Eronneen miehen kanssa parisuhdeyritystä
Olen seurustellut miehen kanssa joka eronnut ja joka toinen viikonloppu lapsia hänellä. Tällöin ei tavata eikä sukulaiset muutenkaan ole tietoisia minusta. Lapsiviikonloppuna on aikalailla radiohiljaisuus nykyään.
Muuna aikana meillä on kivaa puuhaa yhdessä, harrastamista ja mies on osittain mukana arjessani.
Seksin kanssa ollut harjoittelemista, että löytyisi yhteinen sävel.
Nyt miehen luokse muuttaa entisen perheen yhteinen lemmikki ja hän aikoo sen takia viettää enemmän aikaa kotona päivisin sekä öitä.
Onkohan tässä suhteessa oikein mitään järkeä yrittää. Ystävinä hänen kanssaan varmasti sujuisi, mutta parisuhderintamalla tuntuu asiat menevän takapakkia. Jos ei ole sitäkään yhteistä aikaa mitä nyt ja läheisyys hakee uomiaan niin voiko tästä mitään kunnon suhdetta jatkossakaan tulla?
Kommentit (128)
Onko sinulla omia lapsia ja jos ei ole niin minua ei ainakaan kiinnostaisi tuollainen suhde lapset joka toinen viikonloppu. Ystävänä hän menettelisi mutta minä en tuollaisia miespuolisia ystäviä tarvitse ollenkaan.
Kannattaa myös unohtaa ajatus ystävyydestä, ja jatkaa kokonaan uusille vesille. Sinä et ole lyhyen suhdevirityksen jälkeen miehelle mitään velkaa, kuten ei mieskään sinulle. Usein tuo ystävyyden haikailu epäonnistuneen suhdeyrityksen jälkeen kumpuaa halusta saada itsetunnolle jotain vahvistusta, merkkiä siitä että olet jollain tasolla tälle ex-ihastukselle tärkeä ihminen kumminkin.
Ja entä sitten kun tapaat sen oikean, joka haluaa omistautua sinulle..? Haluaako hän tai haluatko sinä pitää edelleen ex-säädön mukana kuvioissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten lemmikki estää yhdessäolon? Miksi ette ole siellä miehen luona lemmikin kanssa?
Koska työssäkäyvän äidin on tarpeellista olla riittävästi kotona lastenkin kanssa. Se lemmikkiaika olisi pois lapsilta. Toki kahdenkeskistä aikaa pitää olla ja onkin, mutta en niin paljon voi olla pois kotoa.
Lemmikkiä ei myöskään voi luonteensa takia ottaa meille mukaan. Myös siellä ollessani saattaa purra. On kuulemma välillä tapana purra niin vähän pelkään sitä.
Hmm, kuulostaa siltä että mies rakentelee barrikadia. "Mun lemmikki saattaa purra silloin tällöin" on hyvä keino saada tyttis välttelemään itseä :D. Se taas että isä haluaa viettää joka toisen viikonlopun rauhassa lastensa kanssa on ihan ymmärrettävää ja suositeltavaa.
Oma diagnoosini: Ei ole sinusta kiinnostunut. Ehkä aluksi oli mutta on huomannut ettei teillä ole tulevaisuutta ja yrittää vaivihkaa etääntyä sanomatta suoraan ettei halua jatkaa. Mikä on hyvin tyypillistä miehille. Ja sanoit että seksikin on huonoa. Jatka matkaa.
Onko mies autismin kirjolla?
Tunne ei välity yhdessä ollessa tai seksissä, kuulostaa jotenkin aseksuaalilta, ja sokerina pohjalla ekkona fretti.
Jos kuulostan kyyniseltä, olen sitä.
Hieman vastaavista lähtökohdista alkanut liitto ( olin tavatessamme hyvin nuori ja kokematon) on tulossa tiensä päähän.
Miehestäni kuoriutui aikojen saatossa itsekäs ja itsekeskeinen, asperger-piirteet loistavat kauas, kun osaa katsoa, nuorena en osannut.
Miehen erikoismielenkiinnon kohteet, joita on pari, menevät kaiken edelle. Perhe, parisuhde, työ, kaikki on toisarvoista näiden kaikennielevien ekkojen rinnalla.
Olen hyvin väsynyt ja hyvin yksinäinen. Olen käytännössä ollut yksinhuoltaja jo vuosia ja huoltaja myös miehelleni, jonka autismi näyttää syvenevän vuosi vuodelta.
Minäkin haluaisin jonain päivänä tavata normaalin, kivan, reilun ja ennen kaikkea aikuisen miehen.
Miehen, jolle minä olisin tärkeä ihminen, aikuinen nainen, enkä mikään omaishoitaja.
Hieman ohi aiheen, anteeksi.
