jeee! homoliittolaki ei mene läpi!
Eduskunnan enemmistö vastustaa. Kerrankin voi kehua poliitikkoja :)
Kommentit (59)
Eikös Räsänen kuulu ääriuskovaiseen lahkoon, jossa uskotaan esim demonien aiheuttavan sairauksia?
Kertoo tämäkin aloitus taas lain vastustajista. Ei mitään järkevää sisältöä tai perustelua.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 15:09"]
Miksi niin moni puhuu tässä ketjussa kirkosta? Tai että kirkosta eroaminen olis jotenkin protesti homoavioliiton vastustajia vastaan? Eduskunnassa päätetään nyt avioliittoLAISTA, eli saavatko homot mennä naimisiin maistraatissa. Kirkossa vihkiminen ei liity tähän tulevaan päätökseen.
[/quote]
Kirkko on yhdistävä tekijä hihhuleille, olivatpa sitten luterilaisia tai jotain vielä pöljempiä = lahkolaisia.
Niin se vaan ihmisten mielissä on.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:59"]
Ei tosta pitäis edes äänestää, vaan se pitäis olla sallittu jo aikoja sitten. Milloin järjestetään äänestys punatukkaisten tai vaikkapa vasenkätisten oikeudesta avioliittoon? Tai vaikka persujen?
[/quote]
Aivan. MINUN avioliittoani loukkaa se, että joku ällöttävä, vastenmielinen vaimonhakkaajapersu saa myös mennä naimisiin. Persuilta avioliitto kiellettävä heti!
Älkää nyt hemmetti tästä taas kirkkoa syyttäkö! Tästäkin. Poliitikot sen päätöksen teki. Papit puolustavat tasa-arvoista avioliittolakia enemmän kuin vastustavat. Prosentit 44-41. Mutta eipä siitä media kerro. Sokkona pysytään edelleen ja kaikki laitetaan kirkon syyksi. Suorastaan vainotaan ev.lut. kirkkoa jo.
Katso itse jollet usko.
Papit tasa-arvoisen aviolliitolain puolesta, youtubessa:
Mutta kai tämäkin viesti bannataan. Palsta moderaattoreineen kun lienee täynnä ateisteja kirkonvihaajia. Oisko nyt teillä kumminkin hiukan väärä osoite?
Yst terv. Pappi
http://kjerstinwood.files.wordpress.com/2012/07/screen-shot-2012-07-17-at-9-42-48-pm.png
Onko tämä oikein?
Mun mielestä pitäis järjestää äänestys persujen oikeudesta avioliittoon. Persujen avioliitto-oikeus sotii mun arvomaailma vastaan ja siksi sen ei pitäisi olla sallittua. Kyllä persuille pitäis riittää se rekisteröity parisuhde. Joku roti nyt sentään tässä persuuden jatkuvassa tuputuksessa pitää olla!
[/quote]
Mun puolesta persuilta sais ihan oikeastikin kieltää avioliiton. Ottaisitvapahan opikseen.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 15:29"]
Mun mielestä pitäis järjestää äänestys persujen oikeudesta avioliittoon. Persujen avioliitto-oikeus sotii mun arvomaailma vastaan ja siksi sen ei pitäisi olla sallittua. Kyllä persuille pitäis riittää se rekisteröity parisuhde. Joku roti nyt sentään tässä persuuden jatkuvassa tuputuksessa pitää olla!
[/quote]
Mun puolesta persuilta sais ihan oikeastikin kieltää avioliiton. Ottaisitvapahan opikseen.
[/quote]
Ottaisivatpahan* :)
Eläpä nuolaise ennen kuin tipahtaa :) Vaikkei se just tänä vuonna menisikään läpi, niin tulevaisuudessa onneksi menee :) Eikä varmaan niin kauhean kauan tarvitse sitäkään odotella.
Ajatella, että joskus homous on ollut laitonta. Samaa varmaan tullaan tulevaisuudessa ihmettelemään; ajatella, homot ei oo saanu mennä naimisiin!
Kyllä se tulee vielä väistämättä läpi menemään, no worries.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 15:02"]
Jos se ei mene läpi, niin kirkosta tulee eroamaan "vähän" porukkaa. Taitaa tulla historian suurin piikki erotilastoon.
[/quote]
Juuri näin!
