm. olin nestetiputuksessa osastolla yön yli (5 päivää siiroon jälkeen), mikä helpotti ja tilanne lähti parantumaan. sairaslomalla punktion, siirron ja hyperin vuoksi sitten yhteensä kolme viikkoa... ICSIn tuoresiirrosta negasin, nyt tehdään PAS luonnolliseen kiertoon, toivottavasti huurunokat selviää sulatuksesta ja siirto onnaa.
onneksi saatiin alkioita pakkaseen, tuon ICSIn jälkeen en ihan heti jaksaisi käydä koko rumbaa uudelleen,vaikka punktioon ja siirtoon asti kaikki meni ihan oppikirjan mukaan niin tuo hyperi oli aika rankka kokemus mulle. kokeillaan ensin, josko PAS onnistuisi, niitäkin ihmeitä on tapahtunut kuitenkin, kun näitä lapsettomuussivuja lueskelee. mutta jos tarvis on, olen myöhemmin valmis uuteen ICSIin.
Onko muilla edessä hoitoja ensi tai seuraavalla viikolla?
Hui kun alkoi jännittää kun lukee muiden juttuja!
Itse en ole joutanut miettimään mitään vielä, kun meidän neiti 1v3kk on ollut vesirokossa ja kuumeessa tietty... voi raukkaa voi raukkaa... ei oo sitten tarvinnu nukkua kenenkään tässä talossa... mutta en valita. Parempaan suuntaan jo mennään.
vippetti: aika kurjalta kuulosti tuo punktio! Minua jo hieman kanssa jännittää miten munasarjan käy kun siinä on jo kysta 5 cm ja jos vielä muniksia tulee niin kyllähän se lisää turpoaa... tule kertomaan kuinka voit! Mites siirto meni?
chilipähkinä: hienoa että saitte 2 kaveria matkaan. ehkä voitte sitä adoptiota vielä lykätä jos hoito onnistuu! upeeta! meillähän on aina ollut super vähän munasoluja/alkiota ja viimeksi jä siirtoon huimat 2. Siitä sitten saatiin kuin saatiinkin yksi vauva!
Toppis: sulla tais olla huomenna punktio? joko jännittää?
Hupelo: jokos siellä jännätään keskiviikkoa? millinen on olo?
Piinistelijöille paaaaljo pitkää pinnaa!! jännään teidän puolesta! ja muutkin punktioon menijät tsemppiä! tulkaa sitten kertomaan kuinka meni!
ON: täällä voidaan jo nyt toispuol-paksusti. Mulla jäljellä vain oikea munasarja ja kipuilee jo kovasti. Kiinnikkeet ja kysta siellä paukkuu ja soi! eilen illalla mies sanoi että eihän meidän tartteekkaan mennä sinne punktioon/siirtoon kun olen näköjään jo raskaana (maha on niin iso kuin 6. kuulla...) noooh... ehkä tää tästä :) takana vasta 6 Puregon piikkiä 300 IU.
Tänään kävin aamulla stressaamassa itseäni Helsingin aamuruuhkassa (niin joo ollaan Nkl:lla hoidossa) eli kävin labrassa. Tuollahan ei katsota väliaika tietoja ultralla vaan verikokeella nuo hormoonipitoisuudet. Ip saan tietää nouseeko/laskeeko Puregon annos. jep. Pe sitten mennään katsomaan onko yhtään munista tulossa..
Tein tässä listaa aikani kuluksi..saa päivittää jos virheitä tai joku puuttuu...
VKO 39:
Inka-Mari (2 alk. siirto)
marvik (2 alk. siirto
maya79 (2 alk. siirto)
chilipähkinä (2 alk. siirto)
reetuna78 (2 alk. siirto)
vipetti
VKO 40:
Hupelo
Toppis
-Auris-
VKO 40/41 ?
Peanut78
Saararebekka
VKO 41
weimar
Onni-78
savoska
Juu saa päivittää... toivottavasti kaikki on mukana!
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
savoska 6. piikkipäivä
Oletkin Savoska kahlannut ketjua ihan urakalla, kun olet noin monta hoidokasta löytänyt :o) Kiitos vaivannäöstä.
Tuo meidän vko 39 näyttää aika hyvältä, 11 tai 12 alkiota siirretty! (Riippuen Vipetin siirrosta) Tilastojen mukaan ainakin kahdelle tulee plussaa (laskenta tehty onnistumisprosessi 30% mukaan), alkioiden määrästä laskien (varovainen onnistumisprosentin nosto 35%:n) taas NELJÄLLE pitäisi tulla osuma! Eiköhän nyt pistetä tilastot ihan uusiksi ja plussataan kaikki tässä ketjussa mukana olevat :D
Nyt sitten muut täydentämään listaa sitä mukaan kun asiat etenevät.
t. Marvik, pp (vasta) 5
siis tuo keskiviikko jännittää kovasti jo, viime yönä unissa kävin asioita läpi. Muuten olo ennallaan, vähän turvotusta ei kummempia.
Tänä iltana tuikkaan sen pregnylin, jospa osaisin!
Kiitos Savoskalle listasta, hyvä kun jaksoit nähdä vaivaa.
Huomenna lisää, nyt hyvät yöt!
Joo, huomenna on punktio eikä jännitys ainakaan vähentynyt tuosta vippettin kokemuksesta... ääk! Mulla oli jo munatorvien aukiolotutkimus aikas kivulias, vaikka yleisesti ottaen en koe, että kipukynnykseni olis alhainen. Toisaalta odotan punktoitavaksi pääsyä kovin, kun on melkoisen turpea olo ja masua jomottaa vähän väliä.