Mutta hyvä Ap, mieti tätäkin mahdollisuutta sen fretin hoitaja- miehen kanssa ja poistu takavasemmalle omaan, ihanaan ja arvokkaaseen elämääsi.
Olisi kiinnostavaa kuulla, minkälaisia ratkaisuehdotuksia miehellä on tähän tilanteeseen, jonka hän itse luo ottamalla lemmikin.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiinnostavaa kuulla, minkälaisia ratkaisuehdotuksia miehellä on tähän tilanteeseen, jonka hän itse luo ottamalla lemmikin.
Ratkaisu oli se, että voidaan yhdessä olla hänen luonaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko mies autismin kirjolla?
Tunne ei välity yhdessä ollessa tai seksissä, kuulostaa jotenkin aseksuaalilta, ja sokerina pohjalla ekkona fretti.
Jos kuulostan kyyniseltä, olen sitä.
Hieman vastaavista lähtökohdista alkanut liitto ( olin tavatessamme hyvin nuori ja kokematon) on tulossa tiensä päähän.
Miehestäni kuoriutui aikojen saatossa itsekäs ja itsekeskeinen, asperger-piirteet loistavat kauas, kun osaa katsoa, nuorena en osannut.
Miehen erikoismielenkiinnon kohteet, joita on pari, menevät kaiken edelle. Perhe, parisuhde, työ, kaikki on toisarvoista näiden kaikennielevien ekkojen rinnalla.
Olen hyvin väsynyt ja hyvin yksinäinen. Olen käytännössä ollut yksinhuoltaja jo vuosia ja huoltaja myös miehelleni, jonka autismi näyttää syvenevän vuosi vuodelta.
Minäkin haluaisin jonain päivänä tavata normaalin, kivan, reilun ja ennen kaikkea aikuisen miehen.
Miehen, jolle minä olisin tärkeä ihminen, aikuinen nainen, enkä mikään omaishoitaja.
Hieman ohi aiheen, anteeksi.
Mutta hyvä Ap, mieti tätäkin mahdollisuutta sen fretin hoitaja- miehen kanssa ja poistu takavasemmalle omaan, ihanaan ja arvokkaaseen elämääsi.
En usko, että on. Hän on hyvä sosiaalisissa tilanteissa. Oikein asiallinen ja hyvä keskustelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten lemmikki estää yhdessäolon? Miksi ette ole siellä miehen luona lemmikin kanssa?
Koska työssäkäyvän äidin on tarpeellista olla riittävästi kotona lastenkin kanssa. Se lemmikkiaika olisi pois lapsilta. Toki kahdenkeskistä aikaa pitää olla ja onkin, mutta en niin paljon voi olla pois kotoa.
Lemmikkiä ei myöskään voi luonteensa takia ottaa meille mukaan. Myös siellä ollessani saattaa purra. On kuulemma välillä tapana purra niin vähän pelkään sitä.Hmm, kuulostaa siltä että mies rakentelee barrikadia. "Mun lemmikki saattaa purra silloin tällöin" on hyvä keino saada tyttis välttelemään itseä :D. Se taas että isä haluaa viettää joka toisen viikonlopun rauhassa lastensa kanssa on ihan ymmärrettävää ja suositeltavaa.
Oma diagnoosini: Ei ole sinusta kiinnostunut. Ehkä aluksi oli mutta on huomannut ettei teillä ole tulevaisuutta ja yrittää vaivihkaa etääntyä sanomatta suoraan ettei halua jatkaa. Mikä on hyvin tyypillistä miehille. Ja sanoit että seksikin on huonoa. Jatka matkaa.
Se tässä on ristiriitaista, että ei haluaisi lopettaa kuitenkaan vaikka otti tavallaan takapakkia.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla omia lapsia ja jos ei ole niin minua ei ainakaan kiinnostaisi tuollainen suhde lapset joka toinen viikonloppu. Ystävänä hän menettelisi mutta minä en tuollaisia miespuolisia ystäviä tarvitse ollenkaan.
On lapsia eikä miehenkään lapset haittaa minua ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua jäi kiinnostamaan, että mikä se seksiongelma on. Mies on ehkä ottanut takapakkia ja hommannut fretin siihen kilveksi, kun ei ole selkärankaa sanoa suoraan, että nyt ei enää nappaakaan.
Seksistä ei välity tunnelatausta, hän ei osaa liikkua ja koskea niin, että tulisi tunne siitä, että hän on tunnetasollakin mukana. Kunto ei tunnu kestävän aistikasta ja tunteikasta seksiä ja liikkeitä ei ikään kuin viedä loppuun asti. Seksin suhteen ilmeisesti jonkinlaista epävarmuutta joka valitettavasti näyttäytyy aloitekyvyttömyytenä ja haljuna suorituksena.
Ehkä seksissä ei välity tunnetta, jos sitä tunnetta ei ole?