Itse odotan ihan homona (olen siis itsekin homoseksuaali) tulevaa äänestystä, sillä vaikka minulle toki homojen avioliitto-oikeus onkin tärkeä asia, niin kirkon erottaminen valtiosta on minulle vieläkin tärkeämpi juttu. Mitä enemmän kirkosta erotaan, sen nopeammin pääsemme valtionkirkosta eroon, tämä on fakta.
Homojen oikeus avioliittoon tulee joka tapauksessa, se on täysin idioottivarmaa. Jos nyt hihhulit pystyvät lakialoitteen torppaamaan, niin uutta aloitetta pukkaa heti uuden, entistä nuoremman ja homomyönteisemmän eduskunnan aloittaessa muutaman kuukauden päästä. Minä kyllä jaksan odottaa vielä vuoden pari tasa-arvoista avioliittolakia, varsinkin kun tiedän että jos se nyt torpataan, niin luvassa on VALTAVA eromisten ryöppy, jossa kaikki vanhat ennätykset murskataan mennen tullen!!!
Tsemppiä hihhulit :D
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 15:42"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 15:02"]
Jos se ei mene läpi, niin kirkosta tulee eroamaan "vähän" porukkaa. Taitaa tulla historian suurin piikki erotilastoon.
[/quote]
Juuri näin!
Itse odotan ihan homona (olen siis itsekin homoseksuaali) tulevaa äänestystä, sillä vaikka minulle toki homojen avioliitto-oikeus onkin tärkeä asia, niin kirkon erottaminen valtiosta on minulle vieläkin tärkeämpi juttu. Mitä enemmän kirkosta erotaan, sen nopeammin pääsemme valtionkirkosta eroon, tämä on fakta.
Homojen oikeus avioliittoon tulee joka tapauksessa, se on täysin idioottivarmaa. Jos nyt hihhulit pystyvät lakialoitteen torppaamaan, niin uutta aloitetta pukkaa heti uuden, entistä nuoremman ja homomyönteisemmän eduskunnan aloittaessa muutaman kuukauden päästä. Minä kyllä jaksan odottaa vielä vuoden pari tasa-arvoista avioliittolakia, varsinkin kun tiedän että jos se nyt torpataan, niin luvassa on VALTAVA eromisten ryöppy, jossa kaikki vanhat ennätykset murskataan mennen tullen!!!
[/quote]
No just. Olisiko sinulla hyvä ystävä, hiukan väärä osoite. Kuinka moni muu ammattiryhmä kuin papit, on julkaissut yhteisen homoliitolakia kannattavan videon omilla kasvoillaan? Tehkää perässä!
yst terv, Pappi ev.lut.
Ps. Ei kannata sahata kirkon jalkaa ettei myöhemmin tule huomanneeksi sahanneensa samalla myös omaansa.
Jopa Brasiliassa ja Etelä-Afrikassakin homoavioliitot on ollu laillisia jo vuosia, mutta Suomessa ei vieläkään. Noloa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Same-sex_marriage#mediaviewer/File:World_marriage-equality_laws.svg
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 15:50"]
Jopa Brasiliassa ja Etelä-Afrikassakin homoavioliitot on ollu laillisia jo vuosia, mutta Suomessa ei vieläkään. Noloa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Same-sex_marriage#mediaviewer/File:World_marriage-equality_laws.svg
[/quote]
Mutta eivät ole edelleenkään esim Iranissa tai Libyassa! Sama vaikka oltaisiin viimeinen valtio joka tunnustaa, niissä asioissa ei pillu olen liukkaampi tai kireämmäksi muutu.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 15:42"]
Juuri näin!
[/quote]
Ei tuleva eduskunta välttämättä ole nykyistä vapaamielisempi. Suurimmaksi puolueeksi noussee vanhoillislestadiolaisen Sipilän johtama keskusta, jonka jäsenistä suuri osa vastustaa sp-neutraalia avioliittolakia.
Miksi niin moni puhuu tässä ketjussa kirkosta? Tai että kirkosta eroaminen olis jotenkin protesti homoavioliiton vastustajia vastaan? Eduskunnassa päätetään nyt avioliittoLAISTA, eli saavatko homot mennä naimisiin maistraatissa. Kirkossa vihkiminen ei liity tähän tulevaan päätökseen.