Viime yönä heräsin kovaan puristavaan rintakipuun, enkä saanut sitten loppuyötä oikein nukutuksi. No, kipu onneksi hellitti päivän aikana. Pregnylin pistoskohta tuli mulla niin kipeäksi, ettei oikein hipaisuakaan kestä. Mutta ilollahan nämä kestää, jos ja kun tämä hoito nyt vaan tuottaisi tulosta...
Nyt täytyy hipsiä soffalle lekottelemaan ja ottamaan rennosti. Palailen kuulumisia kertomaan, kunhan huomenna kotiudun ja olen sen verran tajuissani, että osun oikeille näppäimille... :)
Olen viettänyt vähän hiljaiseloa palstailun suhteen, kun luget aiheuttaa mulla kovaa päänsärkyä, enkä pysty oikein keskittymään mihinkään. Panadolit eivät oikein auta... Onko muilla ollut vastaavaa? On ollut kyllä helpottavaa palata töihin, vaikka luget väsyttääkin. Saa vähän muuta ajateltavaa ja tekemistä, vielä kun ton päänsäryn sais veke!
Tervetuloa Saararebekka ja Vippeti! Kiva saada lisää jengiä tänne ja paljon plussia, toivonmukaan:).
Reetuna, kyselit poppaskonsteja. Sama punaviinilinja ollut mulla, mutta ei siitä ainakaan viime kerralla ollut apua...Greippimehua joisin, mutta kun se on niin pahaa;).
Savoska, rohkaisevaa lukea onnistumisista, ehkä sitten mekin vielä! Eihän siihen tarvittaisi kuin yksi onnekas alkio:).
Toppis ja Hupelo onnea punktioihin!! Jännä viikko teillä edessä!!
T.Chilipähkinä, pp3
Chili, oletko kokeillut ottaa kerralla kahta Panadolia?
Panadol Zapin ohjeessa lukee, että nopeaan kivunlievitykseen kannattaa ottaa heti kaksi tablettia. Ainakin minulla tehosi päänsärkyyn yhtä hyvin kuin Burana olisi tehnyt.
Näemmä tuo Zapp on muutenkin nopeampitehoinen, löysin netistä seuraavan mainoslauseen:
" Panadol Zapp vaikuttaa nopeammin kuin tavalliset parasetamolivalmisteet, sillä se sisältää natriumvetykarbonaattia, mikä lisää tabletin liukoisuutta mahassa ja tehostaa parasetamolin kulkua ohutsuoleen. Panadol Zapp on vatsalle yhtä hellävarainen kuin tavalliset parasetamolitabletit. Varovaisuutta noudatettava potilailla, joilla on sydämen tai munuaisten vajaatoiminta tai verenpainetauti, sillä valmiste sisältää natriumia."
ON: Soitan tänään VL:n kysyäkseni onko normaalia että munasarjat kivistävät vieläkin aika tavalla iltaisin. Kestän kyllä kivun, jos se kuuluu asiaan, mutta tietty tässä miettii kaiken mailman tulehduksia. Etenkin kun lämpö nousi illalla 37 asteeseen... Muuten olo on hyvä.
Marvik, pp6
Hui miten paljon täällä on tapahtunut sillä aikaa, kun olen lomaillut. Hyvältä näyttää - tuo savoskan tekemä lista helpotti mukavasti tilanteen päivittämistä, kiitos siitä! Kaikki ovat siis ainakin päässeet siirtoihin asti, wau ja monella on pakkasessakin huuruneniä. Iloista mieltä kaikillle piinistelijöille ¿ hyvähän se vielä on sanoa! Kohta muuttuu varmaan mullakin ääni kellossa, kun itse pääsee / joutuu samaan ¿kerhoon¿¿
Toivottavasti siis itsekin pääsis siirtoon asti. Mulla on jotenkin hassu fiilis, kun piikittelyä on takana nyt kolme päivää (tänään siis neljäs päivä) ei tunnu missään. Onkohan tää normaalia? Mun ainoa suuri murheeni on, että mun pää on koko ajan niin kipee¿musta tosiaan tuntuu joka ikinen aamu ihan siltä kuin olisin ollut jossain illalla neljän promillen humalassa (en oo kokeillu, mutta kuvittelisin sen tuntuvan tältä siis seuraavana päivänä) Huomennahan sen sitten näkee, kun on tuon ensimmäisen ultran aika. Jännittää jo nyt ihan törkeesti¿
Tuo Marvikin antama ohje tuosta Panadolista pitää paikkaansa, itselläni kun on lääkeaine-allergia ja sen vuoksi en ole voinut vuosiin käyttää muuta. Siis jos on tosi kipee kaksi vaan kerralla!
-Onni-
Eli kuten näkyy niin siirtoon päästiin ja oon siitä niin onnellinen, olin sata varma et yhtään ei oo hengissä. Missasin vielä kaikki junat tänään, ni kiirettä pukkas.
Tosiaan viidestä alkiosta 4 oli tänään hengissä ja se tarkotti sitä et 2 siirrettin ja 2 saatiin vielä pakkaseen!!!!!!!tota en olis uskonu. Noista laaduista mulle ei sen enempää kerrottu, nelisolusia oli kaikki 4, sen verran tiiän.
Keltarauhashormooniks sain tollasta emätingeeliä,crinone nimeltään ja 2xvrk. Et näillä eväilä mennään!
Tänäään pitäs lähtee reissuun illalla ja huomenna olis sellanen illanvietto systeemi, saas nähä miten selviydyn. Mulle vaan käskettiin yrittää elää mahd. normaalia elämää, helpommin sanottu ku tehty:) maha vielä jonkin verran arka, hyperistä varotettiin jälleen..
Hyviä v-loppuja!
-maya-