Seksi kuulostaa siltä, että mies ei halua naista, joten ei tee aloitteita ja sitten kun on seksiä, se on mitä on. Kaikki nyt vaan eivät sovi yhteen eivätkä halua toisiaan. Move on. Löydät paremman ja ilman frettiä.
Vierailija kirjoitti:
Seksi kuulostaa siltä, että mies ei halua naista, joten ei tee aloitteita ja sitten kun on seksiä, se on mitä on. Kaikki nyt vaan eivät sovi yhteen eivätkä halua toisiaan. Move on. Löydät paremman ja ilman frettiä.
Haluaa hän seksiä, mutta sen ilmaisu on lähinnä sitä, että makaa vieressä tietyn näköisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaa hän seksiä, mutta sen ilmaisu on lähinnä sitä, että makaa vieressä tietyn näköisenä.
Voi apua.. älä vaan sano, että koiranpentuilmeellä? Kuulostat kiltiltä naiselta; sellaiselta joka ottaa kaikkien tarpeet huomioon, ja varoo tarkkaan vaatimasta itselleen kohtuullista osaansakaan muiden kustannuksella. Mutta tuo mies ei anna sulle kuin murto-osan siitä mitä hyvään suhteeseen kuuluu.
Tosta seksiasiasta olen eri mieltä. Uskon, että siinäkin asiassa on hyvä kertoa toiselle, mistä pitää. En tietysti tiedä, kuinka paljon olette asiasta jutelleet.
Se on ehkä huono merkki, jos toisella ei aika riitä.
Tai ainakin siinä on sovittamista ja vaatii kärsivällisyyttä.
Ehkä mies ei itsekään enää tiedä, mitä haluaa ja sen takia tulee ristiriitaista viestiä.
Ootkohan mun exän kaa :D hän ei halunnut sotkea lapsia suhteeseemme ja toimi juuri noin ettei hänestä kuulunut mitään silloin kun lapset oli hänen luona. Lisäksi seksi oli käytännössä vain panemista/tekninen suoritus eikä mitään tunnetta siinä. Lisäksi myös kovakouranen vaikka monesti mainitsin että hellemmin. Minun tulemiseni oli tärkeää ja seksi kesti niin kauan että tulin vaikka ois ollut minkälainen tilanne päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi apua.. älä vaan sano, että koiranpentuilmeellä? Kuulostat kiltiltä naiselta; sellaiselta joka ottaa kaikkien tarpeet huomioon, ja varoo tarkkaan vaatimasta itselleen kohtuullista osaansakaan muiden kustannuksella. Mutta tuo mies ei anna sulle kuin murto-osan siitä mitä hyvään suhteeseen kuuluu.
Juuri siihen tyyliin katsoo. Jopa sillon jos minä olen alasti sängyssä odottamassa ja aikeeni selvät hän tulee viereen makaamaan.
Paljon tulee mietittyä toisen kantilta asioita kyllä ja olen hieman huono vaatimaan itselle mitään.
Yvo kirjoitti:
Tosta seksiasiasta olen eri mieltä. Uskon, että siinäkin asiassa on hyvä kertoa toiselle, mistä pitää. En tietysti tiedä, kuinka paljon olette asiasta jutelleet.
Se on ehkä huono merkki, jos toisella ei aika riitä.
Tai ainakin siinä on sovittamista ja vaatii kärsivällisyyttä.
Ehkä mies ei itsekään enää tiedä, mitä haluaa ja sen takia tulee ristiriitaista viestiä.
Ollaan puhuttu paljon seksistä, mutta ei vaan tunnu sujuvan silti. Paremmin kun alussa, mutta en silti tiedä riittääkö se loppuelämän suhdetta ajatellen.
Voi olla, että ei tosiaan ole varma, mutta ei osaa päästäkään minusta.
Jos lemmikki alkaa ohjata parisuhteen suuntaa, niin on parempi lähteä kovaa ja eri suuntiin. Miehille varsinkin tiedoksi!
Vierailija kirjoitti:
Ootkohan mun exän kaa :D hän ei halunnut sotkea lapsia suhteeseemme ja toimi juuri noin ettei hänestä kuulunut mitään silloin kun lapset oli hänen luona. Lisäksi seksi oli käytännössä vain panemista/tekninen suoritus eikä mitään tunnetta siinä. Lisäksi myös kovakouranen vaikka monesti mainitsin että hellemmin. Minun tulemiseni oli tärkeää ja seksi kesti niin kauan että tulin vaikka ois ollut minkälainen tilanne päällä.
Tosi tylsää tuollainen. Aiemmin hän viestitteli lapsiviikonloppuina, mutta nyt se on vaan jäänyt. Perjantaina jos on ollut minulla yötä nähdään aamulla ja sen jälkeen seuraavan kerran ottaa yhteyttä sunnuntaina normaalina, kuin olisi saman päivän ilta.
Jätä se fretti;)